![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: De Belgische revolutie van 1830 was een historische vergissing. | |||
| Eens |
|
74 | 82,22% |
| Oneens |
|
16 | 17,78% |
| Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar in realiteit zie ik dat jammer genoeg niet gebeuren. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zeg mannekes,
het heeft geen zin om uit te gaan van oude middeleeuwse verbanden. Wat er vandaag is, dat telt. "Brabant" zegt hier in Antwerpen alleszins niks meer, ier klappen en zen ze 'vloms'. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dit topic opstarten is een grote vergissing: het is dom en het slaat nergens op.
Je kunt evenwel stellen of het geen vergissing was dat de aarde rond moest zijn en niet plat.
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is inderdaad geen twijfel over de zaak.
De aarde moet rond zijn en Belgique is een vergissing. |
|
|
|
|
|
#107 | |
|
|
Citaat:
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 19 oktober 2008 om 11:27. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
Tzal blijven duren, wees daar maar zeker van.
Als er één iets is, dat ons allen hier zal overleven, dan is het België. Wij zullen allen stervenin België, als Belg. Leve België. Leve de onaantastbare continuïteit van België!!
|
|
|
#109 | |
|
|
Citaat:
Mijn God, wij mogen dankbaar zijn dat we niet ten prooie gebleven zijn van die kaaskoppen!!
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oud, versleten en seniel, tijd om op pensioen te gaan. Tijd voor euthanasie zelfs. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Mijmeren over het verleden is mooi, maar het is de toekomst die telt. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Banneling
|
Ik vind het fijn in België te leven. Eigenlijk vind ik het zelfs nergens zo fijn als hier in Belgisch Limburg. Waarom moet ge toch altijd de dingen ingewikkeld maken. Wees blij dat ge hier kunt leven. Ge denkt toch niet dat het met de Hollanders beter wordt. Dat noem ik nu eens naïef denken. Hoe verder de Hollanders, hoe beter het is voor ons gemoed en ons geestelijk welzijn. Bij manier van spreken:laat zij maar hun vleeskroketten eten, wij eten wel biefstuk met friet. Met een goede pint.
Laatst gewijzigd door system : 19 oktober 2008 om 12:37. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
|
Citaat:
(Pfft, system, wat heb je toch voor vreemde argumenten?) |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb het ook niet over hereniging, eerder over het betreuren van de loop van de geschiedenis, maar deze is ook niet terug te draaien. Echter Limburg en Brabant zijn wel voorbeelden om aan te halen dat we wel een gemeenschappelijk verleden en achtergrond hebben. Daarom plaats ik tegelijk deze kanttekening bij: Voor de rest zijn er ook altijd wel banden gebleven (families, smokkel), maar vaak (ook vaak zuidelijke 'Brabanders')ben je dan ook weer gewoon Hollander... wat alles weer in perspectief plaatst Er zijn verschillen gegroeid, maar deze zijn nu ook weer niet zo enorm... In z'n algemeenheid tussen de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden beide hadden beter kunnen doen om het VKN te laten slagen. Dat is mislukt, maar laten we tenminste eerst goede buurlanden blijven; het hypothetische geval van hereniging is nog heel wat bruggen verwijderd als het al ooit nog zover komt. Dat neemt niet weg dat dat mekaar roepen en wijzen als marktkooplui, heel die Bourgondisch versus Calvinistisch discussie (hoezo clichébeelden), ook nergens voor nodig is. Er zijn misschien wat verschillen, nou en? De verschillen tussen Nederlanders of Vlamingen/Belgen onderling zijn veel groter, dan dat ''gemiddelde Nederlander'' verschilt ''gemiddelde Vlaming/Belg''. Daarbij leven we in één Europa en de befaamde 'Global Village' en dan verzanden in zo'n kleingeestige discussie, terwijl we meer gemeen hebben dan dat we verschillen....
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wil Adam Smith soms Hendrik van der Noot achterna? En een tweede Brabantse omwenteling ontketenen? http://nl.wikipedia.org/wiki/Brabantse_Omwenteling Met het oog op een Verenigde Nederlandse Staten? http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenig...landse_Staten? In elk geval een vlag bestaat er al. Lijkt wel een beetje op België door elkaar geklust
|
|
|
|
#119 |
|
Banneling
|
Wat ik zeg is symbolisch. We hebben het hier goed in België. Minder strikt dan in Nederland.Niet zoveel regeltjes en kleinburgerlijkheid. We eten goed, we verdienen goed, het weer in Nederland is niet anders dan bij ons. In het Hollands keurslijf wil ik toch niet zitten. En wat Latijnse cultuur in de buurt, in eenzelfde land, kan geen kwaad. Het doet ons wat meer bourgondisch leven én denken. En dit in vergelijking met dat saaie ietwat calvinistische Nederland van Jan zeer Modaal van Piet (H)(kl)ein.
Laatst gewijzigd door system : 19 oktober 2008 om 14:48. |
|
|
|
|
|
#120 | |
|
|
Citaat:
Petje af.