![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() nee,
maar iedereen op een hoop gooien kan ook niet. Laat dat over aan de grote lichten op dit forum.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 17 oktober 2008 om 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat Acre een Israelische stad is, is sinds 1948 zo, nadat het door Israel werd belegerd en bezet. Met als resultaat de verdrijving van 1/3 van de Arabische bevolking. Het behoorde volgens de VN tot het Palestijns gedeelte en dus niet toe aan Israel. De kern van de zaak is dat niet-Joden zich niet aan de religieuze geplogenheden van de Joden moeten houden. Ik wil niet bidden op Jom Kippoer, niet vasten tijdens de Ramadan en niet te biechten gaan bij katholieken en ik wil daartoe ook door niemand verplicht worden. Citaat:
Citaat:
Ook uw stelling dat er in die stad nauwelijks religieuze Joden wonen is een flagrante leugen. Als u denkt de zionistische zaak te dienen door allerlei leugens en onzin op elkaar te stapelen, dan kan ik u verzekeren dat u precies het omgekeerde bereikt. Althans bij mij.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 oktober 2008 om 14:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is Godsdienst slecht voor de mensheid in het algemeen?
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#27 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Absoluut! Godsdienst is voor achterlijke, domme mensen die anders, door gebrek aan intelligentie, geen houvast hebben in hun leven. punt andere lijn.
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Het is gewoon te gek voor woorden eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Volksverhuizing 2) Het land seculierer maken Hoe dan ook, de twee volkeren zullen waarschijnlijk niet vrienden worden. Bij godsdiensten is er altijd iemand die iets meer neemt dan geeft. Dat krijg je als iedereen de monopolie op de waarheid denkt te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Uit wat ik lees en zoal gelezen heb, lijkt het mij toe dat godsdienst een stuk bedorven vlees is. het is o zo lekker, maar je gaat er aan dood. Dit in de overdrachtelijke zin.
Wat beweegt de mens te geloven in een enigma dat niet aanwezig is. Ik kom met een nieuwe stelling: Godsdienst is onrecht!
![]() |
#32 |
|
![]() Die beelden van dat bebloede gestenigde meisje laten me niet meer los!
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat om het tonen van respect, terwijl je het eigenlijk helemaal niet respecteert. Zeker niet als je godsdienst je vertelt dat je andere godsdiensten niet moet respecteren (in het geval van het Jodendom en de Islam, zelfs verdelgen). De meeste mensen in Israël tonen neprespect, sommigen zijn echter pretentieloos.
Nu, respect is ook iets wat je moet verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Religie en God vind ik eigenlijk twee verschillende (tegengestelde) concepten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Het een heiligt de ander maar spruit voort uit de menselijk fantasie.
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik raad u aan om "De grote beschavingsoorlog" van Robert Fisk eens te lezen, ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mij ook niet! Als je zelf kinderen hebt kan je niet anders dan huilen bij die beelden! Het zou je eigen dochter maar zijn.
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() och het midden oosten draait allang niet meer om religie maar om trots, arrogantie, macht en gewoon pure haat.
Men gebruikt af en toe de religie nog eens omdat dat het enige is wat hun bind voor de rest willen gematigde joden niks te maken hebben met hun moordzuchtige landgenoten en idem bij de palestijnen. Het conflict is al zo lang aan de gang dat deze 2 volkeren nooit meer zullen kunnen samenleven. En vermits Amerika en Europa een beetje pro-israël zijn zal er dus ook geen oplossing uit de bus komen. Het enige wat ik hoop voor alle joden die in het midden oosten wonen is dat hun militaire kracht nooit kleiner word als die van hun buurlanden want als ooit deze buurlanden in militair opzicht israël kunnen verslaan dan zal de duitse holocaust een vakantietrip geweest zijn in vergelijking met wat de doorsnee moslim in het midden oosten met een jood wil doen. Dat is het enige waar ik schrik voor heb moest ik jood zijn. |
![]() |
![]() |