Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2009, 10:36   #281
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Enkel tijdens voetbalwedstrijden ? Over de onophoudelijke revolutie's, en contrarevoluties, staatsgrepen en andere gevechten die men eigelijk allemaal onder de noemer " stammen-oorlogen " kan verzamelen zwijg je in alle talen precies ? Afrika is een rampgebied, waar vrede een onbestaand woord is.
De laatste 100jaar zijn er een veelvoud doden gevallen door oorlogen hier in West Europa dan in heel Afrika!
Kop houden dus!
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:42   #282
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
De laatste 100jaar zijn er een veelvoud doden gevallen door oorlogen hier in West Europa dan in heel Afrika!
Kop houden dus!
De laatste 60 jaar zijn er in West Europa géén oorlogen meer geweest = nul slachtoffers ! De oude vijanden zijn zelfs gaan samen werken.
In Afrika zijn ze NOOIT ermee gestopt elkaar af te slachtten, elkaar onder elkaar, en aan de Arabieren en Blanken te verkopen als slaven , eb vandaag gaat dat even erg door als gisteren. Enkel in het koloniale tijdperk werden stammenoorlogen verboden.
Kop houden dus zeg ik niet, want dat is onbeschoft , maar ik denk het toch...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:42   #283
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Kop houden dus!
Afrika is een rampgebied. Als jij het gaat meten aan de hand van het aantal doden, dan heb jij er niet zo heel veel van begrepen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:49   #284
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Afrika is een rampgebied. Als jij het gaat meten aan de hand van het aantal doden, dan heb jij er niet zo heel veel van begrepen.
Sommige delen van Afrika zijn inderdaad rampgebieden...
De plaatsen waar het beter gaat krijgen we in de Westerse media niet te zien!

Geloof me, het is niet overalkommer en kwel in Afrika, dat moeten ze hier eens begrijpen en stoppen met heel Afrika te demoniseren!
Oud 1 juni 2009, 10:50   #285
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige delen van Afrika zijn inderdaad rampgebieden...
De plaatsen waar het beter gaat krijgen we in de Westerse media niet te zien!

Geloof me, het is niet overalkommer en kwel in Afrika, dat moeten ze hier eens begrijpen en stoppen met heel Afrika te demoniseren!
De plaatsen waar het beter gaat krijgen we juist nu en dan te zien. De plaatsen waar de nachtmerries gebeuren toont men niet aan de mensen. Mensen voelen zich er niet zo comfortabel bij, ze ontkennen liever dat zoiets gebeurt.
Oud 1 juni 2009, 10:50   #286
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
De laatste 60 jaar zijn er in West Europa géén oorlogen meer geweest = nul slachtoffers ! De oude vijanden zijn zelfs gaan samen werken.
In Afrika zijn ze NOOIT ermee gestopt elkaar af te slachtten, elkaar onder elkaar, en aan de Arabieren en Blanken te verkopen als slaven , eb vandaag gaat dat even erg door als gisteren. Enkel in het koloniale tijdperk werden stammenoorlogen verboden.
Ook maar delaatste 60 jaar hé...
En daarvoor?
Spons erover?
Zo heb je natuurlijk altijd gelijk!
Oud 1 juni 2009, 10:55   #287
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
De plaatsen waar het beter gaat krijgen we juist nu en dan te zien. De plaatsen waar de nachtmerries gebeuren toont men niet aan de mensen. Mensen voelen zich er niet zo comfortabel bij, ze ontkennen liever dat zoiets gebeurt.

Darfour komt toch meermaals in het nieuws dan bv. Abuja ofzo...

http://www.youtube.com/watch?v=TO7v1jWoqsY
Oud 1 juni 2009, 11:00   #288
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:

Darfour komt toch meermaals in het nieuws dan bv. Abuja ofzo...

http://www.youtube.com/watch?v=TO7v1jWoqsY
Nigeria is een interessant land. Ik wil daar eens naartoe. Maar beweren dat het daar goed gaat is nogal kort door de bocht.
Abuja is ten eerste een elitestad, waar de prijzen kunstmatig worden opgedreven om het een beetje "rein" te houden. Ten tweede schijnt Nigeria een nachtmerrie te zijn. Alles en iedereen is daar corrupt, de misdaad is zodanig georganiseerd dat men het regering noemt, en er gebeuren dagelijks rellen. Ja, ook in Abuja.

Bovendien zit Nigeria met haar snuitje diep in de modder: er gebeurten nog steeds misdaden tegen de mensen in Biafra, en wat er in het Nigerdelta gebeurt zal je wel weten zeker...

Dus waarom Abuja in't nieuws moet komen zie ik niet in. Als we over bewoonbare plekken in Afrika willen spreken, dan is het Namibia, Botswana en min of meer Zuid-Afrika.
Oud 1 juni 2009, 11:02   #289
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Darfour kwam in het nieuws omdat men even wat verontwaardigde bleiters moest hebben om wat para's naar Tsjaad te sturen. Dat, en andere redenen.

Congo komt in het nieuws omdat er de afgelopen jaren al miljoenen mensen zijn afgeslacht. Maar een heleboel dingen komen niet in het nieuws.
Oud 1 juni 2009, 11:05   #290
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ha! zeg dat dan toch. Nu hebben we allemaal het idee dat ze mekaar niet enkel uitmoorden, doch ook eerst hun vrouwen verminken en verkrachten, mekaars dorpen in brand steken en de oogst vernietigen.

Maar ik wist niet dt dit allemaal gebeurde uit solidariteit!

Of bedoel je: solidariteit voor eigen volk eerst? eigen familie en eigen stam? Dat k�*n toch niet hé? zouden die brave negerkes zo'n grote racisten en xenofoben zijn?
U bent werkelijk onvoorstelbaar. Ik neem aan dat u als niet-multiculturele-aanhanger weinig tot geen contact hebt met Afrikanen? Ik heb die contacten wel en weet dus ook dat deze mensen meer solidair zijn met mekaar (en dan bedoel ik verschillende nationaliteiten) dan de meeste Vlamingen dat zijn.

En ja, op het Afrikaanse continent worden dorpen verwoest, vrouwen verkracht en mensen vermoord omwille van oorlogen, wat nog niet wil zeggen dat Afrikanen racisten of xenofoben zijn (belachelijke redenering trouwens).

Ook in Europa zijn deze verschijnselen zichtbaar. Of bent u de Balkanoorlog vergeten mss? Daar werden ook duizenden onschuldige vrouwen en kinderen vermoord en verkracht. De ETA en het IRA plegen ook elk jaar meerdere bloedige aanslagen. En dan vergeet ik de oorlog tss Rusland en Tsjetjenië ook nog.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 11:08   #291
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Jij noemt dat zwaar overdreven?
Een vraagje : Waar zit de meerwaarde van de door links geclaimde "verrijking" van onze maatschappij door die mensen?
Wie zegt dat dit onderzoek representatief is voor alle allochtonen?
Dat is ze dus niet... .
Oud 1 juni 2009, 11:09   #292
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
OK, maar niet ten koste van het welzijn van MIJN kinderen ! Dat moet je toch begrijpen : elke goede ouder zou dat niet willen.
Uw kinderen hebben het zeer goed in vergelijking met kinderen in Afrika, Azië en Zuis-Amerika. U zou eens een weekje naar Afrika moeten gaan. Dan zal u pas weten hoe goed u en uw kinderen het hebben hier in België!
Oud 1 juni 2009, 11:10   #293
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Nigeria is een interessant land. Ik wil daar eens naartoe. Maar beweren dat het daar goed gaat is nogal kort door de bocht.
Abuja is ten eerste een elitestad, waar de prijzen kunstmatig worden opgedreven om het een beetje "rein" te houden. Ten tweede schijnt Nigeria een nachtmerrie te zijn. Alles en iedereen is daar corrupt, de misdaad is zodanig georganiseerd dat men het regering noemt, en er gebeuren dagelijks rellen. Ja, ook in Abuja.

Bovendien zit Nigeria met haar snuitje diep in de modder: er gebeurten nog steeds misdaden tegen de mensen in Biafra, en wat er in het Nigerdelta gebeurt zal je wel weten zeker...

Dus waarom Abuja in't nieuws moet komen zie ik niet in. Als we over bewoonbare plekken in Afrika willen spreken, dan is het Namibia, Botswana en min of meer Zuid-Afrika.

Die misdaden tegen de mensheid (in de Nigerdelta) worden gepleegd met de support van het Brits/Nederlandse Shell in samenwerking met derlokale 'graaiers'...

Ik denk niet dat er veel misdaden tegen de Biafranen= IBO (land bestaat trouwens niet meer) gepleegd worden...
Het is een van de best geschoolde gemeenschappen in Nigeria.

Laatst gewijzigd door Princessje : 1 juni 2009 om 11:14.
Oud 1 juni 2009, 11:10   #294
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Enkel tijdens voetbalwedstrijden ? Over de onophoudelijke revolutie's, en contrarevoluties, staatsgrepen en andere gevechten die men eigelijk allemaal onder de noemer " stammen-oorlogen " kan verzamelen zwijg je in alle talen precies ? Afrika is een rampgebied, waar vrede een onbestaand woord is.
Ik denk dat er in Europa meer oologen zijn gevoerd dan op het Afrikaanse continent. Hoe gaan we Europa dan noemen?
Oud 1 juni 2009, 11:11   #295
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je werkelijk dat dit uit racisme is?
Of zou het kunnen dat het soms ook wel eens om macht, geld, grondstoffen gaat?
En heel misschien, heel zelden kan het gebeuren dat niet-Afrikaanse belangen, machten mee bepalend zijn?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 11:11   #296
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
??
Oud 1 juni 2009, 11:12   #297
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kop houden dus!
Idd, maar bepaalde mensen denken enkel in zwart/wit, waarbij vooral zwart het moet ontgelden... .
Oud 1 juni 2009, 11:12   #298
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Ik denk dat er in Europa meer oologen zijn gevoerd dan op het Afrikaanse continent. Hoe gaan we Europa dan noemen?
Dat nu ook weer niet.
Oud 1 juni 2009, 11:15   #299
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
??
Zie aanvulling!
Oud 1 juni 2009, 11:19   #300
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Nul slachtoffers? Geen oorlogen? Ik denk dat het IRA en de ETA nog altijd 'oorlog voeren' tegen respectievelijk de Spaanse en Engelse overheid.
Waarom neemt u trouwens niet heel Europa als vergelijking? Juist ja, omdat uw vergelijking dan geen positief resultaat zou opleveren toch?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be