![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is dat de strategie?
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let wel, niet dat deze instanties altijd ongelijk hebben. Maar, wij als vrij denkers, willen dat toch even liefst zelf uitpluizen. Dat dit u niet aanstaat, dat kan ik begrijpen. Maar ja, u bent dan ook geen 'vrij ' denker. Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2008 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen we hier voor hem een bijbels citaat inroepen in de trant van "heer vergeef het hem,hij weet niet wat hij zegt"... ![]() blijkbaar wel,zeker een slechte preek vanmorgen in de kerk moeten aanhoren.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind mijn denken hoegenaamd niet ingeperkt door mijn geloof, noch door gelijk welk dogma van de katholieke Kerk waarvan ik deel uitmaak. Het is maar zeer de vraag of sommigen hier, slaven van de vrijheid van gedachte, écht wel "vrijer" zijn dan deze gelovige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2008 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Hetgeen perfekt opgaat voor het atheïsme met zijn dogma's.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En "discussie", excuseer, maar de enigen die échte bijdragen formuleren zijn de gelovigen. Alleen al in zo'n dingen valt het onderscheid op. Ga eens Uw eigen gebral na of dat van de andere scheldmolens en U zal vaststellen dat het allemaal één-zin-slogans zijn. Deze hier spant de kroon moet ik zeggen: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen atheïst. Maar over welke atheïstische dogma's hebt u het eigenlijk? Maar afgezien daarvan, u bevestigt dus dat een christen beperkt is in zijn denken. Dat is al een vooruitgang.
Laatst gewijzigd door system : 20 juli 2008 om 22:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ik haast er me op bij te zeggen dat ik U hierboven niet meereken, ik vind de discussies die U opzet eigenlijk terecht, jammerlijk dat ze steeds ontaarden in goedlope oneliners van nogal simplistische personen die zich nagenoeg allemaal tot de goddeloosheid bekennen.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voor het gemak heb ik wat nummertjes bij uw citaat geplakt vooraleer u van antwoord te dienen. 1°Effe denken, wat denkt u van die tegen het 'islamitische terrorisme' door de 'God bless America'alliantie? Of verkiest u het in een hoekje drummen van de Palestijnen (Islam) door de Israëli's (Jodendom)? Twee volkeren die evenwel (o ironie) eigenlijk hetzelfde ras zijn. 2° Heeft u mij enige verwijzing naar de heksenverbrandingen horen doen? Ik denk het niet. Er zijn bovendien véél minder heksenverbrandingen geweest dan in de volksgeest leeft. Lees anders maar eens 'Heksenverbranding in Vlaanderen'; de moeite waard en helemaal niet spektakelzuchtig. En u bewijst uw 'christelijke arrogantie' door enkel en alleen bewijzen op te vragen tegen het christelijke geloof. Zijn de andere godsdiensten soms geen religie? Vergeet niet dat het christendom geboren is uit het Jodendom... Ik kan u als voorbeeld geven de hongerdood die talloze katholieke Ieren stierven toen de protestantse Engelsen hun voeding naar eigen regio wegsleepten. Of de rampzalige gevolgen van de bittere armoede in Europa door de tienden die steeds maar afgestaan moesten worden, naast natuurlijk de offergaven voor talloze overdadig versierde kerken etcetera. Of het afvoeren van miljoenen negerslaven (waarvan er slechts een fractie levend de eindbestemming haalde) om ingezet te worden in de kolonies mét officiële 'goedkeuring' van de Kerk, ùw christelijke kerk! De 'negerkes' hadden immers geen ziel, weet u nog? 3°Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar omdat u zo graag schermt met de Holocaust: hoeveel Joden zijn er omgekomen door die 'christelijke' kerk van u? Aan hoevelen werd onderdak (schuilplaats) geweigerd? En de toenmalige Paus was ook niet erg proper, niet? Dat zult u niet zo graag lezen, vrees ik. 4° Neen, mijnheer. Ik respecteer wel andermans voorkeuren. Ik heb mijn kinderen zelf de keuze gelaten; geloven of niet. Ik begrijp niet hoe mensen nood hebben aan een religieuze beleving maar ik kan hen daarin wel respecteren. Doet u dat dan in uw 'christelijke verdraagzaamheid' ook met zij die niet wensen te geloven in een hogere macht. Dat zou al een mooi begin zijn. En vooraleer u vermeent dat ik enige haat zou hebben tegen deze of gene godsdienst: in mijn familie heb ik zowat vanalles zitten: van Joden (ja er zat er zelfs eentje persoonlijk in de kampen waaraan u mij medeplichtig verklaart), moslims, chinezen, katholieken en zelfs iemand van Indiaanse origine. Ik meen dus dat excuses hier op zijn plaats zouden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() http://www.verhoevenmarc.be/PDF/Kenmerken-Sekte.pdf een geloofsgenoot van u en dus zou u zijn visie moeten onderschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Goe weere an de Zuid, ze smaate mee snieballe... One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything beyond this is voluntary submission to unnecessary tyranny (B. Russell) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
10myths and 10 truths about atheism Vermits Amerikaanse atheïsten sociaal meer met de rug tegen de muur geduwd worden dan Europese leveren ze meer weerwerk. Laatst gewijzigd door filosoof : 21 juli 2008 om 02:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hier gaat u in de fout. Het Israelisch-Palestijns conflict is geen godsdienstoorlog, maar een nationalistisch en territoriaal conflict. Te vaak wordt vergeten dat er onder zowel de Palestijnen als de Israeli's christenen zijn, en dat die christenen mee slachtoffer zijn van het oorlogsgeweld (aan en van beide kanten).
![]() |