![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2581 |
Minister-President
|
![]() Kijk, het is verboden maar toch raakt iedereen zonder enig probleem aan zijn spul.
Zou het misschien kunnen dat verbieden helemaal niet helpt omdat het probleem veel te complex is voor zo'n simpele oplossing?
![]() |
#2582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat dit "toegelaten" is. We zijn mensen, we leven in een menselijke maatschappij. Kijk goed om je heen: er is meer hipokrisie dan rechtlijnigheid. We hebben dat gewoonweg nodig om te kunnen overleven. Kijk dus eens diep, niet in je hartje, maar in je brein. Je kan maatschappelijk vooruit gaan in een deeldomein, terwijl ondertussen je moet wachten in hipokrisie, omdat je niet alles in een keer kan oplossen. Een voorbeeldje: kinderarbeid in lageloonlanden. Hier bij ons is kinderarbeid al lang verboden. Maar waarom laten wij nog steeds produkten, waarvan we weten dat ze gemaakt zijn door kinderen, toe uit landen waarvan we weten dat ze niet optreden tegen kinderarbeid? We reageren er wel tegen, maar zo druppelsgewijs ... wat een hipokrisie. Zoveel andere voorbeelden, zoals ik al zei: meer hipokrisie dan het omgekeerde. En toch kan het niet anders. Tenzij je alles en iedereen wil eutanaseren. Voor mijn parten, inderdaad, daar zit het hem.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2583 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus een verbod helpt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2584 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja daar slaag je inderdaad de spijker op de kop.
Ach, ik blow toch niet meer (veel). Maar ik zal altijd voorstander blijven voor een rechtlijnig beleid hierover. Op zich is het nu goed zoals het is, maar de CD&V denkt daar uiteraard anders over, jij ook. Voor mij geen probleem eigenlijk, maar ik vind nu ook niet dat we cannabis moeten gaan stigmatiseren. Het blijft tenslotte een plant zonder chemische behandeling he.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 februari 2009 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Snelheidsovertredingen, DDT, eksotische dieren, illegale software, buitenlands huispersoneel, minderjarige heroinehoertjes, kraken, doppen en zwartwerken, vandalisme, afvallozingen, wonen in natuurgebieden, huisjesmelkerij, stalking op fora die over politiek gaan, .... maar de ogen sluiten is altijd erger dan te proberen slechte dinges om te buigen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2586 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begint er te komen.
Een verbod is niet alles-oplossend, het is niet de enige maatregel die nodig is enz. Temeer daar het verbod niet vergezeld moet zijn van de doodstraf voor elke gebruiker. Maar ik ben overtuigd dat de duidelijke boodschap van "dit is zo onwenselijk dat het verboden is", meer helpt dan "doe maar aan, ge moogt, 't is wel gevaarlijk, allez ge moet wel 18 jaar zijn maar dat kunnen we dan weer niet hard maken, enz. ...". Bewijs van deze laatste zin zijn juist alkohol en tabak.
![]() |
![]() |
![]() |
#2587 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zijn die Nederlanders dan zo speciaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en 't zoveelste voorbeeld dat ook hardruggebruik niet überhaupt tot een 'verslaafde' moet leiden stom eigenlijk ... je pleit ergens voor zelfbeschikkingsrecht gezien het ontzettend kleine percentage probleemgebruikers en/of totaal loss-verslaafden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2589 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in feite zit je met een situatie waar geen oplossing voor is het zal steeds moeten vanuit een verbod op een bepaald middel ( eventueel uitbreidbaar ) zelfs als je dat verbod voor 100% kunt afdwingen loopt men steeds weer achter de feiten aan en biedt zich alweer een nieuw middel aan wat men dus zou moeten doen is een verbod op roes... maar da's nogal moeilijk afdwingbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2590 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En dan te denken dat ooit drank illegaal was he, en in die tijd cannabis legaal was he
![]()
![]() |
#2591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zou je het willen verbieden of die zaken die reeds in het strafrecht verboden zijn behouden ? tot nu toe is daar _ bij mijn weten_ geen enkel deugdelijk argument voor gegeven bij zaken zoals kinderarbeid liggen de kaarten wel enigsinds anders .... en zoals je terecht opmerkt laat men dat druppelgewijs ergens 'toe' ( bedenkelijk) omdat de uiteindelijke oplossing ligt in het feit dat we de regios waar dat voorkomt nog enige ademruimte moeten laten om economisch te concureren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat jou en die anderen immers niet alleen om cannabis maar om de onderliggende motieven om een drug ( of bij uitbreiding wat anders ...als je wilt ) te gebruiken het gaat hier over louter zelfbeschikkingsrecht versus conformisme |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2593 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vergelijk het met te snel rijden willen afdwingen met 1 km/h teveel op plaatsen waar de snelheidsbeperking absurd laag is echter als je dat ergens kan verantwoorden ( neem effe 130 km in een 30 km zone ofzo ) , dus voor eenieder klaar en duidelijk maken, dan zal een bredere consensus uiteindelijk zelfregulerend werken en uiteindelijk veel meer effect halen dan louter een arbitrair verbod Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
misschien moet je wat andere oorzaken afwegen die aan de basis kunnen liggen waarom jongeren ( en ook anderen ) ondanks voorlichting ed toch die twee nog gebruiken btw je kan misschien eens beginnen met een zelftoetsing : waarom gebruik jij de harddrug alcohol ondanks dat ge weet dat ..... ? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zou een opheffing van het huidige verbod dan een oplossing bieden? Welke positieve gevolgen zou dat met zich meebrengen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
omdat de 'problemen' zich _zoals al herhaaldelijke malen door menig forumer is gestaafd_ nu net op het vlak van het verbod bevinden andere problemen gelijk dat het ongezond of verslavend kan zijn zijn hier uiteraard niet aan de order omdat die twee ook voor tal van andere zaken gelden waar men nimmer een verbod zal voor uitschrijven omdat men het zeer terecht beschouwd als de consequenties en risico's inherent verbonden aan een zelfbeschikkingsrecht nog andere problemen, zoals bv diefstal etc, die zouden kunnen voortvloeien uit bv het financiële tekort dat zich plots ( zware verslaving, gezondheidsproblemen, symptomatisch ander gebruik ) kunnen aanbieden zijn dan weer algeheel geldend en dus ook weer geen afdoend argument |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) In AN te communiceren 2) Mijn meningen/visies/argumenten zo duidelijk/kort mogelijk te formuleren Gewoon zodat de discussie duidelijk/volgbaar blijft voor iedereen. Ik verwijt je niets hoor, maar misschien kan je daar in toekomst ook wat meer aandacht aan besteden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2597 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
sorry hoor Savatage maar dat lijken me eerder dan weer uitvluchten om er niet op in te gaan uiteraard is dat volledig jouw keuze om dat wel of niet te doen... laat dat wel weze Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2598 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....92#post3970692 was aan jou gericht. Je antwoordt er niet op, mag ik daaruit besluiten dat je mij gelijk geeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2599 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hey Schoofzak, dit is eentje voor jou man
![]() Wie weet kan je die uitdaging nog winnen en effe 100 000 dollar in de wacht slepen ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2600 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |