Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2009, 21:05   #121
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
En ik zie dit

http://sohowww.nascom.nasa.gov/sunspots/

Zeker dat het over sunspots gaat in uw link?
Ja, lees dit eens : http://science.nasa.gov/headlines/y2...ycleupdate.htm
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 21:06   #122
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

heeft niets met je vorige link te maken...

Ik zei toch, geen reden tot paniek, wel opmerkelijk
Oud 7 maart 2009, 21:09   #123
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://www.sciencedaily.com/releases...0609124551.htm

Citaat:
The scientists said periods of inactivity are normal for the sun, but this period has gone on longer than usual.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 7 maart 2009 om 21:10.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:39   #124
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Je kreeg een antwoord. Denk er goed over na. En zuip wat minder.
Je begint al met persoonlijk aan te vallen = je hebt geen argumenten meer. Had je er ooit ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:50   #125
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
21 a 23/12/2012 dan
21 �* 23 december? Ik dacht dat die kalender zo accuraat was?

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 22:57   #126
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
over 2012 kun je eindeloos blijven debatteren dus ik zou zeggen, wacht nog een paar jaar en dan weten we wie gelijk heeft.

Feit is wel dat de maya kalender iets uniek is maar de kalender is niet het enige mysterieuze in midden en zuid amerika.

De olmeken bijvoorbeeld, daar weet men bitter weinig van doch zijn er sporen van gevonden in de vorm van beelden met negroïde trekken wat dus natuurlijk haaks staat tegen de huidige opvatting die de negroïde mens enkel plaats in afrika in de oudheid en er geen banden konden zijn met midden of zuid-amerika.

Dan heb je nog machu picchu en tiahuanaco als bijzondere plaatsen en vergeet aub de nazca lijnen in peru niet waar nog steeds geen logische verklaring voor gevonden is.

verder heb je nog de mysterieuze god in midden amerika die blank zou zijn met een baard, dit is ook een reden waarom de spanjaarden bij hun ontdekkingen in die gebieden zo hartelijk werden ontvangen omdat ze dezelfde uiterlijke trekken hadden als hun god.

dan mogen we zeker de zondvloedmythe niet vergeten die in verschillende vormen gekend is bij zowat alle volkeren in de oudheid van india tot het oude sumerië, egypte en midden en zuid amerika alsook noord amerika.
vele van die mythe gelijken op het verhaal van de ark van noah.
er zijn gegevens bekend die een zondvloed kunnen inhouden bij het einde van de laatste ijstijd en het smelten van de ijskappen ergens tussen 12000 en 9000 v.chr.

dan kunnen we het nog hebben over de goden in de oudheid en de planeet nibiru of de thuishaven van de goden.

en ga zo maar door. het is duidelijk dat er meer aan de hand was in de oudheid dan wij denken. hoe of wat er allemaal juist gebeurt is zullen we nooit weten tenzij de goden van vlees en bloed terug zouden keren naar de aarde?

ik denk dat we allemaal met een open mind moeten kijken naar onze geschiedenis in de oudheid en niet alles van die tijd bestempelen als primitief want daarvoor zijn de sporen die men nog heeft veel te duidelijk dat dit niet zo was. jammer dat er door jaren van ziekelijke religie aanbidding zoveel kennis bewust is vernietigd in midden en zuid amerika maar ook elders in de wereld.
Volledig in overeenstemming met dit alles : in de Egyptische mummie's werden sporen aangetroffen van tabak en cocaïne, planten die enkel in zuid Amerika groeiden in die tijden , wat ondubbelzinnig wijst op contacten tussen Egypte en Zuid Amerika of op z'n minst dat er tussen die 2 continenten handelswegen waren .
Oud 7 maart 2009, 23:02   #127
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ja. En dat kunnen proleten dus zelden: een bron onderscheiden van zever.
Onze proleten hebben wel de scholen gebouwd waar jij nu je broek mag verslijten ! Niet eens jouw voorouders !
Oud 7 maart 2009, 23:18   #128
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
21 �* 23 december? Ik dacht dat die kalender zo accuraat was?

Die hunne kalender is wel totaal anders als den onze he...
Den kalender was gebasseerd op 360 dagen per jaar.
Wij met 365 of 366... Tis dus omdat onze kalender zo onperfect is, dat wel degelijk 21 december is.

Maar omdat ze links roepen 21 en rechts 23 zette ik er dus meer den 23e er ook bij. Maar zal wss 21 december zen.
Oooit paddo's gepakt?
Ge kent dan pieken he?

Wel zo is dat dus met wat NU al gaande is, 21e december 2012 ist pieken
Oud 8 maart 2009, 09:21   #129
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm, maar de evolutie van de mens is nog steeds niet bewezen.
Waren de wetenschappers er niet over eens dat het van homo erectus naar homo sapiëns iets te snel ging?

volgens het evolutie patroon van darwin lijkt het erop dat de homo sapiens er ineens was wat zeer bijzonder zoniet mysterieus is.

Het lijkt erop dat de homo sapiens eerder kunstmatig is ontwikkeld?

Indien dit zo zou zijn is de vraag door wie? De goden misschien?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 09:24   #130
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
volgens het evolutie patroon van darwin lijkt het erop dat de homo sapiens er ineens was wat zeer bijzonder zoniet mysterieus is.

Wat is dat toch met die manie om in elk miniem detail direct de hand van God te zien ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 09:25   #131
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Volledig in overeenstemming met dit alles : in de Egyptische mummie's werden sporen aangetroffen van tabak en cocaïne, planten die enkel in zuid Amerika groeiden in die tijden , wat ondubbelzinnig wijst op contacten tussen Egypte en Zuid Amerika of op z'n minst dat er tussen die 2 continenten handelswegen waren .
het lijkt er inderdaad op dat er contact was tussen deze 2 continenten en dit is op zich al een zeer opmerkelijk feit dat nog steeds word ontkent om zo de geschiedenis boeken niet te moeten herschrijven.

We kunnen maar moeilijk aanvaarden dat in de verre oudheid misschien de mensen niet zo primitief waren als wat we altijd hebben gedacht.
Het lijkt er zelfs op dat sommige oude beschavingen meer kennis hadden van de astronomie en wiskunde en bouwkunde dan de grieken en romeinen.

zelfs op astronomisch gebied hadden volkeren kennis die wij pas kort geleden herontdekt hebben.
Oud 8 maart 2009, 09:31   #132
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wat is dat toch met die manie om in elk miniem detail direct de hand van God te zien ?

voor u is god(en) een soort opperwezen, een illusie gecreeerd door de mens maar wie zegt dat goden niet gewone intelligente mensen waren van een nog niet gekende oude beschaving?

vergeet niet dat oude kolonisten in het ontdekkingstijdperk dikwijls werden aanzien als goden met hun moderne wapens en schepen enz..

het lijkt dus niet onlogisch dat als er ooit een oude intelligente beschavings is geweest dat deze mensen ook als goden werden beschouwd.

sommige beweren zelfs dat deze goden niet van de aarde afkomstig zijn maar dat moet je zelf maar zien of je dat wilt geloven.

maar 1 ding staat volgens mij wel vast en dat is dat er in de oudheid meer gaande was dan een paar primitieve holbewoners die wat hutten gingen bouwen en vuur maken en later de landbouw en zo ontdekte
Oud 8 maart 2009, 09:39   #133
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
voor u is god(en) een soort opperwezen, een illusie gecreeerd door de mens maar wie zegt dat goden niet gewone intelligente mensen waren van een nog niet gekende oude beschaving?

vergeet niet dat oude kolonisten in het ontdekkingstijdperk dikwijls werden aanzien als goden met hun moderne wapens en schepen enz..

het lijkt dus niet onlogisch dat als er ooit een oude intelligente beschavings is geweest dat deze mensen ook als goden werden beschouwd.

sommige beweren zelfs dat deze goden niet van de aarde afkomstig zijn maar dat moet je zelf maar zien of je dat wilt geloven.

maar 1 ding staat volgens mij wel vast en dat is dat er in de oudheid meer gaande was dan een paar primitieve holbewoners die wat hutten gingen bouwen en vuur maken en later de landbouw en zo ontdekte
1. Je weet niet hoe ik over God denk, dus laat het speculeer maar achterwege.

2. Het is wèl onlogisch dat er oude, intelligente beschavingen type Atlantis of dergelijke waren. Deze worden namelijk nergens genoemd. Archeologen vinden potten en pannen van boerengaten van vele duizenden jaren over de gehele wereld, maar van de fantastische beschavingen van toen vindt men nog geen scherfje...

Indien er wel dergelijke beschavingen zijn, zou men op zijn minst duidelijke, ondubbelzinnige verwijzingen moeten hebben daarnaar. En die zijn er niet.

3. Wat is er in hemelsnaam verkeerd met de chronologie holbewoners => vuur => hutten => landbouw => kleine samenlevingen => dorpen => steden ?

Klinkt mij bijzonder logisch in de oren.
Oud 8 maart 2009, 10:14   #134
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, hoe weet je dat ? Heb je daar bewijzen voor ?

We spreken over duizenden jaren geleden. Hoe weet jij nu wat er toen wel en niet groeide in Afrika ?

Dan zwijg ik nog over het onderstaande:

THE MUMMIES have however been exposed to constant cigarette smoke 1881-1992. Cocaine would have been secretive but fits that period, increasingly 1962-1992.

Beginning with ancient tomb robbers, Ramisu II's munny had a long history of manhandling. It turned up July 1881 at Qurna near Thebes in a cache of 40 royal Mummies which had been moved many times since their braging that July to Cairo, where varied personnel unwrapped, photographed, measured, and studied. G. Elliot Smith & team published anatomical examinations 1912. Radiograms 1924 showed Ramesu II arteriosclerotic, x-rays 1965 (without removal from coffin) severe periodonitis & periapical abscess, but investigators went heedless of mummy exposure 1881-1992 to casual smokers--professionals who examined, laborers who moved to exhibitions and installed, museum attendants & visitors (Egyptian men have been partial to Camels.)

http://www.midwesternepigraphic.org/didNot.html
Oud 8 maart 2009, 10:29   #135
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, hoe weet je dat ? Heb je daar bewijzen voor ?

We spreken over duizenden jaren geleden. Hoe weet jij nu wat er toen wel en niet groeide in Afrika ?

Dan zwijg ik nog over het onderstaande:

THE MUMMIES have however been exposed to constant cigarette smoke 1881-1992. Cocaine would have been secretive but fits that period, increasingly 1962-1992.

Beginning with ancient tomb robbers, Ramisu II's munny had a long history of manhandling. It turned up July 1881 at Qurna near Thebes in a cache of 40 royal Mummies which had been moved many times since their braging that July to Cairo, where varied personnel unwrapped, photographed, measured, and studied. G. Elliot Smith & team published anatomical examinations 1912. Radiograms 1924 showed Ramesu II arteriosclerotic, x-rays 1965 (without removal from coffin) severe periodonitis & periapical abscess, but investigators went heedless of mummy exposure 1881-1992 to casual smokers--professionals who examined, laborers who moved to exhibitions and installed, museum attendants & visitors (Egyptian men have been partial to Camels.)

http://www.midwesternepigraphic.org/didNot.html
Citaat:
Additionally, it is shown that significant evidence exists for contact with the Americas in pre-Columbian times. It is determined that the original findings are supported by substantial evidence despite the initial criticisms.
link
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 10:34   #136
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Ik zie geen bewijzen voor pre-columbiaans contact tussen Zuid-Amerika/Midden-Amerika en het toenmalige Egypte.

Niet dat ik zoiets uitsluit. Vreemdere zaken zijn reeds gebeurd. Maar ik zie geen sluitende bewijzen, enkel interpreteerbare geïsoleerde gevallen.
Oud 8 maart 2009, 11:13   #137
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Aaahhhhhh stof tot nadenken, boeiende lectuur. Mijn taske koffie kan niet beter aankomen nu. Goeiemorgend iedereen btw

Citaat:
Zeer juist. De Egyptenaren waren meesters in het bouwen, en handelen. Er is inderdaad veel meer aan de gang geweest dan ons getoond wordt. Iemand bekend met hun ondergronds labyrint? Boeiende shit me dunkt.

Citaat:

Van Darwin zelf weet ik niet zo heel veel, maar weet wel waar die man ongeveer voor staat. Het kan wel kloppen wat ie zegt, geen evolutie patroon op te merken. Ik heb daar eens een tijdlijn van gezien, je zag dan alle apensoorten, de evolutie tijd er naast, en hop bof, ineens keiveel weg en daar was de homo sapiëns. Ik denk ook wel degelijk dat er hogere machten aan het werk zijn, dat de aarde mss wel een freakshow of een experimenteer lab is voor hen. Wie weet het he?
De Goden die kosmonauten waren, maakt veel meer sense voor mij persoonlijk dan het bekende gnosis verhaal dat ons voorgetekend wordt in de bijbel.

De wereld die in haar huidige toestand verkeerd, zal veranderen. Weet nu niet of het 2012 zal zijn, maar ik geloof wel dat 2012 een input kan zijn om het right away te doen, de massa ontwaking. En herinner jongens en meisjes, er kan geen orde op zaken komen vooraleer de chaos heeft geheersd.
Chaos is rondom ons, we leven onder een mom van illusies en laten ons daaronder leiden.

Citaat:
1. Je weet niet hoe ik over God denk, dus laat het speculeer maar achterwege.

2. Het is wèl onlogisch dat er oude, intelligente beschavingen type Atlantis of dergelijke waren. Deze worden namelijk nergens genoemd. Archeologen vinden potten en pannen van boerengaten van vele duizenden jaren over de gehele wereld, maar van de fantastische beschavingen van toen vindt men nog geen scherfje...

Indien er wel dergelijke beschavingen zijn, zou men op zijn minst duidelijke, ondubbelzinnige verwijzingen moeten hebben daarnaar. En die zijn er niet.

3. Wat is er in hemelsnaam verkeerd met de chronologie holbewoners => vuur => hutten => landbouw => kleine samenlevingen => dorpen => steden ?

Klinkt mij bijzonder logisch in de oren.
Maar zelfs op den dag van vandaag kan geen mens verklaren hoe die pyramides gebouwd zijn, ze kunnen ze bijgod nog niet eens namaken.
Ik zeg niet dat het door aliens gedaan is, maar ik zeg wel dat die mensen dan wel degelijk niet zo primitief waren als ons voorgetekend wordt.

Er zijn zelfs aanwijzingen dat men vroeger electriciteit had.

Archeologen zijn toch opgeleid met geschiedenisboeken gedrukt door het westen vooral? Hebben ze dan nooit andere bibliotheken verbrand ? Hebben ze de Maya beschaving en haar bibliotheek niet verwoest zodat wij het nooit zouden weten? Als de westerse geschiedenis dan toch zo up to date en correct zou zijn, waarom hebben er dan zoveel massamoorden moeten plaatsnemen? Waarom heeft de Kerk des tijds alle wetenschap tot zich getrokken en niet gedeeld met de dagdagelijks mens? Hell zelfs Newton moest voorzichtig zijn des tijd met zijn uitspraken en uitvindingen.
Als het dan toch allemaal zo correct is, waarom dan de mass controll?

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 8 maart 2009 om 11:14.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2009, 11:33   #138
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Men weet al heel veel over de bouw van pyramides. De blokken werden uit steengroeves gehakt, en via sledes manueel gesleept naar site van de (toekomstige pyramide). Soms werden er lastdieren gebruikt om mee te trekken.

Aarden hellingen werden aangelegd, en steeds verhoogd of verbreed, om deze blokken naar hun uiteindelijke bestemming te slepen. Achteraf werden deze hellingen dan afgebroken (restanten vind men nog links en rechts).

Het precieze weten we nog niet, maar veel mysterieus zie ik er niet in. Het is meer een combinatie van keihard labeur en knappe planning dan van iets anders.

Vergeet ook niet dat de pyramides niet van de ene dag op de andere ontstonden. De bouw naar een klassieke pyramide toe heeft uiteindelijk vele eeuwen gekost. De klassieke pyramides ontstonden uit opeengestapelde mastaba's, en het is geen geheim hoe die ontstonden.

Laatst gewijzigd door kiko : 8 maart 2009 om 11:36.
Oud 8 maart 2009, 11:40   #139
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

20 jaar ongeveer voor de grote pyramide van gizeh
Oud 8 maart 2009, 14:01   #140
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
20 jaar ongeveer voor de grote pyramide van gizeh
Hoe bedoel je ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be