Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2008, 21:57   #181
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Bon, een op zich best interessante topic, waar het weliswaar behoorlijk hard aan toeging, is inmiddels wederom vakkundig om zeep geholpen door de forumtrol van Politics.be.

Nog een prettige nachtrust.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 28 juli 2008 om 21:59.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 21:57   #182
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Je beseft nog niet de helft van de walgelijke en afgrijselijke taferelen die zich afspelen in atheistische middens. Wij, daarentegen, vinden het uiteraard best gezellig.
En dan die maçonnieke lugubere ceremonies bij bepaalde vrijdenkers waarbij kinderen worden gebruikt. Neen, best is erover te zwijgen.

Laatst gewijzigd door system : 28 juli 2008 om 21:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 22:02   #183
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

ach de meeste linksen verketteren het katholieke geloof maar halen de veel ergere islam langs de andere binnen wie begrijpt deze mensen nog?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 22:04   #184
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ach de meeste linksen verketteren het katholieke geloof maar halen de veel ergere islam langs de andere binnen wie begrijpt deze mensen nog?
Dat is er inderdaad volledig op. Het Katholicisme wordt door de links tot extreem-linkse atheïsten als het allerslechtste op aarde voorgesteld maar tegelijkertijd rollen ze de rode loper uit voor de meest fundementalistische islam, niet ergens in Arabië maar in het eigen land.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 22:04   #185
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bon, een op zich best interessante topic, waar het weliswaar behoorlijk hard aan toeging, is inmiddels wederom vakkundig om zeep geholpen door de forumtrol van Politics.be.

Idd, ieder zinnig mens vraagt zich uiteindelijk wat hij hier komt doen.

Btw, sloppel
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 22:05   #186
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik "verketter" alle religies. T'is maar dat je het weet.
Oud 28 juli 2008, 22:08   #187
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
inmiddels wederom vakkundig om zeep geholpen door de forumtrol van Politics.be.
Ik vind U inderdaad ook dé forumtrol van politics.be, blij dat U dat zelf inziet nadat 8 van de 10 topics die U ooit opstartte een copy&paste waren van opruiende persberichten uit veelal "De Morgen" tegen het Katholicisme.

Oud 28 juli 2008, 22:14   #188
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Negeer dat creatuur gewoon. Ik heb hem al een hele tijd geleden op mijn negeerlijstje gezet en sindsdien ziet het forum er stukken aangenamer uit!

Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 28 juli 2008 om 22:15.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 22:15   #189
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik "verketter" alle religies. T'is maar dat je het weet.
daarom zeg ik de meeste en niet allemaal
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 22:17   #190
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
daarom zeg ik de meeste en niet allemaal
Kijk eens goed naar zijn avatar. Ziet U die "verkettering van alle (kuch) religies" ook zo goed als ik?

Oud 28 juli 2008, 22:17   #191
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Ik vind U inderdaad ook dé forumtrol van politics.be, blij dat U dat zelf inziet nadat 8 van de 10 topics die U ooit opstartte een copy&paste waren van opruiende persberichten uit veelal "De Morgen" tegen het Katholicisme.
Manneke, "Esperanza" wordt hier door "vriend" en "vijand" geprezen en gerespecteerd voor haar vaak nuchtere kijk op de maatschappij en zin voor correcte analyse. Jouw persoonlijke aanval zal dus bitter weinig bijval kennen.
Oud 28 juli 2008, 22:19   #192
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Negeer dat creatuur gewoon. Ik heb hem al een hele tijd geleden op mijn negeerlijstje gezet en sindsdien ziet het forum er stukken aangenamer uit!

Lijkt mij ook de beste oplossing, after all
Oud 28 juli 2008, 23:06   #193
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hal9001 Bekijk bericht
Tegenwoordig lijkt iedereen kritiek te hebben op het katholicisme. De vraag is nu waarom. De zaak van het atheïsme is helemaal niet zo sterk als vaak ggedacht wordt. Religie en meer specifiek het christendom is geen kinderlijk overblijfsel. Voor mij geeft mijn geloof zin en inhoud aan mijn leven. Waarom willen zovelen dat kapot maken? Zijn ze misschien kwaadaardig?
Voor alle duidelijkheid: ik ben atheïst. Maar ik helemaal niets tegen iemands geloof - trouwens, een eerlijke, overtuigde Christen en ik zullen zelfs op veel punten overeen komen. Maar daar ligt het hem juist: in het verschil tussen een katholiek en een christen. Een katholiek is iemand die onvoorwaardelijk de Paus, dus de Kerk, volgt - en dat gedoe van ik ben de alwetende (omdat ik toevallig of de oudste of de meest gelobby-de heb) en dan MIJN woord als dogma voor de ganse wereld verkondigen..: wel dat gaat er bij mij niet in. Niemand zegt dat die man in Rome toevallig slimmer is dan jij, of dan ik, hij is enkel, zoals alle politiekers, verkozen door enkele intimi. Die kan dus logisch gezien niet DE wijsheid in pacht hebben - HET probleem van de echte katholieken IS de KERK!!! In 2008 worden vrouwen nog steeds gediscrimineerd (en dan maar sakkeren over de rol van de vrouw in de Islam!!..).
Ik hoop voor jou, echt waar, dat je zin én levensvreugde vind in je geloof in Jezus, maar laat die betweterige kerk de boel niet verpesten...
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2008, 23:52   #194
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid: ik ben atheïst. Maar ik helemaal niets tegen iemands geloof - trouwens, een eerlijke, overtuigde Christen en ik zullen zelfs op veel punten overeen komen.
Zoals de rest van Uw bericht zal getuigen hieronder is Uw bovenstaande uitspraak een hypocriete leugen, vooral bedoeld om Uzelf als schaap te camoufleren - de "friendly atheïst". U wil één bepaald geloof aanvallen en dat is precies wat U hieronder zal doen.

Citaat:
Een katholiek is iemand die onvoorwaardelijk de Paus, dus de Kerk, volgt
Dat is een klassieke verdraaiing van de feiten. U stelt het hier voor alsof de Paus een seculier leider is. Als hoofd van de Kerk legt de Paus alleen bindende beslissingen vast voor de geloofsleer vast. Dat is alles. Je zou met dezelfde hysterische zin voor drama kunnen stellen dat "een werknemer is iemand die blindelings zijn werkgever volgt". In het geval van het Katholicisme neemt de Paus de belangerijke beslissingen als hoofd van de H. Kerk. Dat is alles.

Citaat:
- en dat gedoe van ik ben de alwetende (omdat ik toevallig of de oudste of de meest gelobby-de heb) en dan MIJN woord als dogma voor de ganse wereld verkondigen..:
Dat is hysterische onzin. U verkondigt hier ook Uw woord als de opperste waarheid. En een "dogma" is overal terug te vinden, ook in de wetten die in het parlement gestemd worden. Ze worden niet door het volk maar door de politici gemaakt en gestemd. Ze moeten gevolgd worden. Dat zijn toch ook allemaal dogma's?

Citaat:
Niemand zegt dat die man in Rome toevallig slimmer is dan jij, of dan ik, hij is enkel, zoals alle politiekers, verkozen door enkele intimi.
De H. Vader is inderdaad "slimmer" in de zin dat hij de geloofsleer eerst en vooral beter moet kennen en kunnen evalueren. De vergelijking met een politieker gaat niet op omdat het Vaticaan geen politieke instelling is.

Citaat:
Die kan dus logisch gezien niet DE wijsheid in pacht hebben - HET probleem van de echte katholieken IS de KERK!!!
Integendeel. De H. Kerk is een belangrijk exegese-instrument. Zij vertaalt de overlevering en houdt het geloof daardoor in de rechte banen. De vele extremistische scheurbewegingen zijn fundementalistischer juist omdat ze de leer van de H. Kerk verwerpt. U kent toch de uitdrukking "de kerk in het midden houden"? Wel dat is precies wat het Vaticaan, de Paus en de H. Kerk doen: het geloof overleveren en zuiver houden door de mysteries te ontrafelen en durende steun te bieden aan gelovigen.

Citaat:
In 2008 worden vrouwen nog steeds gediscrimineerd (en dan maar sakkeren over de rol van de vrouw in de Islam!!..).
Vrouwen worden helemaal niet "gediscrimineerd", dat is een mythe. Bovendien snap ik niet wat een atheïst zich komt bemoeien met de geloofsleer van een godsdienst?

Citaat:
Ik hoop voor jou, echt waar, dat je zin én levensvreugde vind in je geloof in Jezus, maar laat die betweterige kerk de boel niet verpesten...
Ik dacht dat U "niets had tegen iemand geloof"? Zoals bovenstaande uitspraak duidelijk maakt was dat een nogal hypocriete uitdrukking.

Voorts moet hier duidelijk gemaakt worden dat de H. Kerk opgericht werd door Jezus Christus door de overhandiging van de sleutels aan S. Peter. Dat is erg belangrijk om duidelijk te stellen. Alle andere stromingen groot en klein zijn door mensen opgericht, vaak zelfs eeuwen en eeuwen later tot letterlijk voor 5 minuten.

Oud 29 juli 2008, 00:06   #195
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Manneke, "Esperanza" wordt hier door "vriend" en "vijand" geprezen en gerespecteerd voor haar vaak nuchtere kijk op de maatschappij en zin voor correcte analyse. Jouw persoonlijke aanval zal dus bitter weinig bijval kennen.
Hij zoekt geen bijval, hij zoekt entertainment! Pure entertainment! Dat droge bestaan tussen zijn Pruisische parafernalia bekomt hem blijkbaar niet goed, daarom een paar zotte stoten op een internetforum ter afwisseling.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 08:04   #196
system
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:

Dat is een klassieke verdraaiing van de feiten. U stelt het hier voor alsof de Paus een seculier leider is. Als hoofd van de Kerk legt de Paus alleen bindende beslissingen vast voor de geloofsleer vast. Dat is alles. Je zou met dezelfde hysterische zin voor drama kunnen stellen dat "een werknemer is iemand die blindelings zijn werkgever volgt". In het geval van het Katholicisme neemt de Paus de belangerijke beslissingen als hoofd van de H. Kerk. Dat is alles.
De paus heeft anders eeuwen lang van zichzelf gedacht dat hij een wel een seculier leider was. Hij had zelfs een eigen leger en iedere keizer moest zich laten kronen door de Paus. Totdat Napoléon zichzelf als keizer kroonde. En toen ging het snel de bergaf met de wereldlijke macht van de Paus. En uiteindelijk maakte Garibaldi het werk af en beperkte de seculiere macht van de paus tot een dwergstaat: Vaticaanstad. Zo is het gegaan en niet wat u ons probeert wijs te maken.

Laatst gewijzigd door system : 29 juli 2008 om 08:08.
Oud 29 juli 2008, 08:12   #197
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Vrouwen worden helemaal niet "gediscrimineerd", dat is een mythe. Bovendien snap ik niet wat een atheïst zich komt bemoeien met de geloofsleer van een godsdienst?
Het zal nog niet. De discriminatie van de vrouwen in de geschiedenis van de kerk is een constante. Zoals de discriminatie van andere groepen (zwarten, homo's, andersgelovigen) ook een constante is geweest en nog is in de kerk. Wat vertelt u toch allemaal.
Oud 29 juli 2008, 08:29   #198
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De meest intelligente post in deze thread.
En toch volledig to the point. Zelfs on-topic.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 08:35   #199
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor een groteske leugen is me dit. Het gedrag van de kaholieke kerk jegens vrouwen was beneden alle peil ze hebben zich altijd met hand en tand verzet tegen emancipatie en vrouwenrechten. Verder hebben mannen geen recht van spreken wat vrouwen wel of niet te doen en laten hebben. Dat recht hebben ze verloren na duizenden jaren van wangedrag jegens vrouwen.
Oud 29 juli 2008, 09:15   #200
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hal9001 Bekijk bericht
Tegenwoordig lijkt iedereen kritiek te hebben op het katholicisme. De vraag is nu waarom. De zaak van het atheïsme is helemaal niet zo sterk als vaak ggedacht wordt. Religie en meer specifiek het christendom is geen kinderlijk overblijfsel. Voor mij geeft mijn geloof zin en inhoud aan mijn leven. Waarom willen zovelen dat kapot maken? Zijn ze misschien kwaadaardig?
Ik ben atheïst en heb iets tegen religie omdat het rationeel denken in de weg staat. Geloven in een almachtig wezen blijft kinderachtig en een beetje gek... Moest het nu nog bijdragen tot beter gedrag dan kon ik religie nog verdragen maar dat doet het niet...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be