![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2562 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het praktische probleem is dat de eerste keer gratis of goedkoop is. Als ge verslaafd zijt, drijven ze de prijs pas écht op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2563 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk is de hoge prijs van cannabis het probleem niet.
Het is de vervuilde cannabis dat me zorgen baart. Er zijn al jongeren opgenomen in spoed door vervuilde cannabis he. Ik hoop echt dat ze de dealers hardhandig aanpakken. Mensen dat met gewicht klungelen op de kap van andermans gezondheid is gewoon roekeloos handelen en verdient het wel even tussen vier muren te zitten.
![]() |
#2564 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet niet of daar rekening mee wordt gehouden, maar het lijkt mij een goed idee om het in de strafmaat te verwerken.
Het vervuilen van cannabis (of andere drugs) als verzwarende omstandigheid bij dealen waardoor er veel zwaardere straffen kunnen worden uitgesproken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gegevens die de link van ekskalibur hierboven aanhaalt, wordt ook in de standaard van vandaag besproken.
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht Eén zin eruit: Uit de cijfers van de VVBV blijkt ook dat een duidelijke toename is van het aantal cannabis-, cocaïne- en amfetamineverslaafden die hulp zoeken. Toch nogal domkoppen hé, daar in dat vvbv: kannabisverslaafden noemen ze die mensen die bij hen hulp komen zoeken. Terwijl hier in dit forum offisieel, wetenschappelijk, demokratisch, onweerlegbaar, met veel misbaar, met doorluchtige hoogheid, vaststaand voor eeuwig en altijd, zonder de minste twijfel ... bewezen en aangetoond is dat kannabis niet verslavend is.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2566 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar dat is wel al heel lang geleden en misschien dat de verslavende eigenschappen van cannabis effectief verhoogd zijn door 'verbeterde' teeltmethodes en van die zaken. Laatst gewijzigd door abou Anis : 17 februari 2009 om 15:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2567 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En van die drie doelgroepen, cannabis, cocaine en speed,
waar ligt het percentage het hoogst? Geef mij de cijfers eens van CANNABISROKERS die letterlijk om hulp vragen? Het probleem ligt hoger bij alcohol hoor, minstens 1 MINDERJARIGE wordt maandelijks opgenomen in therapy te wijten aan een alcoholprobleem We stigmatiseren drank nu toch ook niet? Cannabis is zeker NIET onschuldig, en ja een goede voorlichting is hiervoor een noodzaak. Maar het allemaal erger maken dan het is gaat er ook niet bij baten. Dat is de politiek van de Christelijke en vlaams belang, alles erger maken dan het is. En ja, dan krijg je miserie he. nu jij mah soit, kga er ni meer echt om strijden.... Voor mij is alles goed zoals het is. Alles kan beter, maar klig er niet meer wakker van
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 februari 2009 om 16:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2568 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat cannabis geen lichamelijk verslavende drug is. Maar soit. Iedereen die het nog nooit van dichtbij gezien of meegemaakt heeft weet het natuurlijk veel beter. Het spijtige aan heel deze zaak is dat net uit deze hypocrisie volgt dat er een hele wereld van criminaliteit rond ontstaat, en dat straatdealers drugs zoals coke & speed geven aan jongeren die enkel naar cannabis op zoek zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 17 februari 2009 om 16:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2569 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Poging nummer zovéél. Laatst gewijzigd door Bhairav : 17 februari 2009 om 16:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2570 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Amerika doet dat ook bewust he.
Ze nemen daar enorm veel gebruikers en growers op, wordt heel zwaar gesanctioneerd daar. Maar een gevangene daar is een gratis werkkracht he... dus op zich is daar een politiek achter. Ze willen niet liever dat je blowed daar, want een gevangenis is daar een bedrijf zoals een andeR. Hoe meer slaven/gevangenen, hoe beter de winst.
![]() |
#2571 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar mensen lijken soms genetisch geprogrameerd te zijn dat niet te (willen) beseffen. Laatst gewijzigd door Bhairav : 17 februari 2009 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2572 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is ook één reden.
![]() |
#2573 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn er vele en vele anderen. Daarjuist op het nieuws op de vrt werd het onderzoek waarvan sprake, bekommentarieerd. De verantwoordelijke van de drugs-hulp-sentra benadrukte dat het aantal kannabisverslaafden met een faktor 5 vermenigvuldigd was. En hij vergeleek de graad van verslaving letterlijk met een zware graad van alkoholverslaving !! Dus, terwijl we bezig zijn met prevensie- en inlichtingenkampagnes tegen roken en drinken, zouden we de strijd tegen de illegale drugs laten verslappen, zodat we nog meer en nog meer prevensie- en inlichtingenkampagnes op poten zouden moeten stellen ... terwijl de hulpsentra, zowel voor alkohol als voor drugs, nu reeds kampen met onvoldoende kapasiteit, zouden we de poorten nog meer open zetten. Neen vrienden. Dat zal geen verf pakken. ps: sommigen hier zitten te lummelen dat de strijd tegen drugs iets te maken zouden hebben met kaloten-prinsipes. Ik zie niet in waar ze zoiets halen (behalve dat het toevallig een kaloten-lid in Holland is die het gedoogbeleid aan de kaak stelt). 't Heeft er geen bal mee te maken, maar voor alle duidelijkheid: ik ben dus geen kaloot hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2574 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Cannabis is geestelijk verslavend.
Weet U wel wat lichamelijk verslavend is? Kijk eens naar een heroïne junkie, die MOET zijn spul hebben of alle stoppen slagen door. Hij heeft LETTERLIJK lichamelijke pijn en kruipt de muren op van de afkick. Net daarom wil Groen! gratis methadon. Ik heb dit een cannabis gebruiker nog niet weten doen. Ik heb al wel mensen beetje slecht gezind gezien als er geen rookwaar was, maar zeker niet agressief. Hoewel er in alles uitzondering zijn. Cannabis roken is zeker niet onschuldig, dat weet iedere gebruiker wel denk ik zo? Daar zijn we het over eens, maar het stigmatiseren helpt niet, integendeel. Toch verdacht dat al die propaganda nu opkomt bij deze nieuwe regering. Ik begrijp de onwetendheid wel, maar ze moeten dan ook consequent blijven. Net zoals mensen met mate kunnen drinken, zijn er mensen dat met mate kunnen blowen. Net zoals mensen dat in overmate drinken, zijn er mensen die in overmate blowen. Waar trek je de grens? We kunnen ons niet blindstaren op het ene probleem en ons fixeren op een ander probleem. Dat is zeker niet consequent want dagelijks sterven er onschuldige slachtoffers aan drank, en bij wiet? 0.0001%?
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 februari 2009 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2575 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef eens een post waarin beweerd werd dat het niet verslavend is. Het is minder verslavend dan alcohol. En er is geen lichaamlijke verslaving. Begrijp je het verschil? Ik heb nog een antwoord tegoed, tenminste als je capabel bent om te discussiëren in de zin van argumenteren. http://forum.politics.be/showthread....91#post3971991 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn mening, maar ik kan me daar stevig in vergissen, zit kwasi de gehele drughulpverlening niet in regeringshanden. Je spreekt van onwetendheid. Zou die koördinasie van de drugshulpsentra niet kapabel zijn om samen te tellen hoeveel verslaafden ze jaarlijks binnenkrijgen? En zouden ze dan niet kunnen tellen om te besluiten dat de laatste drie jaar het aantal kannabisverslaafden a) ouder geworden is, en b) verhoogd met 33 prosent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2577 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je zeker dat je alles goed gehoord hebt en correct weergegeven? Die centra kampen al altijd met plaats. Die willen al altijd meer geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2578 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Waarom spreek jij enkel datgene aan waarin uw vermogen ligt om te beantwoorden? Wat van die DAGELIJKSE ONSCHULDIGE SLACHTOFFERS die omver worden gereden door dronken bestuurders? Waarom leggen we daar de klemtoon niet op? Als ik wiet zo even met drank vergelijk is het vrij onschuldig, maar niet compleet onschuldig. U overdrijft en maximaliseert, U bent iemand dat waarheid van een ander aanneemt, ahja want ze zeggen het op de tv he. Waar is uw zelfervaring naartoe in dit onderwerp?
![]() |
![]() |
#2579 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik laat me daarover uit, vrij en vrank, zelfs al heb ik zelf nog nooit iemand gedood of gekwetst in het verkeer. (er zijn wel verkeersslachtoffers in mijn meest nabije familie). In draden die over alkoholmisbruik gaan, geef ik mijn mening daarover. Zelfs al heb ik nog nooit "beestjes" gezien. Ik durf zelfs meelullen over abortus, en ik ben van geen kanten in staat om een kind te baren. Wat is nu echt de relevansie van je vraag wat mijn ervaring is inzake drugs? Ik rook niet, gebruik geen illegale drugs, en drink alkohol met mate; ik kombineer nooit drinken en rijden ... (saai hé ???) Moet ik misschien eerst eens een moord plegen, eer ik me een mening mag vormen over gevangenis of doodstraf? Moet ik aan den lijve ondervinden wat het verschil is tussen kannabis en kokaïne?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2580 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kijk eens diep in je hartje (lol). Neen jij moet niets ondervinden qua cannabis of cocaine, maar het is wijs niet direct alles te geloven wat men zegt. Cocaïne mag voor mijn parten definitief uit de maatschappij verdwijnen. Maar vergelijk coke met canna en je zal zien waar de echte problematiek huist. Het coke gebruik stijgt ook bij de minderjarigen en jong volwassenen. Maar U duwt liever cannabis naar voren als probleem. En waarom stijgt dat aantal zo? Omdat het illegale circuit alles aan te bieden heeft, daar shops enkel wiet en hasj aanbieden. Het alcoholprobleem bij minderjarigen is vele erger als cannabis. Hoe kan het ook anders, een 16jarige kan hier zo naar de fles grijpen, en als we eerlijk zijn mensen die nog jonger zijn ook. Ik vind gewoon dat we consequent moeten zijn en de feiten moeten zien zoals ze zijn. Als je het ene toont, toon dan ook het andere.
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 17 februari 2009 om 20:09. |
||
![]() |
![]() |