![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik pas gewoon de nationalistische logica consequent toe. Het probleem met een nationalistische retoriek is dat die meestal met nationalistische retoriek wordt beantwoord. De Franstaligen zullen de zwakke positie van de Vlaamse minderheid ongetwijfeld gaan gebruiken na een Vlaamse afscheiding om hun eisen over de uitbreiding van Brussel en corridor kracht bij te zetten. Enfin ze eisen het nu waarom zouden ze opeens die eis intrekken? Ze hebben er immers nog meer belang bij om die eisen binnen te halen.
Idem voor geld? Denk jij dat een zelfverklaarde welvarende regio als Vlaanderen lid kan worden van de EU zonder daarvoor serieus de portefeuille open te trekken? Landen als Frankrijk, Engeland en Spanje zullen zowieso een voorbeeld willen stellen omwille van hun eigen seperatistisce regio's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Als dit werkelijk uw gedachten terzake zijn dan was ik verkeerd toen ik zei dat u zo zot als Mitje was, u bent dan namelijk nog zotter dan Mitje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die proteststemmen gaan naar LDD
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Hebt u daar ook redenen voor of zijn het, zoals gewoonlijk, wensdromen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De federale overheid heeft europese targets, en die targets komen voor het ene land ook moeilijker dan voor het andere land. Vroeger kon je de munt devalueren, maar nu zitten we in de euro, moeten we feitelijk de wedden doen zakken. EN dat is dus ook werklozen afzetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar wel ![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
De dag dat onafhankelijkheid wordt uitgeroepen worden we savonds nog erkend door Duitsland en Nederland. En dan mag je gaan zitten mokken dat van al uw doemvoorspellingen niets is uitgekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Meer zelfs, het is net omgekeerd. Aangezien de Vlaamse regering momenteel bevoegdheden uitoefent in Brussel, zal Brussel verplicht worden om die bevoegdheden over te nemen in geval de Vlaamse Regering Brussel zou verlaten. Het zal met andere woorden juist Brussel zijn dat een prijs zal moeten betalen aan Vlaanderen indien het van zijn tweetalige status af zou willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 maart 2009 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen glazen bol om te voorspellen wat de houding zal zijn van andere lidstaten. Ik weet alleen dat "seperatisten" door de band genomen niet op veel symphatie moeten rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Daarom moet ik niet veel hebben van de verdedigers van de Belgische separatistische revolutie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je hier wat licht overheen gaat.
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Wie leeft zal zien.
Als Vlaanderen onafhankelijkheid uitroept kan men niet anders dan Vlaanderen erkennen. Er is daar niets ilegaals aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gebruik je mijn woorden, ik schrijf regelmatig dat de toekomst het zal uitwijzen. Ik blijf erbij dat Vlaanderen het moeilijk zal krijgen om een internationale erkenning te verkrijgen (ik heb nooit beweerd dat we het niet zullen krijgen), zeker niet zonder slag of stoot of op stel en sprong. Vergeet niet dat bij een afscheuring nog alles geregeld moet worden.
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |