Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2009, 17:05   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Men moet in België blijven werken tot men 67 jaar is zonder voordelen aan de baas te

Vandaag de debatten gevolgd in de kamer waar men het relance plan wil goedkeuren,en ouderen het voordeel van bonussen aan werkgevers wil afnemen om 50+ers in dienst te houden,rara wie is minister van werk in de federale regering,als het maar non is hé
En dan verschieten ze dat wij (als 50+ers)werkloos worden en ze buitenlandse werknemers moeten aan nemen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 februari 2009 om 17:08.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 17:11   #2
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Wees niet verbaasd als dat in de toekomst 72 wordt!
Oud 19 februari 2009, 17:14   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Toch zeker niet in België hé,wat daar wordt de werkgever ontmoedigd hiervoor,liever met buitenlanders werken is hier het motto
Oud 19 februari 2009, 17:28   #4
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Demografisch gezien zou je best werken tot je bijna doodvalt. Wie dat ooit uitgevonden heeft dat je vanaf uw 55ste mag rentenieren tot aan uw 85ste, en dat dit model zomaar te financieren is, heeft zeker ook geen deftige simulatie gemaakt

Academisch gezien zouden er geen voorstellen mogen geformuleerd worden die niet financierbaar zijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 17:44   #5
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, dubbel gep.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 februari 2009 om 17:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 17:45   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zouden beter eens beginnen met al die wachtvergoedingen af te schaffen. Eerst zit dat zijn broek te verslijten op de schoolbanken en dan nemen ze een sabbatjaartje, dat heeft nog geen centiem aan de sociale kas opgebracht maar de 60 + ‘ers, die heel hun leven gewerkt hebben, sommige van hun 14 jaar, en afgedragen, die mogen straks tot hun 70 gaan voortknoeften.

Ja, de ministers die het hier voor het zeggen hebben die hebben natuurlijk liever dat hun stukjes nietsnutten met vier kromme poten na hun universitaire escapades direct kunnen beginnen met hun zakjes te vullen.

Eerst afdragen aan de maatschappij en dan pas trekken en niet andersom.
Oud 19 februari 2009, 18:00   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ze zouden beter eens beginnen met al die wachtvergoedingen af te schaffen. Eerst zit dat zijn broek te verslijten op de schoolbanken en dan nemen ze een sabbatjaartje, dat heeft nog geen centiem aan de sociale kas opgebracht maar de 60 + ‘ers, die heel hun leven gewerkt hebben, sommige van hun 14 jaar, en afgedragen, die mogen straks tot hun 70 gaan voortknoeften.

Ja, de ministers die het hier voor het zeggen hebben die hebben natuurlijk liever dat hun stukjes nietsnutten met vier kromme poten na hun universitaire escapades direct kunnen beginnen met hun zakjes te vullen.

Ken blij dat iemand dit ziet,ik werk van mijn 14 jaar,6 dagen van de zeven aan 12 uur per dag,maar ik zal zeker tot mijn(67 jaar moeten werken) 6 dagen van de 7 dagen werkende als jonge gast hé
Oud 19 februari 2009, 18:18   #8
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ken blij dat iemand dit ziet,ik werk van mijn 14 jaar,6 dagen van de zeven aan 12 uur per dag,maar ik zal zeker tot mijn(67 jaar moeten werken) 6 dagen van de 7 dagen werkende als jonge gast hé
Ik zou zeggen, ... vergeet vooral niet te leven, 't kan vlug gepasseerd zijn, maar het siert U.

Ik heb niets tegen Universitaire hoor alleen dat ze haast allemaal met 4 kromme poten en meestal een zeer grote bek in het leven stappen. Daar gaan ze dan veelal van start met heel hoog te zweven en moeten ze in die eerste periode een flink aantal keren bij de voeten genomen worden om ze terug op de begane grond te zetten. Toch blijft het voor de meeste onder hen moeilijk om van hun arrogantie verlost te geraken. Maar dat tot daar gelaten, eerst afgedragen hebben en pas daarna trekken, dat blijft mijn bootschap.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 februari 2009 om 18:21.
Oud 19 februari 2009, 18:25   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vandaag de debatten gevolgd in de kamer waar men het relance plan wil goedkeuren,en ouderen het voordeel van bonussen aan werkgevers wil afnemen om 50+ers in dienst te houden,rara wie is minister van werk in de federale regering,als het maar non is hé
En dan verschieten ze dat wij (als 50+ers)werkloos worden en ze buitenlandse werknemers moeten aan nemen
Het idee dat zou werken is dan ook dat te dure werknemers naar pakweg 60% van hun loon kunnen gaan en daarvoor 3/5 van hun loon krijgen of zelfs iets minder. Maar op vrijwillige basis. Wie 60 is wil niet wat meer part-time werken en daar wat op inleveren als ie al een fantastisch loon heeft? Van dat geld kunnen 50'ers blijven werken en nieuwe mensen worden aangeworven.

Geef me een geweer en ik gijzel het overleg tussen vakbond en werkgevers. En ik zal geen onderscheid maken voor de eerste die meent op te staan of een stap dichterbij te nemen zonder mijn goedkeuring.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 18:44   #10
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand verplicht die mensen om überhaupt 70 te worden.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 18:45   #11
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ook u verplicht niemand etc.
Oud 19 februari 2009, 18:50   #12
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen, ... vergeet vooral niet te leven, 't kan vlug gepasseerd zijn, maar het siert U.

Ik heb niets tegen Universitaire hoor alleen dat ze haast allemaal met 4 kromme poten en meestal een zeer grote bek in het leven stappen. Daar gaan ze dan veelal van start met heel hoog te zweven en moeten ze in die eerste periode een flink aantal keren bij de voeten genomen worden om ze terug op de begane grond te zetten. Toch blijft het voor de meeste onder hen moeilijk om van hun arrogantie verlost te geraken. Maar dat tot daar gelaten, eerst afgedragen hebben en pas daarna trekken, dat blijft mijn bootschap.
Uw "bootschap" (sic) getuigt van weinig achting voor de elites van dit land. Zonder universitairen zou u nochtans nog ongeletterder zijn dan u nu al bent. U zou uw "rechten" slechts kunnen verdedigen door met uw vuisten te slaan. U zou hooguit veertig jaar worden en ten slotte bezwijken aan de pest.

Er zijn wel iets te veel universitairen. Men zou een beperkte elite levenslang moeten vrijstellen van enige arbeid om zich te wijden aan "nut"-arm vertier.
Oud 19 februari 2009, 18:54   #13
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Het ware beter om na school direct op pensioen te gaan. Tot aan uw 45 ste en daarna beginnen te werken totdat ge doodvalt.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 18:58   #14
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Eerlijk gezegd denk ik dat m.n. kinderarbeid beter weer wordt ingevoerd. We zouden een bepaald percentage van de kindjes elke geestelijke ontwikkeling kunnen ontzeggen, africhten in plaats van scholen, om ze vervolgens in te zetten als een soort lastdieren. We hoeven dan ook niet zoveel migranten meer te importeren.
Oud 19 februari 2009, 21:05   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Niemand verplicht die mensen om überhaupt 70 te worden.
Een goed gedacht, hang je dan nu maar op

Laatst gewijzigd door Garry : 19 februari 2009 om 21:07.
Oud 19 februari 2009, 21:14   #16
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goed gedacht, hang je dan nu maar op
Logans run dus voor het gewone volk,werken tot 70 en dan afschieten zodat de afgedragen pensioengelden door die bevolking kan gebruikt worden om de rijke elite die vrijgesteld van deze maatregel nog vele mooi en goedbetaalde jaren te bezorgen in deze voor de rest zo goed als falliete maatschappij...

Terug naar de middeleeuwen dus.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 21:24   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Uw "bootschap" (sic) getuigt van weinig achting voor de elites van dit land. Zonder universitairen zou u nochtans nog ongeletterder zijn dan u nu al bent. U zou uw "rechten" slechts kunnen verdedigen door met uw vuisten te slaan. U zou hooguit veertig jaar worden en ten slotte bezwijken aan de pest.

Er zijn wel iets te veel universitairen. Men zou een beperkte elite levenslang moeten vrijstellen van enige arbeid om zich te wijden aan "nut"-arm vertier.
Jong, je slaat de nagel op de kop. Weinig achting is nog veel te zacht uitgedrukt. Ik heb op zijn minst duizend keer meer respect voor de, vb., poetsvrouwen van een kliniek dan voor de zes zeven directeurs dat die meestal tellen.

Als je al die directeurs samen op skiverlof stuurt blijft die kliniek perfect verder fungeren, maar stuur je al de poetsvrouwen samen op verlof zit ze binnen het half uur OP ZIJN GAT.

En als ik merk wat voor stommiteiten sommige rechters begaan heb ik een heel lage dunk van het universitair niveau, als je dat maar weet.

Ik heb zelf momenteel een zoon die naar de unif gaat. Geleerdheid is geen synoniem voor verstandigheid. Je kan veel van een bepaalde specialiteit weten en kennen, maar dat maakt je nog geen verstandig iemand. Voor het overige kan je best een extreem domme kloot zijn. Waarom zou ik daar dan per definitie respect voor moeten hebben?
Oud 19 februari 2009, 21:28   #18
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen zelf z'n pensioen laten regelen is veel beter. Nu zit iedereen in hetzelfde schuitje onder het mom van solidariteit, maar nu betaalt iedereen wel de prijs voor falend overheidsbeleid. Levensgevaarlijk.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 21:37   #19
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Er ziet er hier iemand groen van jaloezie....

En, kunt gij het werk van die universitair overnemen ? Dat moet ge toch kunnen, als ze schijnbaar 4 krom poten hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2009, 21:38   #20
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jong, je slaat de nagel op de kop. Weinig achting is nog veel te zacht uitgedrukt. Ik heb op zijn minst duizend keer meer respect voor de, vb., poetsvrouwen van een kliniek dan voor de zes zeven directeurs dat die meestal tellen.

Als je al die directeurs samen op skiverlof stuurt blijft die kliniek perfect verder fungeren, maar stuur je al de poetsvrouwen samen op verlof zit ze binnen het half uur OP ZIJN GAT.

En als ik merk wat voor stommiteiten sommige rechters begaan heb ik een heel lage dunk van het universitair niveau, als je dat maar weet.

Ik heb zelf momenteel een zoon die naar de unif gaat. Geleerdheid is geen synoniem voor verstandigheid. Je kan veel van een bepaalde specialiteit weten en kennen, maar dat maakt je nog geen verstandig iemand. Voor het overige kan je best een extreem domme kloot zijn. Waarom zou ik daar dan per definitie respect voor moeten hebben?
Zolang ingeprent gedrag van status de overhand haalt op gezond verstand en sociale meelevendheid zal de wereld er niet op vooruitgaan beste Garry.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be