Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2009, 15:37   #81
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U haalt twee punten door elkaar. Als Vlaanderen wil dat de rechten van de Vlamingen in Brussel ook na een Vlaamse afscheiding behouden blijven dan zal men daar in Vlaanderen een prijs voor moeten betalen.

Als een onafhankelijk Vlaanderen deel wenst uit te maken van Europa dan zal het daar als rijke regio ook een prijs voor betalen, dat men daarna zal doorstorten naar Wallonië. Beschouw het als een opzegvergoeding.
Jij bent zo zot als Mitje.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 16:05   #82
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Jij bent zo zot als Mitje.
Ik pas gewoon de nationalistische logica consequent toe. Het probleem met een nationalistische retoriek is dat die meestal met nationalistische retoriek wordt beantwoord. De Franstaligen zullen de zwakke positie van de Vlaamse minderheid ongetwijfeld gaan gebruiken na een Vlaamse afscheiding om hun eisen over de uitbreiding van Brussel en corridor kracht bij te zetten. Enfin ze eisen het nu waarom zouden ze opeens die eis intrekken? Ze hebben er immers nog meer belang bij om die eisen binnen te halen.

Idem voor geld? Denk jij dat een zelfverklaarde welvarende regio als Vlaanderen lid kan worden van de EU zonder daarvoor serieus de portefeuille open te trekken? Landen als Frankrijk, Engeland en Spanje zullen zowieso een voorbeeld willen stellen omwille van hun eigen seperatistisce regio's.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 16:19   #83
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik pas gewoon de nationalistische logica consequent toe. Het probleem met een nationalistische retoriek is dat die meestal met nationalistische retoriek wordt beantwoord. De Franstaligen zullen de zwakke positie van de Vlaamse minderheid ongetwijfeld gaan gebruiken na een Vlaamse afscheiding om hun eisen over de uitbreiding van Brussel en corridor kracht bij te zetten. Enfin ze eisen het nu waarom zouden ze opeens die eis intrekken? Ze hebben er immers nog meer belang bij om die eisen binnen te halen.

Idem voor geld? Denk jij dat een zelfverklaarde welvarende regio als Vlaanderen lid kan worden van de EU zonder daarvoor serieus de portefeuille open te trekken? Landen als Frankrijk, Engeland en Spanje zullen zowieso een voorbeeld willen stellen omwille van hun eigen seperatistisce regio's.
Dan gaan we eruit en maken we een nieuwe unie, met Zwitserland en Noorwegen. We noemen het de unie van landen die hun eigen broek kunnen ophouden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 16:19   #84
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik u zo bezig hoor dan is het precies alsof u denkt dat een volk dat zelfbeschikking wil eerst aan de Walen toestemming moet komen vragen en er dan bovenop eerst nog eens voor moet betalen aan het Waalse bedelaarsvolk.

Als dit werkelijk uw gedachten terzake zijn dan was ik verkeerd toen ik zei dat u zo zot als Mitje was, u bent dan namelijk nog zotter dan Mitje.

Verschaeve
Oud 2 maart 2009, 16:25   #85
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik vrees er toch ook wat voor hoor, deze regering doet er echt alles aan om vooral niet te regeren. LDD zal wel wat stemmen van het VB inpikken en NVA wat van CD&V, maar ik zie het VB toch meer dan 20% halen.

en niet omdat het VB zo een goed programma heeft voor de meeste mensen maar gewoon omdat er totaal niet geregeerd wordt in een tijd waar het net zo belangrijk is om de juiste beslissingen te nemen.

Die proteststemmen gaan naar LDD
Oud 2 maart 2009, 16:27   #86
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
We zullen zien Guido
Oud 2 maart 2009, 16:27   #87
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u daar ook redenen voor of zijn het, zoals gewoonlijk, wensdromen?

Verschaeve
Oud 2 maart 2009, 16:39   #88
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat ga je nooit uitgelegd krijgen aan de andere kant van de taalgrens hoor..
dat principe is nochthans geen discriminatie hoor.
De federale overheid heeft europese targets, en die targets komen voor het ene land ook moeilijker dan voor het andere land.

Vroeger kon je de munt devalueren, maar nu zitten we in de euro, moeten we feitelijk de wedden doen zakken. EN dat is dus ook werklozen afzetten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 16:40   #89
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waren dat de volledige partijprogramma's van de Waalse regeringspartijen?

Blijkbaar wel
Oud 2 maart 2009, 17:28   #90
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik u zo bezig hoor dan is het precies alsof u denkt dat een volk dat zelfbeschikking wil eerst aan de Walen toestemming moet komen vragen en er dan bovenop eerst nog eens voor moet betalen aan het Waalse bedelaarsvolk.

Als dit werkelijk uw gedachten terzake zijn dan was ik verkeerd toen ik zei dat u zo zot als Mitje was, u bent dan namelijk nog zotter dan Mitje.
U doet net als België het enigste land ter wereld is en dat een onafhankelijk Vlaanderen in een soort vacuum zal bestaan los van de rest van de wereld. Als Vlaanderen deel wenst uit te maken van Europa zal het ook de voorwaarden moeten slikken die het op dat moment zal opleggen. Een aantal landen met seperatische minderheden in hun eigen land zullen er ongetwijfeld alles aan doen om die voorwaarden zo streng mogelijk te maken. De Fransen zullen ongetwijfeld de Franstaligen te hulp komen. En de Nederlanders. Die zullen het op dat moment veel te druk hebben om Vlaams marktaandeel in te pikken.
Oud 2 maart 2009, 18:03   #91
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U doet net als België het enigste land ter wereld is en dat een onafhankelijk Vlaanderen in een soort vacuum zal bestaan los van de rest van de wereld. Als Vlaanderen deel wenst uit te maken van Europa zal het ook de voorwaarden moeten slikken die het op dat moment zal opleggen. Een aantal landen met seperatische minderheden in hun eigen land zullen er ongetwijfeld alles aan doen om die voorwaarden zo streng mogelijk te maken. De Fransen zullen ongetwijfeld de Franstaligen te hulp komen. En de Nederlanders. Die zullen het op dat moment veel te druk hebben om Vlaams marktaandeel in te pikken.
U doet precies alsof Vlaanderen niet erkend zal worden in Europa, niets is minder waar.

De dag dat onafhankelijkheid wordt uitgeroepen worden we savonds nog erkend door Duitsland en Nederland.

En dan mag je gaan zitten mokken dat van al uw doemvoorspellingen niets is uitgekomen.

Verschaeve
Oud 2 maart 2009, 18:11   #92
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U haalt twee punten door elkaar. Als Vlaanderen wil dat de rechten van de Vlamingen in Brussel ook na een Vlaamse afscheiding behouden blijven dan zal men daar in Vlaanderen een prijs voor moeten betalen.
Helemaal niet. Meer zelfs, het is net omgekeerd. Aangezien de Vlaamse regering momenteel bevoegdheden uitoefent in Brussel, zal Brussel verplicht worden om die bevoegdheden over te nemen in geval de Vlaamse Regering Brussel zou verlaten. Het zal met andere woorden juist Brussel zijn dat een prijs zal moeten betalen aan Vlaanderen indien het van zijn tweetalige status af zou willen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 18:13   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U doet precies alsof Vlaanderen niet erkend zal worden in Europa, niets is minder waar.

De dag dat onafhankelijkheid wordt uitgeroepen worden we savonds nog erkend door Duitsland en Nederland.

En dan mag je gaan zitten mokken dat van al uw doemvoorspellingen niets is uitgekomen.
Zou Congo ons erkennen HAMC ? Of moeten we eerst De Gucht daarvoor buiten zetten ?
Oud 2 maart 2009, 19:00   #94
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Helemaal niet. Meer zelfs, het is net omgekeerd. Aangezien de Vlaamse regering momenteel bevoegdheden uitoefent in Brussel, zal Brussel verplicht worden om die bevoegdheden over te nemen in geval de Vlaamse Regering Brussel zou verlaten. Het zal met andere woorden juist Brussel zijn dat een prijs zal moeten betalen aan Vlaanderen indien het van zijn tweetalige status af zou willen.
Vlaanderen zal voor iedere Nederlandstalige zin dat na een Vlaamse onafhankelijkheid in Brussel wordt uitgesproken betalen. Het is immers niet het overnemen van taken dat geld kost maar het goed invullen ervan.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 maart 2009 om 19:02.
Oud 2 maart 2009, 19:05   #95
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb geen glazen bol om te voorspellen wat de houding zal zijn van andere lidstaten. Ik weet alleen dat "seperatisten" door de band genomen niet op veel symphatie moeten rekenen.
Oud 2 maart 2009, 19:19   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen glazen bol om te voorspellen wat de houding zal zijn van andere lidstaten. Ik weet alleen dat "seperatisten" door de band genomen niet op veel symphatie moeten rekenen.
Daarom moet ik niet veel hebben van de verdedigers van de Belgische separatistische revolutie.

Verschaeve
Oud 8 maart 2009, 08:50   #97
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je hier wat licht overheen gaat.
Oud 8 maart 2009, 10:32   #98
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je hier wat licht overheen gaat.
Wie leeft zal zien.

Als Vlaanderen onafhankelijkheid uitroept kan men niet anders dan Vlaanderen erkennen.

Er is daar niets ilegaals aan.

Verschaeve
Oud 8 maart 2009, 11:04   #99
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie leeft zal zien.

Als Vlaanderen onafhankelijkheid uitroept kan men niet anders dan Vlaanderen erkennen.

Er is daar niets ilegaals aan.

Nu gebruik je mijn woorden, ik schrijf regelmatig dat de toekomst het zal uitwijzen.

Ik blijf erbij dat Vlaanderen het moeilijk zal krijgen om een internationale erkenning te verkrijgen (ik heb nooit beweerd dat we het niet zullen krijgen), zeker niet zonder slag of stoot of op stel en sprong.

Vergeet niet dat bij een afscheuring nog alles geregeld moet worden.
Oud 8 maart 2009, 12:27   #100
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We zullen zien Guido
om te zien mag je niet blind zijn he. Guido en zien, ...ik denk dat dat een slechte combinatie is
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be