![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1161 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Dus en bijgevolg, hou op om ons lessen te geven over discriminatie en racisme want u maakt zich belachelijk. Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2009 om 22:10. |
||
|
|
|
|
|
#1162 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 mei 2009 om 22:21. |
|
|
|
|
|
|
#1163 |
|
Banneling
|
U zegt toch ook altijd hetzelfde over België? Ik zeg maar juist hetzelfde over Nederland en wijs u er in passant op dat Nederland geen wit communicante zieltje heeft als het gaat over discriminatie en racisme. Nooit gehad trouwens. Maar u hebt blijkbaar grote moeite om dit te vatten.
Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2009 om 22:22. |
|
|
|
|
|
#1164 |
|
Europees Commissaris
|
Jij betrekt voortdurend de Friezen en/of de generaliteitslanden in discussies over de Belgische staatsvorm. Als jij over Friesland wilt debatteren, wat we overigens al een keer of vijf hebben gedaan, start dan een draad.
|
|
|
|
|
|
#1165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van mij hoef je Vlaanderen echt niet bij Nederland te willen, maar je kunt ook overdrijven. Jouw mening is onbetwist resultaat van jarenlange indoctrinatie van de Franstalige klasse. Vandaar ook uw haat niet alleen jegens Nederlanders, maar ook alles wat nederlandsgeoriënteerd is (Vlaams-nationalisme dus). Wat uw schoon Limburg betreft; Ik ben bang dat het voor u het een of het ander gaat worden. Ofwel een Verenigd Limburg, ofwel België. Het is België dat Limburg opbrak, en het zal het eind van België zijn dat het weer aanhecht. |
|
|
|
|
|
|
#1166 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik doe juist hetzelfde als u. U zegt dat België gedurende een tijd de Vlamingen heeft gediscrimineerd op taalvlak. Ik zeg dan dat Nederland de Friezen heeft gediscimneerd op taalvlak. Dus u hebt anderen geen lessen te geven over taaldiscriminatie. En als u het woord 'racisme' gebruikt (wat u dus deed), hebt u als Nederlander (gezien uw Nederlandse geschiedenis) zeker niemand lessen te geven. Laatst gewijzigd door system : 29 mei 2009 om 22:35. |
|
|
|
|
|
|
#1167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1168 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 29 mei 2009 om 22:54. |
|
|
|
|
|
|
#1169 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 30 mei 2009 om 00:27. |
|
|
|
|
|
|
#1170 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U doet dit ook voor wat België betreft. |
|
|
|
|
|
|
#1171 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 08:05. |
|
|
|
|
|
|
#1172 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dus de Hollanders hebben de mentaliteit van hun handen in de onschuld te wassen ?
|
|
|
|
|
|
#1173 |
|
Europees Commissaris
|
Tot de dag van vandaag zijn Waalse politici uit op de annexatie van Vlaams grondgebied en lappen Franstaligen de taalwetten aan hun laars.
|
|
|
|
|
|
#1174 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dit alles is een wel heel doorzichtige poging om de aandacht af te leiden van waar het hier om gaat. In dit geval dus over Limburg, en verder in een groter geheel over België. Maar keer op keer draait de anti-Hollandse mantra. Echt alles wordt uit de kast gehaald om aan te tonen dat wij Hollanders bruten zijn.
Nederland is niet zo zwart-wit, het gaat niet om "Holland, onderdrukker van de rest" wat een gelul. Om het rijtje vol te maken, ik ben wél Hollander, én Nederlander en op beiden trots. En ik schudt mijn collega Nederlanders uit Brabant, Utrecht, Vlaanderen en Fryslân de hand en zeg, laten we er samen iets moois van maken. |
|
|
|
|
|
#1175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1176 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#1177 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dit gezegd zijnde, is het duidelijk -en voor mijn part zelfs: heel duidelijk- dat diezelfde Waalse politici moeten beseffen dat België een federale staat is geworden. Met taalgebieden. Ook de Waalse politieke klasse heeft daar mee ingestemd. En dus dat het zo moet zijn, dat de mensen die in het Vlaams taalgebied komen wonen, zich het Nederlands moeten eigen maken. Daar kan geen discussie meer over zijn. Als ik in Waterloo (Waals Brabant) ga wonen zal ik Frans moeten leren. Punt uit. Maar in werkelijkheid ben ik u in de minste mate enige uitleg verschuldigd. U bent een Nederlander. Ik kom mij ook niet bemoeien met de perikelen van Balkenende met Wilders of Rutten met zijn uitspraken over de Holocaust. Dat zijn mijn zaken niet. Welnu, u heeft zich evenmin te bemoeien -als Nederlander- met onze taalproblematiek in België. Zorg maar dat alles goed verloopt in uw land. Dat zal het beste zijn. Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 17:57. |
|
|
|
|
|
|
#1178 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En inderdaad, de Hollanders waren ook 'bruten', die de zogenaamde 'Generaliteitslanden' zeer stiefmoederlijk hebben behandeld. En nu druk ik me eerder eufemistisch uit. |
|
|
|
|
|
|
#1179 |
|
Minister-President
|
Laten we alvast realistisch zijn, men kan ermee "dreigen" maar annexatie van gebieden is onmogelijk door de vereisten hiervoor.
|
|
|
|
|
|
#1180 |
|
Banneling
|
Kun u voorgaande eens duidelijk uitleggen?
Laatst gewijzigd door system : 30 mei 2009 om 18:16. |
|
|
|