Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2009, 21:33   #21
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Als u even rijk als naïef bent, moet u echt een gelukkig mens zijn!
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 21:43   #22
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D@vid Bekijk bericht
Ik denk dat de allochtone bevolking meer dan genoeg kansen krijgt om zich hier goed te kunnen integreren.
Dat denk ik niet. We doen nog niet genoeg ons best. We staan nog niet echt open voor allochtonen.

Citaat:
Een Belgisch paspoort is precies gemakkelijker verkrijgbaar dan den Dag Allemaal: je moet geen banden hebben met dit land, je moet de taal (of één van de) niet beheersen, je moet geen job hebben en bijdragen leveren aan de samenleving...
Kijk: Stel dat ik in Charleroi wil gaan wonen. Ik spreek niet echt goed Frans. Ik heb (nog) geen band met die stad. Ik heb er geen job. Ik zal er niet meteen bijdragen aan de lokale samenleving. Toch mag ik daar zomaar gaan wonen, zonder gesukkel met paspoorten enzo. Het enige wat nodig is, is de burgemeester van Charleroi op de hoogte stellen. C'est tout. Als ik daar mag gaan wonen, waarom dan een allochtoon van een ander land niet? Landsgrenzen zijn toch arbitrair? We mogen toch niet discrimineren op basis van herkomst, van land?
We moeten iedereen meteen een paspoort geven. Het begrip 'illegalen' mag niet bestaan. Het is mensonwaardig om 'illegaal' genoemd te worden terwijl je helemaal niets misdaan hebt.

Citaat:
Welke toegevingen moeten we nog doen? Een zoveelse financiering van één of andere moskee?
Ik denk niet dat wij moskeeen voor hen moeten bouwen, maar het is niet slecht als token of goodwill.

Citaat:
Loon betalen van Imams zonder deftige verblijfsvergunning?
Waarom hebben die geen deftige verblijfsvergunning? Hebben die iets misdaan?

Citaat:
De wet toegepast op dierenrechten aanpassen omdat 'hala' slachten mogelijk moet zijn?
Net zoals alle slachten verboden zou moeten zijn, moet ook halal slachten verboden worden.

Citaat:
Taal van het moederland in het Vlaams onderwijs?
Dat kan helpen voor sommigen met bv. een leerachterstand.

Citaat:
Ongebreidelde gezinsvereninging?
Absoluut! Als mijn vriendin ook in Charleroi wil gaan wonen, dan moet dat kunnen. En als mijn ouders er ook willen gaan wonen...

Citaat:
Vrijaf op het werk op Islam-feestdagen?
Dat hoeft niet, tenzij als token of goodwill

Citaat:
Positieve 'discriminatie' bij sollicitaties?
Ja als ze negatief gediscrimineerd worden. + en - = 0

Citaat:
Aparte zwemuren voor moslims en niet-moslims?
Daar zie ik het nut niet van in. Ik denk dat ik met mijn vrienden, de evangelist en de atheist samen kan gaan zwemmen.

Citaat:
Sint-Niklaas verbieden een kruis op zijn meiter te dragen
???

Citaat:
en pitta gaan eten terwijl niemand ook maar één horeca-diploma heeft?
Als ze niemand uitbuiten, als ze veganistische pita geven, als ze geen ongezond eten (beschimmeld in een vuile keuken) geven, en als ze een milieuvergunning hebben, dan mag het.

Citaat:
We zijn goed op weg onszelf in de verdrukking te werken...
Hoezo? Ik neem niet het minste teken waar van verdrukking. Ik hou me veel bezig met wereldproblemen (klimaat, armoede,...) en onderdrukking (racisme, dierenuitbuiting). Maar dat wij verdrukt gaan worden? Daar snap ik niets van... (Eigenlijk voel ik me omwille van mijn ideeën reeds verdrukt)
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 21:43   #23
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
2 wrongs don't make a right. Discriminatie is discriminatie, ongeacht welk woordje je er voor plaatst. Het is dan ook hypocriet om in de strijd tegen iets net datzelfde te gebruiken als wapen.

Niet dat het me verwondert...
Elke keer dat je iemand " positief " discrimineert, word iemand anders automatisch negatief gediscrimineerd . Slecht dus. Weg met discriminatie ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 21:53   #24
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
2 wrongs don't make a right.
Hoewel de vergelijking niet helemaal opgaat: wat zou je doen indien je kanker had? Chemotherapie? Je weet wat dat wil zeggen? Afzien! Maar 2 wrongs don't make a right... Of soms toch wel?

Wat positieve discriminatie betreft mbt een job, geldt het volgende.
Prioriteit ligt bij het gelijke kansenprincipe: personen die concurreren voor een positie die speciale voordelen opleveren (zoals bv. een job of een opleiding), hebben een gelijk recht op die positie (ze zouden dezelfde vooruitzichten op succes moeten hebben), indien die personen in gelijke mate
a) aangeboren talenten hebben (talenten die relevant zijn voor de job of de opleiding, en waar het individu en de maatschappij geen controle op hebben omdat ze aangeboren zijn),
b) ambities hebben, en
c) in het verleden diensten hebben geleverd.

Stel dat er 2 mensen zijn, een allochtoon en een autochtoon, die zoeken naar een job. Indien de autochtoon beter scoort op één van de voorwaarden, dan krijgt hij de job. Maar stel dat ze allebei gelijk scoren. Dan is het een muntstuk opgooien (kop of munt), tenzij één van de twee (bv. de allochtoon) behoort tot een groep die statistisch gezien ondervertegenwoordigd is in die sector. Dan is er waarschijnlijk sprake van negatieve discriminatie van de allochtone groep, en dan moeten we prioriteit geven aan de allochtoon voor de job.

Positieve discriminatie kan dus pas indien beide partijen even goed scoren.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 22:03   #25
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
.
Hoezo? Ik neem niet het minste teken waar van verdrukking. Ik hou me veel bezig met wereldproblemen (klimaat, armoede,...) en onderdrukking (racisme, dierenuitbuiting). Maar dat wij verdrukt gaan worden? Daar snap ik niets van... (Eigenlijk voel ik me omwille van mijn ideeën reeds verdrukt)
U neemt niet het minste teken waar van verdrukking maar voelt u omwille van uw ideeën reeds verdrukt..? Qua paradox kan dat tellen!
Probeer uw ideeën eens te uiten in Marokko, Soedan, Saudi-Arabië, etc. ... en u zal snel weten wat echte verdrukking betekent, zeker voor vrouwen. Of lees de Koran: u moet verdrukt worden en onderdanig gemaakt worden aan de wil van Allah. Zoniet zal de dood wel volgen. Toffe en sociale samenleving hé! Nog veel plezier met uw vrienden.

PS.: ik heb tenminste de moeite gedaan de Koran te lezen (pfff...), en de idiote gedachtentheorie van Al -zelf mister grootverbruiker wat energie betreft- Gore, heb ik ook al mogen doorslikken.

Laatst gewijzigd door D@vid : 29 maart 2009 om 22:19.
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 22:32   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Positieve discriminatie mag om zo snel mogelijk de kloof te dichten. Het heft dus zichzelf op. De dingen die ik opsomde ivm discriminatie (marginalisering, stereotypering,...) gebeuren niet bij positieve discriminatie.
Positieve discriminatie bestaat niet. Er wordt imers altijd wel ergens iemand negatief door gediscrimineerd.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2009, 22:32   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Elke keer dat je iemand " positief " discrimineert, word iemand anders automatisch negatief gediscrimineerd . Slecht dus. Weg met discriminatie ?
Je was rapper dan ik
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2009, 09:02   #28
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoewel de vergelijking niet helemaal opgaat: wat zou je doen indien je kanker had? Chemotherapie? Je weet wat dat wil zeggen? Afzien! Maar 2 wrongs don't make a right... Of soms toch wel?
je vergelijking zou enigzins steek houden, moest je kanker met kanker behandelen.

Citaat:
Wat positieve discriminatie betreft mbt een job, geldt het volgende.
Prioriteit ligt bij het gelijke kansenprincipe: personen die concurreren voor een positie die speciale voordelen opleveren (zoals bv. een job of een opleiding), hebben een gelijk recht op die positie (ze zouden dezelfde vooruitzichten op succes moeten hebben), indien die personen in gelijke mate
a) aangeboren talenten hebben (talenten die relevant zijn voor de job of de opleiding, en waar het individu en de maatschappij geen controle op hebben omdat ze aangeboren zijn),
b) ambities hebben, en
c) in het verleden diensten hebben geleverd.
tenzij ze klonen zijn, maar in de realiteit zijn geen 2 personen 100% identiek.

Citaat:
Stel dat er 2 mensen zijn, een allochtoon en een autochtoon, die zoeken naar een job. Indien de autochtoon beter scoort op één van de voorwaarden, dan krijgt hij de job. Maar stel dat ze allebei gelijk scoren. Dan is het een muntstuk opgooien (kop of munt), tenzij één van de twee (bv. de allochtoon) behoort tot een groep die statistisch gezien ondervertegenwoordigd is in die sector. Dan is er waarschijnlijk sprake van negatieve discriminatie van de allochtone groep, en dan moeten we prioriteit geven aan de allochtoon voor de job.
je gaat er al op voorhand van uit dat de "allochtone" groep gediscrimineerd wordt. Een bias.

Citaat:
Positieve discriminatie kan dus pas indien beide partijen even goed scoren.
ja, in deepecoland misschien. De realiteit toont dat de theorie niet zo eenvoudig toe te passen is. De affirmative action maatregelen in de VS tonen dat aan. Altijd wordt er iemand achtergesteld tov iemand anders, louter op basis van een aangeboren eigenschap (als kleur). Discriminatie, ongeacht welk woordje je ervoor plaatst, blijft verwerpelijk
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be