Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Discussietools
Oud 8 januari 2009, 20:11   #581
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Vrt journaal van 19:00, waar een palestijn verklaarde dat dit een nieuwe 'holocaust' was, nog erger dan die van Hitler en dat deze werd uitgevoerd door , ja de joden of voor sommige hier op het forum die niet graag hebben dat er wordt verwezen naar joden, door israel (waar ligt het verschil?). Hoe gaat de joodse gemeenschap dit opnemen? Holocaust een benaming in het leven geroepen door een bepaalde Amerikaanse tv reeks en deze benaming wordt nu gebruikt door moslim's die zich slachtoffer noemen van een door joden (israel) uitgevoerde holocaust.

Zo te zien gaat u over een holocaust kunnen blijven spreken, maar dan een holocaust gepleegd door, vul zelf maar in. Of zou het kunnen dat u hier liever het mondje over dicht houd wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn niet.
Het is niet aan mij om over die situatie te oordelen. Ik vind het wel schandalig dat de Israeli's disproportioneel geweld gebruiken jegens de Palestijnen. Om dit meteen te vergelijken met 'de' shoah/holocaust vind ik echter zwaar overdreven.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 8 januari 2009 om 20:13.
Weiße Rose is offline  
Oud 8 januari 2009, 20:19   #582
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat deze twee elkaar het leven zuur maken, bewijst misschien wat deze beide verstaan onder verdraagzaamheid nietwaar en respect voor een leven.

Wat betreft het uitstaan van andere culturen, zouden deze beide u misschien kunnen dienen als voorbeeld?

Wat derde en been ermee te maken heeft??????????? Of doelt u erop dat door de recente migranten rellen naar aanleiding van het conflict in het midden oosten hier bepaalde een voordeel zouden mee doen of willen doen? Dat deze straatterreur en schade toegebracht aan autochtonen, daar bepaalde personen een voordeel zouden mee doen of willen doen? Indien u zulk gedacht zou hebben, zou men kunnen sytellen dat u het last hebt van een zware kronkel, of zoals sommige zeggen, 't is er ene met een hoek af'.

U zou nu toch al moeten weten indien u van deze planeet afkomstig bent, dat een conflict als dit voor deze soort die graag het terroristje uithangt in de hoop er de autochtoonse bevolking angst mee aan te jagen een geschenk is. Juist zoals en ik herhaal nogmaals, het een dankbaar geschenk is wanneer één van hun criminele tegen de lamp loopt en hun zo de reden geeft de straten op te trekken gewapend met molotov's en stenen en een spoor van vernieling achterlatend.
"Dat deze twee elkaar het leven zuur maken, bewijst misschien wat deze beide verstaan onder verdraagzaamheid nietwaar en respect voor een leven."

Dat is niet wat ik bedoel, dat maakt u ervan?

"Wat derde en been ermee te maken heeft??????????? Of doelt u erop dat door de recente migranten rellen naar aanleiding van het conflict in het midden oosten hier bepaalde een voordeel zouden mee doen of willen doen? Dat deze straatterreur en schade toegebracht aan autochtonen, daar bepaalde personen een voordeel zouden mee doen of willen doen? Indien u zulk gedacht zou hebben, zou men kunnen sytellen dat u het last hebt van een zware kronkel, of zoals sommige zeggen, 't is er ene met een hoek af'."

Hou u niet van de domme Erlich. U weet goed genoeg wat ik bedoel!
Weiße Rose is offline  
Oud 8 januari 2009, 20:36   #583
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
[I
Citaat:
Hou u niet van de domme Erlich. U weet goed genoeg wat ik bedoel!
Bij gebrek aan een glazen bol en aangezien u het me niet wil vertellen, zal ik het niet ook niet kunnen en mogen weten zeker.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline  
Oud 8 januari 2009, 20:49   #584
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is niet aan mij om over die situatie te oordelen. Ik vind het wel schandalig dat de Israeli's disproportioneel geweld gebruiken jegens de Palestijnen. Om dit meteen te vergelijken met 'de' shoah/holocaust vind ik echter zwaar overdreven.
Waarom, misschien omdat er zijn die vinden dat ze nu eenmaal een 'patent' hebben op het gebruik van deze benaming?

Of bedoelt u dat joden (israel) niet tot zulke daden in staat zijn/is en dat alles wat men over deze hun daden zegt, overdreven is?

Heb de indruk, dat het voor sommige hier schaatsen is op dun ijs. Wie of wat moeten ze nu afschilderen als de grote boosdoener. Zou het kunnen de ene of zou het kunnen de andere. Want over het algemeen worden deze beide strijdende partijen voorgedragen als zijnde 'slachtoffers' van de grote boze Europeaan, de ene door verwijzing naar geschiedenis, de andere door het onbegrip en de lange tenen tegenover de (gewelddadige) sekte waartoe hij/zij behoord.

ERLICH is offline  
Oud 8 januari 2009, 21:12   #585
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bij gebrek aan een glazen bol en aangezien u het me niet wil vertellen, zal ik het niet ook niet kunnen en mogen weten zeker.
Denk aan uw "ideologie" mijn beste
Weiße Rose is offline  
Oud 8 januari 2009, 21:26   #586
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

"Waarom, misschien omdat er zijn die vinden dat ze nu eenmaal een 'patent' hebben op het gebruik van deze benaming?"

De Holocaust, Shoa of Sjoa is de systematische Jodenvervolging door de nazi's en hun bondgenoten voor en in de Tweede Wereldoorlog.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_(wereldoorlog)

Je hebt ook maar 1 Guldensporenslag hé. De benaming van 'Holocaust' of 'shoa' gaat dus niet op.

"Of bedoelt u dat joden (israel) niet tot zulke daden in staat zijn/is en dat alles wat men over deze hun daden zegt, overdreven is?"

Ik bedoel dat het overdreven en zelfs belachelijk is om die gebeurtenissen nu af te doen als de 'holocaust' of 'shoa'.

"Heb de indruk, dat het voor sommige hier schaatsen is op dun ijs. Wie of wat moeten ze nu afschilderen als de grote boosdoener."

Beiden hebben boter op hun hoofd. Ik veroordeel echter wel het disproportionele geweld van Israel.

"als zijnde 'slachtoffer' van de grote boze Europeaan"

Neen, het slachtoffer van een mislukt schilderke uit Oostenrijk.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:27   #587
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik zou het VB toch aanraden zijn paddestoelen bij Delhaize, GB, Spar, Carrefour, Colruyt of zo te kopen.
Ha, die Filo, weeral met uwe champion aan 't spelen, manneke ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 januari 2009 om 00:27.
Diego Raga is offline  
Oud 9 januari 2009, 00:58   #588
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk was Palestina een Brits mandaatgebied.

Ik wijs echter op Fernands zin:
"alleen hebben alle niet gekolonialiseerden mee gevochten MET de nazi."

Palestina was gekoloniseerd, dus zijn stelling klopt niet. Natuurlijk zit die groot-moefti er voor iets tss, maar dat doet niets af aan de foute stelling.
Daarnaast kan je moeilijk aannemen dat "alle niet gekolonialiseerden" hebben meegevochten met de nazi's. Een 30.000 op 350 miljoen is nu niet echt "iedereen".
U gaat toch ook niet verkondigen dat ALLE Vlamingen hebben meegevochten met de nazi's, omdat u weet dat dat incorrect is.
Nuances en haarkloverij, m'n beste, en of de aantallen hier toe doen is niet echt belangrijk, maar wel het feit dat alle Europese nazi-collaborateurs zijn bedacht met doodvonnissen, celstraffen en verlies van burgerrechten, maar die nazi-moslims zijn blijkbaar boven elk moreel waardeoordeel verheven.
Citaat:
Nu is mijn vraag, vanwaar kwamen al die "nazistisch"-islamieten dan? Idd, vanuit de Balkan .
Weet ik veel waar de meeste van afkomstig waren, Allahs wegen zijn ook voor mij nogal onduidelijk, maar dit is niet waar het over gaat, maar wel...:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga:

Trouwens, laat die link maar vallen wegens duchtig onbestaande.
Maar vind u dan zelf niet, dat minstens een officiele moslimafvaardiging een woord van spijt zou mogen betuigen, over het gebeurde in WOII naar de Joodse gemeenschap toe hier op z'n democratische plaats zou zijn, al was het maar om de veronderstelde intrisieke goedheid en morele rijpheid van de hedendaagse islam te onderstrepen ?
Of waarom zouden moslims vrij moeten blijven van zo'n mea-culpa schaamspeech ?
U snapt toch hopelijk wel, wat er anders om het hoekje komt loeren ?
Los van uw standpunt in deze, zolang geen enkele moslimvertegenwoordiging hieraan nog maar wenst te denken, sta ik mezelf toe deze gemeenschap een moreel-democratisch deficit toe te dichten en dit besluit neem ik niet alleen op basis van een al dan niet geslagen mea-culpa, maar over de inherente discriminatie en de menselijke onrechtvaardigheid, waarop de islam is gestoelt.

Ik wacht dan ook al een tijdje op uw weerlegging hiervan. Water soms op ?
Diego Raga is offline  
Oud 9 januari 2009, 02:27   #589
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
"Waarom, misschien omdat er zijn die vinden dat ze nu eenmaal een 'patent' hebben op het gebruik van deze benaming?"

De Holocaust, Shoa of Sjoa is de systematische Jodenvervolging door de nazi's en hun bondgenoten voor en in de Tweede Wereldoorlog.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaust_(wereldoorlog)

Je hebt ook maar 1 Guldensporenslag hé. De benaming van 'Holocaust' of 'shoa' gaat dus niet op.
Bijvoorbeeld Jan Eliasson, Zweeds minister van buitenlandse zaken, had het begin vorig jaar over het folteren van een gans volk: 'people "living in a cage", cut off by land, sea and air, with no reliable power and little water, and tortured by hunger and disease and incessant attacks by Israeli troops and planes.'

In acht jaar tijd vielen er echter 4000 doden, waarvan de helft kinderen. Dat brengt het aantal Palestijnse slachtoffers op meer dan het honderdvoud van de Israëlische. Een grote groep, dus,... een genocide: het uitmoorden van een grote groep burgers noemen we genocide.

Laatst gewijzigd door DannyS : 9 januari 2009 om 02:28.
DannyS is offline  
Oud 9 januari 2009, 07:53   #590
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziet ge 't nu Rose.
Als ge blijft een onderscheid maken tussen moord en moord en op basis van aantallen de ene misdaad ondergeschikt te stellen van de andere, zullen zich dat soort toestanden blijven voor doen omdat ze niet veroordeeld worden. Het meeste wat je zo kan losweken is," het is erg maar". Nee, het is niet erg, het is onaanvaardbaar en een regelrechte inbreuk tegen de mensheid. Daar hoeven daar voor geen gaskamers en dat soort toestanden voor aan te pas te komen.

En nog even dit;

Wat doet Amerika?

Boter op het hoofd zoals ik reeds eerder zei. Als de situatie omgekeerd was en dat Israël aan flarden geschoten werd stonden ze gegarandeerd al lang daar met hun bommenwerpers.
Garry is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:43   #591
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En nog even dit;

Wat doet Amerika?

Boter op het hoofd zoals ik reeds eerder zei. Als de situatie omgekeerd was en dat Israël aan flarden geschoten werd stonden ze gegarandeerd al lang daar met hun bommenwerpers.
Wat moet Amerika dan doen ? De Palestijnen die o zo blij waren op 9/11 helpen ??? Ze verbranden vlaggen , roepen luidop dat ze tegen Amerika zijn en zo voort . Waarom zouden de USA hen gaan helpen ??? De bevolking is de anti-Amerikahouding van de Palestijnen niet vergeten hoor ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:48   #592
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Bijvoorbeeld Jan Eliasson, Zweeds minister van buitenlandse zaken, had het begin vorig jaar over het folteren van een gans volk: 'people "living in a cage", cut off by land, sea and air, with no reliable power and little water, and tortured by hunger and disease and incessant attacks by Israeli troops and planes.'

In acht jaar tijd vielen er echter 4000 doden, waarvan de helft kinderen. Dat brengt het aantal Palestijnse slachtoffers op meer dan het honderdvoud van de Israëlische. Een grote groep, dus,... een genocide: het uitmoorden van een grote groep burgers noemen we genocide.
Een genocide is een meer correct benaming dan 'holocaust' of 'shoa'. Maar dat is mijn mening.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 09:54   #593
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ziet ge 't nu Rose.
Als ge blijft een onderscheid maken tussen moord en moord en op basis van aantallen de ene misdaad ondergeschikt te stellen van de andere, zullen zich dat soort toestanden blijven voor doen omdat ze niet veroordeeld worden. Het meeste wat je zo kan losweken is," het is erg maar". Nee, het is niet erg, het is onaanvaardbaar en een regelrechte inbreuk tegen de mensheid. Daar hoeven daar voor geen gaskamers en dat soort toestanden voor aan te pas te komen.

En nog even dit;

Wat doet Amerika?

"Als ge blijft een onderscheid maken tussen moord en moord en op basis van aantallen de ene misdaad ondergeschikt te stellen van de andere, zullen zich dat soort toestanden blijven voor doen omdat ze niet veroordeeld worden. Het meeste wat je zo kan losweken is," het is erg maar". Nee, het is niet erg, het is onaanvaardbaar en een regelrechte inbreuk tegen de mensheid. Daar hoeven daar voor geen gaskamers en dat soort toestanden voor aan te pas te komen."

Ik maak geen onderscheid. Wat de Palestijnse bevolking nu meemaakt vind ik niet minder erg dan wat het Joodse volk 60 jaar geleden heeft meegemaakt. Ik zeg enkel dat de benaming 'holocaust' en/of 'shoa' hier totaal misplaats is.

Genocide? Ja. 'Holocaust'? Neen.

Wat doet Amerika?

"Boter op het hoofd zoals ik reeds eerder zei. Als de situatie omgekeerd was en dat Israël aan flarden geschoten werd stonden ze gegarandeerd al lang daar met hun bommenwerpers."

U hebt het werkelijk nog altijd niet begrepen blijkbaar?
NU heeft Amerika idd boter op zijn hoofd, en nog geen klein beetje.
JIJ zei echter dat de Amerikanen mede-schuldig waren aan de 'holocaust', wat ik zeer onwaarschijnlijk vind.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:34   #594
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denk aan uw "ideologie" mijn beste
U schijnt daar meer aan te denken dan ik, waarom ? Verder zie ik niet wat "mijn" ideologie zou kunnen te maken hebben met een conflict duizenden kimometers verwijderd en met crimineel allochtoons gespuis dat de straten in de steden in belgenland, belgenland gelegen in Europa onveilig maakt door straatterreur?

U schijnt dit wel te weten, deel het aub mee?

ERLICH is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:42   #595
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wat moet Amerika dan doen ? De Palestijnen die o zo blij waren op 9/11 helpen ??? Ze verbranden vlaggen , roepen luidop dat ze tegen Amerika zijn en zo voort . Waarom zouden de USA hen gaan helpen ??? De bevolking is de anti-Amerikahouding van de Palestijnen niet vergeten hoor ...
Of zoals tolerant Nederland geschokt was dat 9/11 vreugdedansen uitlokte bij bepaalde groepen allochtonen. Zij stonden op de straten te springen en dansen ( dit kunnen ze dus ook op straat, niet alleen terreur verspreiden u ziet maar!) wat bij de brave Nederlandse man/vrouw een golf van verontwaardiging uitlokte.

ERLICH is offline  
Oud 9 januari 2009, 10:51   #596
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
[I
Citaat:
Neen, het slachtoffer van een mislukt schilderke uit Oostenrijk.
En kunt u nu eens eindelijk duidelijk zeggen wat het Oostenrijkse schilderke (om uw woorden te gebruiken) te maken heeft met het conflict in het midden oosten anno 2009 en met de straatterreur door een 'criminele' allochtoonse bende in het jaar 2009?

Wanneer het wat warm wordt onder uw kont, wil u wat graag de feiten van vandaag de dag verbloemen door te gaan debateren over hetgeen voor u geschiedenis is en zou moeten zijn en dat terwijl u ergens hebt gezegd, 'laat ons aub on-topic blijven'.

ERLICH is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:05   #597
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U schijnt daar meer aan te denken dan ik, waarom ? Verder zie ik niet wat "mijn" ideologie zou kunnen te maken hebben met een conflict duizenden kimometers verwijderd en met crimineel allochtoons gespuis dat de straten in de steden in belgenland, belgenland gelegen in Europa onveilig maakt door straatterreur?

U schijnt dit wel te weten, deel het aub mee?
"U schijnt daar meer aan te denken dan ik, waarom ?"

Waar haalt u dat?

"Verder zie ik niet wat "mijn" ideologie zou kunnen te maken hebben met een conflict duizenden kimometers verwijderd en met crimineel allochtoons gespuis dat de straten in de steden in belgenland, belgenland gelegen in Europa onveilig maakt door straatterreur?"

U weet weldegelijk wat ik bedoel. Ik ga er dan ook niet meer verder op ingaan.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:09   #598
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En kunt u nu eens eindelijk duidelijk zeggen wat het Oostenrijkse schilderke (om uw woorden te gebruiken) te maken heeft met het conflict in het midden oosten anno 2009 en met de straatterreur door een 'criminele' allochtoonse bende in het jaar 2009?

Wanneer het wat warm wordt onder uw kont, wil u wat graag de feiten van vandaag de dag verbloemen door te gaan debateren over hetgeen voor u geschiedenis is en zou moeten zijn en dat terwijl u ergens hebt gezegd, 'laat ons aub on-topic blijven'.
"En kunt u nu eens eindelijk duidelijk zeggen wat het Oostenrijkse schilderke (om uw woorden te gebruiken) te maken heeft met het conflict in het midden oosten anno 2009 en met de straatterreur door een 'criminele' allochtoonse bende in het jaar 2009?"

Lees de discussie eens door. Mss dat u het dan doorhebt?

"Wanneer het wat warm wordt onder uw kont, wil u wat graag de feiten van vandaag de dag verbloemen door te gaan debateren over hetgeen voor u geschiedenis is en zou moeten zijn en dat terwijl u ergens hebt gezegd, 'laat ons aub on-topic blijven'."

Alweer incorrect!
U bent degene die hier alsmaar off-topic blijft posten.
Weiße Rose is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:32   #599
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=Weiße Rose;3910018][I
Citaat:
U weet weldegelijk wat ik bedoel. Ik ga er dan ook niet meer verder op ingaan.[/
QUOTE] Hoe moet men dat doen, weten wat u bedoelt? Er verder niet meer op ingaan, zo ken ik er hier meerdere wanneer men deze naar antwoorden vraagt. Geen probleem, is genoteerd!

ERLICH is offline  
Oud 9 januari 2009, 11:37   #600
ERLICH
Minister-President

Standaard

[quote=Weiße Rose;3910028][I
Citaat:
Lees de discussie eens door. Mss dat u het dan doorhebt?
Zou het kunnen dat u uzelf nog niet doorhebt? Wanneer het lastig wordt schijnt u zeer vaag te worden hebt u dat zelf al ondervonden?

ERLICH is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be