Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2009, 20:21   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dank u lollystick
scheiding der machten is hooguit een verschillende tak van dezelfde boom

dus heel deze commissie is theater. en niet eens leuke
Ach.. anders moesten we die gasten ook betalen en mochten we toch niet meekijken naar de opvoering.

of krijgen ze nu extra uitkeringen voor hun optreden?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 01:02   #62
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Sinds wanneer zeggen die nationalisten dat nu al? Sinds 1914 of daarvoor al?
Inderdaad filosoof. Nu moet ik u volmondig gelijk geven, en dit zal zo blijven duren tot in den treure zolang ze niet massaal gaan beseffen dat enkel en alleen stemmen op het VB hierin verandering kan brengen. Iedere andere stem is voor de Vlaams-nationalisten een verloren stem.
Of de NVA'ers en de LDD'ers dit nu graag horen of niet, het is de realiteit en niet meer dan dat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 01:11   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Gelukkig dat de staatshervorming er aan komt. Deze kan zelfs in één weekend geregeld worden, voor het gemak wachten ze wel tot na de verkiezingen.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/-d...icle30845.html
Zo een staatshervormingentje van een scheet in een fles dat pakweg nog niet in het minst naast de beloofde staatshervorming gelegen heeft, kan zelfs in een halve minuut tot stand worden gebracht, vooral wanneer er aan de walen daarvoor in ruil nog een deel extra gemeenten worden afgestaan en de nodige pampers worden uitgedeeld.
Oud 19 maart 2009, 07:21   #64
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad filosoof. Nu moet ik u volmondig gelijk geven, en dit zal zo blijven duren tot in den treure zolang ze niet massaal gaan beseffen dat enkel en alleen stemmen op het VB hierin verandering kan brengen. Iedere andere stem is voor de Vlaams-nationalisten een verloren stem.
Of de NVA'ers en de LDD'ers dit nu graag horen of niet, het is de realiteit en niet meer dan dat.

Alleen massaal voor de N-VA stemmen kan de staatshervorming versnellen. Het VB heeft al zoveel stemmen gekregen (meer dan het dubbel van de N-VA) en ze doen er niets mee. Nee beste mensen, het enige vallabel alternatief is de N-VA.

Of de VBers dit graag horen of niet zal me een worst wezen, de waarheid heeft ook hier zijn rechten.
Oud 19 maart 2009, 07:59   #65
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen massaal voor de N-VA stemmen kan de staatshervorming versnellen. Het VB heeft al zoveel stemmen gekregen (meer dan het dubbel van de N-VA) en ze doen er niets mee. Nee beste mensen, het enige vallabel alternatief is de N-VA.

Of de VBers dit graag horen of niet zal me een worst wezen, de waarheid heeft ook hier zijn rechten.
De NVA heeft inderdaad een beter palmares dan het Vb.

Nog zeshonderd jaar samen met de Walen stap voor stap naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Je bent echt voor niets beschaamd he Guido? Je krijgt de streken van je kartelpartner over.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 19 maart 2009 om 08:00.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 08:04   #66
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zit nog vuurwerk in

http://www.knack.be/nieuws/belgie/op...icle30908.html
Oud 19 maart 2009, 08:06   #67
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De NVA heeft inderdaad een beter palmares dan het Vb.

Nog zeshonderd jaar samen met de Walen stap voor stap naar Vlaamse onafhankelijkheid.

Je bent echt voor niets beschaamd he Guido? Je krijgt de streken van je kartelpartner over.

Beter nog 600 jaar dan nooit.

BTW, het zal geen 600 jaar meer duren eer N-VA ervoor kan zorgen dat Vlaanderen een staat in Europa wordt.

Het kan veel sneller gaan dan sommigen denken. Misschien moet het VB de N-VA steunen inplaats van de N-VA steeds te bekritiseren en af te breken.
Oud 19 maart 2009, 08:15   #68
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB heeft al zoveel stemmen gekregen (meer dan het dubbel van de N-VA) en ze doen er niets mee.
Indien het vb niet als eerste punt onvoorwaardelijk en onverkort separatisme had ingeschreven in zijn programma, denk ik niet dat n-va zich bij haar ontstaan in 2001 als separatistische partij had geprofileerd.
Dat de dag van vandaag openlijk over separatisme , zelfs maar de mogelijkheid op separatisme, in media , kranten , tv wordt gepalaverd is wmb zo goed als volledig op het conto te schrijven vh vb.
Oud 19 maart 2009, 08:25   #69
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beter nog 600 jaar dan nooit.

BTW, het zal geen 600 jaar meer duren eer N-VA ervoor kan zorgen dat Vlaanderen een staat in Europa wordt.

Het kan veel sneller gaan dan sommigen denken. Misschien moet het VB de N-VA steunen inplaats van de N-VA steeds te bekritiseren en af te breken.
Als we samenwerking willen waarom valt BDW het VB dan aan elke keer als hij zijn mond opendoet?

En leg me nog eens uit hoe de samenwerking met de CVP, de verstokte Belgicisten en anti-Vlamingen, tot een Vlaamse staat leiden?

Verschaeve
Oud 19 maart 2009, 08:38   #70
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Indien het vb niet als eerste punt onvoorwaardelijk en onverkort separatisme had ingeschreven in zijn programma, denk ik niet dat n-va zich bij haar ontstaan in 2001 als separatistische partij had geprofileerd.
Dat de dag van vandaag openlijk over separatisme , zelfs maar de mogelijkheid op separatisme, in media , kranten , tv wordt gepalaverd is wmb zo goed als volledig op het conto te schrijven vh vb.

Correctie, op naam van de VU, waaruit nadien de N-VA ontstaan is.
Oud 19 maart 2009, 08:41   #71
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Als we samenwerking willen waarom valt BDW het VB dan aan elke keer als hij zijn mond opendoet?

En leg me nog eens uit hoe de samenwerking met de CVP, de verstokte Belgicisten en anti-Vlamingen, tot een Vlaamse staat leiden?

Aanvallen is wederzijds, wordt hiert op dit forum nog maar eens getoond.
En het zijn niet dteeds de (bijna nooit zelfs) N-VAers die beginnen. Zoals nu ook alweer niet.

En de nieuwe generatie CD&Vers wilden reeds zeer ver gaan, ze zijn teruggeroepen door de oude garde nadat OVLD, SP.A en de waalse partijen samen het Kartel kapot gemaakt hebben.

Doe toch eens je oogkleppen af.
Oud 19 maart 2009, 09:22   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
een "christen mens", dus
NEEN... TSJEVEN !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 09:23   #73
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie, op naam van de VU, waaruit nadien de N-VA ontstaan is.
Ook het Vlaams Blok is uit de vu ontstaan.
Oud 19 maart 2009, 09:23   #74
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aanvallen is wederzijds, wordt hiert op dit forum nog maar eens getoond.
En het zijn niet dteeds de (bijna nooit zelfs) N-VAers die beginnen. Zoals nu ook alweer niet.
Je antwoord niet op de vraag waarom BDW steeds het VB aanvalt als hij zijn mond opendoet. wat er hier op het forum gebeurd heeft daar niets mee te maken.

Citaat:
En de nieuwe generatie CD&Vers wilden reeds zeer ver gaan, ze zijn teruggeroepen door de oude garde nadat OVLD, SP.A en de waalse partijen samen het Kartel kapot gemaakt hebben.
Dus op een bepaald moment kwam je tot bezinning en zei je: oh, de CVP zijn Belgicisten?

Citaat:
Doe toch eens je oogkleppen af.
Ik ben niet diegene die voor een onafhankelijk Vlaanderen ging zorgen in samenwerking met Belgicisten en Walen.

Zwijg maar beter over oogkleppen.

Verschaeve
Oud 19 maart 2009, 09:25   #75
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Welke verkiezingen en wanneer? federaal, Europees, gemeentelijk?
7 juni 2009... op een zoveelste zwarte zondag zeker ?

tenzij de domme Vlamingen weer kort van geheugen zijn en blijven stemmen op tsjeven, liberalen en sossen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 22:22   #76
Hallebarde
Banneling

Standaard Zou kunnen...

Voil�*, nu weten we het, want Leterme zou het zelf kunnen gezegd hebben, dus dat kan niet anders dan mogelijk kunnen zijn dat het pure waarheid zou kunnen zijn : nikske schending door de politiekers van de scheiding der machten, want ’t is allemaal de fout van de magistratuur.

Ha ja, dat kan ook niet anders : als men vanuit de diverse ministerkabinetten mails stuurt en vele keren telefonisch contact opneemt met magistraten, is dat de schuld van die magistraten zelf, natuurlijk. En dat is niet iets van zou kunnen, neen : dat staat vast.

Het schijnt dat het mogelijk zou kunnen zijn dat dit volgens de meerderheidspartijen volkomen logisch zou kunnen zijn.

Zonneklare zware fouten in de schoenen van anderen schuiven, daar zijn ze sterk in, de politiekers. Zij noemen het bedrevenheid.

Ik noem het zoals het is : lafheid.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2009, 22:32   #77
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

NVA, wat hebben die dan gedaan? Is BHV al gesplitst? Is er een staatshervorming? Wat is er eigenlijk wel dankzij het NVA? Zie jij iets wat ik niet zie?

Het VB heeft 10 keer meer van zijn partijpunten weten te realiseren zonder een dag in de positie gezeten te hebben om een regering samen te stellen dan dat het NVA de eerst komende 100 jaar zal kunnen realiseren.

Maar voor sommigen hier is dat moeilijk te verkroppen he. Ik heb nog altijd geen antwoord van jou op mijn vraag; Met welke partij gaat het NVA de onafhankelijkheid van Vlaanderen realiseren? Staat dat niet in haar programmapunten? Als je daar geen antwoord op weet, waarom moeten we dan op het NVA stemmen?

Kom nu niet met de zever dat er met het VB niemand wil in zee gaan he want dat is ook niet nodig aangezien het VB toch niet wil regeren in een Belgische kluchtzangersregering. Juist genoeg stemmen halen om heel die Belgische klotebende te blokkeren, meer hoeft dat niet te zijn. Ik zie ze al ploeteren, het NVA + CD&V + O-VLD + LDD + GROEN + Vanrossem + SPA+ + .Allemaal om dit klotelandje overeind te houden. Dat wordt gegarandeerd de schoonste dag van mijn leven. Ze vreten elkaar op als het zo ver komt.

Laatst gewijzigd door Garry : 19 maart 2009 om 22:34.
Oud 20 maart 2009, 00:50   #78
Cederico
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Toen het VB met die campagne kwam was het voor de gewone man in de straat een surrealistisch idee. Het is volgens mij pas gekomen met de uitzending van "bye bye Belgium" dat het debat echt verplaatst werd van de "marginale" hoek (niet mijn woorden) naar de hele samenleving. Het VB heeft wel een aandeel hierin, uiteraard.
Cederico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 00:53   #79
Cederico
Vreemdeling

Standaard

Ik denk er opeens aan dat men een maand geleden zei dat het advies van de experts gewoon een politiek spelletje was. Blijkt dat die experts toch gelijk gekregen hebben, weet iemand welke partijen metéén een commissie wilden?
Cederico is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2009, 07:35   #80
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
NVA, wat hebben die dan gedaan? Is BHV al gesplitst? Is er een staatshervorming? Wat is er eigenlijk wel dankzij het NVA? Zie jij iets wat ik niet zie?

Het VB heeft 10 keer meer van zijn partijpunten weten te realiseren zonder een dag in de positie gezeten te hebben om een regering samen te stellen dan dat het NVA de eerst komende 100 jaar zal kunnen realiseren.

Maar voor sommigen hier is dat moeilijk te verkroppen he. Ik heb nog altijd geen antwoord van jou op mijn vraag; Met welke partij gaat het NVA de onafhankelijkheid van Vlaanderen realiseren? Staat dat niet in haar programmapunten? Als je daar geen antwoord op weet, waarom moeten we dan op het NVA stemmen?

Kom nu niet met de zever dat er met het VB niemand wil in zee gaan he want dat is ook niet nodig aangezien het VB toch niet wil regeren in een Belgische kluchtzangersregering. Juist genoeg stemmen halen om heel die Belgische klotebende te blokkeren, meer hoeft dat niet te zijn. Ik zie ze al ploeteren, het NVA + CD&V + O-VLD + LDD + GROEN + Vanrossem + SPA+ + .Allemaal om dit klotelandje overeind te houden. Dat wordt gegarandeerd de schoonste dag van mijn leven. Ze vreten elkaar op als het zo ver komt.
In uw dromen zal het wel zo zijn.
Het VB wordt herleid tot z'n normale proporties, geen proteststemmen meer, enkel en alleen nog stemmers voor het Vlaamse Programma, stemmen die ze moet delen met de N-VA omdat sommige mensen de partijstandpunten van het VB te extreem vinden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be