![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum |
|
Discussietools |
![]() |
#541 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Burger
|
![]() Jongens, we zijn met meerdere op dit forum. Kan je deze topic ergens anders gaan openen? We hebben het hier over rellen in Antwerpen n.a.v. een probleem 4000 km verder, niet over de oorlogsjaren en ideologieën uit die tijd. Back on topic, please!
|
![]() |
![]() |
#543 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even of - topic maar met onderstaande stotteraar mag wel eens gelachen worden. ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#544 |
Minister-President
|
![]() Indien u m'n andere reactie's erop na zou hebben gelezen, zou u hebben gezien dat de vraag die u hier stelt, door mezelf ook al is gesteld. M.a.w, ik ben het volledig met u eens.
#545 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij niet ontdoen van de indruk dat uw visie dan toch lichtjes amerikaans getint is. "Ik vraag mij af of ze ook daadwerkelijk ieten van die massale uitroeiingen afwisten?" Kan moeilijk anders geweest zijn he ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 7 januari 2009 om 21:25. |
|
![]() |
![]() |
#547 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat zullen we nooit weten vrees ik. "En in dat geval staat het vast dat, zoals ik al eerder zei, de Amerikanen evengoed boter op het hoofd hadden. Ook al past dat helemaal niet in de boekjes." De Amerikanen dragen naar mijn mening geen verantwoordelijkheid voor de door de nazi's gepleegde misdaden. Dat lijkt me logisch. "Ik kan mij niet ontdoen van de indruk dat uw visie dan toch lichtjes amerikaans getint is." En toch is het niet zo. Duidelijker kan ik niet zijn vrees ik. Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 7 januari 2009 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
#548 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wsl iets meer dan er blaadjes aan uw kelk hangen, vermoed ik. Anyway, wel fijn dat u de historische band tussen de islam en het nazisme toegeeft, en de hedendaagse foto's en artikelen van Hamas-militanten die paraderen in onvervalste SS-stijl, liegen er ook niet om. Echter, heeft u al eens 1 moslim z'n afkeur over die Duitse deelname horen uitspreken of over die recentere Hamas-copycats ? Heeft u, in tegenstelling tot de Europese regeringen, het Vaticaan, etc, en laatst zelfs nog de eerste burger van A'pen, ooit al een moslimvereniging of -regering of welke islamitische afvaardiging dan ook, hiervoor excuses weten aanbieden aan de Joodse gemeenschap ? Zou u me daar een link van kunnen bezorgen, indien mogelijk ? Indien niet, vraag u zich dan eens af waarom dat zo is. Citaat:
Citaat:
U maakt er verder maar van wat u wil, maar de dissociatieve poco-ontkenning loert hier om de hoek. Citaat:
Gesprekken met willekeurige mensen uit m'n werk- en leefomgeving, leren me dat ik niet alleen sta met die mening. Uw verwijt aan m'n persoon is er dus geen, gezien u haat verwart met onderbouwde kritiek. Iets wat van ver zou kunnen lijken op een democratische meerwaarde, heb ik tot nog toe niet mogen ontdekken in die uiterst stichtende en vredelievende islam, maar laat het vooral niet na me hierover in te lichten. Gezien u dan blijkbaar wel liefdevol doordrongen bent van de moslimcultuur, kunnen m'n eenvoudige verzoeken hierover niet al te moeilijk zijn en kan u uw zinnige dingen over dat goddelijk surplus hier of in een andere topic helemaal kwijt. En om on-topic te blijven, de geweldadige AEL-moslimaanhang die op alles mept, stampt en breekt wat hun koranisch gekleurde betogingpad kruist, zijn van dezelfde rascistische nazi-microbe gebeten als hun grootouders destijds in WOII, alleen stond er nu gelukkig een politiemacht opgesteld tussen hen en het geviseerde doel, anders had de Koekestad mss een Kristalnachtje revisited kunnen meemaken. Verlies vooral je waterpeil niet uit het oog, Weisse Rose, je maagdelijke teint zou er wel eens onder kunnen lijden... ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 januari 2009 om 21:41. |
||||
![]() |
![]() |
#549 |
Europees Commissaris
|
![]() De moslims die meevochten tegen de nazi, waren allen vanuit de koloniale gebieden. geen enkel moslim uit een niet gekolinaliseerd land heeft meegevochten tegen de nazi. alleen hebben alle niet gekolonialiseerden mee gevochten MET de nazi.
|
![]() |
![]() |
#550 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hoeveel weerloze burgerslachtoffers kunnen 20.000 Vlamingen of 4.000 Walen maken? "Anyway, wel fijn dat u de historische band tussen de islam en het nazisme toegeeft." Waarom zou ik dat niet erkennen? Zo is er ook een historische band tss Vlaams-nationalisten en het nazisme, of Waalse REX-leden en het nazisme. Zowat heel Europa heeft nazi-collaborateurs voortgebracht. "Echter, heeft u al eens 1 moslim z'n afkeur over die Duitse deelname horen uitspreken of over die recentere Hamas-copycats ?" Jawel hoor, u niet? "Ik heb duidelijk niks tegen welke cultuur an sich dan ook, maar als de rode draad van die moslimcultuur onderwerping aan een of ander godje betekent en mij au fond als een minderwaardig mens beschouwd, omdat ik door geboorte en afkomst toevallig niet aan die cultuur deelneem, dan vertellen m'n overeindgekomen nekharen, dat ik dat soort 'cultuur' niet echt wenselijk acht, voor de maatschappelijke dynamiek van de culturele en democratische waarden waarmee ik ben opgegroeid. Gesprekken met willekeurige mensen uit m'n werk- en leefomgeving, leren me dat ik niet alleen sta met die mening." Dan hebt u een verkeerd beeld over de islam. Volgens de profeet zouden deze volken, zelfs als zij zich niet tot de islam bekeerden, toegang hebben tot de eerste van de zeven hemelen. Zij beschikten ook over een boek waarin de goddelijke leer opgetekend was (bijbel, thora). Godsdiensten die niet over zo'n boek beschikten, werden als minderwaardig aanzien. De onderworpenen mochten in ieder geval hun eigen godsdienst en handel behouden. De verdraagzaamheid ten opzichte van christenen en joden was immers door Mohammed zelf opgelegd. Lees ook eens: http://forum.politics.be/showthread.php?t=117292 "Verlies vooral je waterpeil niet uit het oog, Weisse Rose, je maagdelijke teint zou er wel eens onder kunnen lijden..." Ik ben een 'hij' geen 'zij' ![]() |
|
![]() |
![]() |
#551 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw stelling is dus al weerlegt. |
|
![]() |
![]() |
#552 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan uw visie tegenover de mijne, want ik vind dat helemaal niet logisch. Ik kom terug op de anekdote van die bankrovers. Dus, volgens uw visie treft de chauffeur die buiten in de vluchtauto zit te wachten, terwijl zijn kompanen binnen de roof uitvoeren, geen schuld? ![]() Ze hebben dan wel niet actief deelgenomen maar ze hebben wel minstens een deel van die smeerlappen geholpen he, om dat het goed in hun kraam paste, omdat ze er profeit uit konden plukken. Was dat niet het geval geweest zouden ze ze even mooi mee veroordeeld hebben zoals al die andere. Laatst gewijzigd door Garry : 7 januari 2009 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
#553 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Die wetenschappers hebben bij mijn weten niet actief meegedaan aan die shoah. Het enige wat u ze kan verwijten is dat ze mogelijk afwisten van die concentratiekampen, maar ook dat weet u niet met zekerheid! Natuurlijk waren ze lid van het nazi-regime (al dan niet gedwongen). Echter vind ik dat geen reden om de Amerikanen te beschuligen van medeplichtigheid aan de shoah. Dat vind ik eigenlijk een belachelijke stelling (met alle respect). Dat u mijn visie weer linkt aan pro-Amerikaans of wat dan ook vind ik incorrect. Het enige wat ik doe in realistisch nadenken. |
|
![]() |
![]() |
#554 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#555 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar waarom negeert u zo gezwind de rest van die quote ?: Citaat:
![]() Trouwens, laat die link maar vallen wegens duchtig onbestaande. Maar vind u dan zelf niet, dat minstens een officiele moslimafvaardiging een woord van spijt zou mogen betuigen, over het gebeurde in WOII naar de Joodse gemeenschap toe hier op z'n democratische plaats zou zijn, al was het maar om de veronderstelde intrisieke goedheid en morele rijpheid van de hedendaagse islam te onderstrepen ? Of waarom zouden moslims vrij moeten blijven van zo'n mea-culpa schaamspeech ? U snapt toch hopelijk wel, wat er anders om het hoekje komt loeren ? Citaat:
Nooit hoor je dat zeggen door de onderdrukte minderheden in moslimlanden. Btw, bent u toevallig een moslim ? Citaat:
Een voorbeeldje uit de koran van een prakiserende gelijkwaardigheid tussen moslims en niet-moslims, zou alvast welkom zijn. Trouwens, 'de eerste van de zeven hemelen', slaat op het laagste niveau van ontwikkeling in de esotherische symboliek, terwijl een doorsnee mens meestal tussen de eerste en de vijfde 'hemel' vertoeft, afhankelijk van de mentaal-fysieke bewustheid. Dat niet-moslims dan slechts 'toegang' zouden krijgen tot het eerste levensniveau, staat dan ook gelijk symbool voor zowat de laagste maatschappelijke status, binnen een moslimgemeenschap. Ik hoop dus, dat u de mentale perversie en de geslepen discriminatie daarvan inziet, die deze oorspronkelijke mohammedaan op de wereld losliet. Citaat:
Wat ene zekere M. uit de 7-de eeuw al dan niet zou opgelegd hebben, aan wie dan ook, is volledig irrelevant te noemen in het democratische kader van een mentaal-morele maatschappelijke evolutie anno 21-ste eeuw. Verder en met volledig behoud van mijn eigenwaarde en respect voor m'n medemens, kan ik me perfect 'onderwerpen' aan een seculier-democratische constitutie, waarbinnen ik ruim zelf kan kiezen hoe ik m'n leven wens in te richten, wat me meer ontwikkelingsmogelijkheden geeft, dan het dwingende keurslijf van een zgn goddelijke grondwet met een onherroepelijk karakter, daar pas ik liever voor. Ik zie dus niet zo direct in, wat ik of een democratische gemeenschap moreel-intellectueel zou kunnen winnen, bij het maatschappelijke 'integreren' van de neergepende danteske visioenen van een gewelddadige warlord, wiens handelen en denken met bloed en onderdrukking doordrenkt waren, echt niet. Trouwens, welke toerekeningsvatbare niet-moslim gelooft die mens zaliger -vzmh- nog ? Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 januari 2009 om 01:38. |
|||||||
![]() |
![]() |
#556 | |
|
![]() Citaat:
Dat er ook Palestijnen met de nazi's meevochten, hebben we dan weer te danken aan die groot-moefti van Jeruzalem destijds. Uw stelling is dus weeral weerlegt. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 8 januari 2009 om 01:46. |
|
![]() |
![]() |
#557 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 8 januari 2009 om 02:28. |
|||
![]() |
![]() |
#558 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Echter kan u moeilijk beweren dat de Amerikanen verantwoordelijk zijn voor de shoah. Dat was een pure nazistische aangelegenheid! |
|
![]() |
![]() |
#559 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wijs echter op Fernands zin: "alleen hebben alle niet gekolonialiseerden mee gevochten MET de nazi." Palestina was gekoloniseerd, dus zijn stelling klopt niet. Natuurlijk zit die groot-moefti er voor iets tss, maar dat doet niets af aan de foute stelling. Daarnaast kan je moeilijk aannemen dat "alle niet gekolonialiseerden" hebben meegevochten met de nazi's. Een 30.000 op 350 miljoen is nu niet echt "iedereen". U gaat toch ook niet verkondigen dat ALLE Vlamingen hebben meegevochten met de nazi's, omdat u weet dat dat incorrect is. "Uw stelling is dus weeral weerlegt" Dit gaat dus niet op ![]() Btw: Arabische landen aan de kant van de geallieerden (al dan geen kolonies): Marokko, Algerije, Egypte, Palestina, Trans-Jordanië, Libanon, Irak, Iran, Syrië. Neutrale Arabische staten: Turkije, Saoedi-Arabië. Axis: Tunesië en Libië (Duitse/Italiaanse invloeden). Nu is mijn vraag, vanwaar kwamen al die "nazistisch"-islamieten dan? Idd, vanuit de Balkan ![]() |
|
![]() |
![]() |
#560 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de gasten van de balkan waren ook islamieten, maar de grootmoefti was zeker nen jood. omdat hij niet van de balkan was. zo kan men verder blijven zeveren en proberen te ontkennen. maar alleee dat mag, zolang er geen joden bij betrokken zijn. |
|
![]() |