![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Gelezen op Hermes! Kan iemand dat bevestigen?
Gisteren verscheen 'onze' Marc Uytterhoeven op de RTBF zijn commentaar geven over de talrijke leeuwenvlaggen op de wielerwedstrijden, o.m. op de Ronde. Uytterhoeven verklaarde dat hij zich schaamde ('j'ai honte') voor de vele wapperende leeuwen. Enkele vlaggen konden volgens hem wel, maar hij schaamde zich over het - in zijn ogen - té grote aantal. Hij sprak ook consequent over 'Belgische' wielrenners. De RTBF-presentator sprak achteraf over 'la honte des Flamands'. Zoiets is toch alleen in Vlaanderen mogelijk!
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Het was toch de ronde van Vlaanderen ? Op zo een evenement kun je toch moeilijk met het Belgische vod gaan zwaaien. Zo iets tekent weer eens perfekt de Belgische logica: Alles wat maar even verwijst naar Vlaams bewustzijn of Vlaamse fierheid moet in de verdomhoek van het nationalisme en de collaboratie geduwd worden. Het is alsof we ons moeten schamen omdat we Vlaming zijn. Net alsof er in Wallonië geen collaboratie geweest is en dan nog, de oorlog is al zestig jaar gedaan !!! Als de Schotse nationale ploeg in het buitenland speelt, dan staan ze toch ook niet te zwaaien met de Union Jack ? Bovendien houdt niets de Walen tegen om met hun haan te zwaaien op de Waalse Pijl of met de vlag van de Internationale, voor mijn part. Als Uyterhoeven inderdaad dergelijke uitspraken gedaan heeft, dan zakt hij serieus in mijn achting. Maar ja, hij werkt tenslotte voor de VRT en wiens brood men eet....
Dit land is gewoon ziek, kon men nu gewoon niet eens genieten op deze dag. Ik vond de vlaggen gewoon kleurrijk en feestelijk en ik had hoe genaamd niet de indruk dat de toeschouwers er zich aan stoorden, integendeel.
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Typisch voor pseudovedetten die graag in het gevlei komen bij de elite van het land.
zo van zie eens wat ne goeien echten Belg ik ben. As ge U toch zo stoort aan alles wat Vlaams is mijn beste Marc Uyterhoeven pak dan uw koffer en ga naar Wallonie wonen. Salut en de wind van achteren
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb hem altijd al een omhooggevallen pretentieuze jeanet gevonden, de VRT waardig. Nu laat hij eindelijk zijn ware gezicht zien, da's al.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() 't zal zijn. Zo nen typische Vlaming die zo onderdanig meent te moeten doen voor de grote Franse cultuur en taal. kende datte ?
Zo ene zonder ruggegraat. 't is al nen helen tijd dat ik niet meer naar de Uyterhoeven programma's kijk. Te veel geslijm met politiekers, teveel zelf de vedette willen zijn.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Mark Uytterhoeven woont in Mechelen, samen met zijn vrouw en zijn dochter Tess.
Hij woont de helft van het jaar in het zuiden van Frankrijk waar hij een huis heeft in de Provence. Deze informatie staat te lezen in zijn eigen biografie en toont aan dat Markske de Provencejeannet zeker géén vlaming is en slechts nen halven belg, de sukkelaar woont den helft van't jaar in Frankrijk, en dat wil zich uitgeven voor nen echten ! ![]() Ja, VRT-ittis is ongeneeslijk én zéér besmettelijk, ge loopt naast uw schoenen voor ge 't zelf weet, logisch als ze u voor half-time te werken royaal full-time betalen.......dan kan je op de rug van de belastingbetaler met uw vrouw en dochter naar de provence trekken...... ![]()
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig trouwens dat de Standaard het presteerde om de enigste nationale driekleur die ik langs het parcour heb gezien op de voorpagina te plaatsen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
in het heetst van de aanmoedigingsstrijd worden vlaggen al eens in alle opwinding verkeerd vastgehouden ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is een "moedige daad" van de redactie om zes miljoen Vlamingen waaronder vele lezers tegen hun Vlaamse schenen te schoppen! Je vraagt je af of ze op die redactie nog normaal zijn! C'est le ridicule qui tue! Eigenlijk zou het op die redactie al vol lijken moeten liggen!
![]() |
![]() |
#14 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Tegen Vlamingen niets. Tegen Belgen wel denk ik...
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |