Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 15:36   #281
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik voel mij prima, dank je. Het gaat hier ook niet om mij, maar om alle mensen die er slank of mager uitzien en die het mikpunt worden van beledigingen van mensen die denken dat het hier meteen gaat om anorexia.

Hetgeen waar ik dus een probleem mee heb is dat sommige mensen menen dat iemand die mager is heel weinig eet en zichzelf uithongert, om mager te zijn. Bijgevolg vinden ze dat ze deze mensen allerlei scheldnamen mogen toewerpen en het recht hebben om te spreken over anorexia, de persoon een wandelend skelet te noemen, en ga zo maar door. Mensen op hun uiterlijk pakken vind ik walgelijk en zeer laag.
Sommige mensen overdrijven graag een beetje. Zo wordt naar mijn mening veel te veel racist geroepen.
Dat van magere mensen uitschelden doet me trouwens denken aan een sketch van tragger hippy.
Oud 8 oktober 2008, 15:37   #282
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

't is ni waar zeker??? gaat het nog eens herbeginnen?

Stijlvolle kleding? mijn madam haalt die de laatste tijd bij de Zara, en voor de verandering nog betaalbaar bij, jihaa !!!
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 15:39   #283
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben één van de mensen met een bmi waar ji het over had. Ik ben één van de mensen die jij enkele posts geleden uitschold.
Dat is inderdaad extreme slankheid, maar dat is daarom nog niet ongezond en dat is wat u zei!!! Lees mijn eigen quote, daar staat zelfs ook in dat het hier gaat om 'an extreme thin appearance". Wat is het verschil met de door jouw gequote "extreme thinnes"??? Het gaat dus niet om ongezondheid, maar om de fysieke verschijning!
(Ik ga herhalen, dat lijkt me het enige te zijn wat helpt bij jou. )
Amy Winehouse ... extreme thin appearance ??? Of extreme thinnes ???
Héél het circus dat er heeft gestaan zat vol met bewijzen dat extreem mager zijn en ongezond zijn hand in hand gaan, maar alles wat te maken heeft met een ongezonde BMI van onder de 18 heb je laten verwijderen ...
En 'k ga ook ni de moeite doen om het allemaal nog eens te posten , je leest er toch over hé , mss zet ik het ooit nog wel eens neer, als een herexamen zeg maar ...

Citaat:
Vandaag is er nog iemand gestorven aan een vetverslaving. Die was niet "geestesziek" volgens jou zeker?
En leer eens lezen: obesitas wordt binnenkort waarschijnlijk onder één of andere noemer opgenomen in de DSM-IV omdat het vaak gaat om een gedragsprobleem. Dat eten komt niet vanzelf in iemands mond gevlogen weetjewel. Daar moeten die mensen iets voor doen, nl eten en geen groenten of fruit maar vette of suikerrijke dingen.
Ook al zijn er sommige mensen die wel vanzelf aankomen, maar dat komt dan door een fysiek probleem en niet door een gedragsprobleem, vanzelfsprekend.
Hebben mensen met overgewicht(=obesitas) een "geestesziekte" volgens jou of niet ??? Je blijft je uitspraken maar draaien en keren ...
'k heb u den datum kado gedaan voor 't verschijnen van DSM-IV ... Als je dat "binnenkort" kan noemen ...
Mensen kunnen trouwens gewoon bijkomen door een normale voeding te nuttigen, de samenstelling is redelijk anders als vroeger , daar moeten ze niet geestesziek verklaard voor worden ...
Citaat:

Heeft het nog wel zin om te reagern op je posts vraag ik me af als ik zoiets lees. Ik heb je nl nog nooit zien terugreageren zonder alles te verdraaien.

Soit, het is ondertussen wel dudielijk voor mij dat slanke mensen volgens jou mensen zijn die heelder dagen calorieën tellen, enkel twee blaadjes spinazie eten en voor de rest voortdurend op de sportschool te vinden zijn waar ze zich afmatten en nog eens een uur doorbrengen in de zweethut om iedere gram vet kwijt te raken.
Ik verdraai niets, jij bent degene die staat te roepen "help, persoonlijk" telkens ik een scheet laat ...
Draai de rollen niet om , je hebt meermaals aangegeven dat JIJ mensen met een kilo meer "geestesziek" vind , ik heb me niet eens uitgesproken over slanke mensen ...Mss in je eigen fantasie ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 15:39   #284
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

Ik geloof dat niemand deze discussie nog leuk vind.
Jawel.
Oud 8 oktober 2008, 15:45   #285
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Amy Winehouse ... extreme thin appearance ??? Of extreme thinnes ???
Héél het circus dat er heeft gestaan zat vol met bewijzen dat extreem mager zijn en ongezond zijn hand in hand gaan, maar alles wat te maken heeft met een ongezonde BMI van onder de 18 heb je laten verwijderen ...
En 'k ga ook ni de moeite doen om het allemaal nog eens te posten , je leest er toch over hé , mss zet ik het ooit nog wel eens neer, als een herexamen zeg maar ...

Hebben mensen met overgewicht(=obesitas) een "geestesziekte" volgens jou of niet ??? Je blijft je uitspraken maar draaien en keren ...
'k heb u den datum kado gedaan voor 't verschijnen van DSM-IV ... Als je dat "binnenkort" kan noemen ...
Mensen kunnen trouwens gewoon bijkomen door een normale voeding te nuttigen, de samenstelling is redelijk anders als vroeger , daar moeten ze niet geestesziek verklaard voor worden ...

Ik verdraai niets, jij bent degene die staat te roepen "help, persoonlijk" telkens ik een scheet laat ...
Draai de rollen niet om , je hebt meermaals aangegeven dat JIJ mensen met een kilo meer "geestesziek" vind , ik heb me niet eens uitgesproken over slanke mensen ...Mss in je eigen fantasie ???
Hoezeer ga je mijn uitspraken nog verdraaien en er nog over lezen?

Soit, mensen met ondergewicht zijn niet noodzakelijk ongezond hoezeer jij ze ook zit uit te maken en zit te bleiten ddat dat wel zo is.

Mensen krijgen vaak obesitas omwille van een gedragsprobleem. Ik heb in enkele post terug aan nynorks nog een artikel laten zien waarin letterlijk staat dat er werd overwogen om obesitas op te nemen in de DSM. Daar is een reden voor hoor Manta. Maar ik vind niet dat je het verdient om dat artikel terug op te gaan vissen. Je lijkt toch niets te kunnen met de informatie die ik je toespeel en hem enkel maar te verdraaien tot hij in je kraam past zodat je me vervolgens allemaal verwijten in de schoenen kan schuiven.
Daarbij staat er op jouw scherm dezelfde info als het mijne dacht ik zo, zowel op dit forum als via google.

Soit, ik ga je proberen te negeren vanaf nu want jouw uitspraken zijn echt hallucinant. All over again ............
Ga nu maar wat verder uitkramen dat een maagdenvlies niet bestaat.
Je bent een forumpersonage waarin ik niet meer in zie als een personage, een trol die voor de gein maar wat mensen opjut en die daar mogelijk (hopelijk) plezier in schept. Dat hoop ik toch. Of je hebt, met alle respect, gewoon niet de vermogens om de discussies die je aangaat te volgen... je eerste zin doet dat althans vermoeden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 15:48.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 15:52   #286
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga nu maar wat verder uitkramen dat een maagdenvlies niet bestaat. .

Hola , da's een onderwerp van jou hoor ... In al je frustratie ben je weer je eigen zaken naar anderen aan't reflecteren ...
Oud 8 oktober 2008, 15:57   #287
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blablabla...
Soit, ik ga je proberen te negeren vanaf nu want jouw uitspraken zijn echt hallucinant. All over again ............

Ik deed dat al nen helen tijd en ik hoopte dan ook dat jij weer niet zou beginnen te zeiken dat alles over jou zou gaan ...
Maar toch ... OEF, ze laat de mensen eindelijk gerust ...

Oud 8 oktober 2008, 16:02   #288
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik deed dat al nen helen tijd en ik hoopte dan ook dat jij weer niet zou beginnen te zeiken dat alles over jou zou gaan ...
Maar toch ... OEF, ze laat de mensen eindelijk gerust ...

Edit: Ik kan dit dier geen slechte naam aandoen.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 8 oktober 2008 om 16:04.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 16:07   #289
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht

Edit: Ik kan dit dier geen slechte naam aandoen.

Da's da dier gene slechte naam geven , da's de mogelijkheden van't beestje laten zien ...
Oud 8 oktober 2008, 16:12   #290
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Da's da dier gene slechte naam geven , da's de mogelijkheden van't beestje laten zien ...
Geweldige dieren om te trainen.
En schoon. Goede BMI enzo.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 8 oktober 2008 om 16:12.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 16:19   #291
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Geweldige dieren om te trainen.
En schoon. Goede BMI enzo.
't zijn prachtige honden, maar je moet er wel veel mee bezig zijn ...
Der zijn teveel mensen die er ene in huis halen als gezelschapsdier, wat jammer is ...
Oud 8 oktober 2008, 16:20   #292
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Goed. Voor zover ik me herinnerde, ging deze draad over stijlvolle kleding.
Bijgevoegde afbeelding(e)

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 16:26   #293
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Goed. Voor zover ik me herinnerde, ging deze draad over stijlvolle kleding.
Arré lap , een lap ...
Pertang mooie kleren, en warm ook (da's wel nodig daar ...)
Oud 8 oktober 2008, 16:32   #294
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Stijlvolle kleding!

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 16:39   #295
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Dat heb ik ook gezegd, maar niemand is verplicht een schoonheidsideaal te volgen hé.
Op andere mensen zitten af te geven omdat ze aan (een aspecht van) het schoonheidsideaal voldoen is het nu ook weer niet.
Je doet er nochtans zelf braaf aan mee...

Je vorige post naar mij gericht laat ik voor wat het is, je laat duidelijk blijken dat je de boodschap niet begrepen hebt en me in een hoekje duwt dat jou het best uitkomt.

Enfin, je doet maar...

Nu, als laatste wil ik toch nog even iets "opwerpen".

Hoe ontstaat een stoornis als anorexia? Juist ja, meisjes zien graatmagere modellen en willen er ook zo uitzien. Ze vinden zich te dik, niet passend in het ideaal dat ze denken dat "in" is.

Mensen met overgewicht spiegelen zich meestal niet aan mensen die ze op tv zien (niemand gaat zichzelf voor de lol volproppen om boven de 100 kg te wegen).

DAT, mijn beste groentje, is de kern van mijn betoog, DAAR wil ik naartoe wanneer ik zeg dat graatmager niet voorgesteld moet worden als "perfect". Er is een groot verschil tussen "graatmager" en "slank". Jammer dat je dat niet wil inzien.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 17:08   #296
Groentje-18

Standaard

Euh... het ontstaan van anorexie is wel ietjse complexer dan dat Kim... Het lijkt me geen goed idee om dat aan mij pretenderen uit te leggen.

En je moet je er nu niet proberen uit te praten... je vindt het geoorloofd mensen te beledigen omdat ze mager zijn. Dat is wat je hier al die tijd al hebt laten verstaan. Ik wil benadrukken dat mensen die mager zijn niet noodzakelijk anorexie hebben, en moesten ze dat hebben laat staan dat ze dan met jouw opmerkingen over hun geholpen zouden zijn.

Nogmaals: je volgt een schoonheidsideaal omdat je dit zelf mooi vindt, of daar ga ik toch vanuit. Iedereen heeft andere voorkeuren voor wat mooi is. Er zijn genoeg mensen die liever mensen zien met een pak aan, dat hebben hier ook enkele gezegd. Er zijn ook mensen die er graag heel gespierd willen uitzien enzovoort. Op deze manier zou je dus alles moeten verbieden, want er zou wel eens iemand een voorbeeld kunnen nemen aan de geportretteerde mensen.
Je zou mensen die mager zijn of anorexia nog een schuldgevoel aanpraten omdat ze misschien als een voorbeeld kunnen gezien worden.
Ik heb btw iemand gekend die een eetstoornis kreeg omdat mensen uit haar familie de neiging hadden obesitas te krijgen. Ze was bang om ook zo te worden...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 17:08.
Oud 8 oktober 2008, 17:30   #297
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh... het ontstaan van anorexie is wel ietjse complexer dan dat Kim... Het lijkt me geen goed idee om dat aan mij pretenderen uit te leggen.

En je moet je er nu niet proberen uit te praten... je vindt het geoorloofd mensen te beledigen omdat ze mager zijn. Dat is wat je hier al die tijd al hebt laten verstaan. Ik wil benadrukken dat mensen die mager zijn niet noodzakelijk anorexie hebben, en moesten ze dat hebben laat staan dat ze dan met jouw opmerkingen over hun geholpen zouden zijn.

Nogmaals: je volgt een schoonheidsideaal omdat je dit zelf mooi vindt, of daar ga ik toch vanuit. Iedereen heeft andere voorkeuren voor wat mooi is. Er zijn genoeg mensen die liever mensen zien met een pak aan, dat hebben hier ook enkele gezegd. Er zijn ook mensen die er graag heel gespierd willen uitzien enzovoort. Op deze manier zou je dus alles moeten verbieden, want er zou wel eens iemand een voorbeeld kunnen nemen aan de geportretteerde mensen.
Je zou mensen die mager zijn of anorexia nog een schuldgevoel aanpraten omdat ze misschien als een voorbeeld kunnen gezien worden.
Ik heb btw iemand gekend die een eetstoornis kreeg omdat mensen uit haar familie de neiging hadden obesitas te krijgen. Ze was bang om ook zo te worden...
Bon, tot zover m'n laatste poging.

Have fun green one, maar met jou valt er gewoonweg niet te discussiëren.

Voor je pretendeert te weten hoe anderen over iets denken zou ik de hand maar eens eerst in eigen boezem steken. Van arrogantie gesproken...

Jij plaatst mij graag in je hokje van "gezet vrouwmens dat jaloers is op magere modellen en zelf ook in een 36 wil passen" maar daar gaat mijn commentaar niet over. Je toont daarmee enkel aan dat je jezelf beter plaatst dan anderen want jij weet wat goed is voor anderen en wat niet (tenminste, dat denk je, om niet op studieresultaten terug te komen).

Nogmaals, ik wijs op de campagne van o.m. Dove... die is er niet zomaar gekomen en ook niet om de redenen die jij hier bovenhaalt.

Laatst gewijzigd door Kim : 8 oktober 2008 om 17:34.
Oud 8 oktober 2008, 17:35   #298
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Je doet er nochtans zelf braaf aan mee...
Dit zie ik nu posts

Lees jij mijn posts niet ofzo?!

Ik heb je al gezegd dat ik zo slank ben zonder er iets voor te moeten doen. Jezus. Kan ik daar wat aan doen misschien?
Je bewijst hier eigenlijk wat ik al dacht nl niet-slanke vrouwen zijn jaloers op slanke vrouwen en kunnen willens nillens niet geloven noch begrijpen dat ze eten wat ze willen en toch niet bijkomen.
Hun zelfbeschermingsmaatregel is dat ze slanke vrouwen dan maar beschimpen en verwijten dat ze het schoonheidsideaal achternalopen, ook al moeten ze daar hun eigen lichaam voor molesteren. Maar dat is dus niet zo, aanvaardt het aub. Dan begrijp je dat het nogal zinloos en bizar is dta je mensen loopt uit te schelden.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 8 oktober 2008 om 17:35.
Oud 8 oktober 2008, 17:37   #299
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bewijst hier eigenlijk wat ik al dacht nl niet-slanke vrouwen zijn jaloers op slanke vrouwen en kunnen willens nillens niet geloven noch begrijpen dat ze eten wat ze willen en toch niet bijkomen.
Hun zelfbeschermingsmaatregel is dat ze slanke vrouwen dan maar beschimpen en verwijten dat ze het schoonheidsideaal achternalopen, ook al moeten ze daar hun eigen lichaam voor molesteren. Maar dat is dus niet zo, aanvaardt het aub. Dan begrijp je dat het nogal zinloos en bizar is dta je mensen loopt uit te schelden.
Mens, in godsnaam, hoe vaak nog????

IK BEN HELEMAAL NIET JALOERS OP SLANKE of MAGERE of SKELETACHTIGE VROUWEN!

En ik beschimp niemand wiens lichaam gezond is, of dat nu slank, mager of uitgemergeld is maar bij dat laatste heb ik m'n twijfels.

De modellen die je op de catwalk e.d. ziet, zijn gewoon niet echt gezond bezig. Je kan dan wel mager zijn, gezond is anders.

Wat maakt het mij nu uit dat jij alles kunt eten en toch zo mager blijft? Goed voor jou zeker zou ik zeggen?
Oud 8 oktober 2008, 17:39   #300
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Dove
Vrouwen zonder complexen

En allee , voor de dames ... Mannen van Dove ...

Laatst gewijzigd door manta : 8 oktober 2008 om 17:39.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be