Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 september 2008, 18:11   #61
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik wou hier mijn beklag komen doen over Hertog's ban, maar dat is niet nodig zie ik. Oef!
Wablief? De braafste Nederlander van dit forum gebannen?
robert t is offline  
Oud 2 september 2008, 18:19   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wablief? De braafste Nederlander van dit forum gebannen?
Een grapje van Dronkoers waar Groentje-18 ingetuind is

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 2 september 2008, 19:00   #63
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik ben nieuw op dit forum. Ja ik ben één van die nieuwe mensen die naar ik hier lees een aversie oproepen. Ik kan onmogelijk op veranderingen duiden. Maar ik zou toch graag iets zeggen over wat ik vandaag zie. Over mezelf en over jullie.
Ten eerste: welkom op het forum en ik hoop dat we nog wel eens in discussie gaan.

Citaat:
Ik heb alle 'ban' en 'strafpunten' draden gevolg. Er zijn daarin 2 altijd terugkerende 'allusies' die mij een beetje doen huiveren.

1/
Er wordt veel gesteld dat de moderatoren er bepaalde mensen uitkiezen en viseren. Daar krijg ik de kriebels van. Als dat echt aangetoond kan worden dan ben ik weg. Nu lees ik doorheen die draden wel dat de moderatoren voornamelijk in actie komen wanneer er op het driehoekje wordt geklikt. In die zin is het normaal dat 'oudere' leden een grotere schare aan anti-fans meesleuren. Zij worden dus meer 'geclickt' dan nieuwe mensen. Maar de 'beschuldiging' van partijdigheid doet mij altijd huiveren.
Die partijdigheid is er overduidelijk. Rechtse leden krijgen minder krediet dan linksen en bepaalde nieuwe mods hier hebben me zover gekregen dat ik even gestopt ben met die forum, omdat ik echt de drang begon te voelen om mensen te gaan zoeken en fysiek kwaad te gaan doen, terwijl ik normaal zo niet ben.
Ja, ik heb op dit forum leren haten en dat steek ik niet onder stoelen en banken.

Citaat:
2/
Ik zie heel veel mensen schrijven dat ze voorzichtiger zijn geworden. Om niet verbannen te worden. Het wordt daardoor duidelijk dat het forum meer is dan een ernstig politiek/maatschappelijk/filosofisch vraag en antwoord encyclopedie . Het is ook een sociale ontmoetingsplaats voor velen. Verbannen worden is daarbij afgesneden worden van een sociale bezigheid. Van vrienden en geborgenheid. En een soort verslaving ook. En de angst om verbannen te worden drukt op wat men schrijft. En dat is jammer toch.
We leven in een land waar we geen freedom of speech hebben en daarom schrijft men inderdaad beter niet teveel wat men werkelijk denkt op een forum. Dat kan gevaarlijk zijn.

Nee, ik ben geen misdadiger of terrorist, maar heb het land aan ons systeem en wat hier democratie genoemd wordt. Toch heb ik geen zin om de gevangenis in te draaien, enkel voor gedachten, waarvan ik goed weet dat ik ze niet zal uitvoeren, tenzij er geen andere optie meer is.

Citaat:
Over mezelf dan. Al vroeg ben ik dikhuidig geworden voor harde demoniserende wederwoorden. Al ongeveer na de 15de post. Ik besef heel goed dat ik hier en daar tegen de forum regels gezondigd heb. Geen enkele van mijn posts is bedoeld om te regels te overschrijden toch. En vermits ik geen enkele sociale gebondenheid heb met het forum vraag ik mij bij het schrijven ook niet af of ik eventueel een regel overtreed. (ook geen dt regels) Als ik verbannen wordt, of strafpunten krijg, dan is het zo. Het is niet mijn leven. Als ik zo de topics over 'verbannen en strafpunten' lees, dan ben ik zelfs verbaasd dat ik nog totaal geen strafpunten heb. Vermoedelijk neemt niemand mij ernstig genoeg om het driehoekje te bezigen. Of ik ben nog niet lang genoeg actief om een schare van mensen die mij absolute niet kunnen uitstaan mee te slepen. Ik veronderstel dat ook mijn tijd zal komen.
Als jouw ideologie overeenstemt met wat politiek correct is, mag je beledigen. Oproepen tot het deporteren van VBers mag hier ongestraft, maar kritiek op het migrantenbeleid is al gevaarlijker.

Citaat:
Ik ben er mij ook zeer van het onevenwicht in de discussies bewust. Het onevenwicht tussen zij die niet bang zijn voor een ban en zij die wel bang zijn voor een ban. Waarbij het 'losse gedrag' van de nieuwelingen (zij die nog niet beter weten) en van diegene voor wie een ban niks betekent veel wrevel oproept.
Het is eerder een ander soort angst. Ik ben dus niet bang om van dit forum gebannen te worden, maar eerder om vervolgt te worden, omwille van mijn gedachtengoed, gezien ons huidige politieke klimaat van "verdraagzaamheid" en de politiek correcte gestapo die graag mensen criminaliseert.

Citaat:
Eigenlijk kan je geen levendige discussie voeren en binnen alle forum regels blijven. Humor is net zo belangrijk als ernst. En humor betekent dikwijls iemands beweringen met kleine plagerijtjes en steekjes onderuit halen. Er wordt van je verwacht dat je autoritaire bronnen aanhaalt, anders heeft je mening blijkbaar geen enkel gewicht. Als je van alles de auteurs goedkeuring moet hebben, dan ben je een eindje zoet. Als je elk forum regeltje tot de letter wil naleven dan gaan de discussies als volgt:

Ja. Nee. Misschien. Later. Ja. Nee. Edit (voor filosoof)
Waarom is dit forum hier zo doods, denk je?

Citaat:
Dus nee, ik heb de forum regels niet in mijn achterhoofd. Ik probeer beleefd en correct te zijn naar best vermogen zonder concessies te doen aan mijn eerlijkheid. Als mij dat strafpunten oplevert. Oh het zij zo. Dat is geen schande.

En ik zou graag hebben dat jullie het zelfde doen.
Sorry, maar ik ben niet politiek correct in mijn denken.
Oud 2 september 2008, 19:18   #64
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oproepen tot het deporteren van VBers mag hier ongestraft, maar kritiek op het migrantenbeleid is al gevaarlijker.
.
Wat zeker niet mag is medeforumleden 'rat' noemen. Ik ben voor veel minder geband, onlangs. Ik ben nochtans een linkiewinkie...
drosophila is offline  
Oud 2 september 2008, 19:24   #65
Boadicea

Standaard

Een rat is een heilig dier bij de hindoes. Als zelfs een minister mij mestkever en parasiet mag noemen, heb ik wel de indruk dat we hier dus met twee maten en twee gewichten bezig zijn.
Een mestkever is trouwens heilig bij de Egytenaren. Wat is dus eigenlijk een belediging?

Hier zit zelfs iemand met de naam "linkse rat". Daar doelde ik dus meer op. Blijkbaar ergeren ze zich aan poco, aan rat aan om het even wat.

Vraagje: als we iedereen gaan bannen, omdat die iets zou zeggen wat een ander niet graag heeft, hebben we hier dan nog posters over?

Daarnaast ga ik er geen doekjes om vinden dat betrokken persoon het enige forumlid is dat me hier al zo ver gekregen heeft, dat ik hem zeker niet IRL wil ontmoeten, gezien ik dan niet meer insta voor mijn eigen daden.

Hij heeft me hier al minder fraai behandelt en speelt altijd met edit om zijn straf te ontlopen. Mijn haat voor deze persoon is echt en ik hoop oprecht voor hem dat hij me nooit IRL tegen zal komen.

Sorry, maar dat "rat" schrijven is me nog een stuk inhouden. Ergens is die provocateur de moeite niet om je mee in te laten, maar hij gaat zo ver, dat ik hem perfect begrijp, als hij altijd slachtoffer is van bepaald geweld.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 2 september 2008 om 19:27.
Boadicea is offline  
Oud 2 september 2008, 19:32   #66
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een rat is een heilig dier bij de hindoes. Als zelfs een minister mij mestkever en parasiet mag noemen, heb ik wel de indruk dat we hier dus met twee maten en twee gewichten bezig zijn.
Een mestkever is trouwens heilig bij de Egytenaren. Wat is dus eigenlijk een belediging?

Hier zit zelfs iemand met de naam "linkse rat". Daar doelde ik dus meer op. Blijkbaar ergeren ze zich aan poco, aan rat aan om het even wat.

Vraagje: als we iedereen gaan bannen, omdat die iets zou zeggen wat een ander niet graag heeft, hebben we hier dan nog posters over?
Er zijn nochtans grenzen hoor. Die u vlotjes overschrijdt, zoals die keer dat u van mij lasterlijk beweerde dat ik (en ik citeer) "lach met verkrachting". Waar u overigens NIET voor op de vingers getikt bent, ondanks mijn beklag over die herhaalde laster. U hebt zich zelfs niet eens verontschuldigd. Kom hier dus a.u.b. de schijnheilige niet uithangen tegenover newbies.
drosophila is offline  
Oud 2 september 2008, 19:46   #67
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, 'fascist' was een groot compliment in het Italie van Mussolini. Ik echter heb er onlangs nog 5 strafpunten voor gekregen.
drosophila is offline  
Oud 2 september 2008, 20:11   #68
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

ikzelf ben ook totaal onverwacht met strafpunten (de volle 8) geconfronteerd geweest. Ik begrijp de redenering erachter en weet nu dat ik dat woord niet meer kan gebruiken. Met plezier zit ik mijn straf uit zonder wet "Lejeune"
Oud 2 september 2008, 20:56   #69
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Er zijn nochtans grenzen hoor. Die u vlotjes overschrijdt, zoals die keer dat u van mij lasterlijk beweerde dat ik (en ik citeer) "lach met verkrachting". Waar u overigens NIET voor op de vingers getikt bent, ondanks mijn beklag over die herhaalde laster. U hebt zich zelfs niet eens verontschuldigd. Kom hier dus a.u.b. de schijnheilige niet uithangen tegenover newbies.
Ik ben niet schijnheilig en heb rechtgezet wat verkeerd geïnterpreteerd werd. Verder ga ik geen verontschuldigingen aanbieden, tegen mensen die me blijven beledigen.

Het spijt me dat ik geen masochist ben. Ik heb duidelijk gemaakt dat jij niet degene was die met een verkrachting lachte. Deze rechtzetting was terecht, gezien de verwarring die mijn post veroorzaakte, maar als jij me verder blijft beledigen, weet ik niet waarvoor ik me moet verontschuldigen.

Ik ben wie ik ben en heb geen zin om een masker te dragen. Als iets me niet zint, zeg ik het. Dat probeer ik op een zo deftig mogelijke manier te doen, maar blijkbaar kan het hier nooit goed genoeg zijn.

Vergeef me dat ik het niet onder stoelen of banken steek, dat ik bepaalde mensen rauw lust, want ik ben dus niet schijnheilig. Ik maak er geen probleem van dat ook gewoon te zeggen. Mensen die me erover gekregen hebben en die ik niet kan luchten, mogen dat van mij gerust weten.

En nee: voor jou kan ik tot op zekere hoogte nog respect hebben.
Oud 2 september 2008, 21:16   #70
Jedd
Banneling

Standaard

gaat dat hier chillen met die billen worden, of een bitchfight ?
Ik gok erop dat die rechtse die linkse vijf haren uitrukt.
Jedd is offline  
Oud 3 september 2008, 07:02   #71
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik wou hier mijn beklag komen doen over Hertog's ban, maar dat is niet nodig zie ik. Oef!
Dronkoers is offline  
Oud 3 september 2008, 11:49   #72
Boadicea

Standaard

Drosophila heeft hier weer eens bewezen wat ze waard is en me weer eens 4 strafpunten gelapt. Geen probleem. Jullie mogen dit forum van mij hebben. Volgens mij is het echt tijd dat we hier inderdaad stoppen met discussiëren, want dat lost toch niets op. Het wordt tijd voor echte acties.
Oud 3 september 2008, 14:16   #73
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drosophila heeft hier weer eens bewezen wat ze waard is en me weer eens 4 strafpunten gelapt. Geen probleem. Jullie mogen dit forum van mij hebben. Volgens mij is het echt tijd dat we hier inderdaad stoppen met discussiëren, want dat lost toch niets op. Het wordt tijd voor echte acties.
Geef eens een voorbeeld van zo'n actie en waartegen die zou moeten worden ondernomen, want ik zie dat ook in andere posts van je terugkomen. Je hebt het hoop ik toch niet over geweld?

mvg
Ramon

Laatst gewijzigd door Ramon djv : 3 september 2008 om 14:17.
Ramon djv is offline  
Oud 3 september 2008, 15:04   #74
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Geef eens een voorbeeld van zo'n actie en waartegen die zou moeten worden ondernomen, want ik zie dat ook in andere posts van je terugkomen. Je hebt het hoop ik toch niet over geweld?

mvg
Ramon
Mijn voorkeur gaat uit naar het ludieke, maar blijkbaar wordt dat niet aanvaard hier en daarom vrees ik dat het wel eens in geweld kan uitdraaien, zoals men nu bezig is. Het is eerder mijn bedoeling dat te voorkomen, maar gezien de freedom of speech hier in dit land ... geef ik mijn opzet weinig kans van slagen.

Zo zou ik op de eerste plaats oproepen tot een boycott van dit forum. Per PM kan ik mensen links geven naar andere fora, waar men nog wel kan discussiëren zonder gestapo beleid.

Daarnaast raadt ik ook aan om zoveel mogelijk actief te worden op fora buiten de EU, vooral Amerikaanse, waar je nog wel redelijk wat vrijheid hebt, als je de taal machtig bent om het wanbeleid in dit land wereldkundig te maken.

Dat is mijn eerste doelstelling. De wereld zou moeten weten hoe het er hier in België aan toe gaat. Verschillende van mijn buitenlandse vrienden zijn al op de hoogte dat het hier zeker geen vrij Westers land is en ik hoop ooit dat de grote kopstukken zich eens met Brussel gaan moeien.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat we hier ooit een staatsgreep krijgen, zodat er terug orde op zaken kan gesteld worden, of dat we een buitenlandse interventie krijgen, zodat bepaalde wantoestanden hier eens gedaan zouden zijn.

Ik ben het nazi-regime hier meer dan beu.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 3 september 2008 om 15:05.
Boadicea is offline  
Oud 3 september 2008, 16:11   #75
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat we hier ooit een staatsgreep krijgen, zodat er terug orde op zaken kan gesteld worden, of dat we een buitenlandse interventie krijgen, zodat bepaalde wantoestanden hier eens gedaan zouden zijn.
Citaat:
Duidelijke tegenspraak (hoop ik toch, optimist als ik ben)

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2008 om 16:13.
filosoof is offline  
Oud 3 september 2008, 20:40   #76
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Duidelijke tegenspraak
Waarom een tegenspraak ??? Een staatsgreep of buitenlandse interventie is daarom geen nazi-regime ...

Citaat:
(hoop ik toch, optimist als ik ben)

Een grapje ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 3 september 2008, 20:51   #77
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn voorkeur gaat uit naar het ludieke, maar blijkbaar wordt dat niet aanvaard hier en daarom vrees ik dat het wel eens in geweld kan uitdraaien, zoals men nu bezig is. Het is eerder mijn bedoeling dat te voorkomen, maar gezien de freedom of speech hier in dit land ... geef ik mijn opzet weinig kans van slagen.

Zo zou ik op de eerste plaats oproepen tot een boycott van dit forum. Per PM kan ik mensen links geven naar andere fora, waar men nog wel kan discussiëren zonder gestapo beleid.

Daarnaast raadt ik ook aan om zoveel mogelijk actief te worden op fora buiten de EU, vooral Amerikaanse, waar je nog wel redelijk wat vrijheid hebt, als je de taal machtig bent om het wanbeleid in dit land wereldkundig te maken.

Dat is mijn eerste doelstelling. De wereld zou moeten weten hoe het er hier in België aan toe gaat. Verschillende van mijn buitenlandse vrienden zijn al op de hoogte dat het hier zeker geen vrij Westers land is en ik hoop ooit dat de grote kopstukken zich eens met Brussel gaan moeien.

Oproep tot boycot van het forum en staatsgreep... Lees het forumreglement eens...
drosophila is offline  
Oud 3 september 2008, 20:57   #78
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Oproep tot boycot van het forum en staatsgreep... Lees het forumreglement eens...
Er zou ook een regeltje moeten zijn tegen mensen die steeds maar weer denken dat ze moderatortje moeten spelen om iedereen die er een andere mening op nahoudt zo snel mogelijk proberen bij te lappen.

Is een beetje als het kleine schrale kleutertje met de scheve tandjes en het ziekenkasbrilletje op de speelplaats die alles gaan doorklikken aan de meester.
LastMohican is offline  
Oud 3 september 2008, 21:02   #79
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 september 2008 om 21:03.
filosoof is offline  
Oud 3 september 2008, 21:03   #80
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Er zou ook een regeltje moeten zijn tegen mensen die steeds maar weer denken dat ze moderatortje moeten spelen om iedereen die er een andere mening op nahoudt zo snel mogelijk proberen bij te lappen.

Is een beetje als het kleine schrale kleutertje met de scheve tandjes en het ziekenkasbrilletje op de speelplaats die alles gaan doorklikken aan de meester.
Citaat:
De moderatie kan ook ingrijpen zonder melding indien ze overtredingen tegenkomt op het forum. Het is echter onmogelijk om alles te lezen, er wordt dan ook ten dele op de gebruikers gerekend om zaken te weren van het forum die strijdig zijn met het forumreglement.
Bron:forumreglement
drosophila is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be