![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof jij in eeuwige trouw ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
28 | 41,79% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
33 | 49,25% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
6 | 8,96% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik opteer voor een groter bed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Gouverneur
|
![]() Tuurlijk,maar je mag niet ziek worden,impotent,aan de dop,lager wal,drank,afbetalingsproblemen,...Sommige vrouwen zijn nog trouwer aan een firma(kleding) dan aan hun man.Een trouw iemand is eigenlijk trouwer in een product dan in een wezen,een mens bv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat ge me verkeerd begrepen hebt, Rudy Ik vind dus trouw beloven getuigen van weinig respect ![]() Laat me dat effe uitklaren.... Ik geloof niet in zoiets als 1) eeuwig trouw : dus ik ben het alvast met je eens dat dat naïef is 2) trouw om zuiver altruïstische redenen : dus volgens mij gaat dat steeds gepaard met een bepaalde eis ( daarom niet uitgesproken ) naar de andere toe.... gewoon bv de hoop dat de ander jou even trouw zou zijn Ik zie dus dat ontbreken van respect in het feit dat diegene die trouw beloofd te zijn dus in feite van de ander wat verwacht/wenst. Citaat:
Bovendien contractuele aangelegeheid en zonder beloftes ?... een contract houdt net ergens in dat je vastlegt waaraan je je dient te gaan houden... dat lijken me alvast sterke beloftes Niettemin sluit dit stukje wel min of meer aan hoe ik het bedoel waarbij het verbreken van dat contract best mogelijk kan zijn. Laatst gewijzigd door praha : 23 juni 2009 om 00:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed ja. De verwachtingen die je hebt van de partner, ook eeuwig trouw te zijn, vormen dan de achterliggende gedachte. Gezien de partner ook eeuwige trouw belooft mag dit geen probleem zijn. De belofte is toch wederzijds. En je kan je dan afvragen of als één de belofte verbreekt, de andere dit ook mag, zonder gewetensproblemen dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...en dat vind ik dus getuigen van weinig respect daar je de ander zijn vrijheid/levensstijl zou moeten laten/respecteren. Citaat:
Een vrij ratonele en kille bedoening waarmee zich weinigen zullen bezighouden in het prille begin van een relatie wanneer passionele verliefdheid zorgt dat je onder invloed van allerhande drugs geen boodschap hebt aan helder te denken. Tegen de tijd dat die eerste vlaag zowat getemperd is hebben beide partijen al volop verwachtingen gesteld. en dan zou je een soort 'contract' moeten gaan opmaken ? ![]() Citaat:
Je kan moeilijk opperen dat men dat deed om een verwachting van de andere in te vullen ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 juni 2009 om 22:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof in eeuwige trouw.
Maar of men eeuwig nooit eens seks zal hebben met een ander dat is wat anders. Toch kan men zijn relatie trouw zijn en een flirt beleven.
![]() |
#150 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Is voor wie er niet in gelooft de relatie niet dubbel zo hard?
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De breuk bedoel je ? Ik vind dat je op het moment dat je aan een relatie begint er toch best, zowel in eigen belang als in het belang van wie ook de partner in het bijzonder, in het achterhoofd rekening mee houdt dat aan alle mooie en leuke toestanden een einde kan komen, hoe passioneel die relatie ook mag zijn. De ontgoocheling, de wanhoop, wordt bij een breuk toch iets minder pijnlijk voor wie niet blindelings gelooft in levenslange duurzaamheid van een relatie. Of niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind wel dat alle partijen, zowel de partners alsook de overheid consequent moeten zijn. De relatie tussen de partners tot daar. Dit is interpersoonlijk. Lees ook eens wat er in een trouwboekje te lezen valt, een document dat je op het stadhuis krijgt. Moet een overheid dan plots de beslissing respecteren van een partner die vindt dat de verplichtingen , te lezen in dit boekje, eigenlijk maar flauwekul is ? Misschien wat vergezocht, maar het is zeker een bedenking waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Minister
|
![]() Ik lees de Flair niet.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn straat, waar couscous streekgerecht is, zouden ze jou bestempelen als een goedzak, maar dan eentje die geen kloten aan zijn lijf heeft maar ondertussen wel meelijwekkend doet, en levenslang zoekt naar begrip. Sorry Eno. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zover ik het weet moet je daar dan ook beiden voor kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het uitgangspunt van een goede relatie.
![]() |