Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger
voor 24 36,36%
tegen 41 62,12%
geen mening 1 1,52%
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2008, 16:28   #601
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Fout mijn handtekening bewijst dit uitvoerig. In Engeland (totaalverbod op het bezit en verkoop van handvuurwapens) worden de meeste illegale vuurwapens zelf gemaakt in kleine illegale fabriekjes.

En mensen met slechte bedoeling zullen altijd aan illegale wapens geraken.
We hebben het hier over labiele studenten, niet over criminelen met wapenfabriekjes en connecties in de illegale wapenhandel. Het feit dat bijna al die student-slaat-op-hol-slachtpartijen in de VS gebeuren, is niet toevallig.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 16:35   #602
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
We hebben het hier over labiele studenten, niet over criminelen met wapenfabriekjes en connecties in de illegale wapenhandel. Het feit dat bijna al die student-slaat-op-hol-slachtpartijen in de VS gebeuren, is niet toevallig.
En hoeveel tieners zijn er dit jaar in Londen doodgeschoten door vuurwapens denkt u? Doe een gokje.

Plus labiele personen en misdadigers kopen die wapens van die illegale fabriekjes hé.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 16:36.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 16:35   #603
benderaes
Burger

benderaes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
misschien de eerste pagina van deze draad nog eens lezen, vooral post 5 is interessant.
Neen, das niet echt interessant.
De wapenwet werkt in Londen misschien niet, maar het idee is daarom niet fout. Wapenloze maatschappij kan misschien niet meer, maar het zou zoizo veiliger zijn...
Oud 13 december 2008, 16:38   #604
benderaes
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
goed dat je het zelf zegt
Shaddy, willen we anders een aparte TOPIC oprichten waar we lekker argumentloos op elkaar kunnen liggen schelden ofzo?
Wanneer zeg jij eens iets zinnigs. Je haalt hier weer van die oude reacties van me naar boven zonder eerst te lezen waarop ze reacties zijn. Das niet slim he...
Oud 13 december 2008, 16:39   #605
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benderaes Bekijk bericht
Neen, das niet echt interessant.
De wapenwet werkt in Londen misschien niet, maar het idee is daarom niet fout. Wapenloze maatschappij kan misschien niet meer, maar het zou zoizo veiliger zijn...
Wapenwetten hebben nooit gewerkt. Niet in Engeland, niet in Jamaica, niet in Australië, Niet in Afrika, Niet in Zuid-Amerika, nergens.
Een wapenloze maatschappij is een onrealistische utopie van een aantal dromers.
Ge kunt vuurwapens niet "on-uitvinden".
En vuurwapens zijn zeer gemakkelijk zelf te maken.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 16:40.
Oud 13 december 2008, 16:42   #606
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Shaddy, willen we anders een aparte TOPIC oprichten waar we lekker argumentloos op elkaar kunnen liggen schelden ofzo?
Wanneer zeg jij eens iets zinnigs. Je haalt hier weer van die oude reacties van me naar boven zonder eerst te lezen waarop ze reacties zijn. Das niet slim he...
Beter negeren . Meer dan smileys, "mo de pedo" en "poco" komt er toch niet uit shaddy.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 16:43.
Oud 13 december 2008, 16:46   #607
benderaes
Burger

Standaard

Citaat:
Het haalt wel de stelling "meer vuurwapens op straat => meer criminaliteit" onderuit
Neen, dat klopt echt niet. Echt niet. Als iemand het morgen in zijne kop krijgt en de straat optrekt om mensen te gaan vermoorden, dan heeft die geen vuurwapen en blijft de schade eerder beperkt. Maar als hij zoizo al een vuurwapen heeft, is de schade VEEL groter...

Nog een bewijs. Als mensen nu al niet durven reageren als iemand beroofd wordt op de bus of straat, hoe zouden die dat dan kunnen als iedereen daar met vuurwapens rondloopt.

Of: Morgen begint in mijn straat iemand te schieten. Dus ik schiet die man maar snel dood he, voor hij nog meer schade aanricht, maar misschien was die man net op iemand aan het schieten die een moord had gepleegd, en heb ik me vergist van dader... Oeps, foutje jullie redenering...
Oud 13 december 2008, 16:47   #608
benderaes
Burger

Standaard

Citaat:
En vuurwapens zijn zeer gemakkelijk zelf te maken.
Zeker als we nog eens gaan zeggen hoe in onze handtekening...
Oud 13 december 2008, 17:00   #609
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, dat klopt echt niet. Echt niet.
De feiten spreken u nochtans tegen. U weet hoe men iemand noemt die ondanks de feiten toch aan zijn vastgeroest geloof vasthoud.

Citaat:
Als iemand het morgen in zijne kop krijgt en de straat optrekt om mensen te gaan vermoorden, dan heeft die geen vuurwapen en blijft de schade eerder beperkt. Maar als hij zoizo al een vuurwapen heeft, is de schade VEEL groter...
Als iemand een massamoord wil plegen met een vuurwapen of machinegeweer gaat door een wapenwet nooit tegengehouden worden. (zie het redelijke recente voorbeeld in Japan waar een gek een aantal mensen heeft doodgeschoten, hoewel er een totaal verbod op vuurwapens is in Japan)
Zie trouwens ook mijn handtekening. En als hij niet houdt van knutselen kan hij nog altijd gaan shoppen op de zwarte markt.

Citaat:
Nog een bewijs. Als mensen nu al niet durven reageren als iemand beroofd wordt op de bus of straat, hoe zouden die dat dan kunnen als iedereen daar met vuurwapens rondloopt.
Hetzelfde zoals de politie. (Om een wapen te dragen moet men immers dezelfde procedure en tests van de politie doorlopen)

Citaat:
Of: Morgen begint in mijn straat iemand te schieten. Dus ik schiet die man maar snel dood he, voor hij nog meer schade aanricht, maar misschien was die man net op iemand aan het schieten die een moord had gepleegd, en heb ik me vergist van dader... Oeps, foutje jullie redenering...
Als u dezelfde opleiding en tests van de politie zou doorlopen hebben zou u die fout niet mogen maken. Indien u dit wel doet wordt u aangeklaagd voor doodslag net zoals politieagenten.

Oud 13 december 2008, 17:01   #610
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen wapendracht en wapenbezit. Maar helaas, die dingen bestaan nu eenmaal en het zou erg onrealistisch zijn om te menen dat een wet of reglement iedereen zo ver krijgt zijn wapens binnen te leveren.
Ik vind dat de controle heel streng zou moeten zijn maar vooral dat alle wapenfabrieken nog maar in zeer beperkte mate hun produkten mogen maken, sorry voor de mensen die dan werkloos worden ...
De wapens die gemaakt worden, mogen enkel ter beschikking gesteld worden van ordediensten : politiediensten en leger. 's Avonds als die mensen naar huis gaan moeten hun wapens op het werk blijven. Misschien is dat nu zo, dat weet ik niet, indertijd had mijn vader een revolver die hij mee naar huis bracht.
Produktie van en handel in illegale wapens moeten heel streng aangepakt worden. Maar daar knelt natuurlijk het schoentje. Om een wapenloze maatschappij te krijgen, moeten alle landen hun wapenproduktie aan banden leggen en dat is een utopie natuurlijk. Wat illegale fabriekjes van vuurwapens betreft, meen ik te mogen stellen dat die in onze landen (we leven hier toch niet in de brousse!) redelijk gemakkelijk zouden moeten worden opgespoord.
Oud 13 december 2008, 17:02   #611
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeker als we nog eens gaan zeggen hoe in onze handtekening...
Ik had evengoed een link van google met de zoekopdracht "homemade machinegun" kunnen plaatsen. Alle plannen van vuurwapens zijn op internet te vinden (soms mits betaling). De stengun is één van de makkelijkste om zelf te maken gevolgd door de MAC 10 (favoriet gangsterwapen in Londen tegenwoordig).

Oud 13 december 2008, 17:05   #612
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Produktie van en handel in illegale wapens moeten heel streng aangepakt worden. Maar daar knelt natuurlijk het schoentje. Om een wapenloze maatschappij te krijgen, moeten alle landen hun wapenproduktie aan banden leggen en dat is een utopie natuurlijk. Wat illegale fabriekjes van vuurwapens betreft, meen ik te mogen stellen dat die in onze landen (we leven hier toch niet in de brousse!) redelijk gemakkelijk zouden moeten worden opgespoord.
Hoe?
Iedereen met een boormachine, vijl of slijpschijf en las of soldeerapparaat kan een machinegeweer maken.
En zo wordt het ook gedaan.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 17:06.
Oud 13 december 2008, 17:09   #613
benderaes
Burger

Standaard

[quote=Fallen Angel;3856843]De feiten spreken u nochtans tegen. U weet hoe men iemand noemt die ondanks de feiten toch aan zijn vastgeroest geloof vasthoud.

Als iemand een massamoord wil plegen met een vuurwapen of machinegeweer gaat door een wapenwet nooit tegengehouden worden. (zie het redelijke recente voorbeeld in Japan waar een gek een aantal mensen heeft doodgeschoten, hoewel er een totaal verbod op vuurwapens is in Japan)
Zie trouwens ook mijn handtekening. En als hij niet houdt van knutselen kan hij nog altijd gaan shoppen op de zwarte markt.

Niet waar, hij zou eerst nen hele dag moeten knutselen voor hij de straat op kan. Dat reken ik niet meer bij inpulsief.

Hetzelfde zoals de politie. (Om een wapen te dragen moet men immers dezelfde procedure en tests van de politie doorlopen)

Dus, nogmaals. Je creëert gewoon politiemensen die dat eigenlijk niet zijn.

Als u dezelfde opleiding en tests van de politie zou doorlopen hebben zou u die fout niet mogen maken. Indien u dit wel doet wordt u aangeklaagd voor doodslag net zoals politieagenten.
Foutje in de redenering he. Die man wou ook maar goed doen, en hij zag enkel 1 man schieten op iemand. Zou nogal onrectvaardig zijn he.
Neen, men kan dit beter vermijden door tegen wapendracht te blijven stemmen.
Oud 13 december 2008, 17:11   #614
benderaes
Burger

Standaard

Citaat:
Hoe?
Iedereen met een boormachine, vijl of slijpschijf en las of soldeerapparaat kan een machinegeweer maken.
En zo wordt het ook gedaan.
Maar wie zou er nu zelf wapens maken als er net als in België geen verbod is op wapenbezit, maar wel op wapendracht. Zoals het nu is, zo is het ook.
Of kent u een geval in Belgïe waar iemand is vermoord met een zelfgemaakt geweer omdat hij zelf geen wapens kon kopen?

Beetje persoonlijk misschien, maar hebt u zo een zelfgemaakt wapen?
Oud 13 december 2008, 17:26   #615
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet waar, hij zou eerst nen hele dag moeten knutselen voor hij de straat op kan. Dat reken ik niet meer bij inpulsief.
Massammoordenaars zijn geen impulsieve mensen. Zij plannen hun daden maandelang tot in de puntjes. Sommige doen er zelfs jaren over.

Citaat:
Dus, nogmaals. Je creëert gewoon politiemensen die dat eigenlijk niet zijn.
En wat is daar het probleem mee? Zij zijn burgers en moeten dezelfde regels volgen plus die van politiemensen.

Citaat:
Foutje in de redenering he. Die man wou ook maar goed doen, en hij zag enkel 1 man schieten op iemand. Zou nogal onrechtvaardig zijn he.
Overduidelijk neen. Politiemensen worden in hun opleiding opgedragen om eerst een situatie te overzien vooraleer in te grijpen. Impulsieve acties zijn dus uit den boze. Zij worden hier dan ook voor getraind.
Zulke fout zou dus onvergeeflijk zijn en zal dus lijden tot een aanklacht en een eventuele veroordeling.

Oud 13 december 2008, 17:28   #616
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar wie zou er nu zelf wapens maken als er net als in België geen verbod is op wapenbezit, maar wel op wapendracht. Zoals het nu is, zo is het ook.
Of kent u een geval in Belgïe waar iemand is vermoord met een zelfgemaakt geweer omdat hij zelf geen wapens kon kopen?
Als ik het mij goed herinner had de CCC een aantal zelfgemaakte machinepistolen.

En in de tweede wereldoorlog maakten de verzetsbewegingen (ook in België) hun eigen wapens.

Over particulieren in België weet ik maar één voorbeeld van een wapenverzamelaar die gedeactiveerde politiewapens terug schietklaar maakte (en beschuldigd werd van deze door te verkopen).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 13 december 2008 om 17:32.
Oud 13 december 2008, 18:45   #617
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel tieners zijn er dit jaar in Londen doodgeschoten door vuurwapens denkt u? Doe een gokje.
Geen idee. Maar in hoeveel gevallen ging het om het neerschieten van verschillende mensen tegelijk ipv enkelvoudige moorden?

Citaat:
Plus labiele personen en misdadigers kopen die wapens van die illegale fabriekjes hé.
Van labiele personen is dit weinig waarschijnlijk.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 18:51   #618
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

Wel, Distel, als ik een search doe op Google onder 'school shootings in Europe' dan is de ljst toch ook niet kort. 17 doden in Erfurt, Duitsland, 10 doden in Finland en dan nog een resem schietpartijen waarbij er blijkbaar te weinig doden en gewonden vallen om voorpagina nieuws te halen.
Allerhande wetten zullen dit niet stoppen. Een gedreven labiele mens zal zijn arsenaal wel ergens op de illegale markt kunnen vinden. Ik ben voorstander van wapenbezit/dracht voor mensen zonder strafblad en mentale achtergrond en die schietklassen gevolgd hebben.

Laatst gewijzigd door longhorn : 13 december 2008 om 18:51.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 19:04   #619
Jaja
Burger

Jaja's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet wat meer blauw op straat en een aantal agenten per school?
Jaja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 19:24   #620
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaja Bekijk bericht
Waarom niet wat meer blauw op straat en een aantal agenten per school?
Omdat zoiets niet werkt.
Zie voorbeeld van Engeland.
Daar patrouilleert de politie reeds op de scholen:

http://www.independent.co.uk/news/uk...ds-735112.html

Citaat:
An extra 100 police officers are to patrol the playgrounds of British schools identified as breeding grounds for young offenders.

Ministers are keen to extend the Government's Safer School partnerships, which bases police officers in schools to combat crime and make pupils feel safer.

This follows the fatal stabbing last week of a 14-year-old boy during a fight at a secondary school. Luke Walmsley, a pupil at Birkbeck School, in North Somercotes, Lincolnshire, was killed after a quarrel with another pupil in a corridor.

Last year the Government announced that 100 police officers would be posted to some 70 secondary schools. Under plans being drawn up by Government, the number will increase to 200.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be