Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2008, 19:41   #81
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik zou de belangrijkste tip nog vergeten:

mijn kinderen sliepen in een apart canadienneke! wel zo opgesteld dat je via de grote tent moest binnengaan, maar toch voldoende om ietsiepietsie meer privacy te hebben! congé is congé hé.
Privacy in een tent ???

Nooit rare blikken gekregen van degenen die naast u kampeerden ???

's Nachts draagt geluid nogal ver en zonder stevige muren .....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 19:42   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Privacy in een tent ???

Nooit rare blikken gekregen van degenen die naast u kampeerden ???

's Nachts draagt geluid nogal ver en zonder stevige muren .....
jamaar een paar meterkes ertussen is toch nog altijd "meer privacy" dan met een gordijntje ertussen hé.

en ge moet toch leren om dat stillekes te doen hoor manta! of ga jij later in een kasteel wonen of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 19:46   #83
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jamaar een paar meterkes ertussen is toch nog altijd "meer privacy" dan met een gordijntje ertussen hé.

en ge moet toch leren om dat stillekes te doen hoor manta! of ga jij later in een kasteel wonen of zo?
Ik voel al een onderwerp voor een nieuwe thread opborrelen: "Hoe lawaaierig bent u in bed?"

Wij gillen thuis ook niet de pannen van het dak hoor. Sinds de kinderen er zijn, hebben wij geleerd om in stilte te genieten.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2008, 19:51   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een kasteel zou voor mijn gezin wel een oplossing zijn ja ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 8 juli 2008, 20:25   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Een kasteel zou voor mijn gezin wel een oplossing zijn ja ...
oeis! zijn ze allemaal al bezig?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 8 juli 2008, 23:48   #86
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
zeg Maddox, wat is die hobby van jou? ballroomdansen?

8X8 meter = 64 m2??? dat is inderdaad niet kamperen.
Ik vroeg me al af of ik de enige vond die dat vreemd vond.
Zal wel een foutje zijn? Ik kan me zelfs geen iglotent van 8 bij 8 meter voorstellen.
Of de hobby is feestjes organiseren voor de hele camping.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 00:03   #87
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
*Andro neemt 5 doosjes dafalgan codeïne mee
Euhm, en met wat gaat ge dat verdunnen? Duvel of Chimay?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 06:25   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik vroeg me al af of ik de enige vond die dat vreemd vond.
Zal wel een foutje zijn? Ik kan me zelfs geen iglotent van 8 bij 8 meter voorstellen.
Of de hobby is feestjes organiseren voor de hele camping.

We hebben die tent gekozen met het "basiskamp" idee als uitgangspunt. De 8*8 meter is de plek die nodig is om ze op te zetten, maar het is geen vierkant, eerder een rechthoek met de 2 slaapcompartimenten die het breder maken. Maar de leefruimte, met gesloten voorkant kan 8 man in klapzetels rond een kleine tafel knus zetelen. Met de voorkant open als luifel, is 14 man geen probleem.
Meestal is onze tent maar bezet met 3 personen. Babs en mij in 1 compartiment, Leo in het andere.
De leefruimte is dan keuken was- en kleedkamer voor meer mensen -we hebben al voor een man of 10 gezorgd vanuit Chateau Maniak. Die dan in kleinere iglotentjes of zelfs 1 mans cannadienetjes slapen.

De hobby, Robot Wars. Sinds de TV opnames gestopt zijn (2003) zijn de samenkomsten of in een weekend (dan is het hotel voor 1 nacht) of een lang weekend/week, wat kamperen dan een optie maakt. De organisatoren zorgen meestal voor een geschikte kampeerplek bij de langere events( 3-4 nachten).
Best leuk, overdag mep je elkaars machines in puin, probeer je met man en macht de tegenstanders terug op te kalafateren, en 's avonds bij menig pot en pint rond een vuurtje worden de nieuwe plannen uitvoerig besproken, en komen de waanzinnige ideen los. Soms zorgen we voor extra animatie, en dat kan ver gaan. Team Tornado heeft zo bijvoorbeeld een Tesla Coil, en een aantal onder de roboteers (zoals onze Teamcaptain - www.team-rcc.org -) zijn RC helicoptervliegers. Ik verwacht 1 dezer formatievluchten en dergelijke.

Wat me er aan doet denken, 'k moet nog een paar reserve piketjes plooien. Waar ligt dat 5mm titaniumdraad?

Laatst gewijzigd door maddox : 9 juli 2008 om 06:28.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 06:39   #89
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Euhm, en met wat gaat ge dat verdunnen? Duvel of Chimay?
Hij heeft mij weer liggen hoor.
Oud 9 juli 2008, 08:52   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

PATSY!!!!

niet vergeten: afwasteiltje (ja, ik héb dus een trauma overgehouden)
en voor alle valle voor: een plastiek emmer+deksel (hebben ze ook van tupperware, maar merk is niet noodzakelijk).
Je vult die emmer met water, in de zon, deksel erop, en je hebt warm water!
Ook goed om de was in de week te zetten (ja, ik héb er dus een trauma aan overgehouden).

Laatst gewijzigd door circe : 9 juli 2008 om 08:53.
Oud 9 juli 2008, 09:50   #91
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Pijl en boog? Jacht?

Een mens moet toch eten. Zelfs al gaat hij kamperen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  pijl_en_boog_schieten.jpg‎
Bekeken: 87
Grootte:  103,2 KB
ID: 35403  

Oud 9 juli 2008, 09:59   #92
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Mijn man en mijn zoontje hebben dit jaar het pleit gewonnen: we gaan met ons gezin kamperen in Frankrijk. Mijn man denkt met enige weemoed terug aan de tijd toen hij nog met zijn 'maten' ging kamperen, maar dat is alweer 20 jaar geleden. Mijn zoontje van 12 is in ieder geval al door het dolle heen. Hij heeft het afgelopen weekend bij wijze van voorbereiding met een vriendje gekampeerd in de achtertuin. Die twee hebben zich alvast reuze geamuseerd.

Ik moet toegeven dat ik iets minder euforisch ben. Vooral als ik bedenk dat we bij slecht weer met z'n vieren (ons dochtertje van 8 gaat ook mee) mogelijks opgesloten zitten in een tent van 4 bij 4, zonder televisie, zonder computer, zonder internet...

De reis gaat waarschijnlijk naar Normandië of misschien naar Bretagne. Zijn er forummers die al met kinderen in die regionen gekampeerd hebben? Welke nuttige tips kunnen zij desgevallend geven aan een volslagen kampeermaagd?
Ik heb ook ooit eens -heel euforisch- getracht mijn bengels de geneugten van het kamperen bij te brengen.
Drie dagen zeikende regen gehad.
Geen oog geslapen, drijvende slaapzakken, bibberende bengels...
Mijn bengels hebben daar toen een tentenfobie opgelopen. Ze blijven nog liever thuis dan dat ze nog eens in een tent moeten slapen.

En eerlijk is eerlijk; vroeger (toen alles nog beter was) vond ik kamperen ook best leuk, maar met het verstrijken van de jaren heb ik toch meer en meer de behoefte aan een waterdichte kamer met ontbijt en alle verdere comfort.

Tip; kies met de tent een locatie waar de kans op regen erg klein (of zelfs onbestaand) is. Met 2 bengels in een tent zitten bij zeikende regen is niet echt ontspannend. En geloof me; hoe waterdicht ze die tenten ook aanprijzen, na enkele dagen lekken ze allemaal. Al is het maar condens die naar beneden drupt.

Toch veel plezier (en goei weer) gewenst!!
Oud 9 juli 2008, 10:02   #93
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeg Maddox, wat is die hobby van jou? ballroomdansen?

8X8 meter = 64 m2??? dat is inderdaad niet kamperen.

kamperen = buiten wonen, tenzij het regent. dan zit je onder zeil boekjes te lezen of gezelschapspelletjes te doen.

kamperen als moeder de vrouw van twee, was voor mij VOORAL: afwassen, wassen, was ophangen, was opvouwen, en afwassen. Tijdens de dagelijkse wasbeurt (ja op zo'n wasbord) kon ik het niet laten om te mompelen dat ik thuis een wasMACHIEN had, en een DROOGKAST en een AFWASMACHIEN en mijn schrobbende buurvrouw keek me aan en zei = me tambien! en toen schrobden we lustig verder...

toen ik later hoorde dat wij op de ENIGE plaats in Europa waren geweest waar er in dat jaar géén hittegolf was maar wel alle dagen regen (vandaar die constante wasbeurten), heb ik besloten dat ik nooit meer ging kamperen.
Het was nochtans een meer dan onnoemelijk prachtig uitzicht. Vlak aan de oceaan, bergwand met allemaal kleine plateautjes waar telkens één tent opstond, vier weken lang het ruisen van de golven... maar amper zon.
Llanes, Costa Verde... tja groen was het wel.

Enfin Patsy, genoeg kleding meenemen dat je niet alle dagen staat tshirtjes te wassen, regelmatig op restaurant gaan eten (spaart afwas) en het ontbijt door man en kinderen laten organizeren. Komt er toch nog iets van verlof in huis!
Normandie, Bretagne -----> Belle Ile niet overslaan! een aanrader !

en hier sé : Camping Morbihan
Nogmaals: http://nl.youtube.com/watch?v=WKkzfzhWWGs
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 10:15   #94
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Oh ja, u gaat 'tenteren'. 'Kamperen' lijkt me meer erop uit trekken zonder tent en een 'kamp' bouwen met wat je om je heen vindt.
'Tenteren' is meestal niet meer dan op een camping samendrommen, je beklagen over de te vuile, sanitaire accomodatie en bij terugkomst opscheppen over hoe leuk het wel was ... dat zuipen.

Een mens kan natuurlijk altijd 'tenterend' trekken. Lijkt me leuker dan louter tenteren. Kamperen en trekken tegelijk kan ook, maar tijdsgebrek verplicht je dan al gauw tot het snel bijeengrabbelen van een niet meer dan primitief kamp.

'Hoteleren' hoef ik - gelet op het onderwerp - niet verder te duiden, maar het zal niemand verbazen dat ook hier de trekkende variant bestaat.
Bijgevoegde miniaturen

Naam:  tenteren1.jpg‎
Bekeken: 98
Grootte:  44,6 KB
ID: 35404  

Naam:  hoteleren.jpg‎
Bekeken: 107
Grootte:  72,7 KB
ID: 35406  

Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 9 juli 2008, 10:38   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
yeps.. dat bedoelde ik!

maar kom, ik was in feite een fervent kampeerster ooit... als kind.

ben het nog ... als koppel in een stom tweepersoonstentje, trekkend dat wel, en uiteraard op restaurant behalve die ene keer BBQ. Scheelt ook een pak was, plas en afwas. Wel maar voor een paar daagjes hoor, een bed lijkt me toch nog zo leuk.

was trouwens ook in Bretagne, in een of andere prachtige manoir.
's avonds aangekomen, tentje gezet, liefde bedreven... bleek daags nadien dat we praktisch op het privé familiekerkhofje lagen....

Laatst gewijzigd door circe : 9 juli 2008 om 10:39.
Oud 9 juli 2008, 10:41   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Mijn man en mijn zoontje hebben dit jaar het pleit gewonnen: we gaan met ons gezin kamperen in Frankrijk. Mijn man denkt met enige weemoed terug aan de tijd toen hij nog met zijn 'maten' ging kamperen, maar dat is alweer 20 jaar geleden. Mijn zoontje van 12 is in ieder geval al door het dolle heen. Hij heeft het afgelopen weekend bij wijze van voorbereiding met een vriendje gekampeerd in de achtertuin. Die twee hebben zich alvast reuze geamuseerd.

Ik moet toegeven dat ik iets minder euforisch ben. Vooral als ik bedenk dat we bij slecht weer met z'n vieren (ons dochtertje van 8 gaat ook mee) mogelijks opgesloten zitten in een tent van 4 bij 4, zonder televisie, zonder computer, zonder internet...

De reis gaat waarschijnlijk naar Normandië of misschien naar Bretagne. Zijn er forummers die al met kinderen in die regionen gekampeerd hebben? Welke nuttige tips kunnen zij desgevallend geven aan een volslagen kampeermaagd?
koop zeker een goeie gids (guide Michelin is nog altijd gewoon top)

dat verzekert je alvast van een kwalitatieve camping, want er is toch heel wat verschil op de markt hoor !
en je kan ook nog een leuk restaurantje meepikken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 16:02   #97
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
koop zeker een goeie gids (guide Michelin is nog altijd gewoon top)

dat verzekert je alvast van een kwalitatieve camping, want er is toch heel wat verschil op de markt hoor !
en je kan ook nog een leuk restaurantje meepikken
De Gids van de ANWB vind ik beter. Nadeel: er kunnen soms te veel luidruchtige Nederlanders op de camping zitten.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 16:03   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De Gids van de ANWB vind ik beter. Nadeel: er kunnen soms te veel luidruchtige Nederlanders op de camping zitten.
Dat mag je niet zeggen want dat is racistisch.

Zoiets heet verrijking.

Oud 9 juli 2008, 16:59   #99
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Oh ja, u gaat 'tenteren'. 'Kamperen' lijkt me meer erop uit trekken zonder tent en een 'kamp' bouwen met wat je om je heen vindt.
'Tenteren' is meestal niet meer dan op een camping samendrommen, je beklagen over de te vuile, sanitaire accomodatie en bij terugkomst opscheppen over hoe leuk het wel was ... dat zuipen.

²!!!!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2008, 17:09   #100
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oeis! zijn ze allemaal al bezig?

Nee zenne ....

Maar 'k heb ze voor alle veiligheid allemaal maar 4 maand huisarrest gegeven se ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be