![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo Paul? Ik zou graag mee gaan in die redenering maar vóór de laatste verkiezing was dit ook voor Vlaanderen zo het geval weet je nog, met het CD&V er bij? Wat schiet daar van over? Het woord dat de man spreekt is niet steeds het woord dat de man denkt is hieruit eens temeer gebleken.
Laatst gewijzigd door Garry : 2 maart 2009 om 12:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik neem alleszinds die taak niet op mij, en ik denk dat ook jij diep betrokken bent. De logica echter doet mij eerder geloven dat we allemaal schuld treffen.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor mij was vroeger België best nog werkbaar, maar de eis tot uitbreiding van Brussel was de druppel die de emmer deed overlopen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En met de huidige tendenzen en wanbeheer is 't maar de vraag waar we voor vechten. Het optillen van de Waalse economie tot een Vlaams niveau? Of. Het voorkomen dat onze Vlaamse economie afzakt tot een Waals niveau? Citaat:
Daarnaast hanteer ik ook een eerder 'verborgen agenda'. Overleg is nodig. Daarom zijn 'overlappingen' die dwingen tot samewerken de enige garantie dat er ook gepoogd wordt om samen te werken. Die 'overlappingen' zijn dus nodig.
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo is de zienswijze op gebied van omgaan met werkloosheid anders in Vlaanderen dan in Wallonië. ipv een compromis uit te dokteren die voor niemand goed is, waarom niet appart laten beslissen zodat beiden er beter van kunnen worden? de bedoeling is dus om beiden beter te laten worden, Wallonië heeft andere recepten nodig om uit de crisis te geraken dan Vlaanderen en omgekeerd. Zo heeft Vlaanderen nu nood aan een plan om de automobielsector te redden, Wallonië heeft dat niet nodig, dus ga daar geen compromis zoeken want dat is voor niemand goed. Overlappingen? wat wil je daarmee zeggen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 2 maart 2009 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Brussel is een 'overlapping'. Een concreet iets waar Franstaligen en Nederlandstaligen verplicht zijn om samen te werken. Let op ! Ik zei niet 'Walen' en 'Vlamigen'.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vb een Brussels onderwijs?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar op gebied van werkloosheidsbestrijding staan we mijlenver van elkaar af. hier hebben we vooral oudere werklozen, in Wallonië jongere, een deftig beleid voor de 2 gaat gewoon niet, dus waarom niet dat beleid aan de regio's geven? en waarom zou het Marschallplan niet meer slagkracht mogen krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is werkloosheid het dubbel bvb 20% versus 10%, stel dat wallonie een slecht activeringsbeleid voert, dan moet wallonie bvb die 5% werklozen terugbetalen. Wat op zich een enorme som is... Maar wat de werkloosheid begrotingsneutraal maakt. Want Als het gemiddelde 15% is, dan is Vlaanderen met 10% 5% zuiniger, en is wallonie met 20%, voor 25% geresponsabiliseerd, of komen ze ook op 15% uit. Hetzelfde principe voor de ziekenbond. En dan met die speelregels, kun je de motivatie om te bezuinigen verbeteren.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PUNT. Geen uitbreiding van Brussel en geen Corridor. En als Vlaanderen onafhankelijk wordt mag Brussel oprotten. Er moet niet gevraagd worden aan Brussel van willen jullie dit of dat, oprotten. Ga maar bedelen bij de Walen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat ga je nooit uitgelegd krijgen aan de andere kant van de taalgrens hoor..
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 maart 2009 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Oprotten en nooit meer komen bedelen bij Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat begrijp je niet aan, nooit meer komen bedelen bij Vlaanderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze aan de andere kant van de taalgrens het beleg op hunne boterham zelf betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een onafhankelijk Vlaanderen deel wenst uit te maken van Europa dan zal het daar als rijke regio ook een prijs voor betalen, dat men daarna zal doorstorten naar Wallonië. Beschouw het als een opzegvergoeding. |
|
![]() |
![]() |