Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2009, 08:56   #1
Parallelle Amplitude
Burger

Parallelle Amplitude's schermafbeelding

Standaard Medische kosten illegalen verdubbeld in vijf jaar

Citaat:
In enkele jaren tijd zijn de kosten voor dringende medische hulp aan illegalen verdubbeld tot meer dan 40 miljoen euro. Omdat almaar meer illegalen een beroep doen op gratis verzorging, maar ook omdat bepaalde artsen het begrip "dringende medische hulp" erg ruim interpreteren, aldus Kamerlid Sabine Lahaye-Battheu (Open Vld). Open Vld wil duidelijke regels over wat onder dringende hulp valt en wat niet. (belga/vsv)
Reactie van een lezer:

Citaat:
Peter Van de Velde, Kortrijk

Nogmaals een bewijs hoe links (SPa, groen, PS, ...) de hardwerkende Vlaming blijft uitpersen om de Sinterklaas van de wereld te blijven spelen. Stop toch deze onzin. Ik moet meer dan 300 Euro per jaar betalen voor mijn hospitalisatie verzekering. Wat betalen die illegalen? Niets, alles word hen in hun schoot geworpen. Ze moeten maar knippen met hun vingers en een hele hofhouding (van politieke partijen tot advocaten tot dokters) staat klaar. Wij zullen wel belastingen betalen.
MULTIKUL: nu de zoete broodjes zijn aangebrand, is het tijd voor andere koek!

Laatst gewijzigd door Parallelle Amplitude : 25 mei 2009 om 08:58.
Parallelle Amplitude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 09:00   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mensen die geen hospitalizatie verzekering hebben en van een uitkering (moeten) leven (vb. invaliden) zitten driedubbel in de shit tegenwoordig. Hun zuurbetaalde sociale zekerheid keert amper een leefbaar inkomen uit (neen, geen 60% van uw loon, er zit een begrenzing op die niet verhoogd wordt in de tijd) maar ze moeten wèl alle extra geneeskundige kosten betalen!
Je zou voor minder illegaal worden (meer inkomen via OCMW en gratis lekker warm + eten in de kliniek!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 09:08   #3
monza
Gouverneur

Standaard

Dus het heeft niets met illegalenbeleid te maken maar met slechte afspraken omtrend dingende hulp.
Belgen die leven in armoede kunnen daar trouwens ook op rekenen ipv weer met uw cafepraat te komen dat het zo goed is om illegaal te zijn.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 09:26   #4
Parallelle Amplitude
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Dus het heeft niets met illegalenbeleid te maken maar met slechte afspraken omtrend dingende hulp.
Belgen die leven in armoede kunnen daar trouwens ook op rekenen ipv weer met uw cafepraat te komen dat het zo goed is om illegaal te zijn.
JA???

Kijk hier ne keer naar:

http://www.dailymotion.com/video/x7g...orinage-part-1

"Les enfants du Borinage"
Oud 25 mei 2009, 09:30   #5
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Stampen op de onderkant van de onderkant van de samenleving.
Oud 25 mei 2009, 09:35   #6
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leeft iemand die met 900 euro moet toekomen en een huur van 450 euro betaalt in armoede of is die rijk genoeg om de opleg van zijn operatie zelf te betalen?

ik ga trouwens nooit op café.

---------------

Mijn huisarts werd ooit aangeklaagd wegens "valsheid in geschrifte" (!!!!) omdat hij aan zijn échte arme patienten éérst reeds het groene briefje afgeeft zodat ze dat op de ziekenkas kunnen gaan omwisselen en dan pas de dokter betalen! neen dat waren geen illegalen.
Na x-aantal bladzijden gezever, advokaatkosten, proceskosten etc... werd hij min of meer vrijgesproken met vermelding: ge moogt het niet meer doen!
Nu ligt de helft van zijn bureel vol met netjes geordende groene briefkes van mensen die nog niet betaald hebben......

Wat wel "illegalen" of andere zoekers waren, zijn de patienten van mijn tandarts die eerst hun tanden lieten verzorgen en dan mededeelden dat de arts zijn geld maar op het OCMW moest gaan halen.
De mens is nu dubbel en dik op zijn hoede voor "vreemd uitziende" personen, de rassiest!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2009 om 09:39.
Oud 25 mei 2009, 09:35   #7
Parallelle Amplitude
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Stampen op de onderkant van de onderkant van de samenleving.
Het pakt gewoon allemaal niet meer...

Natuurlijk zijn de mensen uit de Borinage niet gewenst, laten ze die verkrotten, krijgen ze niks of nauwelijks hulp: die gaan niet meer stemmen(dégouté �* fond, kunnen niet lezen of schrijven etc..), dus totaal oninteressant voor Milkut, Elodie Rupo of Isabella de Groene...

NEEN: liever een paar aangespoelde profiteurs onderhouden en maar hopen dat die voor u stemmen in BXL in de toekomst! Wel dikke pech!! Want 3/4 van dat lijstje staat al vol met hun eigen soort.
Oud 25 mei 2009, 09:40   #8
monza
Gouverneur

Standaard

En nu maar weer over iets anders beginnen.
Uw filmke is al 10 jaar oud voor te beginnen, en het gaat om dringende zorg. Daar heeft vandaag iedereen RECHT op ook al heeft men de centen niet.
En een operatie mag niet geweigerd worden vanwege financiele redenen, ik nodig u uit om het tegendeel te bewijzen.
Oud 25 mei 2009, 09:43   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu maar weer over iets anders beginnen.
Uw filmke is al 10 jaar oud voor te beginnen, en het gaat om dringende zorg. Daar heeft vandaag iedereen RECHT op ook al heeft men de centen niet.
En een operatie mag niet geweigerd worden vanwege financiele redenen, ik nodig u uit om het tegendeel te bewijzen.
o neenee hoor! ik weet dat azielige zoekers in Oostende zelfs een in vitro behandeling kregen zodat hun spruit die maar niet wou komen toch nog in belgie kon geboren worden en ze dus aan gezinsvereniging konden doen...

of de "nose-job" die ook niet werd geweigerd......

aan azielzoekers natuurlijk.

(en o ja, mijn huisarts is natuurlijk ook wel VERPLICHT om zijn patienten te helpen... alleen betaalt het OCMW daar niet voor, de mens moet dus gratis werken).

Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2009 om 09:44.
Oud 25 mei 2009, 09:46   #10
monza
Gouverneur

Standaard

En ook bewijzen van of hebt ge dat gehoord tijdens uw wekelijkse naai en brei workshop.
Oud 25 mei 2009, 09:47   #11
Parallelle Amplitude
Burger

Standaard

En hoeveel van die schatjes zouden wegens "PTSD" opgenomen worden in de lokale psychiatrieën? Ook een gemakkelijke manier om lang lang lang niks te doen en te blijven...
Oud 25 mei 2009, 09:54   #12
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parallelle Amplitude Bekijk bericht
NEEN: liever een paar aangespoelde profiteurs onderhouden
Illegalen kunnnen dan wel in een aantal gevallen profiteren van medische zorg maar de echte profiteurs zijn toch echt de volgevreten verkavelingsvlamingen die met een brugpensioen op 48jarige leeftijd de wereld rond mogen reizen. Familie-politici die mandaten cumuleren dankzij een cultuur van nepotisme. Of al die Walen die arbeidsongeschikt mogen spelen a raison van 2000€ netto per maand.

Mag ik je er aan herinneren dat illegalen GEEN recht op een uitkering hebben.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 25 mei 2009 om 09:55.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:00   #13
Parallelle Amplitude
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Illegalen kunnnen dan wel in een aantal gevallen profiteren van medische zorg maar de echte profiteurs zijn toch echt de volgevreten verkavelingsvlamingen die met een brugpensioen op 48jarige leeftijd de wereld rond mogen reizen. Familie-politici die mandaten cumuleren dankzij een cultuur van nepotisme. Of al die Walen die arbeidsongeschikt mogen spelen a raison van 2000€ netto per maand.

Volledig mee eens, en goed verwoord! Daar mogen ze eerst werk van maken van die brugpensioenzotten. Neemt het 40 miljoen euro probleem wel nog niet weg.. Het gaat hier toch enkel nog maar om medische kosten?

Ik woon zelf op wandelafstand van een asielcentrum. Die alsylantjes komen ze ophalen met "den taxi" om de boodschappen te doen, paperassen, uitstapjes. Die taxichauffeurs mogen tegelijk ook babysitter spelen (hebben die dat statuut?) enz enz..
Oud 25 mei 2009, 10:08   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
klopt daarvoor moeten ze eerst erkend worden als gerechtigde asielzoeker, de asielkrijger met andere woorden.

Laatst gewijzigd door circe : 25 mei 2009 om 10:09.
Oud 25 mei 2009, 10:10   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ook bewijzen van of hebt ge dat gehoord tijdens uw wekelijkse naai en brei workshop.

neen, naar die koffiekletsjes voor allochtonen ga ik nooit, dat moet ge aan mieke vogels vragen, die heeft er een speciaal sjalleke voor gekocht.

Oud 25 mei 2009, 10:15   #16
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
o neenee hoor! ik weet dat azielige zoekers in Oostende zelfs een in vitro behandeling kregen zodat hun spruit die maar niet wou komen toch nog in belgie kon geboren worden en ze dus aan gezinsvereniging konden doen...

of de "nose-job" die ook niet werd geweigerd......

aan azielzoekers natuurlijk.

(en o ja, mijn huisarts is natuurlijk ook wel VERPLICHT om zijn patienten te helpen... alleen betaalt het OCMW daar niet voor, de mens moet dus gratis werken).
Dat lijkt me een sterk verhaal.

Het soort sterke verhalen waarbij mijn bullshit-meter onmiddelijk in het rood gaat.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:16   #17
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
neen, naar die koffiekletsjes voor allochtonen ga ik nooit, dat moet ge aan mieke vogels vragen, die heeft er een speciaal sjalleke voor gekocht.
veel blaten en weinig wol.
Oud 25 mei 2009, 10:17   #18
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Menselijk en correct is iedereen in nood te helpen, maakt niet uit wie, vanwaar of van wanneer.

De vraag is dan of dit mogelijk blijft en waar het geld vandaan kan bllijven komen.

Als dit eerlijk verloopt en vooral ook de misbruiken van de inheemse bevolking es deftig wordt aangepakt, kan dit geen probleem zijn, want het is hier in la belgique belangrijker te weten hoe papieren worden ingevuld dan de nood op zich.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2009, 10:17   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat lijkt me een sterk verhaal.

Het soort sterke verhalen waarbij mijn bullshit-meter onmiddelijk in het rood gaat.

moet je tegenvallen maar is wel echtigintechtig gebeurd. Staat zelfs op dit forum voor zover ik me herinner.

Koop anders eerst even het boekje: "how do I learn to google"

Oud 25 mei 2009, 10:24   #20
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
moet je tegenvallen maar is wel echtigintechtig gebeurd. Staat zelfs op dit forum voor zover ik me herinner.

Koop anders eerst even het boekje: "how do I learn to google"
Jij kan dan het boekje "internet is an illusion" eens proberen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be