Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2009, 22:00   #1161
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wij beschrijven Friezen niet in termen van ''gierig, grauw en karig''. U gebruikt dat soort woorden dagelijks om Hollanders te beschrijven. Dat u dat over Hollanders zegt, prima. Maar gebruik Hollanders niet als pars pro toto voor alle Nederlanders. Ik ben geen Hollander.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Weer zo'n linkse rakker die denkt dat racisme alleen maar van toepassing op andere kleurtjes dan blank is. Blanken kunnen ook heel goed racistisch tegenover elkaar zijn. Franstaligen tegen Vlamingen bijvoorbeeld, of u tegen de Nederlanders.
Nederland heeft de Friezen altijd gediscrimineerd tot over kort voor wat hun taal betreft. En Holland heeft de generaliteitslanden altijd gediscrimineerd. Over uw Nederlandse kolonies ( cfr. Multatuli in zijn speech tot de hoofden van Lebak...) zullen we maar zwijgen.

Dus en bijgevolg, hou op om ons lessen te geven over discriminatie en racisme want u maakt zich belachelijk.

Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2009 om 22:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:17   #1162
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nederland heeft de Friezen altijd gediscrimineerd tot over kort voor wat hun taal betreft. En Holland heeft de generaliteitslanden altijd gediscrimineerd. Over uw Nederlandse kolonies ( cfr. Multatuli in zijn speech tot de hoofden van Lebak...) zullen we maar zwijgen.

Dus en bijgevolg, hou op om ons lessen te geven over discriminatie en racisme want u maakt zich belachelijk.
Hoe heet jouw plaat die voortdurend blijft hangen? Misschien ga ik hem dan op youtube zoeken.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 mei 2009 om 22:21.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:21   #1163
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hoe heet jouw plaat die voortdurend blijft hangen? Misschien ga ik hem dan wellicht op youtube zoeken.
U zegt toch ook altijd hetzelfde over België? Ik zeg maar juist hetzelfde over Nederland en wijs u er in passant op dat Nederland geen wit communicante zieltje heeft als het gaat over discriminatie en racisme. Nooit gehad trouwens. Maar u hebt blijkbaar grote moeite om dit te vatten.

Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2009 om 22:22.
Oud 29 mei 2009, 22:24   #1164
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U zegt toch altijd hetzelfde over België? Ik doe maar juist hetzelfde over Nederland en wijs u er in passant op dat Nederland geen wit communicantezieltje heeft als het gaat over discriminatie en racisme. Nooit gehad trouwens
Jij betrekt voortdurend de Friezen en/of de generaliteitslanden in discussies over de Belgische staatsvorm. Als jij over Friesland wilt debatteren, wat we overigens al een keer of vijf hebben gedaan, start dan een draad.
Oud 29 mei 2009, 22:24   #1165
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik geef u, niet de rest van de Vlamingen, een lesje racisme en discriminatie. En u kunt het gebruiken. Alleen al door te stellen dat racisme niet opgaat voor andere blanken, is racisme opzich. En u gebruikt die stelling om lekker ''legaal'' Nederlanders te generaliseren, te stigmatiseren en door leugens en valse geschiedenis in ons gezicht te gooien.

Van mij hoef je Vlaanderen echt niet bij Nederland te willen, maar je kunt ook overdrijven. Jouw mening is onbetwist resultaat van jarenlange indoctrinatie van de Franstalige klasse. Vandaar ook uw haat niet alleen jegens Nederlanders, maar ook alles wat nederlandsgeoriënteerd is (Vlaams-nationalisme dus).

Wat uw schoon Limburg betreft; Ik ben bang dat het voor u het een of het ander gaat worden. Ofwel een Verenigd Limburg, ofwel België. Het is België dat Limburg opbrak, en het zal het eind van België zijn dat het weer aanhecht.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:34   #1166
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij betrekt voortdurend de Friezen en/of de generaliteitslanden in discussies over de Belgische staatsvorm. Als jij over Friesland wilt debatteren, wat we overigens al een keer of vijf hebben gedaan, start dan een draad.

Ik doe juist hetzelfde als u. U zegt dat België gedurende een tijd de Vlamingen heeft gediscrimineerd op taalvlak. Ik zeg dan dat Nederland de Friezen heeft gediscimneerd op taalvlak. Dus u hebt anderen geen lessen te geven over taaldiscriminatie. En als u het woord 'racisme' gebruikt (wat u dus deed), hebt u als Nederlander (gezien uw Nederlandse geschiedenis) zeker niemand lessen te geven.

Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2009 om 22:35.
Oud 29 mei 2009, 22:37   #1167
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe juist hetzelfde als u. U zegt dat België gedurende een tijd de Vlamingen heeft gediscrimineerd op taalvlak. Ik zeg dan dat Nederland de Friezen heeft gediscimneerd op taalvlak. Dus u hebt anderen geen lessen te geven over taaldiscriminatie. En als u het woord 'racisme' gebruikt (wat u dus deed), hebt u als Nederlander (gezien uw Nederlandse geschiedenis) zeker niemand lessen te geven.
Jij geeft huidige generaties de schuld voor wat vorige hebben gedaan? Dan is de hele mensheid schuldig. Sterker nog, dan wordt onze ''schuldenlast'' alleen maar groter en groter. Misschien zou je eens nadenken voordat je wat zegt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2009, 22:51   #1168
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat jij niet begrijpt is dat de behandeling van het Fries in Friesland en het Nederlands in Belgie onvergelijkbaar is. Het Fries werd zeker niet bevorderd en te lang heeft men Fries als een Nederlands dialect beschouwd. Echter: de Belgische staat is gebasseerd op de onderdrukking van de taal van de meerderheid van de bevolking. Tot slot heb ik nergens het woord 'racisme' gebruikt, maar liberalist.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 mei 2009 om 22:54.
Oud 30 mei 2009, 00:25   #1169
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Belachelijk maken, iets meer voorzichtigheid zou u sieren. Ja, ik ben Nederlands Brabander en ik ben er trots op Brabander te zijn (zegt 1288 en Woeringen U soms iets), desondanks schaam ik me er ook niet voor dat ik Nederlander (dus géén Hollander (noem me dan Brabander), met die logica bent u namelijk ook geen Limburger....) ben. Hoewel ik het achteraf jammer is dat het Brabant was die wel een hoge tol voor "De Opstand (1568-1648)" heeft betaald (een splitsing, langer dan dat grote delen van Belgisch én Nederlands Limburg, überhaupt nog maar als Limburg werden gezien, kortom u heeft nog wat te gaan...) Desondanks vind ik achteraf de behandeling van de Nederlandse Brabanders (tot de Bataafsche Republiek) niet correct, om over het geloof maar te zwijgen; niet iets waar de rest van Nederland trots op kan zijn...

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 30 mei 2009 om 00:27.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 08:02   #1170
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij geeft huidige generaties de schuld voor wat vorige hebben gedaan? Dan is de hele mensheid schuldig. Sterker nog, dan wordt onze ''schuldenlast'' alleen maar groter en groter. Misschien zou je eens nadenken voordat je wat zegt.

U doet dit ook voor wat België betreft.
Oud 30 mei 2009, 08:04   #1171
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Belachelijk maken, iets meer voorzichtigheid zou u sieren. Ja, ik ben Nederlands Brabander en ik ben er trots op Brabander te zijn (zegt 1288 en Woeringen U soms iets), desondanks schaam ik me er ook niet voor dat ik Nederlander (dus géén Hollander (noem me dan Brabander), met die logica bent u namelijk ook geen Limburger....) ben. Hoewel ik het achteraf jammer is dat het Brabant was die wel een hoge tol voor "De Opstand (1568-1648)" heeft betaald (een splitsing, langer dan dat grote delen van Belgisch én Nederlands Limburg, überhaupt nog maar als Limburg werden gezien, kortom u heeft nog wat te gaan...) Desondanks vind ik achteraf de behandeling van de Nederlandse Brabanders (tot de Bataafsche Republiek) niet correct, om over het geloof maar te zwijgen; niet iets waar de rest van Nederland trots op kan zijn...
Moest u 150 geleden in Brabant hebben geleefd, dan weet ik niet of u zo fier zou zijn geweest Nederlander te zijn. Maar het is waar: de tijd heelt vele wonden.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 08:05.
Oud 30 mei 2009, 09:38   #1172
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus de Hollanders hebben de mentaliteit van hun handen in de onschuld te wassen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 10:39   #1173
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U doet dit ook voor wat België betreft.
Tot de dag van vandaag zijn Waalse politici uit op de annexatie van Vlaams grondgebied en lappen Franstaligen de taalwetten aan hun laars.
Oud 30 mei 2009, 12:32   #1174
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Dit alles is een wel heel doorzichtige poging om de aandacht af te leiden van waar het hier om gaat. In dit geval dus over Limburg, en verder in een groter geheel over België. Maar keer op keer draait de anti-Hollandse mantra. Echt alles wordt uit de kast gehaald om aan te tonen dat wij Hollanders bruten zijn.
Nederland is niet zo zwart-wit, het gaat niet om "Holland, onderdrukker van de rest"

wat een gelul.

Om het rijtje vol te maken, ik ben wél Hollander, én Nederlander en op beiden trots. En ik schudt mijn collega Nederlanders uit Brabant, Utrecht, Vlaanderen en Fryslân de hand en zeg, laten we er samen iets moois van maken.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 17:16   #1175
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dit alles is een wel heel doorzichtige poging om de aandacht af te leiden van waar het hier om gaat. In dit geval dus over Limburg, en verder in een groter geheel over België. Maar keer op keer draait de anti-Hollandse mantra. Echt alles wordt uit de kast gehaald om aan te tonen dat wij Hollanders bruten zijn.
Nederland is niet zo zwart-wit, het gaat niet om "Holland, onderdrukker van de rest"

wat een gelul.

Om het rijtje vol te maken, ik ben wél Hollander, én Nederlander en op beiden trots. En ik schudt mijn collega Nederlanders uit Brabant, Utrecht, Vlaanderen en Fryslân de hand en zeg, laten we er samen iets moois van maken.
U mag trots zijn en terecht, maar wel aan uw kant van de grens.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 17:31   #1176
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U mag trots zijn en terecht, maar wel aan uw kant van de grens.
Dat bepaalt u niet. En voor zover dat wel aan ons is, van mij mag u ook aan onze kant van de grens trots zijn.

Maar wij zijn dan ook gastvrijer en opener dan u.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 17:53   #1177
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot de dag van vandaag zijn Waalse politici uit op de annexatie van Vlaams grondgebied en lappen Franstaligen de taalwetten aan hun laars.
Dat is onzin. De Waalse politici stellen vast dat in bepaalde gemeenten in de rand tot 80% van de (lees: hun) kiezers franstalig zijn. Punt. Hoe zou u reageren moest u Waalse politicus zijn. Zou u die kiezers laten vallen? Neen.

Dit gezegd zijnde, is het duidelijk -en voor mijn part zelfs: heel duidelijk- dat diezelfde Waalse politici moeten beseffen dat België een federale staat is geworden. Met taalgebieden. Ook de Waalse politieke klasse heeft daar mee ingestemd. En dus dat het zo moet zijn, dat de mensen die in het Vlaams taalgebied komen wonen, zich het Nederlands moeten eigen maken. Daar kan geen discussie meer over zijn. Als ik in Waterloo (Waals Brabant) ga wonen zal ik Frans moeten leren. Punt uit.

Maar in werkelijkheid ben ik u in de minste mate enige uitleg verschuldigd. U bent een Nederlander. Ik kom mij ook niet bemoeien met de perikelen van Balkenende met Wilders of Rutten met zijn uitspraken over de Holocaust. Dat zijn mijn zaken niet. Welnu, u heeft zich evenmin te bemoeien -als Nederlander- met onze taalproblematiek in België. Zorg maar dat alles goed verloopt in uw land. Dat zal het beste zijn.

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 17:57.
Oud 30 mei 2009, 18:04   #1178
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dit alles is een wel heel doorzichtige poging om de aandacht af te leiden van waar het hier om gaat. In dit geval dus over Limburg, en verder in een groter geheel over België. Maar keer op keer draait de anti-Hollandse mantra. Echt alles wordt uit de kast gehaald om aan te tonen dat wij Hollanders bruten zijn.Nederland is niet zo zwart-wit, het gaat niet om "Holland, onderdrukker van de rest"

wat een gelul.

Het 'gelul' ligt volledig aan uw kant. Niet misschien omdat u ter kwader trouw bent ( ik ga er effe van uit dat iedereen ter goeder trouw is ), maar omdat u uw eigen Nederlandse geschiedenis niet kent.

En inderdaad, de Hollanders waren ook 'bruten', die de zogenaamde 'Generaliteitslanden' zeer stiefmoederlijk hebben behandeld.
En nu druk ik me eerder eufemistisch uit.
Oud 30 mei 2009, 18:10   #1179
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Laten we alvast realistisch zijn, men kan ermee "dreigen" maar annexatie van gebieden is onmogelijk door de vereisten hiervoor.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2009, 18:13   #1180
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Laten we alvast realistisch zijn, men kan ermee "dreigen" maar annexatie van gebieden is onmogelijk door de vereisten hiervoor.
Kun u voorgaande eens duidelijk uitleggen?

Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 18:16.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be