![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens is slecht van aard.
Wij hebben bijvoorbeeld legers nodig om ons te beschermen, zonder deze bescherming worden we gegarandeerd aangevallen, berooft en meer van dat fraais. Dit zegt toch iets over het mensdom dacht ik. Ik merk bijvoorbeeld dat wij mensen onze kinderen alleen maar de goede dingen hoeven te leren. De slechte dingen weten ze blijkbaar uit zichzelf. Heel vreemd vind ik dat. Kinderen die liegen bijvoorbeeld zonder dat iemand hen dit leerde? Is dat normaal? In computerwinkels en videotheken zien we ze liggen de spelletjes en films over geweld en macht en corruptie. Dat valt mij echt op. De kranten en nieuwsberichten staan bol van getuigenissen over de aard van de mens. Dit willen de mensen ook weten, dit willen ze zien. De strijd om de kijkcijfers dwingt de nieuwsmakers ertoe om vooral slecht nieuws te brengen. Over datgene wat de mens allemaal uitvreet. De mens heeft gevangenissen? De mens heeft rechters? Zelf als mens betrap ik me er voortdurend op de verkeerde dingen te doen. Soms onbewust, maar ook bewust. In gedachten, waartegen ik me verzet. Maar hoe komt het dat ik soms slechte gedachten heb? Omdat ik een heel slecht wezen ben. Ik beken. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
troost u u bent ook Goed. Leef uw leven niet in het voorportaal van de redding, maar sta op en neem uw verantwoordelijkheid als mens. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juli 2008 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Maar ik faal. Citaat:
Een grote waarheid vermengd met een klein leugentjes om bestwil, maakt het geheel tot een leugen. Niet tot waarheid. Want waarheid is puur. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 juli 2008 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zit een arrogantie zowel in jezelf 'goed' als in jezelf 'slecht' te vinden. Die staat van puurheid is niet aan ons mensen voorbehouden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juli 2008 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 juli 2008 om 17:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liegen kinderen van nature uit, of zijn ze er van nature uit op gericht 'straf' te vermijden? Mijn kinderen zijn opgevoed zonder straf, en ik heb nooit de indruk gehad dat ze de noodzaak voelden te liegen tegen hun ouders. Kinderen zoeken het 'goede' want ze zoeken het leven. Wat groter goed kan een kind doen dan te willen leven? Respect voor het leven u geschonken is het geschenk te aanvaarden. Daarin bevindt zich de initiële goedheid van de mens. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 juli 2008 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Gouverneur
|
![]() Goed is wat beschermt en in stand houdt, slecht is wat beschadigt en bedreigt. Als begrip zijn goed en slecht universeel.
![]() |
#111 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, kinderen liegen niet van nature uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister
|
![]() En voel je je nu goed in je masochisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
weet je dat Jack The Ripper de eerste seriemoordenaar was ? Nu zijn seriemoordenaars een normale zaak geworden in bijv de VS. Je moet maar eens kijken naar al onze beveiliging die we tegenwoordig nodig hebben tegen cirminelen. Vroeger liet iedereen de auto achter zonder de deuren op slot te doen vaak zelfs met de sleutels gewoon nog in het slot. Als je dat vandaag doet dan ben je die auto gegarandeerd kwijt. De politie beschouwt het nu zelfs als aanzetten tot criminaliteit als je dat zou doen !! Stel u eens voor ?? Fietsen stelen lijkt wel de normaalste zaak van de wereld geworden. Vele kleine misdrijven worden zelfs niet eens meer vervolgd en er wordt zelfs geen pv meer van opgesteld !! Dus ja er is veel meer criminaliteit dan vroeger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zou kunnen zeggen dat 'goed zijn' 'goed willen' uitsluit, want waarom zou je iets willen dat je al bent. 'Beseffend' dat een absolute toestand van zowel 'goed' als 'slecht' niet mogelijk is, beperkt de mens zich noodzakelijkerwijze tot handen en niet tot zijn. Uit het feit dat de mens 'het goede wil' leiden sommigen af dat de mens slecht moet zijn, en anderen dat hij goed moet zijn. Goed te vergelijken met het half volle of half lege glas...melk, bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het zegt inderdaad iets over de mensheid dat hij altijd op zoek is naar rust, balans en vrede met andere mensen en tegelijkertijd altijd op zoek is naar groei en uitbreiding eventueel ten koste van andere mensen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overal waar regels worden opgesteld, worden deze ook verbroken. De mens denkt dat gevangenisstraf een handig middel is om het aantal overtredingen van regels te beperken. Citaat:
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|