![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() T'Serclaes heeft gelijk. Want zo manifesteren 'die van de Vlaanders' zich in de praktijk vaak. En als Limburger begrijp ik dit maar al te best.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BS, provinciegrenzen worden constant overschreden. zo zijn Baardegem (Oost-Vlaanderen) en Opwijk (Vlaams-Brabant) meer met elkaar verweven dan jij je zou kunnen voorstellen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
VOOR VLAANDEREN VRIJHEID & BLIJHEID - WIJ ZIJN EEN NATIE ! Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 20 mei 2009 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw: uw voorbeeld is in feite geen voorbeeld. Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2009 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand, alstublief iemand, vertel mij wat Oost-Vlaming zijn betekent?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die twee gemeenten behoorlijk goed kennende, moet ik u zeker gelijk geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik in ieder geval wel weet, is dat de echte Vlamingen -in België wel te verstaan- deze zijn uit Oost- en West Vlaanderen. Zij spreken dan ook echt 'Vlaams', en geen 'Nederlands'. Ik versta hen amper. Laatst gewijzigd door system : 20 mei 2009 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u en T'serclaes telkens staan te roepen dat de Oost-Vlaamse identiteit bestaat, overtuig mij daar van. Want als Oost-Vlaming zijnde, kan ik met dergelijke nonsens enkel eens hartelijk lachen. Wij praten hier een Brabants dialect, er zijn veel meer pendelaars richting Brussel dan richting Gent, en wij behoorden tijdens de middeleeuwen tot het Heilig Roomse Rijk.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nog verder ... voor iemand die zoekt naar Waals nationalism ... PS, MR, CDH, Ecolo, ... "W" is moeilijk te vinden, hé ??? Als Brusselaar ... Waar ga ik boodschappen doen ... ? Brussel, regelmatig Waver of Leuven, ... 2 x/jaar Antwerpen, 1x/jaar Namen ... Wat ziet U in Waals en Vlaams Brabant ? Tweetaligheid ! Klanten en verkopers spreken is de 2 talen, franstaligen spreken en in het frans en in het nederlands, nederlandstaligen spreken en in het nederlands en in het frans; franstaligen spreken in het nederlands met andere franstaligen, nederlandstaligen spreken in het frans met andere nederlandstaligen ... Uiteindelijk weet niemand wie het frans of het nederlands als moedertaal heeft ... Uiteindelijk, week niemand in welke taal verder te gaan ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Toch is mijn huis officieel een 2de verbijf ... en woon ik officieel in Brussel ... zoals een derde van mijn buren (een veertigtal huizen, met 16 officieel erkend als 2de verblijf) ! 50% franstaligen en 50% anderstaligen ... Denen, Zweeds, Cyprioten, Engelsen, Fransen ... hebben ook gekozen officieel Brusselaars blijven voor faciliteiten met de overheid ! Ik zou graag belastingen betalen en voor mijn stad en voor mijn gemeente ... Helaas, heb ik een keuze moeten doen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U spreekt blijkbaar Nederlands, waarom is dit dan zo moeilijk om met de Vlaamse overheid te communiceren? Waarom kiest u dan voor de Franstalige faciliteiten in Brussel?
![]() |