Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2004, 15:53   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als we nu eens iedereen afschaffen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 16:02   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af! Tijdens de Ronde van Frankrijk ontmoeten we regelmatig Vlamingen die in Frankrijk wonen. Zij komen graag kennis maken en kopen een leeuwenvlag om die te hangen bij speciale gelegenheden! Het is een constante: Hoe verder van huis, hoe meer ze hun Vlaamse identiteit beseffen! Dat hebben we ook in Hamilton (Canada) ervaren. Het zien van de Vlaamse vlag tijdens de rechtstreekse uitzending van het WK wielrennen riep bij veel Canadese Vlamingen heel wat emoties op!
Ik woon in Florida, ik denk dat de enige Vlomse Leeuw die ik heb ergens op de voorkant van mijn pas staat, op het Belgische schildje. Het enige nationalisme dat ik hier af en toe eens ontdek bij andere Belgen is tijdens sportmanifestaties.
Logisch. Belgen die in het buitenland leven, hebben in het algemeen geen interesse meer in wat in hun land gebeurt.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 16:12   #43
Jorge
Gouverneur

Jorge's schermafbeelding

Standaard

Allemaal zo verontwaardigt dat die 'domme' Uyterhoeven durft zeggen dat hij het aantal vlaggen overdreven vond....Hoe kon je ook al weer zo'n vlag [size=6]GRATIS[/size] krijgen....Juist!
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 16:14   #44
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

het gaat erom dat markske zei dat hij zich schaamt voor die vlaggen,verdorie onze voorvaderen hebben steeds gestreden tegen de overheersing door de franstaligen,en dan komt daar een omhoog gevallen tv reportertje,het ook eens uitleggen in het frans,nee ik ben beschaamt voor u mr uytterhoeven dat ge zoiets durft zeggen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 16:38   #45
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
as we nu eens vlaggen afschaffen. of neen als we nu eens de koers afschaffen. Dan is alles opgelost.

nog problemen op te lossen ? slechts 1 adres : Tegendradigaard
Nu weet iedereen wie ge zijt. Kom Steve, dacht je nu echt dat na Zwart/Wit, je nu ook de ronde van Vlaanderen kunt verbieden ?
Oud 6 april 2004, 17:02   #46
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Dat vraag ik mij eigenlijk ook af! Tijdens de Ronde van Frankrijk ontmoeten we regelmatig Vlamingen die in Frankrijk wonen. Zij komen graag kennis maken en kopen een leeuwenvlag om die te hangen bij speciale gelegenheden! Het is een constante: Hoe verder van huis, hoe meer ze hun Vlaamse identiteit beseffen! Dat hebben we ook in Hamilton (Canada) ervaren. Het zien van de Vlaamse vlag tijdens de rechtstreekse uitzending van het WK wielrennen riep bij veel Canadese Vlamingen heel wat emoties op!
Ik woon in Florida, ik denk dat de enige Vlomse Leeuw die ik heb ergens op de voorkant van mijn pas staat, op het Belgische schildje. Het enige nationalisme dat ik hier af en toe eens ontdek bij andere Belgen is tijdens sportmanifestaties.
Ik geef toe dat ik alleen kan spreken van mijn persoonlijke ervaringen te velde met uitgeweken en/of daar wonende Vlamingen in Frankrijk, Spanje, Italië, Zwitserland en Canada.
Oud 6 april 2004, 17:12   #47
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Geachte, gelieve daar steeds de URL bij te zetten, en indien nodig ook welke hypoerlinks of meny-keuzen men moet volgen om de juiste info te kunnen terugvinden.

Hartelijk dank bij voorbaat,

Rudi Dierick

Citaat:
Gelezen op Hermes! Kan iemand dat bevestigen?
Gisteren verscheen 'onze' Marc Uytterhoeven op de RTBF zijn commentaar geven over de talrijke leeuwenvlaggen op de wielerwedstrijden, o.m. op de Ronde. Uytterhoeven verklaarde dat hij zich schaamde ('j'ai honte') voor de vele wapperende leeuwen. Enkele vlaggen konden volgens hem wel, maar hij schaamde zich over het - in zijn ogen - té grote aantal. Hij sprak ook consequent over 'Belgische' wielrenners. De RTBF-presentator sprak achteraf over 'la honte des Flamands'. Zoiets is toch alleen in Vlaanderen mogelijk!
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 17:13   #48
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

De Standaard, bijgenaamd 'Claironnier Belge' en ook 'Bijhuis van het Vlaams Marxistisch Tijdschrift!

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Grappig trouwens dat de Standaard het presteerde om de enigste nationale driekleur die ik langs het parcour heb gezien op de voorpagina te plaatsen.
Die fotograaf was inderdaad een scherpschutter en uit de waarschijnlijk honderden foto's die hij tijdens de Ronde geschoten heeft koos de Standaard toch wel toevallig deze ene met de driekleur er uit zeker!
Het is een "moedige daad" van de redactie om zes miljoen Vlamingen waaronder vele lezers tegen hun Vlaamse schenen te schoppen! Je vraagt je af of ze op die redactie nog normaal zijn! C'est le ridicule qui tue! Eigenlijk zou het op die redactie al vol lijken moeten liggen!
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 17:13   #49
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Wat hebt u tegen Vlamingen die in het buitenland wonen?
k'heb hééééélemaal niks tegen vlamingen die in 't buitenland wonen, k'vind het zelfs positief dat vlamingen die in andere landen wonen hun identiteit van "vlaming" bekendmaken, maar k'heb het schijt (sorry voor de platte uitdrukking maar t'moest eruit) aan mensen die hunnen (dikbelegden) boterham in vlaanderen verdienen en betaald worden door de vlaamse belastingbetaler en dan met een uitgestreken gezicht komen aandraven als "belg" die minachtend neerkijkt op de "flamands"...... wiens brood men eet, diens woord men spreekt is iets wat voor deze "seigneurs" blijkbaar niet van toepassing is, maar vroeg of laat krijgen ze het deksel wel op hunne ketel........... of "op hun casserolle" moesten ze dit beter verstaan !
Oud 6 april 2004, 17:18   #50
Gargamel
Banneling

Standaard

Ik zou me over zo een onnozelaar niet te druk maken,Napoleon himself en bij registratie van de naam zag reeds meer dan klaar=Uit De Hoeven.

Hier is het dus duidelijk dat het om paardehoeven gaat.Nog een geluk dat hij niet Uitdevijg heet,dat zou wel anders stinken 8)
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 17:20   #51
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Geachte, gelieve daar steeds de URL bij te zetten, en indien nodig ook welke hypoerlinks of meny-keuzen men moet volgen om de juiste info te kunnen terugvinden.

Hartelijk dank bij voorbaat,

Rudi Dierick

Citaat:
Gisteren verscheen 'onze' Marc Uytterhoeven op de RTBF zijn commentaar geven over de talrijke leeuwenvlaggen op de wielerwedstrijden, o.m. op de Ronde. Uytterhoeven verklaarde dat hij zich schaamde ('j'ai honte') voor de vele wapperende leeuwen. Enkele vlaggen konden volgens hem wel, maar hij schaamde zich over het - in zijn ogen - té grote aantal. Hij sprak ook consequent over 'Belgische' wielrenners. De RTBF-presentator sprak achteraf over 'la honte des Flamands'. Zoiets is toch alleen in Vlaanderen mogelijk!
Ik denk dat je er hier moet mee geraken:

http://www.politiek.net/cgi-bin/herm...mp;wachtwoord=
Oud 6 april 2004, 18:11   #52
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Leve Marc Uytterhoeven!!!!
Oud 6 april 2004, 18:14   #53
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik was zeer blij om zoveel Vlaamse Leeuwen te zien hangen.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 18:23   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik was zeer blij om zoveel Vlaamse Leeuwen te zien hangen.
Dan ben je zeer snel blij!!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 18:23   #55
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips

idd, ongelooflijk

Vlamingen, gebukt onder een minderwaardigheidscomplex. Dringend assertiever durven worden, zoals de Nederlanders.
Spreek voor uzelf aub, en niet namens 6 000 000 Belgen.
Oud 6 april 2004, 22:01   #56
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
kvm-supporters zijn kakkers Markse is ne Malinois supporter

petit bourgeois...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 22:29   #57
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

MOSKOU VLAAMS !

EREMBODEGEM CHINEES !

de lul

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 00:02   #58
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
teru naar morgen maandag... naast zijne zwarte vogel was hij de slimste
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 01:50   #59
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Tjah ... Vlaamse vlagen : een groot deel zijn uit gewoon oprecht Vlaams gevoel , en vlaams eergevoel

een ander deel zijn helaas puur uit een radicaal vlaams nationalisme, en zijn blok geïnspireerd (cf. de actiegroep Vlaanderen vlagt, dat dit helemaal niet doet uit oprecht en vreedzaam eergevoel).

En hoe ge het ook draait of keert, heeeeeel veel Vlamingen zijn fier vlaming te zijn, maar de Vlaamse Leeuwenvlag heeft gewoon een slechte connotatie gekregen door het gebruik van het vlaams blok.
En dat is geen reden om boos te zijn op de vlaming, of dat belachelijk te vinden: dat is een gevoel en een connotatie die gewoon geleidelijk aan gegroeid is in het hart van de mensen...
dank u vlaams blok voor het verpesten van ons vlaamse symbool

Oh ja, om nog even moeilijk te doen

niet iedere nederlandstalige belg mag zich in feite vlaming noemen. Limburgers zijn limburgers. Antwerpenaren en Brabanders zijn Brabanders. West-Vlamingen, Oost-Vlamingen, Zeeuws-Vlamingen en Frans-Vlamingen zijn Vlamingen.

en zie ook : http://noosphere.cc/groot-nederland.gif

de rest moet van onze vlag blijven

Oja, de Vlaamse Leeuw is NIET een zwarte leeuw op een gele achtergrond => dat is de vlaams blok leeuw

D�*t is de Vlaamse Leeuw:

In goud, een klimmende leeuw van sabel, getongd en genageld van keel.
(keel = rood)
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 01:52   #60
justme
Burgemeester

Standaard

*mod*
justme is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be