![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.294
|
![]() Waals Marshall plan en Ecolo.
Een tijd geleden startte Di Rupo het herstelplan “ Marshall pla” voor Wallonië. Over het resultaat op heden lopen de meningen uiteen. Een belangrijke troef in Wallonië is ongetwijfeld - de vele beschikbare plaats - minder strenge bureaucratie. Nu komt Ecolo daarbij. Ik neem aan dat de “troef” vele beschikbare plaats zal gevoelig liggen bij ecolo. Ter discussie ………………. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
|
![]() Ecolo is nochtans zeer populair bij het Waalse patronaat. Het groene liberalisme van Javeaux wordt door hen als de ideale partner van de MR aanzien.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 5.294
|
![]() Citaat:
Maar een voorbeeld. In september 2009 is er een nieuwe Europese wetgeving voor transport. Dat zal gevolgen hebben voor de transportsector. Zoals het er nu naar uitziet zal transport Europees “TGV” en “kusttram” worden. TGV Grote firma’s zullen in fusie gaan om TGV trajecten op te zetten. Dat zijn vaste verbindingen tussen belangrijke strategisch plaatsen. Havens, grote industrie gebieden, luchthavens. Deze vaste verbindingen zulle verlopen over trajecten die niet file gevoelig zijn. Bijvoorbeeld de E40 Brussel – Oostende zal te vermijden zijn tussen Brussel en Gent. Een andere autosnelweg bijvoorbeeld de E403 ( Zeebrugge – Doornik) en de E42 Doornik –Luik is meestal file vrij met zelfs een aftakking tot tegen Brussel ( Halle). Op basis van deze file vrije wegen, zal een TGV transportbedrijf diverse terreinen zoeken in Europa. Zo kunnen vrachtwagens 24 op 24 / 7 op 7 met wissellende chauffeurs zonder file geladen rijden van punt a naar b en metten een vracht aanpikken om terug naar punt a te rijden. Geen lege ritten meer, goed voor de TGV bedrijven en het milieu. Eenmaal een vracht verzorgd van vast punt a naar b door de TGV bedrijven, beginnen de “kusttram bedrijven” met de locale verdeling van de vracht. Dit zijn kleine locale. Strategisch voor Wallonië om daar op in te spelen . Een belangrijke streek die veel aandacht trek bij internationale bedrijven is de streek van Fleurus en Charleroi. De file vrije E42 met doorstroom naar Luxemburg, Parijs ( zonder Lille te moeten hebben), aansluiting E403 Zeebrugge, ……. Als zo een TGV ( bijvoorbeeld het bedrijf EUTRACO ( Eurpean Transport Compagnie) zit al in Fleurus en Charleroi) zich vestigt. Dat betekend dit automatisch werkzekerheid voor de lokale logistiek en laaggeschoolden. Nadeel, er zal open ruimte benut moeten worden om een 100 tal aanhangwagens te stockeren. Net nu Ecolo de lakens zal uitdelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() Met ecolo heeft de groene beweging radicaal gekozen voor groei en heeft het verhaal van consuminderen achter zich gelaten lijkt me. Die gaan weinig of geen problemen maken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 179
|
![]() Citaat:
Morpheus Ik denk dat je het deze maal mis hebt voor ecolo is enkel belangrijk verminderen van de geluidshinder in brussel (zaventem) sluiten van de kerncerntrales in druk bevolkte gebieden (antwerpen) verhogen van de mest-belasting in bevolkte gebieden (vlaanderen) dus de rest kan je raden |
|
![]() |
![]() |