![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De palestijnen mogen van de Israelische staat geen leger oprichten. Je kan moeilijk van burgers of hamas-militaten, die geen ontmijners zijn, gaan verwachten dat ze de clusterbommen onschadelijk kunnen maken.
|
![]() |
![]() |
#382 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De meerderheid waren echter palestijnen, die daar ook al duizenden jaren woonden. |
|
![]() |
![]() |
#383 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
U beseft het dan toch! Vaak zijn het dan ook onschuldige kinderen de het slachtoffer worden van die rommel! |
|
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien zijn er inderdaad joden die gruwen van de huidige slachting, maar de meerderheid doet dat niet. Dat is de indruk die ik krijg uit de media. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 8 januari 2009 om 18:28. |
|
![]() |
![]() |
#386 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een beetje educatie kan al heel veel kinderen redden. U leert Uw kinderen toch ook dat ze eerst moeten kijken vooraleer ze de straat oversteken, of dat ze toch voorzichtig moeten zijn met honden etc etc. In de Gaza strook en Libanon moeten ze gewoon de kinderen leren dat zo'n stuk munitie iets gevaarlijk is, en dat ze niet alleen moeten leren hoe een molotov te maken en te werpen, al dan niet met een slinger, een Kalasnikov moeten wapenen of een Qassam raket moeten opstellen. Spijtig het zo te moeten brengen, maar zolang de leiders in die omgeving geen grootschalige toegevingen gaan doen (en dan bedoel ik alle partijen, niet alleen Israël), gaat het er niet op beteren. Of gaat U de Iraakse en Iraanse ontmijners na laten doen? "Hier is de sleutel van het paradijs, ginder aan de andere kant van dat veld is de deur. Veel plezier."
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 8 januari 2009 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle oorspronkelijke Palestijnse inwoners en hùn nakomelingen mogen eveneens zonder meer blijven, vluchtelingen en hun nakomelingen mogen terugkeren naar de oorspronkelijke woonplaatsen, die zo goed en zo kwaad als dat gaat in bewoonbare staat worden gebracht. Zij krijgen een statuut van 'soeverein burger', een statuut dat gepaard gaat met de verplichting de beschermde minderheid ook daadwerkelijk te beschermen en te verdedigen. De Joodse, Arabische en andere immigranten en hùn nakomelingen moeten een inburgeringscontract tekenen, met verplichte taalcursussen Hebreeuws, Arabisch en Armeens, een cursus geschiedenis, en een speciale stage 'culturele exploratie'. Vervolgens moeten ze ook eens leren wat eigendomsrechten zijn, en wat de wettelijk toegestane onteigenings-procedures. Tenslotte moeten ze een 'burgerschapscontract' tekenen waarin ze plechtig beloven er alles voor te doen om te verhinderen het land dat hen gastvrij opneemt aan die gastvrijheid kapot gaat. Pas na het slagen in de voorziene examens kunnen ze burger worden van de Joods-Palestijnse Confederatie, en dan een statuut naar keuze aanvragen. Eenmaal ze dat gedaan hebben, worden ze niet langer als 'immigranten' beschouwd, en hun nakomelingen zijn dus vrijgesteld van 'inburgering'. Immigranten die niet slagen krijgen hulp bij het zoeken naar het voor hèn meest geschikte 'nieuwe thuisland'. Dat kan Iran zijn, of Saudi-Arabië, de USA of Rusland, ... : dat zal allemaal een beetje afhangen van de mentaliteit en de afstamming van die mensen. De Joods-Palestijnse Confederatie moet zo snel mogelijk opgenomen worden in een hele reeks regionale bondgenootschappen, economische samenwerkingsverbanden, ... met 'neutrale' staten als Zwitserland, Noorwegen, ... In de veiligheid van de Joods-Palestijnse Confederatie moet bij voorkeur door 'geconfedereerde' diensten voorzien worden, maar zolang dat niet realistisch blijkt, kan een VN-troepenmacht worden gestationeerd. Voil�*, dat lijkt mij een bijzonder redelijk voorstel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 8 januari 2009 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Djimi , je kan je wel eens afvragen waarom de Druzen het in Israël, zelfs in de hogere politiek en het leger zo goed doen.
#390 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom denkt u dat Israel zulke middelen gebruikt? Om Hamas-militanten te treffen? ![]() Eén clusterbom bevat vele kleinere bommetjes. Wanneer een clusterbom ontploft, komen deze kleinere projectielen vrij. Deze individuele bommetjes worden wel submunitie genoemd, d.w.z. munitie in munitie. De kleinere projectielen worden vaak gestabiliseerd met kleine parachutes of een (uitklapbare) staart met vinnen. De kleinere bommen exploderen wanneer ze in contact komen met de grond, een object raken of door een tijdsmechanisme worden geactiveerd. Doordat de kleinere bommen in een clusterbom zich verspreiden, kunnen ze een groot gebied bestrijken. Ze worden veelal gebruikt wanneer men het doelwit niet precies kan lokaliseren. Een clusterbom legt een bommentapijt en dat maakt veel burgerslachtoffers. Clusterbommen kunnen zijn gericht op het uitschakelen van manschappen of het vernielen van materieel. Ook zijn er gebiedsontzeggende submunitie-artikelen (vergelijkbaar met landmijnen) die blijven liggen tot het moment dat iemand de bom aanraakt, of totdat een zelfvernietigingsmechanisme na het verstrijken van een bepaalde tijd het explosief doet afgaan. Deze niet ontplofte achtergelaten bommen eisen veel slachtoffers. In eenderde van de gevallen zijn kinderen het slachtoffer. Het gebruik van clustermunitie is zeer omstreden. De kans op burgerslachtoffers tijdens of na een bombardement is groot. Clusterbommen hebben de afgelopen drie decennia minstens elfduizend mensen gedood of verminkt. Bijna alle slachtoffers (98 procent) waren burgers.[1] Inmiddels zijn er ook 'slimme' clusterbommen op de markt, voorzien van een zelfvernietigingsmechanisme voor het geval ze niet bij inslag exploderen. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterbom Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 8 januari 2009 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een Joods-Palestijnse Confederatie minder 'thuis' moeten zijn? Wat de verdrijving van de Duitsers na WOII betreft: dat vind ik een zeer betreurenswaardige zaak, ik kan er niks aan doen. Al 'begrijp' ik wel waarom het zo ver kwam, 'logisch' gesproken dan. Ook 'emotioneel' begrijp ik de gebeurtenissen, maar ik hoef ze daarom nog niet toe te juichen. Dat doe ik dan ook niet. Integendeel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het specifiek kiezen van kinderen als doelwit zou zelfs binnen de meedogeloze IDF in verkeerde aarde vallen, en als gevolg daarvan, zouden er wel eens politieke koppen kunnen rollen. Trouwens, als men clusterbommen zou gebruiken die specifiek kinderen als doelwit hebben , kan men wel betere vormen indenken. Iemand een PSP of een nintendo DS? Een simpele voetbal... Een doos met krijtjes...
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit zèlf verheugt me, en net daarom wil ik een vreedzame oplossing voor het conflict. Iemand uit het pro-Hamas kamp vertelde mij dat Hamas ook binnen Israël voldoende manschappen klaar heeft staan om voor meerdere bloedbaden te zorgen. Ik hoop dat dat maar wat stoerdoenerij was. Ik mag er niet aan denken wat er zou gebeuren als die manschappen tot daden overgaan. Een nieuw op te richten Joods-Palestijnse Confederatie moet de Druzen in elk geval een sleutelrol toekennen. Als er in die regio één bevolkingsgroep is die een brug naar de andere kampen kan slaan, en dus kan bemiddelen, zijn het die mensen wel, me dunkt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#394 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"In eenderde van de gevallen zijn kinderen het slachtoffer. Het gebruik van clustermunitie is zeer omstreden. De kans op burgerslachtoffers tijdens of na een bombardement is groot. Clusterbommen hebben de afgelopen drie decennia minstens elfduizend mensen gedood of verminkt. Bijna alle slachtoffers (98 procent) waren burgers." Als men werkelijk hamasstrijders en hun infrastuctuur wil treffen, dan zijn daar andere manieren voor! |
|
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is de keuze voor clusterbommen daardoor bepaald, met het bijkomende voordeel dat die laatste hele gebieden op z'n minst 'onveilig', maar soms ook gewoon 'onleefbaar' maken? Tenminste toch voor mensen die niet over de nodige verwijderings-technologie beschikken?
|
![]() |
![]() |
#396 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#397 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 8 januari 2009 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
#398 |
Staatssecretaris
|
![]() Moet ik daaruit besluiten dat we het Israëlische leger moeten dankbaar zijn dat ze dat niet doen? Ge gelooft dat toch zeker zelf niet!
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 8 januari 2009 om 21:43. |
![]() |
![]() |
#399 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#400 | |
Banneling
|