![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Zou je het afkeuren als Noord-Korea binnengevallen zou worden door de NAVO? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
48 | 62,34% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
26 | 33,77% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,90% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Ministre kennende gaat het hier eerder om sarcasme....
Om het feit dat we zomaar gaan platbombarderen wat ons niet aanstaat... Eigenlijk zitten wij met ons drietjes op eenzelfde lijn... Alléén is de Ministre ietwat cynischer in zijn repliek .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leer lezen. Waar heb ik gezegd dat ik het regime van Noord-Korea genegen ben of steun??? Ik zeg dat het aan de Noord-Koreanen zelf is om te beslissen of ze een ander regime willen en niet de westerse imperialisten die steeds weer menen beter te weten wat voor een volk elders in de wereld beter is. Overigens gelooft u blijkbaar blindelings de westers-amerikaanse propagandapraat over dat land, terwijl stalinisten en ander marxistisch tuig dan weer de Pyong-Yang propaganda geloven. Zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hé, zo bedoelde ik het niet, hè? Zoals men bij StarTrek zegt: ''the needs of the many outweigh the needs of the few''. Wie mensen wil redden, moet slachtoffers maken. Een paar voltreffers op regeringsgebouwen is genoeg om honderdduizenden mensen te redden die anders gestorven zouden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoever van een concept van 'mensenrechten' kan een mens afwijken als hij/zij in alle ernst begint te contempleren anderen te bombarderen, en dan nog als argument diezelfde mensenrechten durft te gebruiken? Hoe kneedbaar is de mens wel niet als je ziet hoe grote massamoorden in de geschiedenis kunnen worden goedgepraat met het argument dat ze dienden om mensenlevens te redden. Dan is het cynisme bij mij ook niet ver af. Maar ik verzet me tegen dat verlies van geloof in wat we kunnen zijn, en eigenlijk reeds zijn. In de kleine zaken, in het dagelijkse leven, zie je de grootheid van de mens. Hoe groter de zaken, hoe primitiever we ons gedragen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 april 2009 om 13:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() De 'NAVO' zal niets doen in Noord-Korea want te ver van haar actieterrein. De Verenigde Staten en haar regionale bondgenoten zoals Japan en Zuid-Korea zouden dat wel doen.
Persoonlijk denk ik dat een volledige oorlog met N-Korea een ramp zou zijn voor de ganse regio. Als er moet opgetreden worden, dan liever met een 'chirurgische ingreep' tegen de leiders van N-Korea en/of tegen kerninstallaties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer het diplomatiek niet meer lukt, en Noord-Korea niet alleen haar eigen bevolking uitmoord maar ook voor de rest van de regio gevaarlijk wordt, dan moet er militair worden ingegrepen, inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom heeft hij dan ook niet Iran aangevallen? Je kunt al die schurkenlanden niet tegelijk aanpakken, hé? Maar let op, noch Noord-Korea, noch Iran, noch het bloeddorstig dictatoriale Syrië gaan zomaar vrijuit. Vroeg of laat komen zij aan de beurt. Oftewel via diplomatische middelen, maar als ze echt blijven volhouden met hun gruwel en hun gevaar, dan maar militair. Laatst gewijzigd door Antoon : 4 april 2009 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarnaast betwijfel ik dat die tactiek überhaupt werkt. Je creëert een machtsvacuüm dat sowieso opgevuld zal worden. Als de NAVO dan een interim-regering aanstelt komen er guerrillagroeperingen van mensen die het niet aanvaarden dat hun land bezet wordt door een vreemde mogendheid. Een regering uit het Noord-Koreaans volk samenstellen zal ook moeilijk zijn, aangezien zij zolang onder een bloedige dictatuur hebben geleefd zullen de democratische krachten bijna onbestaand zijn. Wat rest is een democratie die eigenlijk een Kim Jong-il light is. Dan lijkt het me beter dat het Noord-Koreaans volk zichzelf bevrijdt, al dan niet met onze steun.
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ze hebben een beetje zoals bij ons, weet u wel, een democratisch-kapitalistisch systeem gebaseerd op de vrijmaking jegens de Amerikanen van het juk van de nazi's. Bij hen zijn ze beschermd geweest tegen de kommunisten, ook dankzij de Amerikanen. De bevoilking van Noord-Korea, daarentegen, die hebben dat geluk niet gehad. Maar goed, wat ik bedoel is dat het niet gaat om 'de westers-amerikaanse propagandapraat', maar om hetzelfde volk, in Zuid-Korea, dat ten alle koste wilt vermijden dat ze hun vrijheid en voorspoed verliezen omwille van het gevaar boven de Noordelijke grens. Afijn. Doet u maar verder met uw geschrijf. Hier mag dat. Want ook wij zijn vrij om dat te mogen doen, en voorspoedig genoeg om achter onze computers te mogen zitten. Met een volle buik. Dankzij u weet wel wie. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met andere woorden: we zijn sowieso bezig met elkaar te vermoorden. Citaat:
De vraag van de topicstarter was echter of de NAVO militair moet ingrijpen omwille van de aard van het regime, los van het feit of ze een bedreiging (kunnen) vormen.
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Minister-President
|
![]() Volgens mij is het probleem vooral dat het soort mensen die het nodig vinden om een land aan te vallen vanwege hun binnenlands beleid, niet in staat zijn om met de juiste aanpak zo'n dingen te kunnen vermijden.
![]() |
#55 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. Er gaat helemaal geen gevaar meer uit van Noord-Korea, dat is een oud 20ste eeuws regime uit vervlogen tijden dat af en toe nog eens de media haalt dankzij een raket-testje met de bedoeling weer wat (graan)hulp af te schooien. Het is gebaseerd op verouderde en achterhaalde tegenstellingen die mee zullen sterven met de plaatselijke leider op het moment dat de bevolking daar verandering wil. Net zoals het Cuba van Castro... Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt een uiterst eigenaardige visie op imperialisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zuid-Korea helpen om de Noord-Koreaanse democratische krachten aan te wakkeren lijkt mij inderdaad de minst gewelddadige methode met het meeste slaagkans.
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Verenigde Staten bijvoorbeeld geven niets om hoe een land geregeerd wordt zolang het - inderdaad - geen imperialistische neigingen vertoont en geen bedreiging voor het land zelf vormt (vandaar dat ze bijvoorbeeld Birma nog niet binnengevallen zijn, en dat niet van plan zijn). Als een land door de Verenigde Staten om een van die redenen toch binnengevallen wordt, wordt er volgens u 'vrijheid opgedrongen'; ja ja, dat hoort u goed. De Verenigde Staten laten het land vrij aan het volk in haar keus voor de eigen toekomst in plaats van dat het het laat overnemen door een handjevol radicalen. Iets waarvan we kunnen begrijpen dat dat vanuit uw visie niet iets goeds is, aangezien u exact dat wilt verwezenlijken in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat er vrijheid opgedrongen wordt, aangezien ik meen dat de USA helemaal niet voor een maatschappij van vrijheid staan. Ze dringen wel HUN maatschappijmodel op, namelijk de liberaal-plutocratische. De USA hebben overigens geen volk, ze hebben louter een bevolking. |
|
![]() |
![]() |