![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hint, da's wat evolutie doet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is zeker niet uitgesloten dat Jezus, wanneer hij de kans zou krijgen terug op aarde te komen, en dit allemaal zou lezen wat u en anderen tot nu toe over hem hebben georeeerd, dat hij zou vragen: over wie hebben ze het nu eigenlijk?? Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2008 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Daarom geeft God de naam 'Het Woord' aan Zijn Zoon gegeven omdat Jezus God doorheen woorden Hem verheerlijkt heeft toen Hij op deze aarde wandelde. Dus Jezus heeft God openbaar gemaakt doorheen woorden want Jezus is het levende Woord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Pas als je uw vragen en uw leven in alle oprechtheid naar God richt, dan wordt geloof geen geloof meer, maar realiteit. Net wat de Schrift zegt: Hebreëen 11:1:'Het geloof is de zekerheid van de dingen waarop men hoopt en het bewijs van de dingen die niet zichtbaar zijn.' Laatst gewijzigd door luc154 : 20 juni 2008 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat gelovigen geloven, wordt vooral bepaald door opvoeding en traditie. Wat niet kan, is: alles geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het enigste verschil misschien is dat ik een meer monistische visie heb en u meer monotheïstisch bent ingesteld. Citaat:
Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 20 juni 2008 om 11:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat eerder jij je dat afvraagt. Paulus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Banneling
|
![]() (in de hypothese dat Jezus heeft geleefd)
Jezus was een Jood, geen christen. Hij groeide in een arm gezin op het platteland van Galilea. Hij was besneden op vierde Pesach, las in de bijbel in het Hebreeuws en nam de zaterdag als sabat in acht, ging naar de feesten in Jeruzalem, enz, enz. Hij geloofde steevast in het geloof van zijn voorvaderen. Het idee om Jezus te ontdoen van zijn joodse context, zoals bijna alle christenen dat hebben proberen te doen gedurende eeuwen en dat ook hebben gedaan en nog steeds doen, is volkomen onrealistisch. Nogmaals, feitelijk hadden de Ebionieten gelijk toen ze Paulus verweten 'dat hij niet zozeer de Romeinen trachtte te bekeren tot christenen, maar de (joodse) christenen tot Romeinen'. Predikte Jezus een universalistische moraal? De meningen zijn verdeeld. Soms integendeel. Hij was wel een jood die zich blijkbaar afzette tegen al te letterlijke interpretaties van sommige regels uit de Tora. Maar al bij al was Jezus was een zeer wetsgetrouwe Jood, waarschijnlijk van de richting van de Farizeeën, van de stekking Hillel. U maakt er vanalles van omdat het toevallig in uw kraam past. Laatst gewijzigd door system : 20 juni 2008 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
Alleen had Jezus geen bijbel nodig, om dat levende Woord in hem te transformeren tot menselijke taal, net zoals elk mens die latente mogelijkheid heeft. Aandacht voor de diepste stilte in ons, blijkt soms al voldoende om dat Woord, die oer-sylabbe, hartsgewijs te horen en deze informatie intuitief-intellectueel te begrijpen. Daarop vormt Jezus echt geen uitzondering, de geschiedenis staat nl bol van verlichte figuren, die ook rechtstreeks leefden vanuit hun scheppingsbron en dit eveneens zonder bijbelschrift. Tiens, blijkbaar konden die mensen het dan wel. En u ? Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 juni 2008 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() haha kerel, neemt gij uzelf nu serieus? Het is juist het continu bijschaven en convergeren van kennis dat de wetenschap zo actueel en pijnlijk correct maakt. Gij gelooft liever in een stoffig boek waarin "inzichten" van 3000 jaar oud staan en waar mensen natuurverschijnselen afdoen als straf van god omdat ze niet beter weten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij was de Christus, de Messias voor de Joden. Alleen volgelingen van Christus' leer kunnen christenen genoemd worden uiteraard. En ik durf aannemen dat Christus leefde volgens de leer van Christus. Citaat:
Maar Hij geloofde ook nog andere dingen. Citaat:
Citaat:
Maar Paulus was het daar niet mee eens en kreeg te Jeruzalem gelijk. Men hoefdt niet eerst onder de Wet te zijn om ervan te kunnen worden bevrijd. Volgens Paulus zijn we niet meer onder de Wet maar onder de genade. En iemand krijgt die genade niet omdat hij de Wet naleeft, want anders is genade geen genade meer, aldus Paulus. Citaat:
Citaat:
Natuurlijk zijn de meningen verdeeld. Anders was iedereen christen toch? Maar bij mijn weten heeft tot nog toe niemand de leer van christus kunnen afdoen, als niet geldig voor alle mensen en door alle tijden heen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 20 juni 2008 om 20:56. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een extreem-agnost, m.a.w. ik weet niet hoe wij ontstaan zijn, én ik geloof dat niemand anders het wél weet. Iedereen die dus denkt te weten wie of wat de levensscheppende kracht is, is een ongelovig zwijn, een dwalend schaap, een ziek individu. Ik zie het als een belediging tegenover mijn niet-God-hebben als vrouwen in tenten rondlopen, als er een kerstboom op straat staat, of als je zelfs de suggestie durft te wekken dat er een God is. Sterker nog, ik wil mijn leer onderwezen hebben in scholen, tijd hebben op de publieke omroepen, subsidie op mijn nog op te richten partijen, en nieuwe wetten ingevoerd hebben die in mijn voordeel spreken; anders zijn jullie intolerante fascistische nazi-kontkussende racisten, die ik zal aanklagen, of, als dat niet werkt, onder dreiging van geweld de mond zal snoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gelooft in een cirkelredenering. Als God u de mogelijkheid had gegeven zijn uitspraken te - met succes - onderzoeken, zou u nu niet de leugens van een 3e eeuws verzamelwerkje nakakelen.
|
![]() |
![]() |