Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2008, 12:53   #21
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Is dat een excuus?
nee,

maar iedereen op een hoop gooien kan ook niet. Laat dat over aan de grote lichten op dit forum.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 17 oktober 2008 om 12:54.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 12:55   #22
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Interessant hoe men de verantwoordelijkheid hier bij de Arabier legt die het slachtoffer is van de intolerantie van de religieuze zotten.

Dat Joden Yom Kippour willen vieren is hun goed recht, zoals Moslims het rechten hebben hun Ramadan te houden en andere religieuze zotten hun party's.

Maar anderen dwingen jouw feestdagen te respecteren en je te voegen naar hun waanzin, kan je toch niet goed keuren?
Hou zou jij het vinden als een Moslim je verbiedt te eten omdat hij aan het vasten is?

Als het over Joden gaat, dan draai je de rollen om. Interessant ...
Dat is Polly.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
Oud 17 oktober 2008, 12:56   #23
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Indien het om religieuze intolerantie vanuit de 'Arabische wereld' zou gaan... men zou hierover gegarandeerd geen protteke gehoord hebben van overdreven links...

Want, zegt de beroemde linkse filosoof Lévy... links mag geen kritiek hebben op moslim intoleranten...
amen
Oud 17 oktober 2008, 13:59   #24
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Jom Kippur is een Nationale autovrijedag(zoals hier ook soms is) en Akko is een Israelische stad.
Jom Kipoer voorstellen als een autovrije zondag is van een achterlijkheid en boerenbedrog dat er bij mij niet in kan. Het is de belangrijkste Joodse religieuse feestdag, Grote Verzoendag, nota bene en naast vasten, bidden, niet werken, hoort daar voor sommige Joden ook niet met de auto rijden bij. Maar dat is een futiliteit in het geheel en leugenachtig van u om voor te stellen als een autoloze zondag zoals bij ons.

Dat Acre een Israelische stad is, is sinds 1948 zo, nadat het door Israel werd belegerd en bezet. Met als resultaat de verdrijving van 1/3 van de Arabische bevolking. Het behoorde volgens de VN tot het Palestijns gedeelte en dus niet toe aan Israel.

De kern van de zaak is dat niet-Joden zich niet aan de religieuze geplogenheden van de Joden moeten houden. Ik wil niet bidden op Jom Kippoer, niet vasten tijdens de Ramadan en niet te biechten gaan bij katholieken en ik wil daartoe ook door niemand verplicht worden.

Citaat:
Tawfik Jamal woont amper 2 minuten verder en gebruikte toch zijn auto om zijn jongere gezonde zus te halen.
Natuurlijk is dat geen reden om hem aan te vallen
Waarom haalt u het dan aan?

Citaat:
Maar het was zeker geen religieuze gevecht.
Dat was het dus wel: men verwijt Tawfik Jamal een gebrek aan respect voor de Joodse feestdag, daar zijn de rellen gestart. Joodse jongeren hebben de man aangevallen omdat hij met zijn auto reed op de religieuze feestdag. Dat is dus een religieuze motivatie. De man zit nu overigens onder huisarrest wegens het met de autorijden op een Joods-religieuze feestdag, violating religious sensibilities.

Ook uw stelling dat er in die stad nauwelijks religieuze Joden wonen is een flagrante leugen.

Als u denkt de zionistische zaak te dienen door allerlei leugens en onzin op elkaar te stapelen, dan kan ik u verzekeren dat u precies het omgekeerde bereikt. Althans bij mij.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 17 oktober 2008 om 14:00.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 13:20   #25
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
nee,

maar iedereen op een hoop gooien kan ook niet. Laat dat over aan de grote lichten op dit forum.
Goed. dat is waar. Maar antwoord eens op de volgende stelling:

Is Godsdienst slecht voor de mensheid in het algemeen?
Oud 18 oktober 2008, 18:17   #26
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Waren er geen vlamingen bij ??
Onnozelaar!
Oud 18 oktober 2008, 18:20   #27
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed. dat is waar. Maar antwoord eens op de volgende stelling:

Is Godsdienst slecht voor de mensheid in het algemeen?
Absoluut! Godsdienst is voor achterlijke, domme mensen die anders, door gebrek aan intelligentie, geen houvast hebben in hun leven. punt andere lijn.
Oud 18 oktober 2008, 18:58   #28
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Absoluut! Godsdienst is voor achterlijke, domme mensen die anders, door gebrek aan intelligentie, geen houvast hebben in hun leven. punt andere lijn.
Ik ben het niet eens met wat je zegt, maar laat ons er even van uitgaan dat je gelijk hebt... is het dan slecht voor de mensheid in het algemeen dat die mensen een houvast hebben in hun leven? Dat zou me eerder iets positiefs voor de mensheid lijken.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 19:32   #29
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik ben het niet eens met wat je zegt, maar laat ons er even van uitgaan dat je gelijk hebt... is het dan slecht voor de mensheid in het algemeen dat die mensen een houvast hebben in hun leven? Dat zou me eerder iets positiefs voor de mensheid lijken.
Het is op zich niet erg dat mensen een houvast willen in hun leven, maar daarvoor een denkbeeldig onsterfelijk superwezen met bovennatuurlijke krachten gebruiken is er een beetje over.

Het is gewoon te gek voor woorden eigenlijk.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 20:08   #30
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is al een paar dagen onrustig in het Israelische stadje Acre waar Israelische Arabieren ongeveer een derde van de bewoners uitmaken.

De rellen die al vier dagen duren, begonnen toen Joodse jongeren Tawfik Jamal aanvielen omdat hij tijdens Yom Kippoer met zijn auto door een conservatieve buurt was gereden. Yom Kippoer is een religieuze feestdag waarop religieuze Joden vasten en bijvoorbeeld niet met de auto rijden.

Tawfik Jamal, één van de oprichters van een comité voor co-existentie in het stadje, werd maandag gearresteerd als 'aanstoker' van de rellen. Hoewel hij duidelijk een slachtoffer is van de religieuze intolerantie.

Nadat het nieuws over de aanval op Jamal zich verspreidde, trokken Israelische Arabieren op wraak belust door de wijk. Hierop kwam weer een nieuwe 'strafexpeditie' vanwege de Joden. Drie huizen van Arabische families werden in brand gestoken.

Een Joodse vrouw uit de wijk, zei over de incidenten:

Interessant hoe godsdienstfanatici ook van anderen telkens eisen dat ze zich aanpassen aan hun godsdienstwaanzin.
Israël heeft twee opties:
1) Volksverhuizing
2) Het land seculierer maken

Hoe dan ook, de twee volkeren zullen waarschijnlijk niet vrienden worden. Bij godsdiensten is er altijd iemand die iets meer neemt dan geeft. Dat krijg je als iedereen de monopolie op de waarheid denkt te hebben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 20:12   #31
D'ARTOIS

Standaard

Uit wat ik lees en zoal gelezen heb, lijkt het mij toe dat godsdienst een stuk bedorven vlees is. het is o zo lekker, maar je gaat er aan dood. Dit in de overdrachtelijke zin.

Wat beweegt de mens te geloven in een enigma dat niet aanwezig is.

Ik kom met een nieuwe stelling: Godsdienst is onrecht!
Oud 18 oktober 2008, 20:13   #32
D'ARTOIS

Standaard

Die beelden van dat bebloede gestenigde meisje laten me niet meer los!
Oud 18 oktober 2008, 20:13   #33
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant hoe men de verantwoordelijkheid hier bij de Arabier legt die het slachtoffer is van de intolerantie van de religieuze zotten.

Dat Joden Yom Kippour willen vieren is hun goed recht, zoals Moslims het rechten hebben hun Ramadan te houden en andere religieuze zotten hun party's.

Maar anderen dwingen jouw feestdagen te respecteren en je te voegen naar hun waanzin, kan je toch niet goed keuren?
Hou zou jij het vinden als een Moslim je verbiedt te eten omdat hij aan het vasten is?

Als het over Joden gaat, dan draai je de rollen om. Interessant ...
Jom Kippoer is idd. precies vergelijkbaar met Ramadan
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 20:18   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Jom Kippoer is idd. precies vergelijkbaar met Ramadan
Het gaat om het tonen van respect, terwijl je het eigenlijk helemaal niet respecteert. Zeker niet als je godsdienst je vertelt dat je andere godsdiensten niet moet respecteren (in het geval van het Jodendom en de Islam, zelfs verdelgen). De meeste mensen in Israël tonen neprespect, sommigen zijn echter pretentieloos.

Nu, respect is ook iets wat je moet verdienen.
Oud 18 oktober 2008, 20:27   #35
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Religie en God vind ik eigenlijk twee verschillende (tegengestelde) concepten.
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2008, 20:29   #36
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bertie Bekijk bericht
Religie en God vind ik eigenlijk twee verschillende (tegengestelde) concepten.
Zeer juist.
Oud 18 oktober 2008, 21:08   #37
D'ARTOIS

Standaard

Het een heiligt de ander maar spruit voort uit de menselijk fantasie.
Oud 19 oktober 2008, 09:04   #38
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Een houvast in je leven is op zich geen probleem, maar laat de mensheid stoppen met mekaar af te maken in naam van één of andere verlichte despoot.
Ik raad u aan om "De grote beschavingsoorlog" van Robert Fisk eens te lezen, zo'n ogen ga je trekken en daarna zullen deze gevoelens opkomen. Godsdienst is evil!
Oud 19 oktober 2008, 09:08   #39
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die beelden van dat bebloede gestenigde meisje laten me niet meer los!
Mij ook niet! Als je zelf kinderen hebt kan je niet anders dan huilen bij die beelden! Het zou je eigen dochter maar zijn.
Oud 19 oktober 2008, 15:30   #40
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

och het midden oosten draait allang niet meer om religie maar om trots, arrogantie, macht en gewoon pure haat.

Men gebruikt af en toe de religie nog eens omdat dat het enige is wat hun bind voor de rest willen gematigde joden niks te maken hebben met hun moordzuchtige landgenoten en idem bij de palestijnen.

Het conflict is al zo lang aan de gang dat deze 2 volkeren nooit meer zullen kunnen samenleven.

En vermits Amerika en Europa een beetje pro-israël zijn zal er dus ook geen oplossing uit de bus komen.

Het enige wat ik hoop voor alle joden die in het midden oosten wonen is dat hun militaire kracht nooit kleiner word als die van hun buurlanden want als ooit deze buurlanden in militair opzicht israël kunnen verslaan dan zal de duitse holocaust een vakantietrip geweest zijn in vergelijking met wat de doorsnee moslim in het midden oosten met een jood wil doen.

Dat is het enige waar ik schrik voor heb moest ik jood zijn.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be