Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 juni 2009, 20:50   #1
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard Trein vertrekt te vroeg : wéér niet goed !

In het station van Brussel-Centraal
ging een treinstel te vroeg aan de haal.
De conductrice
moest hem zèlf missen.
Haar treinsleutel bleek deksels banaal.



Instappeuuuu .... heuuuuu ... eila ... eilaaaa ..... !!!!

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 17 juni 2009 om 20:51.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:28   #2
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.893
Standaard

hilarisch was wel hoe de NMBS-vakbondsman mooi voor de camera illustreerde hoe je met een gewone huissleutel een vertreksignaal kan laten geven voor een trein.

Volgende keer kunnen ze misschien illustreren hoe je 't best een trein kan laten ontsporen
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 juni 2009 om 21:29.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:30   #3
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
hilarisch was wel hoe de NMBS-vakbondsman mooi voor de camera illustreerde hoe je met een gewone huissleutel een vertreksignaal kan laten geven voor een trein.

Volgende keer kunnen ze misschien illustreren hoe je 't best een trein kan laten ontsporen
nitrogliserine ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:43   #4
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Ik durf er niet aan denken hoe morgen een duistere bende simultaan in elk station effe een hoekige sleutel gaat draaien ...

Daar heb je dan miljoenen-managers en dure studies voor nodig.

Ik vond dat simplistisch sleutel-gebeuren al eigenaardig in de jaren 70 toen ik als student de trein nam.

Blijkbaar had ik beter electro/mec gestudeerd en gesolliciteerd bij NMBS.

Dan reed ik bovendien gratis en lezend naar zee in het WE ipv geënerveerd blok te rijden ...

Wat heeft het PMS mij aangedaan !!!
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:46   #5
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Men kan zonder sleutel de conducteur buitensluiten wanneer deze uitstapt om het signaal te geven. Er is zo'n knopje waarop men moet duwen in de trein.

Wihihi.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 21:58   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Het budget zal te laag zijn om de managers een behoorlijk loon te betalen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 22:59   #7
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Men kan zonder sleutel de conducteur buitensluiten wanneer deze uitstapt om het signaal te geven. Er is zo'n knopje waarop men moet duwen in de trein.

Wihihi.
als je nog eens naar school rijdt even zeer goed kijken...... Dat knopje gaat niet werken ..... rara waarom niet ?????
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 23:01   #8
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
als je nog eens naar school rijdt even zeer goed kijken...... Dat knopje gaat niet werken ..... rara waarom niet ?????
Geen idee. Waarom?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 23:05   #9
kheops
Vreemdeling
 
kheops's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
hilarisch was wel hoe de NMBS-vakbondsman mooi voor de camera illustreerde hoe je met een gewone huissleutel een vertreksignaal kan laten geven voor een trein.

Volgende keer kunnen ze misschien illustreren hoe je 't best een trein kan laten ontsporen
Dat is evenveel als zeggen: "waarom probeer je het niet eens...?". Vandaag had ik veel zin om tegen de treinbegeleider te zeggen: "zie maar dat je trein niet gaat lopen!".
kheops is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 23:07   #10
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

En de NMBS legt een klacht neer tegen onbekenden.... ^^
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2009, 23:07   #11
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Geen idee. Waarom?
de laatste geopende deur (daar waar de treinbegeleider afstapt om te gaan draaien) is vergrendeld met een sleutel
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 00:13   #12
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde
 
Coekie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 830
Standaard

Van een kaart met een electromagnetische code hebben ze bij de nmbs blijkbaar nog nooit gehoord.

Gans de vertrekprocedure bij den ijzeren weg lijkt me trouwens voor herziening vatbaar.
__________________
Every sperm is sacred.
Every sperm is good.
Every sperm is needed
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 05:08   #13
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zoom Bekijk bericht
En de NMBS legt een klacht neer tegen onbekenden.... ^^
Later zal blijken dat van die tientallen camera's in Brussel-Centraal geen enkele werkte ...
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 06:49   #14
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Van een kaart met een electromagnetische code hebben ze bij de nmbs blijkbaar nog nooit gehoord.

Gans de vertrekprocedure bij den ijzeren weg lijkt me trouwens voor herziening vatbaar.
Inderdaad. Die hele procedure is overbodig. in andere landen hebben de locomotieven spiegels, zodat de machinist de conducteur kan zien. De conducteur geeft dan een signaal gewoon met de hand, of met een bordje.
Simpel, low tech en toch betrouwbaarder...
Of men doet het gewoon zonder conducteur. De machinist sluit dan de deuren en zorgt er voor dat hij op tijd vertrekt.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 06:58   #15
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Van een kaart met een electromagnetische code hebben ze bij de nmbs blijkbaar nog nooit gehoord.
het is absurd om een vertrekkensklare te verlaten ...om hem te laten vertrekken en na deze handeling snel terug op de trein te springen, of de handeling nu met een sleutel, een kaart of een hemd gebeurt. Dit systeem is enig in Europa
Als je dan weet dat 80 % van de treinen een interne controle heeft op het sluiten van de deuren, wordt het nog lachwekkender om van die trein te stappen(dit interne systeem wordt gebruikt op die haltes die geen AVG inrichting hebben)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Gans de vertrekprocedure bij den ijzeren weg lijkt me trouwens voor herziening vatbaar.
Zoals zoveel bij de ijzeren weg, dus nog een paar jaar vergaderen en zeker geen beslissing nemen
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 06:59   #16
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Inderdaad. Die hele procedure is overbodig. in andere landen hebben de locomotieven spiegels, zodat de machinist de conducteur kan zien. De conducteur geeft dan een signaal gewoon met de hand, of met een bordje.
Simpel, low tech en toch betrouwbaarder...
Of men doet het gewoon zonder conducteur. De machinist sluit dan de deuren en zorgt er voor dat hij op tijd vertrekt.
Ik kan me nu wel voorstellen dat de machinist in Brussel-Centraal de conducteur helemaal niet kan zien (zelfs met spiegels) omdat de sporen er in een bocht liggen.

Eigenlijk is een GSM toch veel simpeler, niet ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 07:01   #17
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Inderdaad. Die hele procedure is overbodig. in andere landen hebben de locomotieven spiegels, zodat de machinist de conducteur kan zien. De conducteur geeft dan een signaal gewoon met de hand, of met een bordje.
Simpel, low tech en toch betrouwbaarder...
Of men doet het gewoon zonder conducteur. De machinist sluit dan de deuren en zorgt er voor dat hij op tijd vertrekt.
De spiegels helpen niet bij lagere treinen en/of perrons die in en bocht liggen
de bestuurder alleen ziet ook niet de volledige trein in voorgaande gevallen
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:06   #18
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
De spiegels helpen niet bij lagere treinen en/of perrons die in en bocht liggen
de bestuurder alleen ziet ook niet de volledige trein in voorgaande gevallen
De spiegels dienen om de conducteur te zien. Die kan gewoon ergens gaan staan waar de machinist hem ziet.
Voor het rijden zonder conducteur moet je de deursluiting automatiseren. Dat is iets wat de NS, de DB en de SBB al een paar tientallen jaren zonder probleem doen. Moet dus bij de NMBS toch ook wel mogelijk zijn.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 11:10   #19
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Moet dus bij de NMBS toch ook wel mogelijk zijn.
Goeie tip voor onze minister van mobiliteit, je weet wel die van de Schouppe-Schouppe-trein. Loopt waarschijnlijk nog rond met zo'n Gouden Treinsleutel aan zijn sleutelbos uit erkenning voor zijn jarenlang management aan de top van de NMBS.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2009, 12:36   #20
rookie
Staatssecretaris
 
rookie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 2.684
Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
De spiegels dienen om de conducteur te zien. Die kan gewoon ergens gaan staan waar de machinist hem ziet.
Voor het rijden zonder conducteur moet je de deursluiting automatiseren. Dat is iets wat de NS, de DB en de SBB al een paar tientallen jaren zonder probleem doen. Moet dus bij de NMBS toch ook wel mogelijk zijn.
ik ben zelf treinbestuurder dus ken de problemen wel degelijk. In Belgie is voor het ogenblik een type uitgerust met spiegels en deursluiting vanuit de stuurpost nl de reeks 900 ( duikbrillen ) waar ik bijna dagelijks mee rijd. het "probleem is dat je met die spiegels max 3 rijtuigen ver ziet, dan moet je al 1-2 m verwijderen van de trein. dit schept weer andere problemen(remember Dinant)
De NS vertrekmethode wordt door het personeel (treinbestuurders en treinbegeleiders) als meest veilige en minst problemen ervaren MAAR voor de NMBStop niet goed want NMBS = vive la france
__________________
не ходить вокруг да около
Draai niet rond de pot
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be