![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Banneling
|
Citaat:
wie spreekt van opsluiten ? |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
jij wilt een pak meer werklozen maw, waarom als ik vragen mag?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Engels spreken we sowieso, het Frans niet hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hoezo? zijn er enkel Franse toeristen in Frankrijk dan?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ah, dus Engelse, Duitse, Spaanse toeristen, die mogen komen, maar Franse niet?
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alle gekheid op een stokje: de meeste Fransen weten geeneens dat 60% van de Belgen nederlandstalig is.
Een Franse vriend van me is vertegenwoordiger in tandartsapparatuur. Een aantal jaar geleden had hij een afspraak met een of andere ziekenkaspersoon. Zat mijnheer de vertegenwoordig te zeuren dat die persoon onvoldoende Frans verstond! Ik heb hem dus moeten uitleggen dat hij zelf de taal van de klant moest leren en niet verwachten dat de klant hem aan de taal van de verkoper ging aanpassen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 september 2008 om 11:16. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Gouverneur
|
De ober heeft in mijn ogen gelijk en het artikel is overtrokken. Die Franse debiel had maar in het Engels moeten beginnen dan in plaats van zo arrogant te verwachten dat iedereen Frans verstaat en spreekt.
Ik ben voorstander van Txiki's Vlaanderen eentalig, Vlamingen meertalig. Dat betekent dat als ik ergens op vakantie ga, ik altijd enkele zinnetjes in de lokale taal op papier heb staan. En in het standaardpakket zit bij mij toch nog altijd Frans, Duits, Engels en Spaans. Benieuwd hoeveel er in het standaardpakket van die Stéphane Bern zit.
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zo heb ik wel in Praag meegemaakt dat je niet welkom was als je Duits sprak. Misschien zijn er ook Vlamingen ,die franstaligen als bezetters zien? |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Slecht onderwijs, of slecht opgevoed? |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Parlementslid
|
Hij had de film "In Brugues" misschien gezien?
Nee, die man is in de fout gegaan. Schelden leidt tot niets.
|
|
|
#34 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
met alle respect, maar door al die emo-irationele argumenten, zou ik haast gaan vermoeden dat jij een andere agenda hebt, Vlijm ... |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het zou gewoon dom zijn om, om emotionele redenen, onze meertaligheid op te geven. zolang dat wij ook nog altijd Frans spreken naast het Engels en het Duits, en de Walen geen andere taal, zijn we in het voordeel. als wij het Frans laten vallen, dan krijgen we opeens een concurrent aan onze zuidgrens die betere zaken met Frankrijk zal doen dan wij. Vlaanderen ééntalig, Vlamingen meertalig, het heeft iets....
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
of ben jij zo'n Vlaming die gemakshalve van zichzelf denkt Engels en Duits 'vanzelf' te kunnen ?!? behoorlijk Engels en behoorlijk Duits vereisen evenveel studie dan behoorlijk Frans, Spaans of Italiaans. Niet meer, niet minder. merk op dat ik hier nergens pleit om ook maar één taal 'op te geven', wat je me nu al twee keer voor de voeten werpt ... ik pleit er alleen voor om te rationaliseren (niet in het minst uit geo-politieke strategie, dat beken ik wel) met economische (handels en toeristische) argumenten ipv emo-of geschiedkundige argumenten 1 Nederlands 2 Engels 3 Duits 456 Frans, Spaans en/o Italiaans etc ... maar AUB BEHOORLIJK !!! Laatst gewijzigd door Anna List : 2 september 2008 om 12:39. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wallonie en Brussel zijn nog altijd het grootste exportgebied voor de Vlaamse bedrijven, gevolgd door Duitsland. Om zuiver economische motieven is het 1. Frans ; 2. Duits en 3. Engels,... Laatst gewijzigd door speurneus : 2 september 2008 om 12:43. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wat nu de inhoud van zijn bericht betreft, indien dit juist is de betreffende kelner een lompe boer. Dit zijn geen manieren om een klant te behandelen, welke taal hij ook spreekt. Maar ook een uitzondering, de meeste kelners in Vlaanderen zijn meertalig én hoffelijk. |
|
|
|
|