Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2008, 15:25   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Aanschouw de leliën des velds...
zij werken niet

(uit het evangelie van Mattheus - woorden van de heer Jezus onze god zelverst)
Ah bedankt roger, voor deze goddelijke interventie.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:27   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Wat mij enorm opvalt is dat vooral werklozen hun centen (van de belastingbetaler!!) opgebruiken voor alcohol,tabac en leningen.Het is geen nieuws dat veel werklozen hun verdriet verdrinken met alcohol,waarvoor ze dan hun uitkering gebruiken! Tabak zit ook hoog bovenaan hun lijstje en de leningen die ze ondertekenen voor nutteloze dingen zoals plasma-tv's...

De Alcohol, Tabak en krediet-verslaafde werkzoekenden raken hierdoor in een eindeloze put met verdriet en geldproblemen(...)

IK vind dat werklozen hun uitkering grondig herbekeken moet worden door de overheid.Misschien een sociale bemiddelaar die hun uitgaven controleert want de werkloze "drinkt en rookt ons belastingsgeld op"!

Het verplicht aanzetten tot actief werk zoeken en stopzetten van hun uitkeringen zou een perfecte oplossing zijn,om zich aan te passen aan de maatschappij.

WAT doen werklozen met hun uitkering? Gebruiken ze het nuttig? Kopen ze er nutteloze dingen mee? ...toch graag een diep gesprek hierover!

Uit de laatste vacature & hun loonenquëte : 90 % van de landgenoten gaat met minder dan € 2.500,- naar huis. De 10 % die dit bedrag weet te overtreffen (de klasse van de overtreffende trap) moet volgens mij verdomd hard werken om aan dit inkomen te geraken ; en toch zijn er velen die om aan zulk inkomen te geraken nog minder doen dan een doorsnee-werkloze.
er zijn er zelfs bij die behalve van het belastingsgeld nog van het spaarvermogen van de hardwerkende burgers weten te genieten en het weten te versjacheren, versjteren en er nog andere onnoemelijke bestialiteiten mee uithalen.

Waarom zitten er hier klein ventjes aanhoudend te "kappen" op de lage inkomens ? De hoge betalen als zo weinig belastingen & de "nog veel hogerre" betalen niets meer : zij kunnen hun domicilie nemen in Monaco, New Jersey, De Kanaaleilanden enz... en absoluut niets, nada bijdragen aan onze alreeds zo ellendig lage levensstandaard...

Man, man, man : ga in Siberië wonen : belastingen 18 % en geen kopeke méér !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:28   #23
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ah bedankt roger, voor deze goddelijke interventie.
Deus ex machina !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:52   #24
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij enorm opvalt is dat vooral werklozen hun centen (van de belastingbetaler!!) opgebruiken voor alcohol,tabac en leningen.
Je kent er eentje?
Citaat:
WAT doen werklozen met hun uitkering? Gebruiken ze het nuttig? Kopen ze er nutteloze dingen mee? ...toch graag een diep gesprek hierover!
Oud 30 december 2008, 15:53   #25
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Waarom zitten er hier klein ventjes aanhoudend te "kappen" op de lage inkomens ?
Het is namelijk véél gemakkelijker te kappen op iemand die zich niet of amper kan verweren. Een gemakkelijke prooi trekt aasgieren aan...
Oud 30 december 2008, 17:57   #26
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Jullie wijken van de topic af: is het verantwoord dat de belastingsbetaler en vlaamse overheid moet opdraaien voor de werklozen?

In Nederland is het een heel ander systeem: na 3 maanden geen recht op uitkering meer en geen recht op ocmw uitkering.

Hier nestelen werklozen zich in een hangmat en genieten van hun uitkering,op kosten van de staat!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 18:03   #27
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Humoristische draden best in K&K.
²
Oud 30 december 2008, 18:09   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie wijken van de topic af: is het verantwoord dat de belastingsbetaler en vlaamse overheid moet opdraaien voor de werklozen?

In Nederland is het een heel ander systeem: na 3 maanden geen recht op uitkering meer en geen recht op ocmw uitkering.

Hier nestelen werklozen zich in een hangmat en genieten van hun uitkering,op kosten van de staat!
Ooit al eens werkloos geweest,ik denk het niet want anders zou U hier deze onzin niet komen schrijven

Zonder namen te noemen weet ik bv dat hier een forummer die hier vroeger veel vertoefde gebannen is van elke manier van steun,dus denk daar maar eens over na,België is echt wel streng aan het worden voor zijn werkloze
Oud 30 december 2008, 18:50   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat wel zo ?
Ge beweert dat presies nogal gratwiet.

Link ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 18:52   #30
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ooit al eens werkloos geweest,ik denk het niet want anders zou U hier deze onzin niet komen schrijven

Zonder namen te noemen weet ik bv dat hier een forummer die hier vroeger veel vertoefde gebannen is van elke manier van steun,dus denk daar maar eens over na,België is echt wel streng aan het worden voor zijn werkloze
En dat is maar goed ook. Hoe meer doppers er in Vlaanderen geschorst & gekloot worden hoe meer die VB stemmen.

Jaja, elke stem is van groot "belang" nu.

Verschaeve
Oud 30 december 2008, 18:59   #31
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

tony46's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat is maar goed ook. Hoe meer doppers er in Vlaanderen geschorst & gekloot worden hoe meer die VB stemmen.

Jaja, elke stem is van groot "belang" nu.
Denk je echt dat het VB nog stemmen zal winnen
tony46 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:00   #32
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Iedereen kan pech hebben.

Onze "dop" is dan ook nog eens te laag om menswaardig verder te kunnen.

Hij is echter onbeperkt in de tijd, wat dan ook weer geen juist signaal is, en niet fair is tegenover de werkenden...

Ik zou eerder voorstander zijn van een "dop" van 85% van het laatste loon gedurende max. een jaar, met een plafond van 3000 euro, zodat de (onvrijwillig) werkloze tijdens zijn zoektocht naar nieuw werk niet te veel aan zijn levensstijl moet veranderen.

Dan na 1 jaar, nog max 6 maand 50% van het laatste loon. Daarna, bestaansminimum.

Als je na 1,5 jaar geen werk kan vinden, zoek je waarschijnlijk niet, of ben je gewoon niet geschikt om te werken, en moet je je dan ook maar met het bestaansminimum tevreden stellen.

Uitzonderingen natuurlijk zijn de mensen die om medische redenen niet kunnen werken, maar de ziekenkas is een ander verhaal.

Laatst gewijzigd door Dajjal : 30 december 2008 om 19:01.
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:00   #33
Seg schat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Vraag het eens aan Eddy Wally...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:01   #34
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Vraag het eens aan Eddy Wally...
Oud 30 december 2008, 19:01   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb zonet in een replaai hier al een link voor gevraagd. Ik kon het niet laten, en heb toch even zelf gezocht. Dus:

De geachte mede-forummer neemt een loopje met de waarheid.
Dat is één van de parlementaire manieren om in het halfrond iemand een dikke leugenaar te noemen.

Om maar te zeggen, je kletst dik uit je nek.

Je bent een Vlaming onwaardig !!!

link: http://www.uwv.nl/particulieren/werk...uur/index.aspx

Citaat:
Duur van een WW-uitkering

Als u een WW-uitkering krijgt, is dat voor ten minste 3 maanden en ten hoogste 38 maanden (3 jaar en 2 maanden). Hoe lang u de uitkering precies krijgt, hangt af van uw arbeidsverleden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 december 2008, 19:03   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony46 Bekijk bericht
Ik denk dat hoe slechter het gaat hoe meer mensen VB stemmen. Hoe meer de Walen gaan dwarsliggen hoe meer mensen VB gaan stemmen.

En dat de Walen niet anders doen dan dwarsliggen heeft iedereen nu toch wel begrepen.

En dat het slechter gaat worden heeft nu ongeveer iedereen ook wel begrepen denk ik.

Dus in èèn woord, ja.

Verschaeve
Oud 30 december 2008, 19:04   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Iedereen kan pech hebben.

Onze "dop" is dan ook nog eens te laag om menswaardig verder te kunnen.

Hij is echter onbeperkt in de tijd, wat dan ook weer geen juist signaal is, en niet fair is tegenover de werkenden...

Ik zou eerder voorstander zijn van een "dop" van 85% van het laatste loon gedurende max. een jaar, met een plafond van 3000 euro, zodat de (onvrijwillig) werkloze tijdens zijn zoektocht naar nieuw werk niet te veel aan zijn levensstijl moet veranderen.

Dan na 1 jaar, nog max 6 maand 50% van het laatste loon. Daarna, bestaansminimum.

Als je na 1,5 jaar geen werk kan vinden, zoek je waarschijnlijk niet, of ben je gewoon niet geschikt om te werken, en moet je je dan ook maar met het bestaansminimum tevreden stellen.

Uitzonderingen natuurlijk zijn de mensen die om medische redenen niet kunnen werken, maar de ziekenkas is een ander verhaal.

Oh dat is een leuk sisteem !!
Ik zou elk jaar vijf maanden verlof pakken, aan dat persentage van mijn pree, oléé !! (waarom geen vol jaar? ge kunt toch geen twee maand aan een stuk gaan skiën zeker.)

Voetjes op de grond aub .

Oud 30 december 2008, 19:06   #38
tony46
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hoe slechter het gaat hoe meer mensen VB stemmen. Hoe meer de Walen gaan dwarsliggen hoe meer mensen VB gaan stemmen.

En dat de Walen niet anders doen dan dwarsliggen heeft iedereen nu toch wel begrepen.

En dat het slechter gaat worden heeft nu ongeveer iedereen ook wel begrepen denk ik.

Dus in èèn woord, ja.
Nochtans in alle peilingen krijgt het VB een ferme tik
Oud 30 december 2008, 19:07   #39
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oh dat is een leuk sisteem !!
Ik zou elk jaar vijf maanden verlof pakken, aan dat persentage van mijn pree, oléé !! (waarom geen vol jaar? ge kunt toch geen twee maand aan een stuk gaan skiën zeker.)

Voetjes op de grond aub .
Schoofzak, natuurlijk met de nodige provisies en condities om misbruik te voorkomen....
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:07   #40
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Je bent een Vlaming onwaardig !!!

Vlamingen komen in vele soorten schoofzak.

En we zien ze allemaal even graag, het zijn er allemaal "van ons".

Verschaeve
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be