![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- je vergeet er weer eens bij te vertellen dat het misschien ook maar een paar jaar kunnen zijn ipv 20 of 30 - je vergeet er ook weer eens bij te vertellen dat als het slechts relevant is voor de persoon in kwestie _een mening die ik deel_ het ook alleen de persoon in kwestie aangaat .... bij een doodstraf leg je hem/haar die 'keuze' op - en je gaat natuurlijk weer volledig voorbij het feit dat die 'redenering' van je dan ook opgaat voor 24 of 48 uren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door beste vriend : 5 mei 2009 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() zelfs die één enkele klopt niet.... - de snelste is immers het bevel tot gevangenhouding dat al vrij vlug volgt na de voorlopige hechtenis. -definitief is de straf ook al niet meer of minder dan een gevangenisstraf.... maar jij ziet het hier weerniet als straf maar als definitieve voorkoming bij mogelijke ontsnapping + recidive. dat krijg je natuurlijk als je steeds alles weer op één hoopje gooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voer gewoon de keuze in. ( voor zover dat nodig is .... euthanasie is te bepleiten daar de situatie ook uitzichtsloos en het lijden ondraaglijk is ... als ik jullie mag geloven ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel op, dat zijn de gevallen waar men het van weet dat ze in death-row hebben gezeten : aantal onschuldig terechtgestelden + aantal op nipperke gered Het moeilijkste is natuurlijk het juist aantal onschuldig geëxecuteerden te weten.... dat moet dan al post mortem gebeuren Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand spreekt van vrijlaten overigens... jij maakt dat er weer van ( blijkbaar staat voor jou het niet executeren van de doelgroep die jij voor ogen hebt gelijk aan het vrijlaten ) Die 100 zitten er aanvankelijk wel degelijk voor iets dus die laten we natuurlijk niet vrij. Maar pas als blijkt dat er 1 van die 100 daar onterecht zit dan laten we hem vrij. Vrij simpel, niet ? Citaat:
schaf alle verkeer af en morgen zijn er geen verkeersslachtoffers meer. gewoon geschift ben jij in je vergelijkingen en anekdotes kijk, Als ik of jij nu morgen berecht zou worden tot pakweg 20 jaar voor iets wat je niet gedaan hebt. Dan kunnen we dat beide uitschreeuwen dat we dat niet gedaan hebben maar toch zullen we terecht komen in dat soort regime. Ik weet niet wat jou _ misschien wil je wel dood _ betreft maar ik zie nog een nut, een hoop, een mogelijkheid .... Wat jij voorstelt is mij dat niet te bieden en gedwongen jouw 'oplossing', jouw escapade op te leggen. Wat ik al tot 10x heb voorgesteld is de keuze te laten |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lach jij zoveel als je wilt... feit blijft dat je dat begrip nog steeds niet vat
Citaat:
mijn voorstel bijft : laat de keuze ... dan kan je op elk moment afhankelijk van de uitzichtloosheid en ondraagbaarheid eruit stappen Citaat:
het betreft hier : 1) een onschuldige ( dat was de stelling immers ) dus die heeft geen kloten te maken met dat slachtoffer 2) spreken over de keuze dat een slachtoffer niet gekregen heeft om slachtoffer te verworden zijn gewoon vijgen na pasen en is bovendien totaal loos gezever 3) bovendien betreft het een ( vermeende ) inbreuk daarom zat de persoon in eerste instantie ook vast. 4) de redenering van geen keuze mogen hebben omdat er ook geen 'keuze' was voor het slachtoffer. Als we dat dan toch persé zouden moeten volgen ..... waarom net die doelgroep en geldt dat soort bizarre logica dan niet voor alle andere daders. Citaat:
Of is dat plots weer wel omkeerbaar ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet als China gestald wordt vlugger en voor minder het uit te spreken.
( dan vergeet ik nog de slechtere juridische mogelijkheden die beschuldigden hebben ) Citaat:
Ik beweer toch niet dat de toestand in China me eveneens niet bevalt ? Ik zeg alleen maar, gesteld dat de doodstraf wordt uitgesproken en toegepast, het me niet bizar meer lijkt. Dus niet méér of minder overdreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een straf moet in verhouding staan tot het feit waarvoor men gestraft wordt, maar de doodstraf is NOOIT een optie. Het is een barbaarse en primitieve wijze om met misdadigers om te gaan, maar bovenal is de straf onomkeerbaar wanneer achteraf zou blijken dat de gestrafte onterecht veroordeeld werd, iets wat veel vaker voorkomt dan de voorstanders van de doodstraf wensen toe te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Alle gekheid op een stokje,
Nagenoeg alle criminologen in de VS pleiten voor de afschaffing van de doodstraf, om de heel eenvoudige reden dat niet goedkoper is, geen afschrikkingeffect heeft, in de staten waar hij wordt uitgevoerd de misdaad niet daalt (zelfs sneller stijgt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bv. over het kostenplaatje, hoor ik sommigen zeggen dat doodstraf goedkoper is, alsof het een kwestie is van iemand uit zijn cel te halen, op te hangen, en dan de dagen te tellen dat je hebt uitgespaard aan voedsel ed. Maar zo is het in de praktijk niet, ook in de VS niet. Een duur systeem is nodig voor deze straf. In België zou het relatief gezien nog een pak duurder zijn. Indien we de murderrates van de VS met België vergelijken en het inwonersaantal, dan kunnen we voorspellen (indien we een gelijkaardig systeem als de VS implementeren) dat we in België ongeveer 1 terechtstelling om de twee jaar zullen hebben maximum. Dat zal een zeer dure terechtstelling zijn. Daarbij is de doodstraf onetisch, primitief, onchristelijk,... Europa heeft daar iets waar anderen een voorbeeld aan kunnen nemen. We moeten niet altijd de VS en China achterna lopen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 6 mei 2009 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het al 120 keren gezegd : een systeem zonder enige fouten bestaat niet. Een perfect systeem bestaat niet . Perfecte mensen bestaan niet . Verstaan ? Nu een klein vraagje : hoeveel vrijgekomen moordenaars en vooral, verkrachters, zijn herbegonnen met hun smeerlapperijen, nadat ze vrijgekomen zijn ? HEEL wat méér als 120 zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het al 120 keren gezegd : een systeem zonder enige fouten bestaat niet. Een perfect systeem bestaat niet . Perfecte mensen bestaan niet . Verstaan ? Nu een klein vraagje : hoeveel vrijgekomen moordenaars en vooral, verkrachters, zijn herbegonnen met hun smeerlapperijen, nadat ze vrijgekomen zijn ? HEEL wat méér als 120 zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |