![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met het roken van tabak meer bepaald.
Maandag 11 augustus heb ik de laatste cigaretten gerookt. Ik ben dus een dag of vijf tabaksvrij. Het gaat beter dan ik me had gedacht, ik heb intense korte flashen waarin ik naar tabak smacht maar zoals het nu loopt komt het goed. Donderdagavond had ik een feestje en vrijdagmorgen piepen en kraken mijn longen gewoonlijk maar deze keer niet. Geloof me maar, niet roken is beter dan wel roken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Je zal serieus aankomen, gaat meer eten, chips, chocolatte,brood, echte vraatbuien krijge je dan. Aangeraden is chroomtabletjes te slikken om die hongergevoel te onderdrukken en zoetigheid te mijden. Meestal 12 kg bij op paar weken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede beslissing, nu nog volhouden. Ben ondertussen zelf 2,5 jaar rookvrij, nadat ik (zwaar) verslaafd was. In het begin was ik 2 kilo bijgekomen, maar in de maanden daarna zo'n 9 kg afgevallen (gewicht verliezen is peanuts ivg met afkicken van een rookverslaving).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een collega die ook gestopt is, kreeg zijn moeilijkste momenten na zes maanden.
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ik heb al 12 jaar moeilijke momenten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welja, die collega waar ik het over had, heeft na tien jaar, af en toe , nog steeds zin in een sigaret. Dat weerhoudt mij eigenlijk om ook eens een poging te wagen. ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 16 augustus 2008 om 18:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Oef, ik dacht al met forummen. Gelukkig is het maar toebak.
Ikzelf ben al rookvrij (en drankvrij) van 1993, en dat heeft me toch wel opgebracht sindsdien. De moeite die het kost om te stoppen wordt dik terugbetaald, in natura nog wel.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Was een hele week rookvrij... Nu met een redelijke hoeveelheid alcohol in mijn karkas toch terug een sigaretje gerookt. Smaakt niet echt.
Er is dus nog hoop ![]() Succes ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ben trouwens al bijna 20 jaar bezig met te stoppen en te herbeginnen... 2 jaar gestopt, 2 jaar roken, etc, etc,...
Zucht... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Mijn laatste poging om te stoppen met roken ongeveer een jaar geleden, heb ik het 3 maanden volgehouden met als resultaat 18 kilo erbij.
Ik heb dan maar besloten om terug te roken, ben die 18 kilo na 6 maanden gelukkig weer kwijt. Ga ik het nog een poging wagen ? Nee!
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had in de eerste 6 maanden ook nog goesting in een sigaret, maar daarna nooit meer. Die zin in een sigaret is trouwens een fictieve behoefte, geen reëele.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En seks dan?
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf rook ik niet, maar ik vind die rook verschrikkelijk lekker ruiken
![]()
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |