![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Ik heb altijd NVA gestemd maar nu moet ik helaas mijn conclusies trekken, voortaan stem ik voor het Vlaams Belang. De NVA zou zich voor eventuele regeringsdeelname beperken tot de eis voor een aanvullende kinderbijslag. Komaan jongens, graag een beetje meer ambitie voor Vlaanderen! Tussen haakjes: ronduit betreurenswaardig is het feit dat de N-VA - in de beste CVP-traditie - enkel over een ‘sterker Vlaanderen’ spreekt. Waar is de eis voor onafhankelijkheid gebleven?
Laatst gewijzigd door armando : 2 juni 2009 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het masker van De Wever is gevallen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Je moet met een meerderheid zijn om Vlaamse onafhankelijk te bekomen. Voorlopig is die er niet dus moet er voorlopig verder geregeerd worden in Vlaanderen. Moest er geen cordon bestaan rondom het VB zouden zij hetzelfde doen hoor. Elke partij wil toch zijn programma uitvoeren?
![]() |
#4 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Hoe noem je dat ? "voorlopig verder geregeerd worden". Als dit regeren is, dit is gewoon stilstand. Het is aan de Vlamingen om massaal voor Vlaamse Onafhankelijkheid te kiezen en voor dit kan men momenteel maar bij 1 politieke partij terecht en dat is het Vlaams Belang. Laatst gewijzigd door armando : 2 juni 2009 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Hmm, ik denk dat ik het bij de NVA ga moeten houden, te veel onverenigbare elementen in het VB atm: Hun mening over holebis, "het klassieke gezin is perfect", abortus is altijd moord, te weinig genuanceerd over migranten,...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burger
|
![]() ik ben vlaming in hart en nieren maar respect voor de walen !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Niet elke Vlaams-nationalist kan zich vinden in bepaalde delen v.h. programma van VB. Hou daar wel rekening mee.
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Ik denk niet dat er veel zijn die, moesten ze het volledig lezen, het 100% eens zijn met het volledige programma van de partij waar ze voor stemmen.
Dat hoeft ook niet. Je weegt het ene pakket punten met z'n goede en slechte kanten af tegen het andere pakket (eveneens met z'n goede en slechte kanten). Sommige punten zullen al zwaarder doorwegen dan andere (bv een niet-Antwerpenaar zal meestal niet zo wakker liggen van het Oosterweelverbindingstandpunt van zijn partij en iemand die 10 verdiepingen hoog in't stad woont zal het worst wezen of er windmolens in achtertuintjes mogen staan of niet) Wat de NVA betreft heb ik zo m'n twijfels over hun standvastigheid maar ik zie nog 100x liever de NVA vooruit gaan dan VLD, CD&V, Groen of SPA.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Realisme gebiedt zich te beperken tot één breekpuntje om eventueel toe te treden tot een Vlaamse regering...het is die kinderbijslag...NVA komt niet af met een ganse waslijst "breekpunten" omdat dit niet werkt en er alleen maar toe leidt dat je mag blijven janken vanuit de oppositie. Moesten er Belgische verkiezingen zijn,dan zou NVA ongetwijfeld "de vis in de pan" eisen,zijnde het totnogtoe mislukte communautaire programma dat ze tesamen met de CD&V wilden realiseren,maar dat is nu NIET aan de orde in het stemhokje... Er is,en er zal binnen deze generatie,geen democratische meerderheid zijn om ogenblikkelijk Vlaamse onafhankelijkheid te "veroorzaken",en ja,voor dezen die dat absoluut als eerste punt willen is het VB de aangewezen partij! Wat die "Vlaame onafhankelijkheid wel kan veroorzaken is aanhoudende crisis waarbij de Belgische regering de facto NIKS meer kan doen,en dus zijn irrelevantie aantoont,tot op een dag de Vlaams- en Waals Minister-Presidenten dit eenvoudig vaststellen en de Premier van Belgie negeren.....en dit is NIET onrealistisch! Laatst gewijzigd door kelt : 2 juni 2009 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dewever met zijn vals smoelwerk... wil nu regeren met de VLD en vriendje De Gucht
en van oppositie tegen VLD en CD&V hebben we ook niet veel gemerkt... gekocht door het regime ? verandering met de NVA? vergeet het maar, ook de postjes en de poen die tellen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel een stoere eis gezien alle Vlaamse partijen, op misschien Groen! na, een voorstander zijn van een aanvullende Vlaamse kinderbijslag. De voornaamste eis van NVA is er ééntje dat ook in het programma van de SP.a staat.
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 juni 2009 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Armando heeft gelijk, nva verkwanselde tot hiertoe vooral kostbare tijd. Als zij een verlies ervaren richting Vlaams Belang komen ze misschien tot inkeer. BDW en co huichelen van de dag dat het niet meer net is. Ik hoor ze nergens, in tegenstelling tot hun militanten, nog luidop promotie voeren voor de Vlaamse onafhankelijkheid.Zelfs als stok achter de deur hoor je het niet meer. Ze zijn even wollig geworden als de CD&V en dan weet je genoeg.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het er ons op houden dat,op Vlaams regeringsniveau,er snel een regering zal kunnen komen(met of zonder NVA)......De miserie op federaal vlak moet NIET op Vlaams vlak uitzaaien. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 2 juni 2009 om 20:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ook zo een dom voorstel die aanvullende kinderbijslag verdorie... er zal nu nog meer worden
gekweekt bij armen, marginalen, mensen die de opvoeding niet kunnen bekostigen, allemaal kinderen zonder toekomst, zonder gelijke kansen... en dan nog de migratie van Wallonië naar Vlaanderen om van de "vlaamsche voordelen" te kunnen genieten..... heel slecht idee. weer een baby-boom net als in de jaren zeventig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens het VB pakt ook niet uit met de Vlaamse onafhanklijkheid, maar met ""Waar is de poen van uw pensioen? In de pocket van Mohammed"". Laatst gewijzigd door giserke : 2 juni 2009 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men naar de debatten op TV kijkt dan zou men denken dat die regering al gevormd is en dat het alleen nog wachten is of die meer dan 50% haalt. Het programma is er al (VIA). Het enigste wat nog moet gebeuren is het invullen van de vacatures en daar zijn ze bij de SP.a al volop mee bezig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat druk op de ketel is altijd welgekomen, en als iedereen voor is, en iemand maakt er een breekpunt van om in een coalitie te stappen, is de kans een stuk groter dat het er komt.
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 2 juni 2009 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik deel wel je mening dat de fut er de laatste tijd wat uit is, maar ik vermoed dat dit normaal is; Het zijn ook futloze verkiezingen
![]() |