![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland is de Mexicaanse (en dus Spaanssprekende) voetballer Carlos Salcido zijn plaats in het elftal van PSV kwijt omdat hij niet genoeg Nederlands spreekt. uitleg van Huub Stevens, de coach: "Toen ik in Duitsland werkte, probeerde ik zo snel mogelijk Duits te spreken", zegt Stevens in de Nederlandse krant Algemeen Dagblad. "Ik weet dat de een sneller een nieuwe taal oppikt dan de ander, maar in onze manier van voetballen is communicatie van achteruit heel belangrijk."
Doe dit in Vlaanderen als pakweg coach van Club Brugge en je wordt veroordeeld voor racisme (of discriminatie...) in andere landen is dit doodnormaal.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de meeste landen kom je zelfs niet aan de bak als je de landstaal niet machtig bent.
Hier word je opgesloten als je de landstaal durft te gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de fout ligt natuurlijk bij de Vlaming zelf, die nog steeds vindt dat zijn taal inferieur is aan een ander. Gelukkig is dat, stillekesaan, aan het keren, maar dat wordt dan weer als racisme of facisme beschouwd aan de andere kant van de taalgrens en door sommige Belgicisten aan deze kant.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Interessante oefening: zoek op het internet de site van de Australische regering eens op, waar de voorwaarden voor immigratie op vermeld staan. Het puntensysteem dat ze daar gebruiken, voorziet hoge scores voor talenkennis, een job, kapitaal, strafvrij verleden,... Niet genoeg punten? Geen toegang voor langere tijd. Veel slimmere luitjes daar down under dan hier, al hangen ze dan met hun kop ondersteboven. Misschien juist daarom!
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl men in Australie en NieuwZeeland vochten tegen de Japanse wreedheden en niemand met deze totaal anders denkende en uitziende oorloggroep meedeed, werd hier een oorloguitgevochten tussen gelijkaardige en gedachte gebonden groepen mensen. Vaak vochten zelfs broers en neven tegen elkaar in verschillende kampen. Hier ging het dan ook enkel op politieke verschillen en om overlevingsdrang van de bevolking. Na de oorlogen kwamen deze verschillen pas naar boven, plots werd alles zwart/wit geschilderd, terwijl er enkel grijs was. En hoewel iedereen binnen de politiek beweerd van wel, is Europa, met België op kop, deze laatste oorlog nog steeds aan het verwerken. Het naziregime heeft vele misdaden tegen de mensheid begaan, maar tegelijk de aardsvijand van het westen tegengehouden. Voor vele mensen werd het dus een tweestrijd van wie nu wel en wie nu niet juist heeft gehandeld tijdens deze gruwelperiode. En niemand wil vergeleken worden met de politici uit dat gruwelregime, Vlaanderen heeft na het beëindigen van die oorlog zware klappen gekregen van zijn Waalse landgenoten en zit nu nogsteeds met een schuldgevoel en minderwaardigheidscompleks, dat door Waals-links deftig word aangewakkerd en uitgebuit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik hoop nu wel dat een azert ofzo hier reageert.....
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn niet 'verplicht' om die voetballer aan te werven als hij niet goed kan functioneren in teamverband omwille van een communicatieprobleem dat met taal te maken heeft. Als de club hem al had aangeworven is de club ofwel niet consistent genoeg in haar gedrag ofwel kortzichtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het voorbeeld dat jij aanhaalt vind ik geen 'facisme', niet racisme ook. En ik denk dat geen enkel bedrijf werknemers aanneemt die een 'niet functionele en niet communicatieve' taal spreken. Waarom zou een Vlaams bedrijf bijvoorbeeld iemand aannemen die enkel Russisch praat wanneer 't bedrijf geen enkele poot in Rusland heeft ? Er wordt ook geen enkel bedrijf wegens 't niet aannemen van bijvoorbeeld Russen die enkel Russisch spreken voor racisme versleten. En ook niet voor de rechtbank gedaagd voor discriminatie. Toch ?
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als hij de betere speler is, moet hij spelen, punt uit.
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hun strategie is op 't moment trouwens aan 't glijden van 'breedbek kikker' naar 'calimero'.
![]() |