![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Wel, ik weet niet wat men hier anders absoluut méér zou willen doen. Wetenschappelijk onderzoek ? Lessen geven ? Absoluut gelijk willen krijgen ?
Meestal gaat het hier, dacht ik, om het verkondigen van een eigen visie. Het is juist dat het soms nuttig en/of wenselijk kan zijn van die te onderbouwen middels aanhaling van bronnen, maar dan komen we terug bij de initiële vraag : wat is een bron ? En hoe geloofwaardig cq. overtuigend is die dan ? Dit is een discussieforum, en geen rechtbank, nietwaar. En dan nog. Elkeen die bijvoorbeeld rechten heeft gestudeerd, weet dat de overtuigingskracht van een argument of stelling niet uitsluitend cq. niet noodzakelijk, en soms zelfs helemaal niet afhangt van al dan niet aangevoerde “bewijzen”. Toen O.J. Simpson zo’n veertien jaar geleden terechtstond wegens moord op zijn ex-echtgenote en een vriend, had de openbare aanklager veelvuldige “bewijzen”. Toch haalde de overtuigingskracht van de stelling der verdediging de bovenhand… |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 9 december 2008 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() geef dan eens een voorbeeldje; want dat heb ik nog nooit gemerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo; neen, waarom denk je dat eigenlijk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terzijde, iets totaal anders, overigens ten bewijze van wat u zegt over informatie inwinnen (en sorry andere jongens en meisjes dat ik hier eventjes van het onderwerp afwijk) : ik keek even naar uw profiel, en ontdek daar het woord "brommobiel". Wat is een brommobiel, Willem ? Laatst gewijzigd door Hallebarde : 10 december 2008 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Frankrijk heeft als eis bij toetreding tot de EU de toelating van deze voertuigjes ingewilligd gekregen (vive La France!). Voorname kenmerken: breder dan 1,10m en dus verboden op rijwielpaden; maximaal drooggewicht 350kg; maximaal weggewicht 650kg; indien (zeldzaam) (benzine)motor-met-electr(on)ische ontsteking, dan maximaal 50cc; ander type motor maximaal 4kW; nagenoeg alle nieuwere typen bevatten een 2-cilinder dieseltje van 400-500cc en variomatische V-snaar-aandrijving, volautomatisch. Maximaal 2 mensachtigen mogen zich aan boord bevinden, baby telt als zodanig. 6 jaar lang reed ik een "luxe" type (Casalini yDEA) maar mijn inmiddels ruim 1 jaar oud "werkpaardje" MEGA (Aixam-dochter, ik heb de open aluminium laadbak maar rood/grijze cabine) bevalt mij stukken beter, totaal 1,80m hoog en 2,90m lang, laadvloer 1,60x1,50m, rechtopzit met groot uitzicht, ruime van de lading gescheiden cabine en stevige handles pook en handrem, gladde vloer dus makkelijk eventueel rechts in/uit-stappen, bevalt mij stukken beter. Motor Kubota twindieseltje 400cc. http://www.downloads.nl/results/images/1/brommobiel ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zocht het inmiddels zelf op, en het woord brommobiel blijkt inderdaad te slaan op de motorvierwielers type Ligier, Aixam, enz... Weer één woordje méér aan mijn Nederlandse woordenschat toegevoegd ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals ik zei, ik had het al zelf opgezocht, dus ik had al een idee over wat het ging. Leuke dingen, die brommobielen ! Ik zal maar niet vragen wat u met mensachtigen bedoelt, zeker ? En over gitaren hebben we het later nog wel eens...als iemand daarover een draadje wil beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voelt ge u volgens mij even belachelijk als op een van deze dingen: ![]() Nen chopper willen hebben, maar dan toch eigenlijk niet ![]() Plus sommige van die dinge halen 120 km/h. Moet beangstigend zijn op zo'n klein wieltjes. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Nee, ik voel mij totaal niet belachelijk en andere weggebruikers doen ook niet onsympathiek tegen mij maar dat kan veel of alles met "rijstijl" te maken hebben want op brommobielfora klaagt minstens 50% van de rijders wel in toonaarden over zulks. Het is mogelijk om met deze voertuigjes beschaafd te rijden. Zaak is wel om ten eerste de besturing goed onder de knie te hebben, inclusief achteruitrijden en in/uit-parkeren. Dat kostte mij ongeveer, met natte rug, de eerste 2 ervaringsmaanden vooral omdat je plots "op rechts" een meter breder bent dan vroeger op tweewieler. Iedere niet al te drukke parkeerplek en/of braakliggend stukje redelijk verhard terrein was mijn oefengebied. Seintjes van automobilisten leren begrijpen en zelf ook hanteren, 2 grootlichtflitsjes voor "jij eerst, ik wacht" enzo; erg gunstig om in café eens te bomen met beroepschauffeurs. Steeds weten wat er achter je rijdt en waar enigszins mogelijk, passeerruimte geven (2 korte tikjes op de rem), eventueel na ruim tijdig richting-signaal in parkeer- of zwenkhaven duiken. Overdag altijd gedimd grootlicht aan.
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Af en toe wordt een geponeerde mening hier niet au sérieux genomen omdat er geen bron kan worden vermeld, die op het internet te vinden is. Die houding dreigt het forum tot het niveau van cafétoogpraat te verlagen. Immers, van sommige onderzoeken of ervaringen is nu eenmaal geen weerslag op het net te vinden. niet alle overheidsrapporten, journalistieke onderzoeken en zelfs wetenschappelijke studies komen op het internet.
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Jouw toontje vind ik op cafétoogpraat lijken.
![]() |
![]() |
#37 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bij elk onderzoeksverslag hoort een bronvermelding. Als je gebruik maakt van citaten of als je in je tekst verwijst naar opvattingen van een andere auteur maak je gebruik van noten. Op het eind van je verslag geef je een overzicht van gebruikte bronnen.
Als ik nu zou willen doen alsof ik dit zelf heb verzonnen, zou ik de bron kunnen weglaten. ![]() Zie bron Dat er altijd voorzichtig met bronnen dient te worden omgesprongen zegt de opstarter van Wikipedia zelf. Gebruik Wikipedia niet als primaire bron. Zie bron Nochtans hoeft Wikipedia niet onder te doen voor geschreven encyclopedia. Wiki zou zelfs zo betrouwbaar zijn als de bekende Encyclopaedia Brittanica. Zie bron Dubbelchecken dan maar, hé. ![]() Nu is het, zeker bij een tooggesprek, niet altijd vanzelfsprekend om een encyclopedisch werk op zak te hebben, maar gelukkig hebben we nu van die mini-laptops. ![]() Zie bron |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En zo zijn er ontelbare interessante studies en verslagen die nooit het internet zullen halen. Ik had onlangs nog een discussie in het item 'burgerwacht' op dit forum. De info die ik in dat verband heb, is ook nergens op het net te vinden: ciminaliteitscijfers, opgedeeld in nationaliteiten van daders, bijvoorbeeld. Bevolkingsaantallen van gevangenissen, bijvoorbeeld,... Interne verslagen met statistieken van de politiediensten, bijvoorbeeld... En zo kan ik nog uren doorgaan. Ik herhaal dus mijn stelling dat, wanneer op een forum als dit, geen enkel andere bron als het internet als 'bruikbaar' wordt aanvaard, het in de kortste keren afzakt tot toogpraatniveau. Gegarandeerd. En dat is zonde. Terloops: het staat u vrij mijn betoog toogpraat te vinden. Ik vind het soort auto waar u mee rondkart dan weer een gevaar op de weg, dat zo snel mogelijk zou moeten verboden worden. En bovendien off-topic.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 11 december 2008 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |