![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zich uit in nog slechtere jaarcijfers,en een vlucht van de klanten naar de concurrentie.... Wat dan wéér moet worden gecompenseerd door het produkt aan een lagere prijs te verkopen om klanten terug te winnen en de rendabiliteit zo ernstig in gevaar komt... Gevolg,om die rentabiliteit te verhogen gaan ze dus wéér hun oude recept bovenhalen ,reorganisatie ,en wéér enkelen van die ondertussen al wat méér ervaren buitenkieperen en de cirkel is rond.... Als het bedrijf dan overkop gaat,zullen de heren academici het wel op de verminderende kwaliteit gaan gooien..... Dat zij zelf ervoor gezorgd hebben ,willen ze zich niet eens herinneren,nee t'is de schuld van diegenen die op de "werkvloer" verblijven... Laatst gewijzigd door Svennies : 24 februari 2009 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga u trachten hier nog één voorbeeldje te scheppen. Van de vele bouwwerken die ontstaan onder de vakkundige leiding van een architect, die op zijn beurt in veel gevallen uit vrees voor de verantwoordelijkheid die er bij gepaard gaat beroep doet op een ingenieur voor het maken van de betonstudie, heb ik er al verschillende van als een kaartenhuisje weten in elkaar storten. Wanneer je dan weet welke immense bouwwerken de Romeinen meer dan 2000 jaar voor christus tot stand wisten te brengen, eeuwen en eeuwen vóór het ontstaan van de eerste universiteiten, en waarvan ze nu veelal nog niet weten hoe ze het wisten te realiseren, zelfs sommige van de bouwwerken nu heden ten dagen nog niet kunnen nabouwen en dit met al hun hedendaagse moderne technologieën, vind ik dat er geen enkele, maar dan ook geen enkele rede verantwoord is om als academisch geschoolde pipo de zin voor realiteit te verliezen en zoals vele hun eigen is, vol hoogmoed door het leven te stappen. Vergeet niet,… wanneer je hoog vliegt kan je laag vallen. Laatst gewijzigd door Garry : 24 februari 2009 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee bedankt, goed om weten hoe u er over denkt. De gemiddelde arbeider, die vb. zelf zijn eigen huis heeft gebouwd, zal u dankbaar zijn voor uw hoogmoedige dunk van u zelf en de lage dunk over deze arbeider. En wat betreft de instortende kaartenhuisjes. Je kan moeilijk de schuld schuiven in de schoenen van de krantenjongen die per ongeluk de krant te hard tegen de muur heeft geknald. Of toch? Wou je misschien doen uitschijnen dat het de aannemer was die geknoeid zou kunnen hebben? Pech mijn jonge want ook dan licht de fout volledig bij de architect die zijn controlerende taak niet naar behoren heeft uitgevoerd. Dus beste, hoe hard je ook tracht te zwemmen als een duivel in een wijwatervat, het lukt je niet om deze ongeschoolde onder de tafel te praten. De kennis die de Romeinen al hadden hebben ze dan toch in geen geval opgedaan in een universiteit. Waarom sluit jij dan uit dat er ook nu nog niet universitaire zouden kunnen bestaan die WEL over een uitgebreide kennis beschikken en misschien zelfs over een meer verstandelijk vermogen dan veel wel universitair gevormde? Wat verantwoord dan in dat geval de hoogmoed welke bij zoveel academici aanwezig is en de minachtig naar minder geschoolde zoals ook U hier weer ten berde gaf verwijzend naar de gemiddelde arbeider. We leven niet meer in het tijdperk van Daens mijn beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Ik heb in ieder geval veel spijt van mijn studies (industriële wetenschappen).
Ik moet leven met een groot stigma dat ik ondanks dit diploma dat mij matig interesseert geen werk vind, terwijl dit vooral aan mijn gebrekkige communicatieve vaardigheden en niet zo fraaie uiterlijk gelegen is. En ja, ik was geen briljante student, vind mijn diploma zelfs geheel onverdiend. Heb het louter aan manipulatie en goede kameraden te danken. Ik heb de hoop op werk dus allang opgegeven en ga volop voor de uitbuiting van het systeem. Want een meer laaggeschoolde job mag ik niet uitoefenen (ik mag er mij zelfs niet voor inschrijven bij interimkantoren). Dan nog eens het stigma dat ik me daar te goed voor voel .... terwijl ik zo graag bijvoorbeeld in de land- of tuinbouw iets zou doen. Heb dat vroeger altijd gedaan, want mijn ouders hadden hun eigen bedrijfje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een enkel voorval uit zijn context trekken en veralgemenen tot de gehele academische wereld is toch zo gemakkellijk he ! En, ik kijk inderdaad neer op mensen zoals u. Mensen die constant zagen, klagen en zitten te vitten op anderen. Het maakt me niet uit op wie, in dit geval zijn het academici, maar er zijn ook genoeg van die achterlijke VB'ers die constant op vreemdelingen hun kap zitten. Ja op zo een mensen kijk ik neer. Excuseer mij daar voor. Uw gezaag vertelt ons maar 1 ding: dat u een probleem hebt. Lost het aub eens op voordat u ons ermee komt lastig vallen. Want het is hoogst irritant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() ASO en IW (wat kwa moeilijkheidsgraad toch boven humane wetenschappen enzo ligt) zijn diplomas die eigenlijk gericht zijn op voorbereiding op het hoger onderwijs.
Na die richtingen op het middelbaar kunt ge in feite niks. Enja dan moet ge zulke jobs nu eenmaal aannemen. Iemand die enkel een academische bachelor heeft zit een beetje int schuitje: echt dingen leren die nuttig zijn doet ge pas in uw masterjaar, dus ge zijt ook niet erg aantrekkelijk op de arbeidsmarkt. Tip van de zaak: haal een diploma of leer een stiel. Dat gaat het veel gemakkellijker maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
+ ik ben nogal neerslachtig geweest omwille van mijn onvermogen om bepaalde gebreken uit te schakelen (men zegt dan voortdurend vanuit mijn omgeving dat ik te streng ben voor mezelf, te idealistisch, maar ondertussen zie je toch altijd dat andere mensen zoveel beter zijn). Voor mij is ieder (sollicitatie)gesprek dus slechts een keiharde confrontatie met mezelf. Bij negatieve reacties, en dat is juist een techniek die de enquêteurs bij zo'n gesprek gebruiken, word ik volledig uit mijn lood geslagen. Ik ben meer dan een keer wenend vetrokken na zo'n gesprek. Daarom wil ik nu een job zonder al te grote verantwoordelijkheden. Maar ik vind er gewoon geen en men wil mij omwille van mijn diploma ook niet daarmee helpen. Laatst gewijzigd door december : 24 februari 2009 om 23:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook mis in België: de cultuur om te beginnen aan een job tegen een lager loon - waar je specifiek om vraagt - om uw kwaliteiten te bewijzen, waar je geen formeel diploma voor kan voorleggen.
![]()
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 24 februari 2009 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gecompliceerd lui helemaal niet. Ik wil dolgraag werk, als tijdverdrijf en bron van inkomsten, maar in een job 'voldoening' vinden kan ik niet. Kan slechts hopen dat ik met plezier naar mijn werk kan vertrekken. Maar het obligatoire 'dynamisme' dat men tegenwoordig in elke vacature tegenkomt is niets voor mij. Avondwerk of weekendwerk evenmin. Wat communicatieve vaardigheden aangaat, ik kan geen argumenten ontwikkelen, ik maak gedachtensprongen die andere mensen niet volgen, stel mij tevreden met enkele woorden waar mensen een verhaaltje verwachten ofzo, snap niet de relevantie van bepaalde vragen, ... Ik heb ook geen algemene kennis, zeer vluchtig van geheugen. Ik ben niet de persoon waarvan mensen denken dat het aangenaam is om daarmee een praatje te maken. Denk ook een beetje een onaangename stem .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herken mijzelf in het vetgedrukte. Bovendien stotter ik, en heb ik mensenvrees. Houdt mij niet tegen om bijvoorbeeld voordrachten te houden in't unief. Ik weet dat je het al duizend keren hebt gehoord, maar het is echt het enige wat helpt. Ik dacht vroeger ook zoals jou. Maar er komt een moment waarop je beseft dat het universum niet om je maalt en er geen mirakels komen. Tegelijk besef je hoe onserieus dit alles is. Op elk moment kan je de stekker uittrekken, en die wordt uiteindelijk toch eruitgetrokken. Dus stop je met het zo serieus te nemen. Het is een beetje als misdadigerslogica: als men toch al op de vlucht is, kan men net zo goed een agent neerschieten. 20 of 40 jaar is weinig verschil. Er zal niks veranderen, behalve de dingen die je zelf verandert. Ik weet dat je het niet wilt, en dat je denkt dat dingen toch al hopeloos zijn. Maar alles is mogelijk. Je zal het niet zomaar beseffen. Er moet iets gebeuren. Een goede vriend zei ooit tegen mij: pleeg zelfmoord, als je het niet verder wilt. Ik heb de daad nooit voltooid, maar ik besefte wel hoe onserieus dit alles eigenlijk is. En dat er geen reden is om jezelf terug te houden, en om te bang zijn voor iets zo nietig als de reacties van mensen. Dus, als je nog eens zo denkt, ga op een dak van een hoog gebouw staan, makker. En denk er goed over na ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Wat vind je trouwens saai aan jouw werk?
|
![]() |
![]() |