Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2008, 13:09   #761
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Het is niet omdat je "alcolisiert" bent, dat je niet vermoord kan worden...Integendeel. Dat maakt het de moordenaars gemakkellijker.
En vooral fantasten zoals u.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 13:13   #762
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Het leuke met conspiracisten is dat elke omstandigheid hen in hun vooroordeel sterkt!

Haider niet dronken?
Conspiracist: "Hoe kan een degelijke bestuurder als Haider in nuchtere toestand met zijn vertrouwde wagen op een hem bekende weg uit de bocht vliegen?"

Haider wel dronken?
Conspiracist: "De alcohol is een prachtig alibi voor de killers..."

Niet-falsifieerbare vooroordelen! Wat is het leven voor sommigen toch makkelijk!
Oud 16 oktober 2008, 13:38   #763
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Het leuke met conspiracisten is dat elke omstandigheid hen in hun vooroordeel sterkt!
Het leuke aan "sceptici" zoals u is dat ze smijten met vooroordelen.

Ik sta bij u ook geboekstaaft als conspiracist (bemerk de woordkeuze alleen al), maar ik hang geen samenzweringsverhaal aan in dit geval. Vele andere aanhangers van samenzweringtheorien op dit forum hebben zich hierover zelf nog niet uitgesproken dus kan je geen conclusies trekken. Gelieve je conclusies dus te beperken tot deze personen die enkel in deze draad deze menign ventileren en niet te veralgemenen.
Oud 16 oktober 2008, 13:41   #764
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Het leuke aan "sceptici" zoals u is dat ze smijten met vooroordelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik sta bij u ook geboekstaaft als conspiracist (bemerk de woordkeuze alleen al), maar ik hang geen samenzweringsverhaal aan in dit geval. Vele andere aanhangers van samenzweringtheorien op dit forum hebben zich hierover zelf nog niet uitgesproken dus kan je geen conclusies trekken. Gelieve je conclusies dus te beperken tot deze personen die enkel in deze draad deze menign ventileren en niet te veralgemenen.
Leer begrijpend lezen, exodus.

De waardeloze methodologie van conspiracisten is welbekend, en hierboven heb ik daar een zoveelste voorbeeld van getoond.

En jij (of all people) zal niet bepalen wat ik wel mag en niet mag posten op dit forum.
Oud 16 oktober 2008, 13:47   #765
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je "alcolisiert" bent, dat je niet vermoord kan worden...Integendeel. Dat maakt het de moordenaars gemakkellijker.
Citaat:

Haider niet dronken?
Conspiracist: "Hoe kan een degelijke bestuurder als Haider in nuchtere toestand met zijn vertrouwde wagen op een hem bekende weg uit de bocht vliegen?"

Haider wel dronken?
Conspiracist: "De alcohol is een prachtig alibi voor de killers..."

Niet-falsifieerbare vooroordelen! Wat is het leven voor sommigen toch makkelijk!
conspiracisten hebben altijd gelijk: de wereld is één grote samenzwering tegen hen...

http://www.tijdschriftvoorpsychiatri...oad.php?id=357
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 14:23   #766
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
conspiracisten hebben altijd gelijk: de wereld is één grote samenzwering tegen hen...

http://www.tijdschriftvoorpsychiatri...oad.php?id=357
Het gaat zelfs zover dat die "conspiracisten" aanraden om niet te gaan skien in het land waar die samenzwering plaatsvindt. Elders richten ze er dan weer een cordon sanitaire tegen op.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 14:50   #767
willem1940NLD

Standaard

Beter maar afwachten tot/of er nadere onderzoeksresultaten worden gepubliceerd; een auto is erg makkelijk saboteerbaar en niet iedere dronken rijder verongelukt spontaan.
Oud 16 oktober 2008, 15:40   #768
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Beter maar afwachten tot/of er nadere onderzoeksresultaten worden gepubliceerd; een auto is erg makkelijk saboteerbaar en niet iedere dronken rijder verongelukt spontaan.
Ja, d�*t is nu het enige dat ik deze mensen wens duidelijk te maken...Maar het is verloren moeite precies, voor mischien persoonlijke redens willen ze absoluut niet weten van wat voor "samenzwering" dan ook. Na de "conspiracionisten" (?!), heb je nu de fanatieke anti-conspiracionisten...Hmm...raar woordje, hé ? Lijkt wel wat op "zionisten" eigenlijk
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 15:40   #769
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Leer begrijpend lezen, exodus.

De waardeloze methodologie van conspiracisten is welbekend, en hierboven heb ik daar een zoveelste voorbeeld van getoond.

En jij (of all people) zal niet bepalen wat ik wel mag en niet mag posten op dit forum.
Ah ? Het is "conspiracisten" ? Conspi-racisten ?

Laatst gewijzigd door piraat : 16 oktober 2008 om 15:41.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 15:49   #770
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik ben dol op conspiracisme maar ik vind niet dat het allemaal erg zinvol is....het is gewoon einde oefening....
Oud 16 oktober 2008, 15:58   #771
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, d�*t is nu het enige dat ik deze mensen wens duidelijk te maken...
Neen, je liegt.

Jij hebt heel duidelijke insinuaties gepost, met de gebruikelijke schuldigen uit het pathetisch conspiracistisch boekje.
Je hebt zelfs gelogen dat de BBC zich daar ook vragen over stelde, leugen die je overigens nog altijd niet heb teruggenomen.
Citaat:
Maar het is verloren moeite precies, voor mischien persoonlijke redens willen ze absoluut niet weten van wat voor "samenzwering" dan ook.
En weer dit debiel stromansargument.
Leer eens logisch denken en begrijpend lezen, beste piraat.

Debiele "argumenten" weerleggen heeft overigens niks "persoonlijks".

Voor de rest is het inderdaad verloren moeite.
Zolang je geen degelijke argumenten hebt, maar je laat leiden door haat en vooroordelen, zal je enkel andere conspiracisten "overtuigen".

Je maakt het de rationele mensen wel heel gemakkelijk, piraat.

Laatst gewijzigd door Firestone : 16 oktober 2008 om 16:03.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 19:47   #772
FDM
Banneling

Standaard

-zone 70

feit? wat voor feit is da ??
je kan gemakkelijk 170 rijden op een baan je maar 70 mag

tenzij er bochten inzitten
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 19:49   #773
FDM
Banneling

Standaard

'Het is niet omdat je "alcolisiert" bent, dat je niet vermoord kan worden...Integendeel. Dat maakt het de moordenaars gemakkellijker.

met een pilletje in het glas ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 22:19   #774
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, d�*t is nu het enige dat ik deze mensen wens duidelijk te maken...Maar het is verloren moeite precies, voor mischien persoonlijke redens willen ze absoluut niet weten van wat voor "samenzwering" dan ook. Na de "conspiracionisten" (?!), heb je nu de fanatieke anti-conspiracionisten...Hmm...raar woordje, hé ? Lijkt wel wat op "zionisten" eigenlijk
Wie of wat vind u autoriteit genoeg hebben om uitsluitsel te geven op de vraag of Haider is vermoord of ongekomen in een ongeluk ?

En zal u het antwoord van deze autoriteit aanvaarden als zijnde de waarheid ?
Oud 16 oktober 2008, 22:59   #775
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Wie of wat vind u autoriteit genoeg hebben om uitsluitsel te geven op de vraag of Haider is vermoord of ongekomen in een ongeluk ?

Piraten en forumspoken weten toch alles, alles wat carlgustaaf hen vertelt
Oud 16 oktober 2008, 23:02   #776
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
-zone 70

Maar in de mist, als je bezopen bent riskeert dat wel slecht af te lopen...

Gorillas in de mist?
Oud 16 oktober 2008, 23:21   #777
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Piraten en forumspoken weten toch alles, alles wat carlgustaaf hen vertelt
Maar weet jij het ook niet allemaal reeds? Verklaarde je niet de 'case closed' reeds nadat de 'snelheid' en 'het feestje' bekend waren?
Het feit dat de man vijanden had, en recent bijgemaakt had, plus het feit dat het om iemand ging met reeële mogelijkheden 'chanseler' te worden van Oostenrijk, zijn toch redenen genoeg om deze zaak niet te behandelen als om het even welk ongeval van een doorsnee burger. Die redenering mis ik bij velen in deze draad, en dat noem ik 'onvoorzichtig'.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 23:31   #778
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht

Daar heb je een punt, inderdaad. Over verscheidene incidenten van de afgelopen ca. 60 jaar gelooft slechts een minderheid van de mensheid de officiële verklaringen. Hiermee bedoel ik niet dat de meerderheid van de mensheid conspiraciste of (in)crédule zou zijn, maar wel tot op zekere hoogte wantrouwig en niet zonder meer bereid tot het uitschakelen-op-commando van eigen verstand of intuïtie.

Dit zie/bedoel ik slechts als "grote lijn" want moord op Hr H acht ik niet zeer waarschijnlijk.

Wel voel ik aan dat bijvoorbeeld mensen die indertijd de berichten volgden over kunstschilder Van Meegeren en later over Kennedy en nog weer later over RAFfers-in-een-Duitse-gevangenis enige moeite zouden kunnen hebben met "consensus", mede terzake van tussenliggende of nakomende incidenten.

Maarja, dood is ongeneeslijk en het nut van waarheid daarover beperkt.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 16 oktober 2008 om 23:43.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 23:31   #779
filosoof
Banneling

Standaard Geen 142 maar 184 km/uur....bezopen in de mist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
-zone 70

Inderdaad, ik vind zojuist dit in de meestal zéér ernstige en goed geïnformeerde Neue Züricher Zeitung:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NZZ:
Die Staatsanwaltschaft Klagenfurt hat den Unfallhergang untersucht. An den Ursachen ist nun offenbar nicht mehr zu rütteln. Nicht mit jenen 142 Kilometern pro Stunde, auf denen die Tacho-Nadel beim Aufprall stehengeblieben war, sondern nach Berechnungen von Experten mit 184 Kilometern pro Stunde war der Landeshauptmann in den Tod gerast. So steht es in den Akten. Dass er mit 1,8 Promille Alkohol im Blut am Steuer seines 360 PS starken Wagens gesessen hatte, wurde erst am Mittwochnachmittag bekannt.

Lees alles bij de bron
184 km/uur... Nou moe, met 1.8 promille in de mist op een tweevaksweg... honderdvierentachtig....Moordenaar!

Citaat:
An den Ursachen ist nun offenbar nicht mehr zu rütteln.
Nog iemand een complottheorietje?

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 oktober 2008 om 23:41.
Oud 16 oktober 2008, 23:34   #780
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Maar weet jij het ook niet allemaal reeds? Verklaarde je niet de 'case closed' reeds nadat de 'snelheid' en 'het feestje' bekend waren?
Het feit dat de man vijanden had, en recent bijgemaakt had, plus het feit dat het om iemand ging met reeële mogelijkheden 'chanseler' te worden van Oostenrijk, zijn toch redenen genoeg om deze zaak niet te behandelen als om het even welk ongeval van een doorsnee burger. Die redenering mis ik bij velen in deze draad, en dat noem ik 'onvoorzichtig'.

Onvoorzichtig noem ik eerder met uw zatte kloten aan 142 per uur rijden in een zone waar je maar 70 mag rijden. Het is natuurlijk maar mijn mening.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be