Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2008, 00:05   #121
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Wat een breeder, of kweekreactor is, zou je eigenlijk ook al zelf moeten weten, zeker als je zo hoog van de toren blaast...Nee?
Wees gerust; ik weet het, anders zou ik niet aangegeven hebben dat jouw U-tekort bijlange niet zoovroeg hoeft te komen,als jij voorop stelt. De hamvraag is of jij het ook weet
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:06   #122
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Neem hier eens een kijkje, ouwe jongen : "economische begrippen. nl"
En als je nog wat over kernkracht moet weten, geef je me maar een seintje
Vertel er eens wat over
Hoe werkt Doel bijvoorbeeld en hoe laat je Doel ontploffen?
Oud 4 september 2008, 00:17   #123
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wees gerust; ik weet het, anders zou ik niet aangegeven hebben dat jouw U-tekort bijlange niet zoovroeg hoeft te komen,als jij voorop stelt. De hamvraag is of jij het ook weet
Jij denkt dat zo een kweekreactor de oplossing is omdat die meer splijtstof produceert dan verbruikt. Maar je moet ze nog bouwen, en dat kost veel geld.
Ondertussen ben je aangewezen op ingevoerd uranium, en net zoals dat met gas en olie het geval is, is dat geconcentreerd in een betrekkellijk klein aantal landen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de "uranium-sjeiks" van morgen zich niet zullen gedragen als de oliesjeiks van vandaag.
Onderandere daarom zei ik ook dat kernkracht een onbetrouwbare optie is, een echte gok.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:25   #124
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat zo een kweekreactor de oplossing is omdat die meer splijtstof produceert dan verbruikt. Maar je moet ze nog bouwen, en dat kost veel geld.
Ik denk het niet, ik weet het.
Los daarvan hoef je weinig nieuwe dingen te gebruiken, maar ook daarvoor moet je ietwat doorhebben wat de techniek erachter is.

Citaat:
Ondertussen ben je aangewezen op ingevoerd uranium, en net zoals dat met gas en olie het geval is, is dat geconcentreerd in een betrekkellijk klein aantal landen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de "uranium-sjeiks" van morgen zich niet zullen gedragen als de oliesjeiks van vandaag.
Ze doen maar
Dat gaat weinig verschil maken voor de haalbaarheid van jouw oplossingen.

Citaat:
Onderandere daarom zei ik ook dat kernkracht een onbetrouwbare optie is, een echte gok.
De prijs maakt het niet tot een onbetrouwbare optie; die is zelfs behoorlijk irrelevant voor de betrouwbaarheid. Voor de beschikbaarheid,,is dat alleen maar een goede zaak.
Oud 4 september 2008, 00:25   #125
FDM
Banneling

Standaard

ik heb maar 1 woord voor dit alarm in wallonie : typisch
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 06:24   #126
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Superphenix is een snelle kweekreactor. Gebouwd tussen 1975 en 1981. Met als achterliggende gedachte, en met de Phenix als klein prototype, dat de aardolieprijs door de olieboeren belachelijk hoog gehouden ging worden, en uranium moeilijker ontginbaar ging zijn.

Beschoten door eco-terroristen tijdens die bouwperiode.Met Russische anti-tank raketten.
In 1985 electriciteit beginnen maken voor commercieel gebruik.
In 1996 uit gebruik genomen, door verschillende oorzaken. Maar de hoofdzaak was dat de 2de generatie natrium gekoelde kweekreactoren gewoon inherente nadelen hebben.
Ook waren de lage aardolieprijs en de gemakkelijke beschikbaarheid van uranium bijkomende redenen.

In 2003 zijn de laatste nucleaire materialen uit het reactorgebouw gehaald en opgeslagen in afkoelbassins.

Anno 2008. De voelbare druk op het aardoliegebruik/prijs, de enorme toename van de gemiddelde levensstandaard (al die Indiers en Chinezen hebben nu ook een keer vlees op hun bord) en de spiralende energiehonger- zowat alle milieuvriendelijke energieopwekking vergt enorme energie-investeringen-.

Generatie 3 reactoren zijn zo goed als niet gebouwd, de technologie heeft die ingehaald, en de eerste Generatie IV reactoren zijn in aanbouw.

En ondertussen zitten we met zijn allen toch lekker op dit kastje te kijken en met elkaar te communiceren.
Oud 4 september 2008, 07:32   #127
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
ik heb maar 1 woord voor dit alarm in wallonie : typisch
Typisch omdat Wallonie het voorbeeld is van een neocommunistisch regime ? of typisch omdat mensen die het ire kennen, zeggen dat een incident moest gebeuren ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:33   #128
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik zou graag gewild hebben dat er niks had gebeurd. Helaas is dat niet zo.

Dit wil zeggen dat of de technologie niet voldoende was , of dat de mensen die ermee werken te dom zijn.
Ik heb 100% vertrouwen in de domheid van de mensen.
Oud 4 september 2008, 09:40   #129
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet, ik weet het.
Los daarvan hoef je weinig nieuwe dingen te gebruiken, maar ook daarvoor moet je ietwat doorhebben wat de techniek erachter is.

Ze doen maar
Dat gaat weinig verschil maken voor de haalbaarheid van jouw oplossingen.

De prijs maakt het niet tot een onbetrouwbare optie; die is zelfs behoorlijk irrelevant voor de betrouwbaarheid. Voor de beschikbaarheid,,is dat alleen maar een goede zaak.
Jij ziet de zaken gewoonweg met de ogen van een zakenman, en ik denk aan de veiligheid van mijn mede-planeet aarde bewoners.
Oud 4 september 2008, 09:44   #130
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Moest politics zijn background zwart maken zoals
http://www.blackle.com/
black google, zou dit ook een mooie bijdrage zijn voor het milieu...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 09:49   #131
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij ziet de zaken gewoonweg met de ogen van een zakenman, en ik denk aan de veiligheid van mijn mede-planeet aarde bewoners.
piraat, als je uw discussie wilt verheffen tot een beetje niveau, kun je toch beter eens een paar berekingen citeren.. Uw veiligheid heeft ook een waarde.

Wat ik mij altijd afvraag piraat: we leven op een aardbol en die uranium zit in de grond, waarom is dat nu volgens u wetenschappelijke inzichten een probleem als wie die uranium uit de grond halen ??? Volgens mij als alle uranium uit de grond gehaald wordt en de atoomkracht gedegradeerd wordt, hebben we integendeel de aarde radioactief gezien properder gemaakt.
En als al die uranium die zomaar rondslingert op deze aardbol, dan een beetje later opgestapeld wordt netjes diep onder de grond in zoutmijnen... Hebben we op een tweede manier het milieu terug properder gemaakt..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 12:04   #132
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel er eens wat over
Hoe werkt Doel bijvoorbeeld en hoe laat je Doel ontploffen?
Uraniumatomen worden gesplitst om warmte te procuceren. Die warmte word omgezet in electriciteit... Je kunt dat allemaal zelf lezen op de site van Electrabel hoor. Wist je dat niet ? Het word zonder al te moeilijke woorden uitgelegd, dus je zult het wel baas kunnen
Hoe moet men Doel laten ontploffen ?!!! Zover zou ik persoonlijk niet willen gaan hoor ! Ik ga je ook niet uitleggen hoe dat zou moeten gedaan worden, dat zou wel eens beschouwd kunnen worden als aanzetten tot geweld.
Mijn doel is eerder dat die centrales gesloten worden, VOOR ze ontploffen en half of heel België een onleefbaar, radioactief gebied word voor de volgende 20.000 jaar.
Oud 4 september 2008, 12:07   #133
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Typisch omdat Wallonie het voorbeeld is van een neocommunistisch regime ? of typisch omdat mensen die het ire kennen, zeggen dat een incident moest gebeuren ?
Incidenten zijn onvermijdelijk, wie er ook in het beleid zit. Daarom : Atoomkracht ? Nee dank u !
Oud 4 september 2008, 12:12   #134
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
piraat, als je uw discussie wilt verheffen tot een beetje niveau, kun je toch beter eens een paar berekingen citeren.. Uw veiligheid heeft ook een waarde.

Wat ik mij altijd afvraag piraat: we leven op een aardbol en die uranium zit in de grond, waarom is dat nu volgens u wetenschappelijke inzichten een probleem als wie die uranium uit de grond halen ??? Volgens mij als alle uranium uit de grond gehaald wordt en de atoomkracht gedegradeerd wordt, hebben we integendeel de aarde radioactief gezien properder gemaakt.
En als al die uranium die zomaar rondslingert op deze aardbol, dan een beetje later opgestapeld wordt netjes diep onder de grond in zoutmijnen... Hebben we op een tweede manier het milieu terug properder gemaakt..
Al die kernafval "mooi" onder de zoutmijnen begraven: een tijdbom voor de komende generaties. Een monsterachtig plan vind ik dat, "massamoord met voobedachten rade", en crapuleuze massamoord dan nog wel, want dit alles word gedaan uit winstbejag. Je moest door de grond zakken van schaamte !
Oud 4 september 2008, 13:17   #135
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doe je duidelijk niet; anders zou je weten dat de veiligheid en gezondheid van je mede-aarde bewoners, in grote mate bepaald wordt door die enorme energieopwekking.
Oud 4 september 2008, 13:19   #136
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Uraniumatomen worden gesplitst om warmte te procuceren. Die warmte word omgezet in electriciteit... Je kunt dat allemaal zelf lezen op de site van Electrabel hoor. Wist je dat niet ? Het word zonder al te moeilijke woorden uitgelegd, dus je zult het wel baas kunnen
Hoe moet men Doel laten ontploffen ?!!! Zover zou ik persoonlijk niet willen gaan hoor ! Ik ga je ook niet uitleggen hoe dat zou moeten gedaan worden, dat zou wel eens beschouwd kunnen worden als aanzetten tot geweld.
Mijn doel is eerder dat die centrales gesloten worden, VOOR ze ontploffen en half of heel België een onleefbaar, radioactief gebied word voor de volgende 20.000 jaar.
Kom kom kom, ik hoef geen details te weten; ik ben technisch onderlegd genoeg om de bewuste knoppen zelf te vinden
Gewoon het principe volstaat al Of weet je dat niet?
Oud 4 september 2008, 13:19   #137
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Al die kernafval "mooi" onder de zoutmijnen begraven: een tijdbom voor de komende generaties. Een monsterachtig plan vind ik dat, "massamoord met voobedachten rade", en crapuleuze massamoord dan nog wel, want dit alles word gedaan uit winstbejag. Je moest door de grond zakken van schaamte !
Ah, hoe kan afval ontploffen?
Oud 4 september 2008, 13:25   #138
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah, hoe kan afval ontploffen?
Vergiftigen als je verkiest. Ondergronds opgeslagen kernafval zal vroeg of laat de bodem vergiftigen, en het water, en de lucht. Maar je wist best wat ik bedoelde...Hoop ik tenminste.
Oud 4 september 2008, 13:27   #139
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergiftigen als je verkiest. Ondergronds opgeslagen kernafval zal vroeg of laat de bodem vergiftigen, en het water, en de lucht. Maar je wist best wat ik bedoelde...Hoop ik tenminste.
Ik weet heus wel wat mogelijk is
Ik ben er dan ook niet dadelijk voor te vinden om het ondergronds op te slaan.
Oud 4 september 2008, 13:27   #140
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat doe je duidelijk niet; anders zou je weten dat de veiligheid en gezondheid van je mede-aarde bewoners, in grote mate bepaald wordt door die enorme energieopwekking.
Kernkracht brengt ons allen in levensgevaar.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be