![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Ik wil een hoofddoek dragen vanwege mijn geloof" is weer eens een typisch staaltje provoceren uit de inmiddels welbekende hoek, want overal en altijd moet dat achterlijke, middeleeuwse geloof er aan de hoofddoek bijgesleept worden. Zelfs in de sportschool. En dat het hier om een provocatie gaat, blijkt ook weer uit het volgende bericht: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://jongerenaanzet.hyves.nl/#sear...=1&__state__=2
Een paar reacties (scrol naar onder op de pagina en highlite anders onleesbaar) van jongeren aan zet. PS De bewuste foto op de bovenstaande link is verdwenen. Grappig eigenlijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Gelukkig dat we in Nederland Geen Stijl hebben. Die weten dat zaken snel van het internet verdwijnen als zij een link geven.
Zodoende zit de betreffende page in hun archief. http://www.geenstijl.nl/archives/images/karimaneel.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() en ze vindt het terecht discriminerend!
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee dat doet ze niet; wel geeft ze aan haar principes 'hoofdoek steeds en overal omdat ik dit nodig vindt' op te dringen binnen een samenleving die een totaal ander gedachtengoed heeft dan waar haar hoofddoek voor staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoeveel moslima's met of zonder hoofddoek hebben we te zien gekregen op de Olympische spelen ? De waarheid is eenvoudig in strenge moslimlanden mag er door vrouwen niet gesport worden & daar waar er dan toch Hijabgewijs gesport wordt is het niveau dermate ondermaats dat deze "athlete's" geen internationaal niveau halen.
Ik weet niet hoe het in NL is, maar in antwerpen bestaan er voor vrouwen fitnesscentra met een "vrouwenuurtje", zodat de wellustige mannenblikken voldoende afgeweerd worden om desnoods naakt te fitnessen. Mijn vrouw en dochteren gaan regelmatig naar een Hammam, lekker zweten tussen allerlei maten van andere vrouwen (de meesten moslima) allemaal in hun blootje ! de beruchte hijab is geen religieuze zaak, maar een modezaak vermomd als religie...
![]() |
#9 |
|
![]() Mijn inziens gaat het hier over het feit, dat ze eigenlijk geen hoofddoek draagt in het dagelijks leven. En gewoon in de sportschool haar zin wil doorzetten.
Het feit dat haar foto verdwenen is van de website over haar werk nadat bekend werd dat ze daar op stond zonder hoofddoek spreekt boekdelen. De reactie van de forumleden op de website "jongeren aan zet", mensen die haar kennen of met haar te maken hebben sprak boekdelen. Heb juist nog ff gaan piepen en ja hoor die reacties zijn verwijderd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar, ik ga de ander niet achterlijk en middeleeuws noemen.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 6 januari 2009 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar zijn we toch mee bezig! ![]() Héél dat hoofddoekenverbod is gewoon een grove ronde "allochtoontje-pesten", bullying, zodat sommige machtswellustelingen hun macht zouden kunnen laten gelden tov allochtonen. Mensen die van "allochtoontjepesten" hun "gedachtengoed" maakten tonen daarbij wie ze écht zijn en dat is niet fraai: die stellen gewoon hun willetje boven de vrijheid van anderen. geenstijl.nl doet zijn al dubieuze naam en reputatie weer eens "eer" aan. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar toch een paar bemerkingen: in sport zijn er nu eenmaal kledingvoorschriften, meestal ivm veiligheid, die staan boven dat recht, niet? en zo neen: waar leggen we de grens? laten we in bv voetbal helmen toe? hier zou het om een provocatie gaan, ze draagt geen hoofddoek maar enkel om zich te doen opvallen, eist ze dat recht op. moeten we op elke provocatie ingaan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
https://www.capsters.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 januari 2009 om 11:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Zij draagt geen hoofddoek op het WORLD WIDE WEB maar in de geslotenheid van een gym wil ze de regels doorbreken? Dat is uitdagen en provocatie. Waarom? Pff voor mijn part mogen ze die hoofddoek overal dragen, maar tegen mensen die aan uitlokking doen kan ik echt niet tegen. Binnenkort krijgen we er één die in een zonnecenter onder de zonnebank een boerka wil dragen ![]() Laatst gewijzigd door Hoomer : 6 januari 2009 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in contactsporten lijkt het me toch vrij moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wilt u zeggen dat het ten koste van alles willen dragen van een hoofddoek modern en vooruitstrevend is misschien? Ik niet in elk geval. Ik vind dat achterlijk en middeleeuws. |
|
![]() |
![]() |