![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Akufen; ook in Vlaanderen puilen vluchthuizen uit van de mishandelelde moslima's dus lijkt me niet dat kritiek over de positie van moslimvrouwen wereldwijd onterecht is; u wel?
Van mij mag u gerust kritiek hebben op het Westen zolang dit onderbouwd is. En kritiek op de positie van vrouwen in moslimlanden kan ik echt wel onderbouwen. -In Afghanistan verbiedt de taliban onderwijs aan meisjes en mogen vrouwen zichzelf niet zonder magram buitenhuis verplaatsen. - In Iran kijkt een politiebrigade erop toe dat je de hoofddoek correct draagt anders riskeer je problemen -In Marokko worden soms heel jonge meisjes uitgehuwelijkt aan ouwe mannen om zo verblijfspapieren te verkrijgen voor zichzelf en later haar verwanten. -Vrouwen mogen niet huwen met wie geen moslim is, ze mag volgens islam slechts werken wanneer haar vader of man toestemming geeft. -wereldwijd beroepen mannen zichzelf op islam als ideologie om vrouwen het recht op zelfbeschikking te ontzeggen, wat leidt tot achterstand in scholing, participatie op arbeidsmarkt, eremoorden en verborgen huiselijk geweld, minder rechten op haar kinderen en totale afhankelijkheid van familie en man. Hiermee wil ik helemaal niet zeggen dat er geen moslims zijn die hun vrouw en dochters een menswaardig bestan gunnen maar wanneer u denkt dat mensen daarom blind zijn voor waartoe islam ook kan leiden bent u hier bij mij echt aan het verkeerde adres. Ga eens kijken naar agressie tegenover vrouwen in achterstandswijken wanneer ze die machocultuur negeren, moraalridders genoeg die de feiten doodsimpel ontkennen hoor. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ik betwijfel sterk of de bevolking achter deze walgelijke uitspraak staat. Hetzelfde verhaal in Iran, waar men bv geen muziek mag afspelen en velen stiekem cassettes beluisteren. Uit de Koran kan het niet komen, gezien andere Islamitische landen dat niet doen. Dergelijke verhalen hoor ik enkel uit Saoedi-Arabië, Iran, en Somalië - landen waar educatie bijna nihil is en de tijd is blijven stilstaan. Saoedi-Arabië verdient geld dankzij olie en Mekka, en niet dankzij scholing.
|
|
|
|
#44 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Saoedi-Arabie is een strategische Amerikaanse platform. Mag muziek niet in Iran? |
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Echter in enkele landen is dat nog steeds 'het kwaad', zoals in Iran, tot de inval van de VS, ook in Afghanistan. Maar ik denk dat dat met politiek te maken heeft. Zangers zingen ook over politiek en brengen zo boodschappen door.
|
|
|
|
#46 |
|
Schepen
|
dubbel
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers. Laatst gewijzigd door nickb : 12 februari 2009 om 21:04. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Staatssecretaris
|
Je zegt daar een hele mondvol. Het leeft bij de vlaming omdat de media er vol van staat, en de media staat er vol van omdat "wij" er gebruik van maken, niet de "moslimdudes".
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
nickb , volgens de strikt islamitische leer is muziek verboden.
Ook hier gebeuren die dingen, denk maar aan jongeren die werden aangesproken omdat ze in zaal Roma naar muziek gingen luisteren, en persoonlijk maakte ik mee dat een strikte moslimorganisatie weigerde mee te werken aan een multicultureel buurtfeest ( organisator was een Turkse moskee!)omdat muziek haram is volgens hen. Ook verkondigden ze tijdens een debat avond dat toneel verboden is voor moslims en geen enkel moslimland dit toestaat, in Algerije zijn daar mensen voor vermoord! |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
De volgende stap is de media opleggen wat de doorsnee Akufen acceptabel acht? Toch liever de harde realiteit horen dan een doofpotaffaire. De mogelijkheid hebben om de realiteit te lezen is de kracht van het vrije westen. Laten we het westen zo houden. Moslimdudes gebruiken angst om regeringen onder de knoet te houden. Wilders heeft het mogen ondervinden. Waar zal dit eindigen in totale anarchie, totale onderdrukking of burgerlijke ongehoorzaamheid(tegenover bange regeringen). Als we dudes als Akufen de vrije hand geven zal het RIP(twijfel over peace de weegschaal daalt naar war) worden voor het vrije westen.
Laatst gewijzigd door grimbergen : 13 februari 2009 om 22:12. |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Staatssecretaris
|
Harde realiteit? Via de media? Bahaha. Als een journalist u morgen de waarheid zou vertellen dan is hij overmorgen z'n job kwijt.
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Banneling
|
Wat de zweepslaggevende en zweepslaggoedkeurende moslims denken en voelen kan mij gestolen worden. God heeft voor iets de JDAM uitgevonden.
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat erom dat Akufen het idioot "wij zijn beter, want zij zijn nog slechter" - verhaaltje doorprikt. Of het nu gaat om "monster" De Gelder, om moslims of om Duitsers, wie anderen moet afbreken om zichzelf goed te voelen, heeft een probleem.
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Stop met mij in het westerlingen-hoekje te duwen, aub. Ik voel mij relatief hard verbonden ermee, maar noem mijzelf geen westerling. Te stijf, teveel stricte sociale normen (als in communicatieprotocols) en te materialistisch. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat helemaal niet om monsters, Duitsers of moslims maar om het rechtvaardigheidsgevoel van een gemeenschap.
|
|
|
|