![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten boetes proportioneel gemaakt worden aan het inkomen? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
35 | 33,02% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
54 | 50,94% |
alleen de hogere boetes |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,72% |
anders en beter |
![]() ![]() ![]() |
12 | 11,32% |
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij zou het simulatiemodel real life, gewoon werken moest je met dynamische snelheidsbegrenzeres in zone brussel bvb het verkeer digitaal begrenzen in snelheid. En dan laat je de verkeerssoftware dynamisch en artificieel intelligent beslissen hoe snel je mag rijden... Zodat de flow maximaliseert of het comfort van de gebruiker maximaliseert. Dus 70 als het moet voor de optimale flow, 140 als het kan bvb snachts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb er eigenlijk geen flauw idee van hoe dat dat nu werkt. Werken verkeerslichten met 'vaste timers'? If so om de hoeveel tijd worden die timers aangepast - if ever? Iemand enig idee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Vreemdeling
|
![]() dura lex sed lex
waarom niet, als iedereen gelijk wil zijn, de geldboetes (soms een verkapte vorm van belastingen) vervangen door straftaken (zoals , bijvoorbeeld, eens een paar weken voor de schoolpoort staan van 7.30-8.30 en van 15.30-18.00 om kinderen te laten oversteken), of andere repressieve maatregelen (zoals rijbewijs afpakken)... zo wordt iedereen gelijk voor de wet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het groot probleem op dit moment is dat er programmeurs zijn die menen dat de lichten 'smorgens in een ander regime moeten functioneren dan 'savonds. Zo kan je natuurlijk geen lichten op elkaar afstellen, zo kan je zelfs niet soepel rijden.
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar mij gaat het meer over het dynamisch snelheidsbegrenzen van uw auto op de ring van antwerpen/brussel Je laat software zoeken naar het punt waar de verkeersflow maximaliseert En dan reallife tunen en corrigeren. Je begrenst dus de auto's en niemand die terap kan rijden. EN je doet hetverkeer netjes vlotten. Je meet dan de doorstroom op verschillende punten. Het leuke is dat zo'n systeem weet dat er een beetje verder een congestie is, en dus feitelijk het verkeer al doet vertragen. Het gevolg is inderdaad dat er zo nooit file ontstaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt nu ook wagens die met elkaar communiceren (dit is nog in het proefstadium). Auto's zijn andere auto's en kunnen daarop reageren door af te remmen. Ik heb ooit een filmpje gezien waar, de bestuurder welliswaar nog stuurde, maar voor de rest iedere wagen zelf de snelheid bepaalde. Grote vraag was natuurlijk, wie is in geval van een aanrijding verantwoordelijk? De auto of de bestuurder.
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Banneling
|
![]() Het is natuurlijk een enorme discriminatie dat minder- en onvermogenden enorme forfaitaire boetes moeten betalen (van allerlei aard) terwijl het voor de rijkjes nog steeds geen voor geen vlieg in de soep betekent.
De proportionaliteit is hier volkomen zoek. Dit soort toestanden is van een afschuwelijk zwak democratisch gehalte. De voorstanders van het bestendigen van deze ellendig elitaire toestanden geven hier ontegensprekelijk blijk van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zoals de proportionaliteit van de belastingen. De schalen waren vroeger gemaakt dat diegene die 1miljoen belgische frank verdiende dik betaalde; Ze hebben het systeem laten inflateren, en de enige die nu dik belastingen betaalt is iedere werkende burger. Het is zoals de proportionaliteit in de lasten op voertuigen, ieder 3-4liter diesel is hier wegbelast uit het verkeer. En wie betaalt er uiteindelij kde meeste lasten: inderdaad de gewone werkende burger. Stop eens met te dromen van één rijke luis te belasten en ondertussen een schaal te bedenken waar iedere werkende mens het slachtoffer van is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Banneling
|
![]() zie eventueel hieronder
Laatst gewijzigd door eno2 : 5 februari 2009 om 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() Ik spreek nooit onrespectvol over "rijke luis", maar liever liefkozend over "rijkjes".
Ik heb vele rijkjes in mijn nageslacht, hoewel niet in mijn voorgeslacht. Zelf ben ik er, dank zij vele onproportionele boetes, aan ontsnapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Heertjes, jullie danken toch zeker niet dat wij, insolvabelen, en 15% van de bevolking, jullie absurd hoge boetes kunnen, willen, of gaan betalen?
Neen toch? Blijf maar van onze deur weg. Er valt geen euro te halen. Vel jullie vonnissen maar in dagen gevangenisstraf, niet in extra-boetes. Er valt geen euro te halen. Bouw maar gevangenissen bij voor insolvabelen, in plaats van voor enkel zware criminelen. Er valt geen euro te halen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het woord democratie wordt al langs alle kanten verkracht en misbruikt, lokaal in de eerste plaats als eufemisme voor wat eigenlijk beter 'meerpartijendictatuur' zou genoemd worden en als een synoniem voor multicul aanhanger. I.e. wie geen aanhanger is van de multicul is zogezegd niet 'democratisch'. Wie er wel een aanhanger van is, is sowieso 'democratisch' ongeacht wat die persoon denkt van zaken die bvb wel echt democratisch zijn als het BROV. Nu voegt u er nog aan toe dat democratie ook nog zou moeten inhouden dat alles proportioneel en gelijk moet zijn. Democratie betekend voor mij dat de meerderheid van de bevolking beslist. Als 51% beslist om forfaitaire boetes te hebben is dat democratisch. Als 10% beslist om boetes proportioneel te maken is dat dictatoriaal. Er zijn argumenten pro meer proportionaliteit maar hou alsjeblief eens op om net zoals de politici en journalisten de term democratie langs alle kanten te verkrachten totdat het een compleet inhoudsloos begrip geworden. De agenda van degenen die dat doen is immers duidelijk: ten allen prijze beletten dat de inwoners beseffen hoe ondemocratisch hun zogenaamd 'democratische' bestuur eigenlijk wel is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een andere goedverdienende vertegenwoordiger, en ik rij bvb 100.000kmper jaar. Wat is de kans dat ik een overtreding bega ?? Zeer groot, ik zou zeggen elke jaar heb je er wel een of twee liggen... Dus wie wordt er nu progressief gestraft ??? De goedverdiende burger of de veelrijder ? Volgens mij is een forfaitaire boete gewoon een progressieve boetesysteem voor de veelrijder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alleen aan het inkomen, maar ook aan het vermogen. Elke vorm van billikheid eist dat. Pure logica. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 oktober 2010 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Is wél zo in b.v. Finland: boete is steeds in verhouding tot je rijkdom, wat logisch en normaal, + wat misschien raar is: bij een echt serieuse boete (b.v. 180 rijden waar maar 90 mag), wordt de auto gewoon in beslag genomen en verbeurd verklaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |