Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2009, 23:34   #1
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard LDD haalt "klepper" binnen!

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12022009_125

Nu ja, ik denk dat zowat elke partij zich al bezondigd heeft aan het binnenhalen van populaire mediafiguren zonder dat men weet of die mensen ook daadwerkelijk iets zinnigs te vertellen heeft. Jean-Marie is daar namelijk zelf het levende bewijs van. Maar voor een partij dat zich als geloofwaardig alternatief wil presenteren om dan te gaan uitpakken met Anne "Tien om te zien" De Baetzelier?

Jean-Marie is tactisch en strategisch gezien m.i. zijn voordelige startpositie voor de komende verkiezingen stilletjesaan aan het verkloten.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 23:42   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF12022009_125

Nu ja, ik denk dat zowat elke partij zich al bezondigd heeft aan het binnenhalen van populaire mediafiguren zonder dat men weet of die mensen ook daadwerkelijk iets zinnigs te vertellen heeft. Jean-Marie is daar namelijk zelf het levende bewijs van. Maar voor een partij dat zich als geloofwaardig alternatief wil presenteren om dan te gaan uitpakken met Anne "Tien om te zien" De Baetzelier?

Jean-Marie is tactisch en strategisch gezien m.i. zijn voordelige startpositie voor de komende verkiezingen stilletjesaan aan het verkloten.
Nja we weten nog niet op welke plaats ze haar gaan zetten hé. Als ze haar een verkiesbare plaats hebben beloofd of niet etc.... Ze kan de boel ook gewoon steunen omdat ze het ééns is met het programma van de partij. Ik ken haar niet. Ik heb haar nog maar weinig horen zeggen over haar overtuigingen. Nu Karel Deruwe begon direct over meer subsidies te leuren en een beter sociaal statuut voor artiesten wat compleet ingaat tegen het programma van Dedecker.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 23:48   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nu Karel Deruwe begon direct over meer subsidies te leuren en een beter sociaal statuut voor artiesten wat compleet ingaat tegen het programma van Dedecker.
Allemaal echt geloofwaardig.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2009, 23:53   #4
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

na de 'snuggere' judoka Jella die wel "ging zien" wat ze int parlement ging doen eens ze er in zat... nu nog zo'n geit :/
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 00:23   #5
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja we weten nog niet op welke plaats ze haar gaan zetten hé. Als ze haar een verkiesbare plaats hebben beloofd of niet etc.... Ze kan de boel ook gewoon steunen omdat ze het ééns is met het programma van de partij. Ik ken haar niet. Ik heb haar nog maar weinig horen zeggen over haar overtuigingen. Nu Karel Deruwe begon direct over meer subsidies te leuren en een beter sociaal statuut voor artiesten wat compleet ingaat tegen het programma van Dedecker.
Als we zouden afgaan op de manier waarop ie Ulla Werbrouck in 2007 van uit het niets op de 2e plaats op de kamerlijst in WVL gezet heeft, weet je nooit. Maar toegegeven dat was zijn poulain. Un cas spéciale.

Ik ben geen LDD-kenner, maar ik meen me te herinneren dat de meeste hyperbekende koppen in 2007 (DD zelf, Werbrouck, Verstrepen, Bousakla enzov..) zelden uit Vl. Brabant kwamen (waar ADB vandaan komt). Misschien zaten ze daar nog wat krap wat naambekendheid betreft, wie weet?
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 00:33   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Als we zouden afgaan op de manier waarop ie Ulla Werbrouck in 2007 van uit het niets op de 2e plaats op de kamerlijst in WVL gezet heeft, weet je nooit. Maar toegegeven dat was zijn poulain. Un cas spéciale.

Ik ben geen LDD-kenner, maar ik meen me te herinneren dat de meeste hyperbekende koppen in 2007 (DD zelf, Werbrouck, Verstrepen, Bousakla enzov..) zelden uit Vl. Brabant kwamen (waar ADB vandaan komt). Misschien zaten ze daar nog wat krap wat naambekendheid betreft, wie weet?
Nja dat zal wellicht meespelen. Ik wil Dedecker niet verdedigen maar als nieuwe partij is het niet zo evident om bekende kopstukken te vinden die aan alle "normen" voldoen. Andere partijen met veel minder excuus doen het ook. Het hangt allemaal af van haar motivatie, plaats op de lijst en haar eigen opvattingen. Het speelt niet in haar voordeel dat ze pas nu haar voorkeur voor Dedecker uitspreekt en lid wordt (op een moment haar carière op een dood spoor zit.) Ik vermoed dat het voetvolk van het eerste uur zich wel een beetje bekocht voelt bij de instroom bij de helden van het laatste uur.

Ik vind persoonlijk wel dat Dedecker wel het risico loopt om zeer snel van een rebelse partij een partij te worden dat zich schuldig maakt aan de dingen die hij andere partijen verwijt. BV's, critici de mond snoeren, postjesjagerij, kazakkendraaierei, cariérepolitici etc en etc...

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 februari 2009 om 00:36.
Oud 13 februari 2009, 08:57   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ze zal wel 'iets' beloofd zijn.

Want ze wist ook wel dat vanaf het ogenblik van de bekendmaking van het nieuws, er bij haar werkgever (televisie) ging gepraat worden of ze nog wel op het scherm kon komen (is gisteren al ter sprake gebracht ook).

Ik heb eens op haar website gekeken: wat kan dat meisje?

Geen enkele melding over haar studies.
Na haar verkiezing tot miss Vlaanderen-Wallonië ging ze blijkbaar direkt aan de slag bij VTM.
Ja, waarom niet hé? Als ge zo'n gelegenheid krijgt.

Er staat ook vermeld: perfekt gesproken Nederlands, Frans, Engels en Spaans; goede kennis Duits.

Over haar politieke gedachten: geen info (logisch)
Gisteren werd ze daarover ondervraagd: ze zei zoiets van "ik ben aan het studeren herbegonnen, ge moet mij nu geen vragen stellen, maar mijn interessedomeinen zijn media en onderwijs, want ik heb opgroeiende kinderen".

Mijn besluit voorlopig is:
- ze heeft voor zichzelf oog op een beter betaalde job-aanvulling: parlementair (met riante parasjute: men betaalt een paar jaar door na afloop van het parlementair mandaat !)
- Dedekker heeft haar niet nodig voor de partij-ideologie enz., maar hij kan haar gebruiken als aas voor domme kiezers.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 10:58   #8
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat te denken van Anke Vandermeersch ?

Die doet Kelly Bundy verbleken, maar lees ik hier niets over.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 11:36   #9
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Nja dat zal wellicht meespelen. Ik wil Dedecker niet verdedigen maar als nieuwe partij is het niet zo evident om bekende kopstukken te vinden die aan alle "normen" voldoen. Andere partijen met veel minder excuus doen het ook. Het hangt allemaal af van haar motivatie, plaats op de lijst en haar eigen opvattingen. Het speelt niet in haar voordeel dat ze pas nu haar voorkeur voor Dedecker uitspreekt en lid wordt (op een moment haar carière op een dood spoor zit.) Ik vermoed dat het voetvolk van het eerste uur zich wel een beetje bekocht voelt bij de instroom bij de helden van het laatste uur.

Ik vind persoonlijk wel dat Dedecker wel het risico loopt om zeer snel van een rebelse partij een partij te worden dat zich schuldig maakt aan de dingen die hij andere partijen verwijt. BV's, critici de mond snoeren, postjesjagerij, kazakkendraaierei, cariérepolitici etc en etc...
Voor een kortetermijnvisie is het niet moeilijk om BV's te strikken: kijk gewoon wie aan den dop zit. maw de helft
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 11:38   #10
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Misschien eens een paar oude draden opdoeken als je per sé iets over Anke wil lezen.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 11:39   #11
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Heb ze nu trouwens al een paar keer bezig gehoord en eigenlijk lijkt het me meer op een van buiten geleerd tekstje dan wat anders. 'Klepper' lijkt me wat overdreven, 'Klep' daarentegen...
Oud 13 februari 2009, 12:15   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Die stemmentrekker van de VLD ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:23   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Heb ze nu trouwens al een paar keer bezig gehoord en eigenlijk lijkt het me meer op een van buiten geleerd tekstje dan wat anders. 'Klepper' lijkt me wat overdreven, 'Klep' daarentegen...
Ze kan altijd den Willy met zijn verwelkte rozen meebrengen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 12:58   #14
giserke
Banneling

Standaard

Hoeveel blowjobs zou haar dat gekost hebben aan JDD?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 14:26   #15
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ze zal wel 'iets' beloofd zijn.

Want ze wist ook wel dat vanaf het ogenblik van de bekendmaking van het nieuws, er bij haar werkgever (televisie) ging gepraat worden of ze nog wel op het scherm kon komen (is gisteren al ter sprake gebracht ook).

Ik heb eens op haar website gekeken: wat kan dat meisje?

Geen enkele melding over haar studies.
Na haar verkiezing tot miss Vlaanderen-Wallonië ging ze blijkbaar direkt aan de slag bij VTM.
Ja, waarom niet hé? Als ge zo'n gelegenheid krijgt.

Er staat ook vermeld: perfekt gesproken Nederlands, Frans, Engels en Spaans; goede kennis Duits.

Over haar politieke gedachten: geen info (logisch)
Gisteren werd ze daarover ondervraagd: ze zei zoiets van "ik ben aan het studeren herbegonnen, ge moet mij nu geen vragen stellen, maar mijn interessedomeinen zijn media en onderwijs, want ik heb opgroeiende kinderen".

Mijn besluit voorlopig is:
- ze heeft voor zichzelf oog op een beter betaalde job-aanvulling: parlementair (met riante parasjute: men betaalt een paar jaar door na afloop van het parlementair mandaat !)
- Dedekker heeft haar niet nodig voor de partij-ideologie enz., maar hij kan haar gebruiken als aas voor domme kiezers.
Vergeet vooral niet dat ze voor ze gebeld werd nog niet aan politiek gedacht had.
Ik denk als alle bv's moesten willen spreken dat er velen reeds gebeld zijn door LDD om op de lijst te komen. Het probleem voor de bv's is als ze zich op de lijst laten zetten er veel deuren die verband houden met hun beroep zullen gesloten worden door de machtigen (lees afgevaardigden van de taditionele partijen in zowat alle gesubsidieerde vzw's en bedrijven).
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 14:58   #16
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hopelijk wordt ze net als Lewinsky niet de sigaar.
Oud 13 februari 2009, 15:15   #17
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2009, 15:38   #18
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik weet het niet. Ik had gehoopt dat u als voormalig kartelpartner van de CD&V me meer kon zeggen over de huidige tarieven.
Oud 13 februari 2009, 15:50   #19
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet. Ik had gehoopt dat u als voormalig kartelpartner van de CD&V me meer kon zeggen over de huidige tarieven.
In de CD&V is dat wel met onmiddellijke penistentie. Een 'Hosanna in den hoge' of 25 moet wel volstaan.
Oud 13 februari 2009, 16:00   #20
Maaitsje
Partijlid

Maaitsje's schermafbeelding

Standaard

Klepper? Als die al een klepper heet te zijn... dan wordt het tijd dat eenieder die politiek nog een beetje serieus wil nemen, ermee stopt...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be