![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() 'België heeft een toekomst, als we bereid zijn hervormingen door te voeren' en de Franstaligen weigeren dat juist, dus Belgie heeft geen toekomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zaken zoals justitie, sociale zekerheid e.a. moeten m.i. zeker federaal blijven. Je kan regionaliseren, maar je moet niet "zomaar" gaan regionaliseren om zoveel mogelijk bevoegdheden in handen te hebben.
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Niet alleen de franstaligen weigeren die hervormingen, ook nederlandstalige zoals ikzelf hebben een wrang gevoel met die hervormingen en splitsingen. Ik voel mij politiek verraden. Ik heb nooit gestemd voor een staatshervorming, splitsing BHV...en dergelijke. Tijd voor het oprichten van een Forza Belgica Alle pro-belgische partijen samen met de brusselaars en de franstaligen tegen de splijtzwammen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ook niet voor een staatshervorming gestemd... BHV is echter een ander paar mouwen: een ongrondwettelijk gegeven dat ofwel geplitst moet worden ofwel moet worden opgenomen in een nationale, federale kieskring.
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2) Volgens mij de eerste en wellicht enige keer dat wij het eens (zullen) zijn in het topic 'staatshervorming' ![]() 3) De CD&V heeft dat zelfs letterlijk in haar partijprogramma staan en vormt een kartel met de N.VA die voor een onafhankelijk Vlaanderen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De structuur van de federale staat werkt niet goed, dus moeten de regio's een aantal zaken zelf kunnen oplossen. Zij hebben specifieke eisen en willen niet zomaar regionaliseren om te regionaliseren. De angst zit zo diep bij de Franstaligen (tov hun kiezer en het einde van België) dat ze pertinent elke nieuwe vorm van regionalisering weigeren. Wel juist dat zal hun de das om doen. Hun halsstarigheid zal veel Vlamingen doen radicaliseren.
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Zegt Leterme dat nu écht uit overtuiging of uit zijn positie als Eerste Minister?
Als hij anders gaat verkondigen wordt hij waarschijnlijk opnieuw de schietschijf van de Franstaligen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Wat een huichelaar, die Leterme. Even een aantal clichés opsommen: jullie hebben geen last van bescheidenheid en faalangst.
Gesteld dat dat ooit zo was, dan is dat toch allang voorbij. De bescheidenheid van de Vlamingen zie ik niet zo veel meer. Kerktorendebiliteit daarentegen.. 1 jaar politieke crisis, zegt hij. We zitten verdekke aan bijna 200 jaar politieke crisis. Wat een debiel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In zijn oppositietijd waren er in Franstalig Belgique wellicht ook de nodige mensen die Verhofstadt als de baarlijke duivel zagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Tot enkele jaren terug had ik het in mijn stoutste dromen niet durven denken dat een Belgische eerste minister het ooit zou hebben over een hereniging van Vlaanderen met Nederland. Een teken aan de wand, beste vrienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementslid
|
![]() Het is nogal wat! Hij doet net alsof hij de wijsheid van de toekomst in pacht heeft. Natuurlijk is het nog niet zo ver dat België uit elkaar is gevallen, maar hij heeft toch wel een flinke plaat van een meter of -tig voor z'n harsens als hij niet ziet dat er toch wel iets ernstigs gaande is in België. De toon is gezet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Precies. Ze zijn bang, daar op de Wetstraat.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Vergist, sorry.
Laatst gewijzigd door Don Quichote : 14 juni 2008 om 08:49. |
![]() |
![]() |