![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Parlementslid
|
Spijtig dat uw ouders niet hetzelfde dachten over kinderen als jij.
|
|
|
|
|
#122 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ach, zo erg is Mitgard immers niet, hij is zelf nog een kind.
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Minister-President
|
Laten we nu niet in persoonlijke aanvallen vallen alsjeblieft. Bovenop mijn eerdere vragen had ik nog een andere vraag, hoever is de ziekte gevorderd bij haar, concreet bedoel ik dan, wat kan ze (niet meer)? Gaat die ziekte gepaard met pijn en zoja, verdwijnt deze met de medicijnen?
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
|
Citaat:
Tegen wie bent u aan het praten misschien? |
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
|
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
|
Enkele bemerkingen:
1. Het is een experimenteel geneesmiddel, waarvan net de fase II klinische studies zijn afgerond. Dit wil zeggen dat het geneesmiddel voorlopig goedgekeurd is, en enkel mag gebruikt worden voor klinische studies. Dat de site van redsandra beweert dat het door de Deense overheid goedgekeurd is en daar al terugbetaald wordt, is verkeerd. Dat het Belgische RIZIV het geneesmiddel niet terugbetaald is dan ook normaal, dat doet het voor geen enkel geneesmiddel dat nog in zijn klinische testfase zit. Die kosten zijn volledig voor bedrijf dat dit nieuwe geneesmiddel test, zelfs de testpatienten moeten niet betalen voor het geneesmiddel. 2. De registratie van dergelijke geneesmiddelen voor weesaandoeningen gebeurt op Europees niveau, door het EMEA. Die heeft dit specifieke geneesmiddel voorlopig goedgekeurd zodat er klinische studies mee gedaan mogen worden. Deze goedkeuring is geldig voor de hele Europese markt. De bewering dat het goedgekeurd is en dus vrij verkrijgbaar is onjuist. 3. Het geneesmiddel zit nog in zijn testfase. In september liep in Denemarken een fase II studie af met 12 patientjes. In de VS zijn ze nog patientjes aan het zoeken om daar ook met fase II studies te starten. Er is dus nog veel werk te doen vooraleer dit geneesmiddel effectief op de markt verschijnt, als het al op de markt verschijnt. Over de resultaten van die klinische test is nog niets bekend. Wat inhoudt dat, ook al hebben de ouders van Sandra nu alle hoop op dit geneesmiddel gesteld, het nog niet zeker is dat het ook zal werken voor Sandra en de progressie van de ziekte stopt. De al opgelopen schade is onherstelbaar. 4. De kostprijs (1 miljoen euro voor een behandeling van 2 jaar) is zo hoog omdat de productie van dit geneesmiddel complex is, en die productie is nog kleinschalig (want enkel voor de klinische studies).
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Banneling
|
Wat ik me afvraag hebben die ouders wel een vergunning om zomaar een geldinzameling te organiseren. Zoniet moet die Sandra-handel verboden worden !!!
Je mag zomaar niet geld inzamelen zonder vergunning, staat heel duidelijk in de wetgeving. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#130 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#131 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Mijnheer is psychoanalist?
|
|
|
|
#132 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Vreemdeling
|
Wat een onmenselijke reactie is me dit ?! Het kleinste sprankeltje hoop rechtvaardigt wat de ouders nu proberen te doen.
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Ik vermoed dat de ouders - hoezeer ze ook te beklagen zijn - hun verdriet willen omzetten in klinkende munt. Daar doe ik in ieder geval niet aan mee. |
|
|
|
|
|
|
#136 | |
|
|
Citaat:
Ik denk dat heel veel mensen die allen heel snel zijn beginnen storten het verhaal hebben begrepen als: "dit "wonder"medicijn zorgt ervoor dat Sandra weer volledig de oude wordt (en de stoute boze buitenwereld gunt haar die kans niet). Ik kan me indenken dat de ouders zo hard hopen dat dit zo is dat ze het zelf zijn gaan geloven (op de site schrijven ze ook letterlijk dat Sandra 100% geneest). Dat doet me wel de wenkbrauwen fronsen en me vooral afvragen hoe het verder moet als blijkt dat dit medicijn niet doet wat ze verwachten en het alsnog misgaat. Laten we hopen dat dit niet alle toekomstige liefdadigheidgiften in de kiem zal smoren. Hoedanook, ik denk dat de kans groot is dat ik voor mijn kind hetzelfde zou gedaan hebben. Een kind moeten afgeven is volgens mij iets dat een mens ten alle prijze zal proberen te voorkomen. |
|
|
|
|
|
|
#137 | ||
|
|
Citaat:
De ouders lieten op beide plaatsen aan bod komen dat het meisje soms minutenlang krijst en dan niet te stoppen is ... Volgens hun een laatste kreet van wanhoop en om 'help mij' aan de wereld uit te schreeuwen. Maar dat wil volgens mij zeggen dat ze erg afziet. Iedereen beslist natuurlijk zelf wat hij of zij met zijn geld doet. Maar de vraag of dit wel geld "voor een goed doel" is" mag toch wel gesteld worden. Het is misschien enorm cru en hardvochtig van mij tov de ouders, en ik wil ook niet blind zijn tov hun wanhoop. Maar iets in me geeft me het idee dat heel deze campagne heel erg fout is, toch vooral gezien ze niet gebaseerd is op de juiste informatie die mi toch een wereld van verschil maakt. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#138 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Niemand natuurlijk. Maar dat is geen reden om blindelings mee te gaan in dit circus. Iemand zou die mensen terug met hun twee voeten op de grond moeten zetten en hen duidelijk maken dat ze hun tijd en energie nu beter kunnen gebruiken om het onvermijdelijke afscheid van hun kind zo draaglijk en zo waardig mogelijk te maken.
|
|
|
|
|
|
#139 |
|
|
Ik kan het daar niet mee oneens zijn.
Ik zeg het, ik ben zelfs bang voor mogelijke gevolgen wanneer mensen zullen beseffen dat ze (pakken) geld hebben gegeven aan een doel dat anders was dan gedacht ... |
|
|
|
|
|
#140 |
|
|
Die mensen hadden een beetje opzoekingswerk moeten doen. Of desnoods Lorenzo's Oil bekeken hebben.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|