Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 19:37   #101
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Hetgeen niet uitsluit dat de retoriek die door atheïsten hier wordt gebruikt de grenzen van het fatsoen en de vrije meningsuiting ver overschrijden en méér dan verontrustende gelijkenissen vertonen met nazi-propaganda. Op zich mag dat niet verbazen vermits de vergassingskamers de ultieme verwezenlijking waren van de vrijzinnigheid en hun haat tegen gelovigen en andersdenkenden. Ik doe U in die zin opmerken dat er nog altijd facistoïde personen zijn die het over "parasieten" hebben wanneer het over christenen gaat. Dat zegt wel genoeg vrees ik.
Ik noemde christenen niet parasieten, ik noemde geestelijken parasieten. Iets heel anders.

Ik heb alle respect voor alle gelovigen die niet via de macht van het getal (of geweld, maar daar valt het christendom heden ten dage buiten) hun gedachtegoed aan iedereen willen opdringen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 19:42   #102
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik noemde christenen niet parasieten, ik noemde geestelijken parasieten. Iets heel anders.
Nu bent U al aan het terugkrabbelen op een manier die nogal onlogisch is. U weel donders goed dat de geestelijkheid hoort bij het Katholicisme en U deed dus een geviseerde aanval. Natuurlijk heeft U het protestantisme ontzien omdat het als Nederlander immers politiek incorrect is om om de eigen religie te kankeren. Het facistoïde en extreme karakter is hier echter buitengewoon afstotelijk. Dus alleen priesters en none mogen vergast worden volgens Uw wereldbeeld?

Citaat:
Ik heb alle respect voor alle gelovigen die niet via de macht van het getal (of geweld, maar daar valt het christendom heden ten dage buiten) hun gedachtegoed aan iedereen willen opdringen.
Dat zijn praatjes voor de vaak. Ik heb wel genoeg gelezen om te weten wat voor eens mensverachtende pseudo-sekte de vrijzinnigheid is. Een kloon van het nazisme, alleen onder een links kleedje. De personen die vroeger anderen "parasieten" noemden ruimden ook Anne Frank op.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 19:48   #103
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle echte atheïsten kiezen natuurlijk deze vlag:

Nee, dat laten we aan christenen over. Hitler maakte handig gebruik van het al ruimschoots aanwezige antisemitisme dat heerste onder de Duitse christenen om de Jodenvervolging te realiseren.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 20:00   #104
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu bent U al aan het terugkrabbelen op een manier die nogal onlogisch is.
Ik krabbel helemaal niet terug. Mijn standpunt van nu is dezelfde die het altijd geweest is, en als dit niet zo is, citeer maar.
Citaat:
U weel donders goed dat de geestelijkheid hoort bij het Katholicisme en U deed dus een geviseerde aanval. Natuurlijk heeft U het protestantisme ontzien omdat het als Nederlander immers politiek incorrect is om om de eigen religie te kankeren.
Ik ben niet protestants en het protestantisme kent net zo goed geestelijken. U kunt trouwens van mij aannemen dat ik de Gereformeerde Kerk vele malen erger vind dan de Katholieke, simpelweg omdat de mensen die er lid van zijn er uitzien als levende zombies. En nee, ik zeg dit niet omdat ik intolerant ben, maar omdat ik meelijden met die mensen heb.
Citaat:
Het facistoïde en extreme karakter is hier echter buitengewoon afstotelijk. Dus alleen priesters en none mogen vergast worden volgens Uw wereldbeeld?
Nee. Ik vind dat iedereen die de Kerk, of de moskee, of wat voor een religie dan ook vertegenwoordigt, geen geld meer van de gemeenschap moet krijgen, noch mogen religies via de macht van het getal politieke macht uitoefenen, want een religie hoort thuis tot de privésfeer. Zelfs Jezus vond dat.

Verder dan dat ga ik niet. Nu iets anders, waar haalt u het idee vandaan dat ik geweldadig zou zijn?
Citaat:
Dat zijn praatjes voor de vaak. Ik heb wel genoeg gelezen om te weten wat voor eens mensverachtende pseudo-sekte de vrijzinnigheid is. Een kloon van het nazisme, alleen onder een links kleedje. De personen die vroeger anderen "parasieten" noemden ruimden ook Anne Frank op.
Iemand die leeft op de kap van de gemeenschap is een parasiet. U mag er wat mij betreft een eufemisme voor bedenken, maar een feit blijft een feit. Er is daarentegen geen enkel bewijs dat de Joden, of Anne Frank leefden op de kap van de maatschappij; ze leverden eerder een bijdrage. En zelfs als mensen leven op de kap van de maatschappij, dan nog is de dood geen legitiem vonnis.
Oud 26 augustus 2008, 21:48   #105
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het enige dat Nederland en Engeland staatkundig gemeen hebben gehad is dat Willem 3 stadhouder van het gewest Holland en koning van Engeland was. Nederlanders hebben het meest gemeen met Vlamingen en Afrikaners wat logisch is omdat we de facto 1 volk zijn.
Je stelt het wel heel gemakkelijk. Nederlanders hebben niet automatisch meer gemeen met Vlamingen, want een lange bewogen geschiedenis heeft de twee landsdelen van de Lage Landen toch ieder een eigen pad gebracht die bewandeld werd. Nederland heeft zich altijd gericht op Engeland, Amerika en Noord-Europa, meer nog dan op de Zuidelijke Nederlanden die slechts als bufferstaat werd gezien tegen de franse aartsvijand. Ik denk persoonlijk dat het te lang ook gezien is als een stukje ''weggevallen Vaderland, waar geen redding meer voor was''. Vlaanderen was namelijk in de handen gevallen van pro-franse segmenten.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:52   #106
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

[quote=liberalist_NL;3653894]Ik krabbel helemaal niet terug. Mijn standpunt van nu is dezelfde die het altijd geweest is, en als dit niet zo is, citeer maar.

Ik ben niet protestants en het protestantisme kent net zo goed geestelijken. U kunt trouwens van mij aannemen dat ik de Gereformeerde Kerk vele malen erger vind dan de Katholieke, simpelweg omdat de mensen die er lid van zijn er uitzien als levende zombies. En nee, ik zeg dit niet omdat ik intolerant ben, maar omdat ik meelijden met die mensen heb.

Toevallig ben ik ook gereformeerd. Blijkbaar weet jij niet zo heel veel van Gereformeerden, want dan zou je ook weten dat er verschillende takken bestaan binnen de Gereformeerde kerk die uiteenlopen van heel zwaar naar heel licht kerkelijk. Je scheert nu wel heel gemakkelijk iedereen over 1 kam.
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:59   #107
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Toevallig ben ik ook gereformeerd. Blijkbaar weet jij niet zo heel veel van Gereformeerden, want dan zou je ook weten dat er verschillende takken bestaan binnen de Gereformeerde kerk die uiteenlopen van heel zwaar naar heel licht kerkelijk. Je scheert nu wel heel gemakkelijk iedereen over 1 kam.
Ik weet dat er verschillende soorten refo's zijn. Dat maakt niet dat ik het niet allemaal engerds vind. Het spijt me hoor, maar als ik mensen van jouw Kerk hoor spreken over gggristus en het verval van de maatschappij krijg ik koude rillingen over mijn rug; alsof elk woord rechtstreeks door demonische krachten - waar ik doorgaans niet in geloof - geuit wordt.

Maar dat maakt niet dat ik iets tegen jou als een persoon heb, ik wens je zelfs veel succes in het jezelf losmaken van je geestensgevangenis; misschien dat je over een paar jaar lacht over de absurditeiten die je vroeger geloofde, die er door je ouders als met een infuus zijn ingebracht.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 augustus 2008 om 22:00.
Oud 26 augustus 2008, 22:56   #108
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

[quote=Unie der Provinciën;3654232]
Citaat:
Ik krabbel helemaal niet terug. Mijn standpunt van nu is dezelfde die het altijd geweest is, en als dit niet zo is, citeer maar.

Mijn ervaring hier in de Randstad is dat protestanten een stuk strenger in de leer zijn dan Rooms-Katholieken wat zich met name in de levenswijze uit.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:07   #109
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn praatjes voor de vaak. Ik heb wel genoeg gelezen om te weten wat voor eens mensverachtende pseudo-sekte de vrijzinnigheid is.
Vrijzinnigheid is wat het zegt: vrijzinnig. Dat wil zeggen dat men ieder mens het recht geeft zelf na te denken.
Maar zelf na denken is u wellicht even vreemd als pakweg vrijheid tout court.

Citaat:
Een kloon van het nazisme, alleen onder een links kleedje.
Degene die het meest beantwoordt aan het archetype van een nazi ben jij wel, Preuts.

Citaat:
De personen die vroeger anderen "parasieten" noemden ruimden ook Anne Frank op.
Dat was eigenlijk het werk van jouw ideoloische medestanders.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 18:04   #110
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ziehier de vlag van het Dietse Rijk ! Vroeger had ik eenzelfde vlag met blauw en oranje gemaakt, maar deze vind ik een stuk beter.

Het gelijkt op de vlag van het NSV, maar er is één verschil.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 27 augustus 2008 om 18:05.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 18:45   #111
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße
Alle echte atheïsten kiezen natuurlijk deze vlag:
Nee ik zet dat onding van een nazivlag niet in het citaat. 't Is hier genoeg herhaald.

Maar die post Preuße, maakt enkel zin wanneer je bedoelt dat Hitler een atheïst was. Waar haal je dat vandaan ? Laat ons aannemen dat mister Adolf Mein Kampf zelf geschreven heeft. Er zijn genoeg passages in Mein Kampf die aantonen dat Hitler was wat jouw klein hartje weigert te geloven. Namelijk een diep religieus figuurtje. Zoals je afgeeft op atheïsten en vrijzinnigen vermoed ik dat ook jij dat religieus spoor in je onderbroek hebt. Willen jullie een walgelijk figuur als Hitler niet in je middens ? Wordt hij daarom maar als een zwarte piet naar de atheïsten doorgeschoven ?

Enkele citaten:

Citaat:
‘De natuur, die eeuwig is, wreekt onverbiddelijk iedere inbreuk op haar geboden. Daarom is het mijn overtuiging, dat ik werk in de geest van de almachtige Schepper: Want door mij te verweren tegen de Jood strijd ik voor het werk van de Heer.` (Mein Kampf. blz 76)

Wie het waagt, om de schennende hand uit te strekken naar het hoogste evenbeeld van de Heer, pleegt daarmee heiligschennis tegen de Schepper van dit wonder, en helpt ons uit het paradijs verdrijven.’ (Mein Kampf. Blz 479)

‘Juist de man, die volks denkt, zou het nu als zijn meest heilige plicht moeten beschouwen, om, binnen zijn eigen kerkgenootschap, ervoor te zorgen, dat men niet altijd praat over Gods wil, maar dat men die wil ook daadwerkelijk vervult en Gods werk niet laat aanranden. Want Gods werk gaf de mensen eens hun gestalte, hun karakter en hun eigenschappen. Wie Zijn werk vernielt, strijdt daardoor tegen de schepping van de Heer, dat wil dus zeggen, tegen de goddelijke wil.’ (Mein Kampf. Blz 709)

‘Het gevolg van iedere rasvermenging is dus, in het kort, altijd het volgende:….. er treedt een lichamelijke en geestelijke achteruitgang op, en daarmee het begin van een langzaam, maar zeker verkwijnen. Indien men zo een ontwikkeling tot stand brengt, doet men niets anders dan inbreuk maken op de wil van de eeuwige Schepper.’ (Mein Kampf. Blz. 354)
Het spijt me heren moderators, ik kon geen toestemming aan de auteur vragen voor een copy/past.

Wel Preuße, als je geconditioneerd onverdraagzaam vastgeroeste overtuiging nog een klein beetje gezond verstand heeft, dan herzie je jouw feiten zodat ze overeenkomen met de realiteit.

De realiteit zal zich niet aan jou aanpassen. Zelfs niet als je misvattingen blijft herhalen en opzeggen zoals een paterke dat doet met 't Onze Vader of een kind met de tafel van 9.

Monotoon is een signaal van verveling, niet van geloof.
Oud 27 augustus 2008, 18:53   #112
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ziehier de vlag van het Dietse Rijk ! Vroeger had ik eenzelfde vlag met blauw en oranje gemaakt, maar deze vind ik een stuk beter.

Het gelijkt op de vlag van het NSV, maar er is één verschil.
Waarom zou heel Nederland zich spontaan akkoord verklaren met een vlag die in feite niets meer is dan een Vlaamse leeuw versierd met wat neo-nazi tekens en kleuren?

Oud 27 augustus 2008, 18:57   #113
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
Wel Preuße, als je geconditioneerd onverdraagzaam vastgeroeste overtuiging nog een klein beetje gezond verstand heeft, dan herzie je jouw feiten zodat ze overeenkomen met de realiteit.

De realiteit zal zich niet aan jou aanpassen. Zelfs niet als je misvattingen blijft herhalen en opzeggen zoals een paterke dat doet met 't Onze Vader of een kind met de tafel van 9.
Blijkbaar bent U selectief blind want vrijzinnige nazi's hebben hier op het forum gelovigen (en joden) al omschreven als "parasieten" en "insekten" die moeten worden "opgeruimd". Doet dat nu echt geen lampje branden bij U? Het viel me voordien al op dat vrijzinnazigen nogal schaapachtig de andere kant opkijken wanneer ze geconfronteerd worden met uitspraken uit hun eigen rijen. Voorts wijzen Uw discriminatoire uitlatingen over het geloof en zijn belijders ("paterke") ook in de richting die ik hierboven al aangaf. Quod erat demonstrandum.

Oud 27 augustus 2008, 18:59   #114
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In een andere draad verkondig je zelf dat aids een straf is om de homosexuelen en promiscue mensen te straffen.

Kortom, Preuts, jij bént de nazi hier.
Oud 27 augustus 2008, 18:59   #115
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
versierd met wat neo-nazi tekens en kleuren?
Daar moet jij dan toch spontaan bij klaarkomen, niet?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 19:09   #116
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar bent U selectief blind want vrijzinnige nazi's hebben hier op het forum gelovigen (en joden) al omschreven als "parasieten" en "insekten" die moeten worden "opgeruimd". Doet dat nu echt geen lampje branden bij U? Het viel me voordien al op dat vrijzinnazigen nogal schaapachtig de andere kant opkijken wanneer ze geconfronteerd worden met uitspraken uit hun eigen rijen. Voorts wijzen Uw discriminatoire uitlatingen over het geloof en zijn belijders ("paterke") ook in de richting die ik hierboven al aangaf. Quod erat demonstrandum.
Luisteren is blijkbaar niet uw sterkste kant. Maar u speelt het spelletje wel heel erg gemeen. Je mag geen metafoor meer gebruiken of je bent een nazi. Heb je het over een paar criminelen, dan heb je het over het hele volk; blijkbaar. Want als we uw redenering moeten volgen is iedereen die in iets of iemand gelooft, even slecht als degene waarin hij gelooft. En dat is een zeer gevaarlijk uitgangspunt als je werkelijk op zoek bent naar een verdraagzame maatschappij.

Ik hoop van harte dat u niet bent zoals degene waarin u gelooft.
Oud 27 augustus 2008, 19:13   #117
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Luisteren is blijkbaar niet uw sterkste kant. Maar u speelt het spelletje wel heel erg gemeen. Je mag geen metafoor meer gebruiken of je bent een nazi. Heb je het over een paar criminelen, dan heb je het over het hele volk; blijkbaar. Want als we uw redenering moeten volgen is iedereen die in iets of iemand gelooft, even slecht als degene waarin hij gelooft. En dat is een zeer gevaarlijk uitgangspunt als je werkelijk op zoek bent naar een verdraagzame maatschappij.

Ik hoop van harte dat u niet bent zoals degene waarin u gelooft.
Samengevat: "Wit haben es nicht gewüßt".

Ondertussen was het atheïsche project genaamd Endlösung wel al grotendeels voltrokken. Ook de "parasiet" volgens de vrijzinnigen, Anne Frank, heeft het niet kunnen navertellen. Heimelijk zullen ze en privé er zich wel hebben over verheugd dat dat "insekt" eindelijk "opgeruimd" was, om even de militant vrijzinnige termen te gebruiken.

Oud 27 augustus 2008, 19:14   #118
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quod erat demonstrandum.
Ben je ziek of zo ? Voor één keer geen ellenlange tegen argumentatie met als doel om het tegendeel te zeggen, om dan tenslotte hetzelfde te zeggen als wat ik zei ? Ongezien. Misschien leer je toch bij.

Citaat:
Voorts wijzen Uw discriminatoire uitlatingen over het geloof en zijn belijders ("paterke") ook in de richting die ik hierboven al aangaf.
Discriminatoire ? Je bedoelt neerbuigend of zoiets. Ik zie geen discriminatie t.o.v paterkes, noch t.o.v. kinderen. Neerbuigend ? Ja ik kijk met melij neer op mensen die niet kunnen ontsnappen aan een doctrine die hun heel leven en beleven beheerst. Hun angsten, hun dromen, hun komen, hun gaan, hun woorden, hun taal. Toch kan je niet ontkennen dat ik goede bedoelingen heb. Ik gaf je de informatie en de attitude de je nodig hebt om jezelf te verbeteren. Ik heb je niet gediscrimineerd. Jouw discrimineren zou het volgende zijn: Och hij weet niet beter, laat hem in de waan, zalig de armen van geest want ze weten niet beter. God vergeef het hun.
Oud 27 augustus 2008, 19:22   #119
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Samengevat: "Wit haben es nicht gewüßt".
Ik heb het over uw God, mijn beste. Hij heeft dit te zeggen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door God
13 Wanneer in een van de steden die u van de HEER, uw God, krijgt om u daar te vestigen, het gerucht de ronde doet 14 dat er onder uw volk nietswaardige figuren zijn opgestaan die de andere inwoners van hun stad tot ontrouw hebben aangezet en hen naar andere goden hebben laten overlopen – goden die u onbekend zijn –, 15 dan moet u navraag doen, een onderzoek instellen en de zaak tot op de bodem uitzoeken. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat zoiets afschuwelijks bij u heeft plaatsgevonden, 16 dan moet u de inwoners van die stad ter dood brengen. De hele stad, iedereen die er woont, en alle dieren moeten onvoorwaardelijk aan de HEER worden gewijd en gedood worden, 17 en alle goederen van de stad moeten op het plein bijeengebracht worden. Daarna moet u de stad en de goederen in brand steken, als een brandoffer voor de HEER, uw God. De stad wordt zo voor eeuwig tot een ruïne gemaakt, ze mag nooit meer herbouwd worden.
Bron: Deuteronomium hoofdstuk 13, Nieuwe Bijbel Vertaling ©
Citaat:
Ondertussen was het atheïsche project genaamd Endlösung wel al grotendeels voltrokken. Ook de "parasiet" volgens de vrijzinnigen, Anne Frank, heeft het niet kunnen navertellen. Heimelijk zullen ze en privé er zich wel hebben over verheugd dat dat "insekt" eindelijk "opgeruimd" was, om even de militant vrijzinnige termen te gebruiken.
Hitler was een rooms-Katholiek. Hij wilde zelfs de Bijbel laten herschrijven in zijn eigen wereldbeeld.

Maar zelfs als Hitler een atheïst was, dan was hij niet gek omdat hij atheïst was, maar ondanks dat hij een atheïst was. Religieuzen voeren geweld echter vaak uit in de naam van hun religie.
Oud 27 augustus 2008, 19:24   #120
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb trouwens geen enkele reden om een racist te zijn, u kennelijk wel.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be