![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte ik ben geen serreplantje. En je moet niet verontwaardigd doen als datgene waar men mee bezig is zich tegen zichzelf keert. Wie expres te traag begint te rijden, te pas en te onpas op de remmen duwt en met het middenvingertje klaar zit...wel ze moeten dan maar aanvaarden dat actie gelijk is aan reactie. Bovendien als het de bedoeling is anderen de les te spellen door traag te rijden..waarom rijden ze dan zelf in anderen hun gat ?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 4 februari 2009 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Gent is het van alles een beetje.
![]() |
#164 |
Europees Commissaris
|
![]() Larie en apekool ... dendermondse steenweg ... helemaal geen school. Je ziet een plakkaat (het plakkaat staat dan nog net aan een draai) dus je gaat niet meteen op de rem gaan trappen. Bovendien moet je op dat punt zelfs heel goed letten op de weg en niet op de plakkaten om je heen, laat staan op je snelheidswijzer en ... het is een straat waar heel wat camions dubbel geparkeerd staan waardoor je de plakkaten niet eens kunt zien. De stadskas heeft gewoon weer wat geld nodig veronderstel ik (tja ... die nieuwjaarsrecepties van burgemeester Termont moeten nu eenmaal terug aangespekt worden hé).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben je bij de politie ofzo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jaja, die bestaan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen jij beschrijft is ook heel wat anders dan "voorzichtig rijden dan je gewoonlijk doet, omdat je in een stad of omgeving zijt die je niet kent, of waar je voor het eerst komt, en je meer dan anders "op duizend en één ding tegelijk moet letten" en daarom wat trager rijdt. Hetgeen jij beschrijft is ook heel wat anders dan "uitkijken naar huisnummers of namen van straten, omdat je een adres zoekt dat je nog nooit eer aangedaan hebt. (of rij jij in zulke gevallen twaalf keer voorbij in beide richtingen, omdat het plezanter is een adres te vinden zonder onder de 89 per uur te zakken?) Mijn teelballen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs meer: iedere dag worden er eksamens afgenomen van mensen die hun brommer, hun moto, hun auto, hun vrachtwagen of hun autobus-rijbewijs, met en zonder aanhangwagen dan nog eens een keer, behalen. En als je er niet in lukt om de aangegevens snelheidsbeperking tijdig en zonder gevaarlijk remmen te respekteren, dan geraak je er gewoon niet door. En wees gerust: als je op het eksamen heel de tijd te traag rijdt, dan ben je ook gebuisd. Die verkeersterroristen hier: mijn teelballen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zit daar geen vreemde psychokronkel achter? Ge denkt toch niet dat al wat rond u gebeurt omwille van u gebeurt? Daar bestaat in de psychologie een naam voor hé.
![]() |
![]() |
#173 |
Gouverneur
|
![]() Waarom zou ge anders traag rijden?
Niet omwille van de veiligheid, want 70 rijden waar het 90 is doet die achter u nodeloos remmen. En zoals schoofzak al zei, als ge op uw examens traag zit te rijden gaat ge nog eens mogen terug gaan. Die traagrijders doen het dan om te pesten of omdat ze niet bekwaam zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zoudt ge per sé de maximum snelheid willen rijden? Hebt ge daar wel een goede reden voor? Hé? hé!
(Nog nooit een antwoord op die vraag gekregen, dus ik kijk reikhalzend uit.) Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 februari 2009 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik reed ongeveer 38 per uur. Is dat niet naar de geest van 30? Als je voortdurend naar je snelheidswijzer zit te kijken uit schrik voor de flits dan verlies je de weg eerder uit het oog. Is dus gevaarlijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens ... mijne vriend is onlangs op de autostrade geflitst waar de toegelaten snelheid 120 per uur is. Hij reed ........ 121 ......... 50 euro boete.
Zouden ze dan toch geld nodig hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik zei het al ... aan Meulestede brug mag men maar 10 per uur. Maar men hoeft natuurlijk niet de maximum snelheid te halen hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik 120 rij op de teller, rij ik effectief 112 (GPS), als ik 120 op de GPS rij, rij ik 130 op de teller. Pakt dat ze er 7 km/h afdoen, dan stond die mens zijne teller al bena op 140.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zo doen afremmen. En als ge op uw examen heel traag rijdt kan de examinator moeilijk beoordelen of ge u aan de maximum snelheid houdt. Als je 75 rijdt waar 90 mag zal hij u niet buizen. |
|
![]() |
![]() |